Victor, Idaho vs. Jackson, Wyoming

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Victor, Idaho vs. Jackson, Wyoming

Bericht door gleuknie »

Ik zit nog te twijfelen of we moeten overnachten in Jackson of Victor om Grand Teton National Park te bezoeken. Victor is wel een half uur one way extra rijden, maar de prijzen voor de overnachtingen liggen daar ook een stuk lager. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Victor, Idaho vs. Jackson, Wyoming

Bericht door Mr. Patrick »

Wij hebben één nacht in Jackson overnacht - specifiek in de Ranch Inn. Basic motel, maar heel dicht in het centrumpje en met complimentary breakfast. :thumbup: Ik vond Jackson een ongelooflijk gezellig stadje en vond het jammer dat we maar een halfuurtje 's avonds door het stadje hebben kunnen lopen vanwege allerhande andere plannen. Er zitten heel veel leuk uitziende eetgelegenheden en het centrale plein is ook heel sfeervol!

Victor kan ik niks over zeggen, daar zijn we niet langsgekomen.
Laatst gewijzigd door Mr. Patrick op 09 aug 2019, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Victor, Idaho vs. Jackson, Wyoming

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor het prijsverschil krijg je met Jackson een druk maar toch gezellig stadje, niettemin is het in de buitenste wijken ( op wandelafstand van het centrum) toch heel rustig, en een zonsopgang/zonsondergang met zicht op het park.

Victor of Jackson, hangt er dus een beetje van af wat je wil doen. Wil je de zonsopgang aan Mormon Row met dat prachtige licht op de Tetons meemaken en/of fotograferen - of op één van de andere magische plaatsen -, dan is een 40 minuten extra rijden toch al niet niks. Idem voor spotten tijdens de vroegste uren van dieren. De ferry aan Jenny Lake begint al om 07u00, heb je al de tijd voor een prachtige wandeling in cascade canyon die dan nog bijna voor u alleen is, en van de beren natuurlijk.

Neem je liever een latere/rustige start is Viktor een rustige optie, wel mits iedere dag 2 x 40 extra rijminuten.

Jacques
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Victor, Idaho vs. Jackson, Wyoming

Bericht door gleuknie »

Dank jullie wel, ik ben overtuigd. :mrgreen:
Zonsopkomst of zonsondergang meemaken op zo'n mooie plek wil ik inderdaad niet missen.
En na zonsondergang nog helemaal naar Victor rijden lijkt me geen pretje.
Zojuist twee nachten (bijna $400 incl. tax) geboekt in een cabin van The Kudar.
Die laatste heb ik dan weer via de zoekfunctie op het forum gevonden dankzij Martin & Marianne. :thumbup:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Victor, Idaho vs. Jackson, Wyoming

Bericht door bedeve »

Wat een plek dat Jackson .
Heeft echt karakter.
De uitstraling van een mondain wintersport oord.

Een tip voor hen die er zondagavond doorbrengen en dat gezellig met locals wilen doen.
10 km ten noord westen van Jackson ligt Wilson.
Een minidorpje met een gemeenschapscentrum.
Daar kun je zondagavond eten er is tussen 19.00 en 22.00 uur live muziek.
Op een podiumpje waar onder meer ook Bob Dylan heeft gestaan
En er is dansen , gewoon lekker rock en rollen.
Tot 22.00 uur ; laat genoeg, morgen is het weer maandag.
Niet te missen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Victor, Idaho vs. Jackson, Wyoming

Bericht door Robbie&Irene »

Wij hadden dit jaar wel voor Victor gekozen, de Cobblestone Inn met mooi zwembad erbij en prima ontbijt voor 1 nacht a 100 dollar en dat scheelde de helft met Jackson voor een veel minder hotel daar. Overigens waren we al 2x eerder in Jackson geweest, dus dat speelde wel mee natuurlijk. Om 0740h stonden wij al bij Swabacher Landing, kies je voor De Moose-Wilson road ben je ook zo vanaf Victor nauwelijks omrijden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer