Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Bericht door Sandra71 »

Hallo,

Wij zijn al vaker naar het noordwesten geweest, maar toch willen we nog eens terug en naast al eerder bezochte plaatsen ook een aantal nieuwe plekken zien.

Hieronder een grove eerste planning. Het gaat om een reis in 2020. Timing staat nog niet vast, ook niet hoe lang we gaan. Denk dat juli een goede maand is voor die streek? We hebben een maximum van 20 dagen.

1. AMS-Seattle
2. Seattle
3. Naar mount Saint Helens
4. Mount Saint Helens
5. Naar Mount Rainier
6. Mount Rainier
7. Naar Olypmpic Hotsprings
8. Olympic Hotsprings
9. Naar Duncan (VC Island)
10. Naar Ucluelet (VC Island) + whale watching
11. Ucluelet (Pacific Rim NP)
12. Ucluelet (Pacific Rim NP)
13. Naar Victoria
14. Naar San Juan Island
15. San Juan Island
16. Naar Seattle
17. Seattle - Amsterdam

Graag hoor ik jullie feedback, vooral betreft Mt. Rainier en Mt. St.Helens. Waar en hoe lang verblijven bijvoorbeeld? Leuke hikes? We hebben evt. nog wat dagen "over".

Misschien goed om te weten:
Wij huren een auto en verbkijven graag in cabins op mooie locaties, liefst voor minimaal 2 nachten op 1 plek.
Wij houden niet zo van grote steden, vandaar geen lang verblijf in Seattle. Vancouver slaan we over omdat we daar al eens meerdere dagen geweest zijn, zo ook Victoria (vonden wij wel een erg leuk stadje overigens).
We houden erg van de natuur en doen graag korte hikes (1-10 km) op prachtige plaatsen.

Ik ben benieuwd. Bedankt vast!
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Bericht door Sandra71 »

Niemand nog?

Ben ondertussen weer wat verder ingelezen en heb wat wijzigingen gemaakt.

1. AMS-Seattle
2. Seattle naar Ashford
3. Vanuit Ashford naar Mt Rainier NP
4. Vanuit Ashford dagje naar Mt. Saint Helens NM
5. Vanuit Ashford nog een dagje hiken in Mt. Rainier NP
6. Van Ashford naar Olypmpic Hotsprings
7. Olympic Hotsprings
8. Naar Victoria
9. Naar Campbell River
10. Campbell River - Whale watching
11. Campbell River - Elk Falls
12. Naar Victoria
13. Naar San Juan Island 
14. San Juan Island
15. Naar Seattle
16. Seattle
17. Seattle - Amsterdam

In dit idee laten we Pacific Rim NP varen. Dat gaat me wel aan het hart, maar we zijn daar in 2008 gewees Aan de ene kant zou ik graag terugwillen, aan de andere kant is het ook leuk om weer op nieuwe plekken te komen.
Ben er nog niet zeker van of dit 'm gaat worden. Hoor graag wat feedback of tips.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Bericht door Sandra71 »

Up
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Bericht door ingrid14 »

Met Campbell River heb ik geen ervaring.
Wel Victoria en Pacific Rim.
Wij waren er in 2018, ook bij Mt Rainier en Mt St Helens.

Zijn jullie al in Olympic geweest? Je trekt er maar weinig tijd voor uit.

Ik weet niet als ik helemaal terug naar Ashford zou rijden na Mt St Helens. Misschien de 2 volle dagen Mt Rainier achter elkaar en daarna naar Mt St Helens en dan terug tot vb Chehalis, dan zit je al op weg richting Olympic.

In de verslagen van Kalaman kan je wel wat vinden over Campbell River denk ik.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Bericht door Almere vak V »

Sandra71 schreef:
05 aug 2019, 15:39
Denk dat juli een goede maand is voor die streek?
Het ligt er een beetje aan wat je goed noemt. Vergis je niet in het weer. NoordWest klinkt ons niet al te best in de oren. Maar de zomers zijn er, zeker de laatste jaren, warm en droog. In Seattle is het deze week nog gewoon tegen de 30 graden. En dat is het al weken.
Sandra71 schreef:
05 aug 2019, 15:39
Graag hoor ik jullie feedback, vooral betreft Mt. Rainier en Mt. St.Helens.
Mt Rainier is een mooie plek waar je allerlei dingen kunt doen. Je hebt er een aantal hikes die je kunt doen en die variëren in lengte. De meeste zijn volgens mij tussen de 1 en 2 uur wat tijd betreft. Er zijn een paar langere. Dan heb je het over een halve tot een hele dag. Wat bergen betreft is het voor mij toch vaak heb je er eentje gezien dan heb je ze allemaal gezien. Zeker sinds we ons vakantiehuisje hebben op Mt Hood. Dat is "mijn" berg en ik hoef niet zo nodig naar een andere.
Daar is 1 positieve uitzondering op, Mt St Helens. De vrienden van ons waarmee wij gebouwd hebben op Mt Hood woonden ten tijde van de uitbarsting tegen Mt St Helens aan en hebben zich letterlijk met piepende banden uit de voeten moeten maken om het te overleven. Nu, bijna 40 jaar geleden, kunnen ze er heel smakelijk over vertellen. Maar toen hebben ze echt doodsangsten uitgestaan. Niet dat ze niet gewaarschuwd werden, maar er werd toen aangegeven dat het een mooie verticale uitbarsting zou zijn. Zoals wij die kennen uit de films en boekjes. Daar zouden ze wel wat last van hebben maar niks om je echt zorgen over te maken. Als dan vervolgens de halve berg zijwaarts explodeert waardoor het gebied wat er "last" van krijgt bijna 10 keer zo groot wordt kun je wellicht een klein beetje de chaos voorstellen. Ook duurde het te "lang" voordat de daadwerkelijke uitbarsting plaats vond. Het rommelde, het rammelde, het rookte, maar niks waar mensen zich echt zorgen over meenden te moeten maken. Dus begonnen mensen te morren. Al die maatregelen waren maar lastig en werden veel afgekondigde maatregelen ingetrokken of versoepeld. Het vervolg kennen we.
Wij zijn er nu verschillende keren geweest. Er zijn verschillende visitor centers. Maar ik vind de Johnston Ridge Observatory toch wel de indrukwekkendste. Je kijkt recht in de krater of het gat wat weg geslagen is. En je staat precies in de baan van de uitbarsting.
ingrid14 schreef:
01 sep 2019, 23:09
Met Campbell River heb ik geen ervaring.
Campbell River is een leuk plaatsje. Van hieruit beginnen veel walvissafari's. Ook hebben ze hier beerexcursies en brengen ze je naar plekken waar je de zalmtrek kunt volgen. Maar volgens mij begint dat pas ergens in september. Verder hebben ze er een leuk park. Elk Falls of zoiets heet het. Ze hebben er zo'n mooie suspension bridge. Zo'n wiebelig ding. Wij vonden het er erg gaaf. Maar mijn vrouw die hoogtevrees heeft kwam er halverwege de brug pas achter dat ie ook bewoog. Daar zijn hilarische beelden van gemaakt...
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Bericht door Sandra71 »

ingrid14 schreef:
01 sep 2019, 23:09
Met Campbell River heb ik geen ervaring.
Wel Victoria en Pacific Rim.
Wij waren er in 2018, ook bij Mt Rainier en Mt St Helens.

Zijn jullie al in Olympic geweest? Je trekt er maar weinig tijd voor uit.

Ik weet niet als ik helemaal terug naar Ashford zou rijden na Mt St Helens. Misschien de 2 volle dagen Mt Rainier achter elkaar en daarna naar Mt St Helens en dan terug tot vb Chehalis, dan zit je al op weg richting Olympic.

In de verslagen van Kalaman kan je wel wat vinden over Campbell River denk ik.

Groetjes,

Ingrid
Hoi Ingrid, dank voor je reactie.
Ja, we zijn al 2x eerder in Olympic NP geweest. (2001 en 2014), vandaar dat ik nu maar een klein deel wil pakken, waar we "toevallig" langskomen.
Voor wat betreft je feedback over StHelens en MtRainier, hier ga ik me verder in verdiepen, dank je wel.
En ook bedankt voor de tip voor de verslagen van Kalaman, ga ik weer even naar op zoek.

Almere vak V schreef:
02 sep 2019, 11:37
Sandra71 schreef:
05 aug 2019, 15:39
Denk dat juli een goede maand is voor die streek?
Het ligt er een beetje aan wat je goed noemt. Vergis je niet in het weer. NoordWest klinkt ons niet al te best in de oren. Maar de zomers zijn er, zeker de laatste jaren, warm en droog. In Seattle is het deze week nog gewoon tegen de 30 graden. En dat is het al weken.
Ik weet inderdaad dat de zomers ook best warm kunnen zijn (al is weken achtereen 30 graden wel erg warm :D ). Vroeg me vooral af of in die streek (net als in BC en Alberta) in de hoger gelegen delen grote kans is op wegen die nog afgesloten zijn, als we bijvoorbeeld in juni zouden gaan?
Almere vak V schreef:
02 sep 2019, 11:37


Mt Rainier is een mooie plek waar je allerlei dingen kunt doen. Je hebt er een aantal hikes die je kunt doen en die variëren in lengte. De meeste zijn volgens mij tussen de 1 en 2 uur wat tijd betreft. Er zijn een paar langere. Dan heb je het over een halve tot een hele dag. Wat bergen betreft is het voor mij toch vaak heb je er eentje gezien dan heb je ze allemaal gezien. Zeker sinds we ons vakantiehuisje hebben op Mt Hood. Dat is "mijn" berg en ik hoef niet zo nodig naar een andere.
Daar is 1 positieve uitzondering op, Mt St Helens. De vrienden van ons waarmee wij gebouwd hebben op Mt Hood woonden ten tijde van de uitbarsting tegen Mt St Helens aan en hebben zich letterlijk met piepende banden uit de voeten moeten maken om het te overleven. Nu, bijna 40 jaar geleden, kunnen ze er heel smakelijk over vertellen. Maar toen hebben ze echt doodsangsten uitgestaan. Niet dat ze niet gewaarschuwd werden, maar er werd toen aangegeven dat het een mooie verticale uitbarsting zou zijn. Zoals wij die kennen uit de films en boekjes. Daar zouden ze wel wat last van hebben maar niks om je echt zorgen over te maken. Als dan vervolgens de halve berg zijwaarts explodeert waardoor het gebied wat er "last" van krijgt bijna 10 keer zo groot wordt kun je wellicht een klein beetje de chaos voorstellen. Ook duurde het te "lang" voordat de daadwerkelijke uitbarsting plaats vond. Het rommelde, het rammelde, het rookte, maar niks waar mensen zich echt zorgen over meenden te moeten maken. Dus begonnen mensen te morren. Al die maatregelen waren maar lastig en werden veel afgekondigde maatregelen ingetrokken of versoepeld. Het vervolg kennen we.
Wij zijn er nu verschillende keren geweest. Er zijn verschillende visitor centers. Maar ik vind de Johnston Ridge Observatory toch wel de indrukwekkendste. Je kijkt recht in de krater of het gat wat weg geslagen is. En je staat precies in de baan van de uitbarsting.



Campbell River is een leuk plaatsje. Van hieruit beginnen veel walvissafari's. Ook hebben ze hier beerexcursies en brengen ze je naar plekken waar je de zalmtrek kunt volgen. Maar volgens mij begint dat pas ergens in september. Verder hebben ze er een leuk park. Elk Falls of zoiets heet het. Ze hebben er zo'n mooie suspension bridge. Zo'n wiebelig ding. Wij vonden het er erg gaaf. Maar mijn vrouw die hoogtevrees heeft kwam er halverwege de brug pas achter dat ie ook bewoog. Daar zijn hilarische beelden van gemaakt...
Dank je wel, hier kan ik wel wat mee. Ik ga verder puzzelen!
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Sandra71: Washington en Vancouver Island

Bericht door Almere vak V »

Sandra71 schreef:
11 sep 2019, 21:53
kans is op wegen die nog afgesloten zijn, als we bijvoorbeeld in juni zouden gaan?
Zeg nooit nooit. Maar de kans is niet zo heel erg groot. Zal vooral afhangen van hoe zwaar en lang de winter is. Kwakkelen we dan richting de zomer of is het vanaf de lente prachtig weer. Voor Washington weet ik het niet. Maar in Oregon hebben we de laatste paar jaar redelijke winters. Niet echt heel veel en lang koud weer. En is het al vroeg prachtig weer. Ik begrijp dat ze vanaf komend weekend voor het eerst in maanden weer een periode verwachten van een aantal dagen regen. Dus...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer