In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door JackyKerouac »

Hellow,

Wij gaan voor de 8ste keer een roadtrip maken in the US.
Deze keer eindelijk Yellowstone op het programma. Is het een goed idee om een aantal nachten op 1 locatie te slapen, net buiten Yellowstone, of beter verschillende locaties kiezen?

Net geboekt (de voorpret kan beginnen!!!) en pas begonnen aan de weg uit te stippelen, dus moet me echt nog gaan inlezen over wat we allemaal moeten gaan doen/zien ... we vliegen op Vegas, maar daar blijf ik niet lang, heb het daar wel allemaal gezien. :p

Maar wil vroeg genoeg boeken voor Yellowstone, want dat zal wel snel gaan.

Thx alvast!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9262
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika.

Yellowstone NP is een heel groot stuk natuur en om niet te veel dubbel te rijden en tijd te verliezen, is het raadzaam om op meerdere plekken te overnachten. Dat kan zowel binnen als buiten de parkgrenzen. Probeer wel tijdig te boeken, want de accommodaties zijn beperkt.

Veel informatie in een eerder topic: Yellowstone : Hoe bezoek indelen?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door JackyKerouac »

Dankjewel Makro, 11 maand op voorhand zal, hoop ik, tijdig genoeg zijn ;)
Ben me ondertussen al goed aan het inlezen hier en al wat cabins en lodges bekeken, ook het Alpine Motel lijkt me wel iets. Komt wel goed....
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

in het park logeren heeft grote voordelen. Met 1 nacht Old Faithful kan je dat gebied 's morgens en 's avonds bezoeken en de grootste drukte vermijden, voor de rest van het park ligt Canyon centraal al is voor het noorden Roosevelt fantastisch. Net buiten het park is Cooke City prima maar is toch weeral een twintig minuten rijden voordat je aan Lamar Valley bent.

Als jullie volgend jaar gaan en in Yellowstone willen logeren best zo vlug mogelijk boeken.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat volgend jaar? Dan kun je nu al boeken. Dat kon al vanaf mei dit jaar dus je zult zien dat er al veel vol is. Er zijn echter altijd veel annuleringen.
Voor een mogelijke indeling en overnachtingslocaties kun je eens in ons 2015 verslag kijken.

Marianne
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door JackyKerouac »

Top! Dank je wel voor tips en reisverslagen. Ik weet wat gedaan.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door Ron Notenboom »

Wellicht heb je iets aan ons reisverslag van 2018 toen we ook vanuit LV een rondje met o.a. Yellowstone hebben gedaan.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door roelb »

JackyKerouac schreef:
04 aug 2019, 18:44
Ben me ondertussen al goed aan het inlezen hier en al wat cabins en lodges bekeken, ook het Alpine Motel lijkt me wel iets.
Dit is in Jackson. Dat is een fors eind rijden totdat je de grens van Yellowstone hebt bereikt (je rijdt door Grand Teton NP, met lage maximumsnelheid en misschien wel een bear-jam of verkeersopstopping voor ander wild. Je komt dan uiteindelijk bij in Yellowstone uit bij Lake, helemaal in de zuidoostppunt van het park. Alles is dus ver weg. Dat wil je echt niet 's avonds weer terugrijden. Absoluut onzalige locatie voor Yellowstone dus.

Jackson is op zich wel een grappig dorpje. Hartstikke leuk om te zijn, maar ook schrikbarend duur. Als je alleen via Jackson rijdt om naar Yellowstone te gaan kun je ook zo plannen dat je niet in Jackson zelf, maar een stukje zuidelijker overnacht. Als je vanuit Rock Springs komt kun je bijvoorbeeld overnachten in Pinedale. Scheelt je zomaar 2/3 van de overnachtingsprijs.

Wil je ook Grand Teton NP bezoeken? Kijk dan eens naar de lodges daar. Dat is op zich een mooie eerste twee nachten in die omgeving. Dan door naar Yellowstone en dan zou ik inderdaad, conform de tips die je hierboven al hebt gehad, kijken naar Old Faithful, Canyon en eventueel Roosevelt. Al kun je voor dat laatste gebied ook prima uitwijken naar Gardiner, net buiten het park.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6644
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door Mrvanilla »

Dit is in Jackson.
@roelb Er is ook een Alpine Motel in West-Yellowstone. Ik ga ervanuit dat TS deze op het oog heeft :wink:
Groetjes,
Daniel
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door winterpark »

Wij hebben in Grand Teton de Signal Mountain Lodge geboekt, wel duur, maar dezelfde prijzen als in Jackson en volgens mij een veel fijnere plek. Je kunt ook naar Colter Bay kijken voor Grand Teton, die hebben ook een aantal goedkopere opties.
Wbt Yellowstone zijn er een aantal lodges die kamers voor 80-110 dollar hebben, vaak zonder badkamer. Het gaat heel snel merk ik, sommige opties die ik een paar dagen geleden heb geboekt zijn alweer weg. Old Faithful Inn/Lodge bijv, maar ook de Snow Lodge. Roosevelt heeft ook kamers voor 100 dollar. In mijn topic heeft Marianne heel goed uitgelegd hoe het systeem werkt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door roelb »

Mrvanilla schreef:
05 aug 2019, 09:58
@ roelb Er is ook een Alpine Motel in West-Yellowstone. Ik ga ervanuit dat TS deze op het oog heeft :wink:
Ah, check, die had ik niet gezien.

Maar dan geldt wel de waarschuwing dat de route vanaf West Yellowstone, met name richting Old Faithful, een fors filerisico heeft, met name in de ochtend. Al meerdere malen in de ochtend vanuit Old Faithful naar het noorden gereden, waarbij dan aan de andere kant een file stond bijna vanaf het kruispunt met de weg naar West Yellowstone, helemaal tot aan Grand Prismatic of zelfs nog verder.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door ingrid1955 »

En er is een alpine motel in cooke city.

Jacques
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door JackyKerouac »

@Ron Notenboom

Bedankt voor jullie reisverslag! Heb er al veel aan gehad.

Ondertussen gelukt en bevestiging gekregen van Yellowstone Park, we hebben lodges in het park kunnen boeken. Oef.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het gelukt is! zit je op meerdere locaties? Mocht je nog niet helemaal tevreden zijn over de prijs of de locatie dan kun je altijd nog iets anders boeken, er zijn altijd wel annuleringen.
winterpark schreef:
05 aug 2019, 10:23
Wij hebben in Grand Teton de Signal Mountain Lodge geboekt, wel duur, maar dezelfde prijzen als in Jackson en volgens mij een veel fijnere plek. Je kunt ook naar Colter Bay kijken voor Grand Teton, die hebben ook een aantal goedkopere opties.
Wij heben jaren geleden in de Signal Mountina Lodge gezetn. Mooie ligging! Maar toen al niet goedkoop. Volgens mij kun je in Jackson wel goedkoper overnachten dan daar. Kijk bijvoorbeeld eens naar cabins bij de Kudar Motel. Of de Ranch Inn.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door winterpark »

Marianne, je hebt gelijk zie ik nu! De Ranch Inn kost $180 per nacht, tov $225 die de Lodge kost. Kudar begint bij $170. Nou, scheelt anderen weer zoeken ;-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door Martin & Marianne »

Maar het verschil is niet heel groot, dat verschil is de Lodge wel waard.
Ik had de Ranch Inn trouwens genoemd in je routetopic. :wink:

Marianne
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door JackyKerouac »

We zitten op 1 locatie Old faithful Inn lodge ( heel basic, maar dat geeft niet en we hebben er 2 nodig want we reizen met kinderen) Ik kreeg al nekpijn van de stress toen ik eerst niks "betaalbaars" vond :lol:
We denken er wel aan om de eerste nacht na Yellowstone dan in Wapiti lodge te boeken ( dan kunnen we op dag 4 ook nog maximaal genieten van Yellow Stone), daarna gaan we richting Cody, Buffalo, Rapid city, en dan verder Cheyenne, Rocky Mountains, Denver, hup via Moab weer naar Vegas.

Als iemand nog zegt "dat mag je niet missen op je route", dan hoor ik het graag :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij namen met de kinderen altijd een kamer met 2 queens, of ook wel 2 doubles. Dat scheelt een hoop geld vergeleken met 2 kamers.
De Inn is iets anders dan de Lodge. :wink:

Mocht er nog iets in bijvoorbeeld Roosevelt vrii komen dat is dat wel erg leuk ter afwisseling!

Marianne
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door JackyKerouac »

Ja Marianne, we nemen normaal 1 kamer met 3 queens (een mogelijkheid die je waarschijnlijk enkel in the us hebt :lol: ) want we hebben 3 grote kinderen maar niks vrij in YS. Dus met 2 'hokjes' in de Old faitful lodge kan iedereen een slaapje doen.
Roosevelt hou ik in de gaten, maar nu niks meer vrij.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In of buiten het Yellowstone NP overnachten?

Bericht door Martin & Marianne »

Met 3 kinderen is het inderdaad een ander verhaal. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer