Reis Toine L: Seattle - Las Vegas (aug/sept 2020, campervan)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Toine L
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Toine L: Seattle - Las Vegas (aug/sept 2020, campervan)

Bericht door Toine L »

Hi all,

Wij zijn druk aan het sparen voor een onvergetelijke huwelijksreis van Seattle naar Las Vegas via Yellowstone. We reizen met een campervan. In de NP's en onderweg willen we de nodige hikes doen. Onderstaand is onze planning voor nu. Er staan nog vraagtekens in en de slaapplekken hebben we nog niet vastgelegd.
24-Aug | Dag 1: Amsterdam - Seattle
25-Aug | Dag 2: Seattle
26-Aug | Dag 3: Seattle - Spokane
27-Aug | Dag 4: Spokane - Glacier
28-Aug | Dag 5: Glacier
29-Aug | Dag 6: Glacier
30-Aug | Dag 7: Glacier - Gardiner
31-Aug | Dag 8: Gardiner - Yellowstone (Madison)
01-Sep | Dag 9: Yellowstone (Madison)
02-Sep | Dag 10: Yellowstone (Fishing Bridge)
03-Sep | Dag 11: Yellowstone - Grand Teton
04-Sep | Dag 12: Grand Teton
05-Sep | Dag 13: Teton - ?
06-Sep | Dag 14: ? - Arches
07-Sep | Dag 15: Arches
08-Sep | Dag 16: Arches - Grand Canyon
09-Sep | Dag 17: Grand Canyon
10-Sep | Dag 18: Grand Canyon - Page
11-Sep | Dag 19: Page - Brice Canyon
12-Sep | Dag 20: Brice Canyon
13-Sep | Dag 21: Brice Canyon - Zion
14-Sep | Dag 22: Zion
15-Sep | Dag 23: Zion - Las Vegas
16-Sep | Dag 24: Las Vegas
17-Sep | Dag 25: ?
18-Sep | Dag 26: ?
19-Sep | Dag 27: Las Vegas - Maui
20-Sep | Dag 28: Maui
21-Sep | Dag 29: Maui
22-Sep | Dag 30: Maui
23-Sep | Dag 31: Maui
24-Sep | Dag 32: Maui - Amsterdam

Is deze planning haalbaar? De Going To The Sun Road en Bear Tooth highway schijnen gave wegen te zijn, dus die willen we sowieso inpassen.

Hebben jullie verder nog tips voor campgrounds en waar we onze vraagtekens mee kunnen invullen? Overige tips uiteraard ook erg welkom! :)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Toine L: Seattle - Las Vegas (aug/sept 2020, campervan)

Bericht door winterpark »

Gaaf!
Paar overwegingen, wij zijn ook aan het plannen voor vertrek augustus 2020.
- Glacier naar Yellowstone lijkt mij erg lang, wij willen dan een nacht in Helena slapen
- Ik zou een dag Yellowstone toevoegen
- Wij gaan in oktober dit jaar naar de omgeving van Arches: dat kun je goed bezoeken vanuit Moab, loont de moeite om daar minstens drie overnachtingen te plannen want je hebt er ook Canyonlands en Dead Horse Point State Park
- Tenzij je een lange hike gaat doen, zou ik de Grand Canyon op één overnachting houden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Toine L: Seattle - Las Vegas (aug/sept 2020, campervan)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Als je veel wilt wandelen zou iets meer tijd overal wel mooi zijn. Hoe had je de Beartooth Hwy gepland? Dat past nu niet echt in je planning.
Een overnachting in Monument Valley tussen Moab en de Grand Canyon zou wel mooi zijn.
Voor Bryce zou 1 nacht ook wel voldoende kunnen zijn.

Marianne
Toine L
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Toine L: Seattle - Las Vegas (aug/sept 2020, campervan)

Bericht door Toine L »

Thanks voor de reacties.
We weten dat glacier - yellowstone een lange rit is. Helena is inderdaad een mogelijkheid, maar zou een dag "kosten".

Moab gaan we eens bekijken, toevallig nog tips voor campings? Onze focus ligt nu eerlijk gezegd nog op eerste weken (glacier en yellowstone) omdat we begrepen dat dat snel vol is.

Met een dag langer in Yellowstone zouden we Beartooth kunnen meepakken? Hoewel dat niet op de route ligt. Wellicht toch een tussenstop tussen glacier en yellowstone, en dan via Beartooth yellowstone binnenrijden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Toine L: Seattle - Las Vegas (aug/sept 2020, campervan)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de Beartooth Hwy doen als je van Glacier komt, niet vanuit Yellowstone. Je zou naar Red Logde kunnen rijden vanuit Glacier. En dan de volgende dag via de BTH naarr Yellowstone.
Ik weet niet hoe snel het gaat met de campings in Glacier, maar in Yellowstone valt dat wel mee. Je kunt die overigens nu al boeken. Die in Glacier pas vanaf 6 maanden voor aankomst.

In Arches heb je 1 camping; Devils Campground. Daar zou ik sowieso proberen een nacht te boeken. Voor de overige nachten is Moab ook wel leuk. Daar kun je midden in het dorp staan. Ik vermoed dat je voor Arches echt precies 6 maanden van te voren moet boeken, het is daar erg snel vol.

Voor Yellowstone heb je onder andere Fishing Bridge staan. Ik heb daar zelf geen ervaring mee - het is alleen voor campers - masr ik denk dat Bridge Bay leuker is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer