Route Alaska: vraag over rijrichting.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
robertwim47
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2015, 09:29

Route Alaska: vraag over rijrichting.

Bericht door robertwim47 »

Hallo forumleden,

We zijn een reis naar Alaska/Yukon aan het voorbereiden.
We willen de route gaan rijden die ook door veel reisorganisaties wordt aangeboden n.l:
Anchorage, Denali, Fairbanks, Tok, Whitehorse, Skagway, Haines, Haines Junction, Tok, Palmer, Seward, Homer, Anchorage.

Alle reizen die ik zie, rijden de route met de klok mee, dus Anchorage, Denali, enz.
Ik vraag me af of dit een bedoeling heeft, of zou je de route evengoed andersom kunnen rijden?

Bedankt voor het meedenken, Robert.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Route Alaska

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn 2 jaar geleden in Whitehorse gestart. Wij hadden een camper en zowel de camper als de vlucht was goedkoper vanuit/op Whitehorse, vandaar dat we die keuze gemaakt hebben.
Misschien heb je iets aan ons verslag.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Route Alaska

Bericht door biebyip »

Als ik een reactie geef op een Alaska reis, raad ik ook altijd die volgorde aan. Belangrijkste reden; spreiding.

Als je het zo doet kun je in Seward een boottocht maken, Homer naar de beren en dan het ‘binnenland’, zoals Denali, in. Kennicott doe je dan wat meer op het laatst met als bijkomend voordeel dat je dan al wel zo veel landschappen hebt gezien, maar toch nog geïmponeerd kunt raken van de schoonheid van dat gebied. Daarna doe doe je Valdez, waar je weer een cruise kunt maken en aan zee zit. Bovendien begin je op deze wijze met het nog wat drukkere Alaska (met name anchorage en de wasilla regio), waarna het steeds verlatener wordt.

Andersom begin je bijna met Kennicott, en dan wordt de rest lastig on te overtreffen. En Seward en Valdez vlak achter elkaar ( en dan ook nog met de veerboot ipv over de weg), heb je wel heel veel zee/vaar dagen achter elkaar. Ik zelf spreid het altijd liever, zodat je meer afwisseling hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer