Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

De tickets zijn gekocht. We vliegen op 29 juni via Zurich naar Vancouver en op 22 juli van Vancouver via München terug naar Amsterdam. Dus totaal 24 dagen om in te vullen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Wat heb je nu betaald? Ik heb nog steeds niks.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Wij vliegen vanaf Amsterdam met heen een tussenstop in Zurich en terug een tussenstop in Munchen. Ik betaalde hiervoor 566 euro p.p., inclusief bagage en exclusief stoelreservering. Dit laatste moet ik eventueel nog regelen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Wat is een betere keuze: 2 volle dagen Vancouver of 2 volle dagen Seattle of beiden 1 volle dag en na Olympic NP 3 i.p.v. 2 nachten langs de Oregon Coast ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Tips op mijn vraag van 28 november zijn zeker nog welkom :thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Almere vak V »

Ron Notenboom schreef:
28 nov 2019, 20:32
Wat is een betere keuze:
Er is denk ik niet zoiets te maken als een betere keuze. Het zijn twee totaal verschillende steden. Wil je daar iets van meekrijgen. Dan heb je aan een dagje in beide genoeg. Ga in Vancouver omhoog met de kabelbaan op Grouse Mountain, middagje Stanley Park en eten bij een Chinees. Ga in Seattle naar de Space Needle. Middagje Pike's Place en sluit je dag af in een vage kroeg met een nog vager bandje. Dan heb je van beide de essentie wellicht te pakken. Of dompel je een een dag of 5 compleet onder in zo'n stad. Alleen ga je dan elders tijd tekort komen.

Hetzelfde geldt voor de Oregon coast. Met een dagje kan je daar prima volstaan. Alleen als je van plan bent om bij elke bocht met een adembenemend uitzicht te stoppen om te genieten. Dan kom je niet verder dan 7,5 kilometer op een dag. Zoek je vantevoren uit waar je wilt uitstppen dan kan je wellicht best een aardig stukkie rijden en op de juiste punten genieten van het uitzicht.

Een wijs iemand heeft hier ooit gezegd. Je mist meer dan dat je ziet. Probeer dit goed in je oren te knopen. Ik heb de indruk dat je heel erg je best aan het doen bent om niks te missen. En ik kan je nu al vertellen dat je 80% (misschien wel meer...) van al het moois wat Washington en Oregon te bieden hebben gaat missen.
Wij komen nu al jaren in Oregon en Washington. De laatste jaren zijn we zelfs prive bijna een kwart van het jaar in Oregon. En nog steeds, elke keer weer, staan we ergens bij een berg, een strand, een meer, een dorpje, een restaurant of een whatever. En kijken we elkaar aan en zeggen (of op zn minst denken we...) hoe hebben we dit al die jaren kunnen missen??
Geniet van al het moois wat je tegen gaat komen. En mocht je nou als je thuis komt denken, dat was best gaaf. Dan kan je altijd weer terug. Maar probeer tijd te nemen voor al het moois wat je gaat tegenkomen.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Inmiddels een start gemaakt met het zoeken naar hotels e.d. In dat kader de vraag of er iemand ervaring heeft met het Silver Spur RV Park & Resort in Silverton en dan met name met de cabins die zij verhuren.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

En is North Vancouver een goede overnachtingsplek om van daaruit de stad te verkennen ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door markro »

Jaren geleden zaten wij in een hotel in North Vancouver. Om Downtown te bezoeken, hebben wij toen vanaf North de SeaBus-ferry genomen vanaf de Lonsdale Quay naar Downtown. Dat vonden wij leuk om met de boot op Downtown af te varen voor het uitzicht.
De auto konden wij parkeren in een garage bij de kade, waar men ook parkeert voor de Lonsdale Quay Market, die naast de vertrek-/aankomstpier ligt van de veerboot. Downtown hebben wij toen te voet verder verkend, en later met de veerpont ook weer terug.

Later zijn wij ook nog met de auto naar Downtown gegaan om te fietsen (gehuurd) rond het Stanley Park, met het aquarium, de totempalen, e.d.
En ook naar het Granville Island en voor het uitzicht vanaf het strand aan de zuidkant van de stad (Kitsilano Beach).
Nog iets meer naar het westen bevindt zich het Museum of Anthropology, dat een bezoek waard is.
Vanaf North Vancouver is dat met de auto best om te doen. Vancouver is een prachtige stad.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Een andere betaalbare overnachtingsoptie die ik heb gevonden in Vancouver is in Burnaby. Is dit in vergelijking tot North Vancouver een betere optie. Bijvoorbeeld v.w.b. openbaar vervoer ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Almere vak V schreef:
07 aug 2019, 14:47
Maar anders zou ik doorrijden tot Hood River en dan via de 35 en 26 weer terugrijden naar Portland. Fantastische route. Als je vroeg in de ochtend begint heb je tijd genoeg om alle dingen te doen die je kunt doen op deze route en sta je ook nog is op tijd bij Multnomah Falls en ben je de drukte voor.
We overwegen om de dag vanuit Portland in te vullen zoals eerder voorgesteld door @Almere vak V en daarna door te rijden naar Kelso voor een overnachting en de dag erna te gebruiken voor een bezoek aan Mount St. Helens (Johnston Ridge Observatory) en daarna via de 12 naar de Crest Trail Lodge in Packwood. Is dit met goed fatsoen te doen ? Voordeel is dat we daarmee een extra dag beschikbaar krijgen voor de Oregon Coast of Seattle.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben dezelfde plannen, dus ik neem aan dat het wel te doen is. Alleen rijden wij die dag niet door tot Kelso, maar overnachten we terug in Portland (of Vancouver, net erboven en goedkoper). Dan moeten we die dag niet verkassen en daar win je ook wat tijd mee. Portland en Kelso liggen ook niet zo heel ver uit elkaar. De volgende dag dan: Portland - Johnston Ridge Observatory - Packwood. Volgens reisverslagen van andere forumleden is dit te doen op een dag https://ingridmg14jul2016.blogspot.com/ ... tland.html (in omgekeerde volgorde dan)
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door JaapjeInAmerika »

Een mooie reis. Misschien is een bezoek aan het Lewis and Clark National Historical Park in Astoria nog een idee. En Newberry National Volcanic Monument als je in Bend bent. Als je de Columbia River Gorge wilt bekijken, moet je in ieder geval de Historic Columbia River Highway nemen. In Washington is Cape Flattery misschien nog leuk. Veel plezier.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Almere vak V »

Ron Notenboom schreef:
29 dec 2019, 21:36
de dag erna te gebruiken voor een bezoek aan Mount St. Helens (Johnston Ridge Observatory) en daarna via de 12 naar de Crest Trail Lodge in Packwood. Is dit met goed fatsoen te doen ?
Wat mij betreft wel. Is alles bij elkaar een uurtje of 6 rijden. Mooie route trouwens! Als je m "binnendoor" over de 503 rijdt tenminste. Je kan ook de 5 pakken. Kan je wellicht beter door rijden maar dat voelt toch als om. Nou is de 5 niet de lelijkste snelweg van Amerika maar de 503 vind ik zelf een stuk mooier.
Ook op Mt St. Helens kan je met gemak een dag doorbrengen. Maar met een uurtje of twee pak je de essentie wel mee. Lees je vantevoren even in. Dan wordt een bezoekje nog indrukwekkender. Toen wij er de eerste keer waren geweest met onze kinderen zijn zij zich daarna in gaan lezen. Inmiddels zijn we er al weer een tweede en derde keer geweest.

Dan wordt het interessant!! Ook daarna naar Packwood de "binnendoor" route pakken. Je kan terug naar de 5 en dan de 12 naar Packwood pakken. Maar binnendoor is echt een prachtige route. Hou er wel rekening mee dat dit een Forrest Service Road is. Dus het is geen 70 miles per uur. Ook niet altijd verhard. Soms alleen gravel. Volgens mij is de 5 en 12 route wat kilometers betreft 2 keer zo ver. Maar in tijd maakt het niks uit. In beleving wel!

Plezier!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Kan nog niet helemaal plaatsen of je met de route binnendoor bedoelt via de 503 na het rondje Mt. Hood naar Kelso.
En wat bedoel je met de route binnendoor naar Packwood ?
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 04 jan 2020, 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Almere vak V »

Vanuit Kelso ga je naar Mt St Helens. Dat doe je via de 503. Vee mooier dan via de 5.
Vanuit Mt St Helens wil je naar Packwood. Dat kan via de 5 en 12. Maar het kan ook binnendoor via een zogenaamde Forrest Service Road die ook op de 12 uitkomt. Wat afstand betreft een stuk korter. Maar wat tijd even lang. Het is niet echt een snelweg zullen we maar zeggen. Maar wat beleving betreft super!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Dank. Ik pak Google Maps er nog eens bij.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Voor ons bezoek aan Olympic NP hebben wij nu 1 nacht gepland in Port Angeles en 2 nachten in Forks. De bedoeling was om daarna door te rijden naar Astoria en vervolgens met 2 nachten Oregon Coast door te rijden naar Fort Klamath voor een overnachting en de volgende dag een bezoek aan Crater Lake. Inmiddels denken wij er over om het schema als volgt aan te passen en zo wellicht een wat evenwichtiger verdeling te krijgen. Dit gaat dan ten koste van een dag Portland.
Port Angeles - Forks
Forks
Forks - Aberdeen
Aberdeen - Rockaway Beach
Rockaway Beach - Bayshore
Bayshore - Sutherlin
Sutherlin - Fort Klamath

Of wordt het zo teveel van het goede voor Olympic NP. Ben benieuwd naar jullie mening.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Almere vak V »

Ron Notenboom schreef:
14 jan 2020, 21:07
Of wordt het zo teveel van het goede
Of het teveel van het goede wordt kan je in mijn optiek alleen zelf bepalen. Maar dat heeft met allerlei omstandigheden te maken. Ben je flexibel genoeg om te zeggen ik blijf ergens een dag langer/korter. Past dat in je schema? Of misschien wel belangrijker, past dat in je reserveringen die je hebt staan.

Ik ken mensen die na een dag Olympic NP zeiden ik heb het wel gezien. Ik ken ook mensen die na een week zeiden ik had er nog wel een week vooruit gekund. Maar datzelfde verhaal kan ik ook ophangen over Seattle, Mt Rainier, de Oregon Coast...

Ik heb makkelijk kletsen. Ik weet wanneer we op welk vliegveld aankomen. En ik weet wanneer we van welk vliegveld vertrekken. Dan hebben we een aantal vrienden en/of plekken die we willen bezoeken. En ik weet dat ik minimaal een aantal dagen "thuis" wil zijn. En of ik dan "thuis" slaap, of bij vrienden, of in een hotel. Dat zal me een zorg wezen. Booking.com is mn beste vriend. Niet altijd de goedkoopste. Maar dan moet ik dingen gaan plannen. En daar heb ik lang niet altijd zin in. En als ik mn ogen dicht heb zie ik toch niet hoe die kamer er uit ziet. Daar is mijn vrouw het trouwens niet altijd mee eens...

Maar ik begrijp dondersgoed dat dit voor jullie niet kan. Maar alleen jij kan voor jezelf bepalen wat wel of niet past. Achteraf kan je dan zeggen, dat had ik anders moeten doen, of dit doe ik de volgende keer anders. Maar hoeveel mensen gaan ook daadwerkelijk terug naar een plek waar ze eerder zijn geweest?

En zoals ik al vaker heb gezegd, iemand heeft hier ooit geschreven, je mist meer dan dat je ziet. Wijze woorden!!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Wij moeten nog op zoek naar 2 overnachtingen in Seattle. Maar de prijzen zijn daar in juli (zeker in het centrale deel van de stad) niet misselijk. Daarom willen we iets zoeken aan de rand van de stad met OV en eventueel parkeergelegenehid in de buurt. Iemand tips ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer