Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Nick39 »

Na twee eerdere fantastische rondreizen door Californië in 2017 (viewtopic.php?f=36&t=63570) en Colorado, Wyoming en Utah in 2018 (viewtopic.php?f=36&t=69285), zijn we nu aan het plannen voor een camperrondreis door Washington en Oregon in 2020. De vorige keren konden we nog buiten de schoolvakanties. Onze dochter is inmiddels bijna zes. Volgend jaar dus in het hoogseizoen. Benieuwd hoe ons dat bevalt. 8)

We starten in Seattle omdat we weer een camper van Road Bear willen huren. Het aantal kilometers willen we beperken, dus hebben we wat keuzes gemaakt. Zo willen we wel naar de Wallowa's en North Cascades, maar niet naar Crater Lake. We weten van de vorige reizen dat we vooral in de natuur en in kleine dorpjes willen zijn. Portland en Salem slaan we over. We hebben al veel aan de tips van Almere Vak V gehad.

Paar vragen:
- We gaan nu van Bend naar Mt. Hood, CRG en dan naar beneden naar JDNM, de Wallowa's. Het lijkt het meest handig, maar is dat ook zo?
- We hebben nog één nacht over. Lijkt ons leuk om een nachtje te plannen zodat we vanuit Anacortes een tripje langs de San Juan eilanden kunnen maken.
- Is het stuk langs de kust logisch ingedeeld?

En ... wat zien we nog over het hoofd? :-)

Alvast weer bedankt voor de reacties!

Hieronder de globale planning met ideeën voor de campings:
Bijlagen
image.png
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Nick39 schreef:
30 jun 2019, 10:30
Volgend jaar dus in het hoogseizoen. Benieuwd hoe ons dat bevalt.
Washington State en Oregon zijn nog steeds geen California, Florida of Disneyland. Gelukkig maar zou ik bijna willen zeggen!! Het zal wel iets drukker zijn maar niks in vergelijking tot de eerder genoemde plekken. Zorg dat je op de plekken waar je kunt verwachten dat het druk is je aan het begin of aan het eind van de dag bent. Dan valt het allemaal nog best mee.
Nick39 schreef:
30 jun 2019, 10:30
- We gaan nu van Bend naar Mt. Hood, CRG en dan naar beneden naar JDNM, de Wallowa's. Het lijkt het meest handig, maar is dat ook zo?
Als je voor jezelf bepaalde keuzes hebt gemaakt met wat je wel en niet wilt doen ontkom je er simpelweg niet aan dat je soms ergens loopt te zigzaggen of wegen gaat kruisen waar je al eerder gereden hebt. Het is nou eenmaal niet anders.
Nick39 schreef:
30 jun 2019, 10:30
Lijkt ons leuk om een nachtje te plannen zodat we vanuit Anacortes een tripje langs de San Juan eilanden kunnen maken.
San Juan Eilanden zijn erg mooi. Ook hier, kijk wat je wilt zien. En kijk of je een boot gevonden kunt krijgen die aan je wensen kan en wilt voldoen. Meer dan voldoende keus.
Nick39 schreef:
30 jun 2019, 10:30
Is het stuk langs de kust logisch ingedeeld?
Langs de kust kan je net zo lang doorrijden als je zelf wilt. Ik zou bijna willen zeggen dat er na elke bocht wel weer een spectaculair uitzicht in het vooruitzicht ligt. Ik zou wel vanuit Beverly Beach de zuidelijke route, via Corvalis, nemen naar Silver Falls. Dat is een stuk mooier dan via Salem. Corvalis is een mooi universiteitsstadje (met een brak football team :wink: ). Voorbij Corvalis kan je de de 5 op. Maar ik zou doorrijden naar Lebanon en vandaaruit binnendoor via Stayton (en de A&W) naar Silver Falls rijden.
Nick39 schreef:
30 jun 2019, 10:30
En ... wat zien we nog over het hoofd?
Zoals iemand hier kortgeleden schreef, je mist meer dan je ziet...

Zolang je dat in je achterhoofd hebt en houdt komt het best goed. Wij zijn inmiddels tientallen keren in Oregon geweest. En verblijven er gemiddeld toch al gauw een week of 10 per jaar. En zelfs dan kan je nog met gemak een lijstje maken van dingen die we nog niet hebben gezien. Of komen we nog op plekken waarvan we denken, hoe hebben we dat al die jaren over het hoofd kunnen zien.

Gewoon terugkomen! Daar is het bij ons ook fout gegaan... :wink:
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Nick39 »

Dank @Almere vak V voor je reactie. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk: er is veel meer te zien en te doen dan wat we nu hebben gepland. Terugkomen kan altijd nog. :-)

Via Corvalis waren waren we inderdaad van plan, maar de route binnendoor, zoals je voorstelt, had ik nog niet op het netvlies. Ik had eerder al een keer een post van je gelezen over de A&W. Daar komen we nu natuurlijk niet meer onderuit :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Nick39 schreef:
12 jul 2019, 09:47
Daar komen we nu natuurlijk niet meer onderuit
Lekker doen waar je zelf zin in hebt! En van alle goed bedoelde adviezen hier degene pakken die je passen.

Uiteindelijk heeft alles te maken met tijd. Hebben wij tijd genoeg dan mijd ik zoveel mogelijk de snelwegen. Is dat niet het geval dan staat de I5 ook bovenaan mn lijstje. Als ik met vrienden naar de Seahawks in Seattle gaan kijken is het altijd na de wedstrijd zo snel mogelijk terug want Seattle is voor ons toch echt minimaal 3 uur rijden. Maar als mijn vrouw meegaat en we blijven in Seattle slapen. Dan rij ik de volgende dag terug en dan is het eerste wat ik doe in mn navigatie de snelwegen uitzetten. Kom je op de meest geweldige plekken! Het duurt wel 2 keer zo lang. Maar who cares?? Tijd genoeg.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Georgie »

Je moet inderdaad keuzes maken. Zo te lezen kunnen jullie dat prima doen! Echt kiezen wat voor jullie belangrijk is.

Mijn two cents:

Misschien heb je ook nog iets aan mijn reisveslag wat ik net in mijn topic heb geplaatst. Heb een live blog bijgehouden en we hebben veel van deze plaatsen aangedaan. Wij hebben ook met een camper gereist (30ft) en reisden met onze zoon van 2 jaar. Dus wel iets jonger dan jouw kind, maar evengoed interessant misschien.

Hoe groot is de camper die je huurt? Ik zie dat je Kalaloch hebt staan. PRACHTIG. Eén van de mooiste campings waar wij hebben gestaan. Maar de plekken zijn heel erg krap en er zijn pakweg maar 5 ruime RV plekken. Echte big rigs zijn niet toegestaan (dat maakt het ook wel heel mooi). Wij waren met onze 30 voeter de allergrootste op de hele camping. Dat gezegd hebbende: Heb je al gereserveerd? Wij hebben een half jaar van te voren toen het boekingssysteem open ging, toevallig nét tijdens het kerstdiner, echt met F5 zitten vernieuwen en een plekje weten te bemachtigen, plek D25, één van de mooiste plekken. Grote kans dat als je nog niet hebt gereserveerd dat nu niet meer kan.

Mocht je bij Nehalem Bay nog een overnachting zoeken, raad ik Kelly's Brighton Marina aan. Het is een plek waar je krabben kunt vangen (on the dock of met een bootje, wel duur bootje, zo'n 100 USD incl crabbing license), en ook kunt overnachten met de RV. Zij bereiden dan je versgevangen krab voor je. Vonden wij ontzettend leuk om te doen, ook met ons zoontje.

Wat leuk dat jullie ook naar Walla Walla en Lake Chelan willen. Yakima zie ik ook staan, dat was geen bijzonder plaatsje, maar de omgeving is wel mooi. Wij zijn naar die gebieden gegaan specifiek voor de wijn en dat was erg leuk. Walla Walla is een erg leuk plaatsje, wél erg afgelegen. Als je daar niet specifiek voor de wijn of iets anders specifieks naar toe wil, zou ik het overslaan, want de route ernaar is erg lang.
Lake Chelan vonden we ook erg mooi. Wij hebben een wijnproeverij bij Nefarious Cellars gedaan, prachtig uitzicht op de bergen en het meer, echt een aanrader. Er is ook een speeltuin voor je dochter.

De Seattle Tacoma KOA camping hebben wij ook gestaan. Van te voren echt hele slechte verhalen over gehoord. Ik vond het daardoor misschien nog wel meevallen. Ja de plekken zijn krap en het sanitair was niet het allerschoonste maar ik had het erger verwacht door alle verhalen. Een prima uitvalshoek voor de stad (weet niet of je nog naar de stad wil, zoja lees in mijn verslag hoe wij dat hebben gedaan) en verder is het wel een prima plek ook voor Road Bear. Je ziet er veel Road Bear campers, was eigenlijk één van de weinige plekken waar we heel veel RB campers zagen.

Oh ja je vraag over de San Juan Islands, ZO mooi daar. Maar één nachtje is wel wat weinig. Je bent toch wel even bezig met die ferry overtocht (een leuke tocht op zich). Je moet een uur van te voren klaar staan bij de ferry in de rij met de campers, dus je bent echt wel wat tijd kwijt. Wij deden het zo: 's ochtends heel vroeg van de Seattle Tacoma KOA wegrijden, aankomst om 11 uur, ferry om 12 uur. Aankomst op San Juan Island in Friday Harbor om 13 uur. Halve dag eiland. De dag daarna een whale watching tour. De dag daarna om 10 uur weer bij de ferry building in Friday Harbor, 11 uur ferry, 12 uur weer in Anacortes.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, ik ben nog geen twee weken terug uit dit prachtige gebied!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Nick39 »

@Georgie Wauw! Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Helemaal fijn dat onze plannen deels overeenkomen :thumbup: Ik heb jullie reisverslag gelezen en er al heel wat tips uitgehaald. Want net als jullie willen we ook zo her en der op zoek naar goede wijnen.

We gaan overigens pas volgend jaar, dus we hebben nog wat voorbereidingstijd. Bedoeling is om met een C27 van Road Bear op pad te gaan. Al weet je nooit zeker of je die meekrijgt. Afgelopen jaar hadden we hetzelfde type gehuurd, maar kregen een C30 mee. Ook prima :-) Maar dan is het inderdaad wel zaak om bij Kalaloch even scherp te zijn op de afmeting van de plekken. Daar had ik me nog niet in verdiept. Had eigenlijk ook niet verwacht dat het er maar zo weinig grote plekken zouden zijn. Wel grappig trouwens dat je zo enthousiast bent over die camping. Van foto's hadden wij de indruk dat het nogal donkere plekken zijn. Daarom twijfelden we zelfs sterk of we deze camping wel zouden moeten doen. Maar er zijn niet veel campings in de buurt die je vooraf kunt boeken (iets wat we juist graag willen).

Kelly Brighton ziet er leuk uit! Ook weer eens wat anders. Kijken of het in de route past. Lake Suttle komen we langs. Maar na jullie foto's maken we hier ook zeker een stop. Walla walla is voor ons niet zo ver om. We komen vanuit de Wallowas. En tja... voor de wijn hè :wink: Om diezelfde reden hebben we Yakima op het programma. Jammer dat dat tegenviel, maar het ligt voor ons op de route naar Lake Chelan. Nefarious cellars hebben we na het lezen van jullie blog op de lijst gezet (net als een aantal andere wineries)! En een speeltuin er bij is helemaal fijn. Kunnen de ouders tenminste rustig wijnproeven ;-)

Als we San Juan doen, dan heb je wel gelijk denk ik qua aantal overnachtingen. Ik heb op de site van de ferry gekeken en als ik het goed heb uitgerekend kost de overtocht rond de $350,- Klopt dat? Whale watchen lijkt ons erg leuk. Maar dat kan eventueel ook vanuit Anacortes of Port Angeles. Daarvoor zouden we niet per sé naar San Juan eilanden hoeven.

Wij willen Seattle zeker bezoeken. Zoals we dat nu in gedachten hebben, is om dat te doen nadat we de camper hebben ingeleverd. En dan vanuit een hotel bij het vliegveld. We hebben ook overwogen om een paar dagen op de ST KOA te gaan staan. Maar door alle reviews zijn we daar toch wat huiverig voor. De laatste nacht voor het inleveren staan we er sowieso.

Waar we ook nog over twijfelen is dat we op vrijdag 3 juli de camper willen ophalen. Onze eerste stop is dan Mt Rainier. Maar is dat handig vanwege 4th of july? Andere opties zijn om eerst een paar dagen Seattle te doen ipv aan het einde van de trip of Mt Rainier later in de route doen en dan eest naar Olympic. Of maakt het qua drukte niet zoveel uit of je nu in Mt Rainier of in Olympic bent?
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Nick39 »

Almere vak V schreef:
12 jul 2019, 10:28
Nick39 schreef:
12 jul 2019, 09:47
Daar komen we nu natuurlijk niet meer onderuit
Lekker doen waar je zelf zin in hebt! En van alle goed bedoelde adviezen hier degene pakken die je passen.
Tuurlijk, maar de A&W klinkt niet bepaald als straf :D
Ik ben wel in voor een Happy days-ervaring!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Nick39: camperrondreis Washington en Oregon vanuit Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Nick39 schreef:
20 jul 2019, 22:12
Tuurlijk, maar de A&W klinkt niet bepaald als straf
A&W is geen straf. En zeker deze niet!!

Het is bij ons ook als een soort van geintje begonnen. Veel Amerikanen hebben zo'n vast dingetje wat ze op een vrijdag- of zaterdagavond doen. Zeker met jonge kinderen. Nou is mijn jongste 15 en die wil zeker haar handen vrij hebben als we in de US zijn om haar eigen ding te doen. Dus nu gebruiken we zo'n beetje elke smoes als we richting het zuiden gaan om langs Stayton te gaan. Football, Silver Falls, de dames presteren het zelfs om vanuit Woodburn over Stayton naar huis te rijden.
Nog een leuk verhaal. Toen onze jongste klein was had ze moeite met de st. Dat werd alleen de S of alleen de T. Dus wij gaan nog steeds naar Satan...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer