Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Glaciers and Geysers 2007

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Artie Bucco
Amerika-newbie

Glaciers and Geysers 2007

Bericht door Artie Bucco »

Beste forumleden, september 2007 trek ik met mijn vriendin en mijn zus door Amerika waar we ons willen laten overweldigen door de natuurpracht van het noordwesten.
Hieronder de reis die we willen afleggen, we reizen met auto en tent, soms pikken we een motelletje mee.
Mag ik vragen wat jullie van dit reisschema denken?

Maandag 3 sept : vlucht Brussel - Seattle
Dinsdag 4 : Seattle – Olympic National Park
Woensdag 5 : Olympic
Donderdag 6 : Olympic
Vrijdag 7 : Olympic – Mt. Rainier N.P.
:?: Mt. Rainier in het weekend, heb ik wel wat schrik voor. Gaat dat niet veel te druk zijn? Ik heb ook geen zin om camings te reserveren maar dat zal hier mss wel moeten.
Zaterdag 8 : Mt. Rainier
Zondag 9 : Mt. Rainier - Vancouver
Maandag 10 : Vancouver
Dinsdag 11 : Vancouver - ?
Sun to Sky Hwy. We rijden richting Jasper en zien wel hoe ver we geraken.
Woensdag 12 : ? – Jasper N.P.
Donderdag 13 : Jasper
Vrijdag 14 : Jasper – Banff N.P.
Zaterdag 15 : Banff
Zondag 16 : Banff – Glacier (East entrance)
Maandag 17 sept : Glacier
Dinsdag 18 : Glacier
Woensdag 19 : Glacier – Yellowstone
:?: Ik zou graag over Beartooth pass rijden. Is dat te doen op 1 dag? (dan bedoel ik vooral, met al dat natuurschoon, ik stop al eens graag voor wat foto’s) Vind je op die weg naar Yellowstone motels of campings?
Donderdag 20 : Yellowstone
Vrijdag 21 : Yellowstone
Zaterdag 22 : Yellowstone
Zondag 23 : Grand Teton
Maandag 24 sept : Grand Teton
Dinsdag 25 : Grand Teton – Devil’s Tower
Woensdag 26 : Badlands area (Black Hills, Custer S.P.)
Donderdag 27 : Wind Cave N.P.
Vrijdag 28 : Badlands N.P.
Zaterdag 29 : Badlands - Denver
Zondag 30 : vlucht Denver - Brussel
Het gaat weer veel te snel om zijn...
2004 Florida
2005 Californië, Arizona, Utah, Nevada
2007 Noordwest
...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Glaciers and Geysers 2007

Bericht door Rob »

Artie Bucco schreef: :?: Ik zou graag over Beartooth pass rijden. Is dat te doen op 1 dag? (dan bedoel ik vooral, met al dat natuurschoon, ik stop al eens graag voor wat foto’s) Vind je op die weg naar Yellowstone motels of campings?
Er liggen langs de Beartooth Hyway (US-212) verschillende campgrounds van de National Forest Service, bij Silver Gate en Cooke City zijn ook een paar private campgrounds en verschillende motels en resorts maar die zijn flink aan de prijs.
Wij hebben afgelopen jaar op een van de NFS campgrounds gestaan (zie reisverslag 2006)
Let wel even op in verband met mogelijk berengevaar is het niet overal toegestaan om met een tent te camperen.
Rob
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je doet best wel een tijdje over de Beartooth highway.
Vlak voor de Beartooth pass ligt het plaatsje Red Lodge. wij zijn daar doorgegeden en vonden het een erg leuk plaatsje. Er zijn voldoende overnachtingsmogelijkheden daar waaronder een Best Western en een Super 8 ( ik heb niet naar de prijzen gekeken) http://www.redlodge.com/lodging/categor ... atID=ACC02

Marjon
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dinsdag 25 : Grand Teton – Devil’s Tower
Woensdag 26 : Badlands area (Black Hills, Custer S.P.)
Waarom ga je vanaf Grand Teton via Devils Tower naar de Black Hills? Dat is best een omweg. Volgens Streets and Trips is de snelste route via Yellowstone en dat gaat je erg veel tijd kosten, vooral als er weer eens een kudde buffels op de weg staat.
Naar mijn idee kun je beter via de 20 en de 26 via Casper direct naar de Black Hills rijden en Devils Tower laten schieten.
Wij vonden Devils Tower erg tegenvallen, ik zou er zeker niet zo'n eind voor om rijden. (maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn)

Marjon
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

Tip tussen Vancouver en Jasper: optie om Wells Gray Park te bezoeken en overnachten in Clearwater.

Ronald
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Nog een tip Mount Robson en dan in de avonduren een wandeling maken naar Kinney Lake. WAANZINNIG!!!! Er zijn daar voldoende overnachtings mogelijkeheden.

Alleen dat red je niet als je die dag vanaf Vancouver vertrekt. Dat is echt te lang. Clearwater is dan weer beter.

vrolijke groetjes,
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je eerst naar Grand Teton NP gaat en dan naar Yellowstone, dan kun je vanaf de NE entrance de Beartooth Pass naar Red Lodge rijden en vervolgens naar Billings, Sheridan en Devils Tower (wij vonden dit ook geen absoluut hoogtepunt maar toch wel leuk met die prairiedogs aan de voet)en dan naar de Black Hills. Houd er rekening mee dat deze pass in september dichtgesneeuwd kan zijn (Is ons overkomen half september een paar jaar geleden).Ook zou ik een dag eerder naar Denver gaan en deze mooie stad toch minstens 1 dag bezoeken. Is ook veel rustiger als je de dag voor vertrek een beetje pas op de plaats maakt. (beetje shoppen?)
Yeehaw
Artie Bucco
Amerika-newbie

Bericht door Artie Bucco »

Als je eerst naar Grand Teton NP gaat en dan naar Yellowstone, dan kun je vanaf de NE entrance de Beartooth Pass naar Red Lodge rijden en vervolgens naar Billings, Sheridan en Devils Tower (wij vonden dit ook geen absoluut hoogtepunt maar toch wel leuk met die prairiedogs aan de voet)en dan naar de Black Hills.
Zo had ik er nog niet over gedacht. Glacier - Grand Teton is maar een uurtje langer rijden dan naar Yellowstone. Daar ga ik even over denken.
In 2006 is de sneeuw op 10 oktober gevallen op Beartooth pass, we zullen wat geluk nodig hebben.
2004 Florida
2005 Californië, Arizona, Utah, Nevada
2007 Noordwest
...
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Wij hebben afgelopen jaar ook een deel van de route gedaan. Devels Tower is inderdaad niet iets om voor om te rijden. Wij hadden hier een stop gepland maar het werd niet meer dan een foto/filmstop. Hierna konden we nog makkelijk naar de Black Hills. Mnt Rushmore is hier bij de avond ceremonie wel een aparte ervaring.

Hou er rekening mee dat de rit vanaf Glacier naar Yellowstone best een lange is. Maar is als je dat wil wel te doen.

gr. Klaas
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben blijkbaar één van de weinigen die het bezoek aan Devils Tower wel interessant vond. Ik was dan ook blij dat ik de omweg er wel voor gemaakt had. Bij Devils Tower heb ik de trail rondom de rots helemaal gelopen, erg leuk om te doen.

Onderstaande foto heb ik gemaakt toen ik kwam aanrijden. Door de vorm van de wolken rondom Devils Tower lijkt het net alsof je in een scène van Close Encounters of the Third Kind zit... :wink:

Afbeelding

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Coyote schreef:Ik ben blijkbaar één van de weinigen die het bezoek aan Devils Tower wel interessant vond. Ik was dan ook blij dat ik de omweg er wel voor gemaakt had. Bij Devils Tower heb ik de trail rondom de rots helemaal gelopen, erg leuk om te doen.

Roland
Ook wij hebben in 2003 de wandeling rond de rots gedaan en daar enorm van genoten.

@ Yeehaw
maar toch wel leuk met die prairiedogs aan de voet

De prariedogs town in Badlands NP is groter en veel leuker dan die bij Devils Tower NM
Rob
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Nou ook wij vonden Devils Tower erg imposant en hebben er op de NF campground er vlak naast (niet de KOA) de nacht doorgebracht.
s'Avonds was er een ranger (indiaans) die vertelde de legende van Devils Tower bij een groot kampvuur in een soort van amphitheater, was onvergetelijk.
Het was toen 4 juli en er waren heel veel bergbeklimmers Devils tower aan het beklimmen.
Zo zaten we de volgende dag aan de picknicktafel naast de camper te ontbijten met de verrekijker op tafel, heel leuk was dat, we zagen steeds meer bergbeklimmers.
Ook op het prairiehondenveld waren we niet weg te slaan, al met al hadden we daar een leuke tijd en wij vonden het zeker de moeite om er te gaan kijken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog veel groter en mooier zijn de prairiedogs in Roosevelt NP, ND. Ach ja...
YH
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Rob schreef:
Coyote schreef:Ik ben blijkbaar één van de weinigen die het bezoek aan Devils Tower wel interessant vond. Ik was dan ook blij dat ik de omweg er wel voor gemaakt had. Bij Devils Tower heb ik de trail rondom de rots helemaal gelopen, erg leuk om te doen.

Roland
Ook wij hebben in 2003 de wandeling rond de rots gedaan en daar enorm van genoten.
Dat houd je natuurlijk altijd. Wat de één heel erg de moeite waard vindt, vindt de ander (iets) minder.
Wij hebben ook rond deze imposante rots gelopen en hebben dat ook de moeite waard gevonden.
Toen wij er rond liepen waren er ook een aantal bergbeklimmers halverwege de rots.
Hier is daar een foto van. Onder de foto is een mogelijkheid tot vergroten (vergrootglas met de + erin).
In datzelfde fotoboek zitten trouwens meer foto's van de Devils Tower.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer