All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Eskm »

Zondagavond, tijdens de wedstrijd van de Sounders FC, was wel iedereen aan't zweten maar het viel blijkbaar nog mee.
Agv de 'Pride Month' werden in het stadion gratis hoofdbanden uitgedeeld.
Investeren in een goede a/c is zeker noodzakelijk. Gereputeerde merken mailden hun klanten met advies inzake
het gebruik tijdens deze uitzonderlijke temperaturen. Vernamen verder we dat mensen & vriendengroepen de hotels boekten
voor de airco alleen al. Er werd gewaarschuwd voor eventuele elektriciteit-pannes (onze locals werden er niet mee geconfronteerd)
en finaal had Amazon Fresh hun handen vol met hun deliveries. 't Is altijd voor iemand goed :).
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

dutch_in_seattle schreef:
29 jun 2021, 16:07
Net als de meeste huizen hier in Seattle hebben wij ook geen (centrale) airconditioning,
Wij hebben gelukkig, toen we bouwden, naar onze vrienden geluisterd en niet alleen hete lucht, maar ook gezorgd dat er koude lucht door het systeem kon. En de beste aankoop blijft de generator!!

Nu hier, bijna 1 uur in de nacht, ruim onder de 20 graden, kraakhelder, heerlijk weer!!

Maar goed, in California hebben we de eerste grote bosbrand al weer gehad. Dan merk ik toch dat de schrik er naar aanleiding van vorig jaar nog goed in zit. Zelden gehoopt dat er de komende maanden toch nog een paar flinke buien mogen vallen...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Kleine update aangaande downtown Portland. We waren er al een tijdje niet meer geweest. Weinig zin om de afbraaktaktiek te aanschouwen zoals die door de huidige beleidsbepalers wordt toegepast met hun hulpjes ...

De aanblik van daklozen op straat went bij mij nooit. Net zo min als de geïmproviseerde tentenkampjes, waar mensen in bizarre omstandigheden leven. Waarom?? Geen flauw idee. Er wordt in Portland geschreeuwd om mensen die alsjeblieft willen komen werken. Verschillende winkels zijn op de raarste tijden gesloten. Veel dining area's, van met name de fastfoodketens, zijn door corona gesloten. Maar ze hebben op dit moment geen eens personeel om ze te openen. Bij de Panda Express is het startsalaris op dit moment $15 per uur. Bij McDonalds zelfs $18. En als je langer dan 3 maanden blijft, krijg je een bonus van $2.500!! En ze kunnen geen hond vinden. Of die leven liever als een hond op straat ...

Voorbeeldje. Mijn dochter is 17 en studeert in Eugene. Werkt in de keuken van een goed restaurant. En verdient daar $23 per uur. (!!) Tips worden gedeeld met al het personeel. Ze komt regelmatig na een avondje werken, uurtje of 3 à 4, in de regel thuis met $150.

Maar goed, downtown Portland. Op het eerste gezicht valt het mee. Links en rechts geblakerde gebouwen. Panden waar de ruiten van zijn dichtgespijkerd. Maar het is rustig op straat. Toch maar even de auto geparkeerd en uitgestapt. En eigenlijk voel je het meteen. Er hangt een rare sfeer. Niet die relaxte sfeer die Portland zo kenmerkte. Mensen lopen gehaast, kijken schichtig om zich heen. Van de vele foodtrucks zijn er weinig over. De winkels waarvan de ramen zijn dichtgespijkerd hebben 1 kenmerk, ze verkopen dure spullen. De duurdere winkels, waarvan de ramen niet zijn dichtgespijkerd, hebben allemaal bewaking voor de deur staan. Bewapend en voorzien van kogelvrije vesten. Welkom in Portland 2021.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dejong89 »

Wij vliegen op 2 juni van Denver naar Seattle en bezoeken op 4 juni het Lumen Field voor een concert van Luke Combs en vliegen 5 juni weer naar NL
We hebben dus 3 en 4 juni de gehele dag (en 5 juni een halve) om de omgeving van Seattle verder te verkennen en de plekken te bezoeken die wij nog niet gezien hebben.
Ik kom er nu pas achter dat dit topic bestaat. :mrgreen: Super informatief. Dat wordt weer lekker puzzelen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

dejong89 schreef:
24 jan 2022, 13:40
bezoeken op 4 juni het Lumen Field voor een concert van Luke Combs
We hebben te maken met een liefhebber?! Staat hier standaard in de playlist. Tot grote ergernis van mijn vrouw... :blink:

Geweldige muziek! Ik word altijd erg vrolijk van zn muziek!!

Tegenover T-Mobile Park, het honkbalstadion naast Lumen Field zat vroger The Pyramid. Die heeft corona helaas niet overleeft. De Mariners hebben het gekocht en zijn het nu aan het verbouwen. De verwachting is dat het voor hthonkbalstadion geopend wordt en dat he voor alles events in T-Mobile en Lumen gebruikt gaat worden. Voorheen kon je daar dus fantastisch eten, drinken en was het altijd groot feest voor een wedstrijd. Erna meestal ook!! :wink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dejong89 »

@Almere vak V Ow ja zeker! :D

In maart 2020 was hij in NL bij het Country2Country festival in Amsterdam. Mijn vrouw is toen omver geblazen door Brand New Man. Officieel niet zijn eigen werk maar de combinatie met Brooks & Dunn is echt heel tof en deze gaat op standje 100 als we hem opzetten in de auto :mrgreen: Net zoals met When it Rains it Pours, Cold as You en een hele zwik andere nummers

Brooks & Dunn staat trouwens ook in onze spotify lijst. guilty pleasure

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

@dejong89 Je kunt me niet veel gelukkiger krijgen dan met dit soort muziek, petje op, in een pickup om iets onbenulligs te doen...
LaVer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2022, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door LaVer »

Almere vak V schreef:
10 dec 2021, 13:58
Maar goed, downtown Portland. Op het eerste gezicht valt het mee. Links en rechts geblakerde gebouwen. Panden waar de ruiten van zijn dichtgespijkerd. Maar het is rustig op straat. Toch maar even de auto geparkeerd en uitgestapt. En eigenlijk voel je het meteen. Er hangt een rare sfeer. Niet die relaxte sfeer die Portland zo kenmerkte. Mensen lopen gehaast, kijken schichtig om zich heen. Van de vele foodtrucks zijn er weinig over. De winkels waarvan de ramen zijn dichtgespijkerd hebben 1 kenmerk, ze verkopen dure spullen. De duurdere winkels, waarvan de ramen niet zijn dichtgespijkerd, hebben allemaal bewaking voor de deur staan. Bewapend en voorzien van kogelvrije vesten. Welkom in Portland 2021.
Ik heb een zeer specifieke vraag hierover. Mijn partner en ik gaan juni 2022 een rondreis doen in Noord-California, Oregon en Washington. Nu heb ik ook veel gelezen en gezien over het toenemende daklozenprobleem en de aftakeling van de steden.

Eigenlijk zou er maar één reden zijn waarom ik Portland niet ga vermijden, namelijk: Powell's City of Books. Heb je enig idee of dat de moeite waard is?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

LaVer schreef:
25 mar 2022, 21:31
Eigenlijk zou er maar één reden zijn waarom ik Portland niet ga vermijden, namelijk: Powell's City of Books. Heb je enig idee of dat de moeite waard is?
Als je iets met boeken hebt is dit de place to be. Ik werk in de sport en heb iets met sportboeken. Als ik daar naar binnen loop vergeet ik alle besef van tijd. Heerlijk!!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dejong89 »

Almere vak V schreef:
25 jan 2022, 12:06
@dejong89 Je kunt me niet veel gelukkiger krijgen dan met dit soort muziek, petje op, in een pickup om iets onbenulligs te doen...
In juni komt zijn nieuwe album uit :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door pumi1000 »

Pas geleden kwam ik erachter dat je voor de Columbia River George en Multnomah Falls een permit moet kopen in 2022. Zoals ik lees 2 weken van te voren beschikbaar. Even in de gaten houden dus.

Zo ook voor Fern Canyon als je die wil bezoeken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

@pumi1000
Ik heb begrepen dat ze er nog niet helemaal uit zijn. Zou gaan gelden voor de historic route. Op deze manier willen ze de drukte in goede banen gaan leiden. Het is geen geheim dat het de laatste jaren bizar druk is geworden rond met name Multnomah Falls. Er komen tijdssloten waarbinnen je een bezoek zou kunnen afleggen om de drukte zo in goede ban te leiden. Kosten gaan waarschijnlijk $2 per auto bedragen. ls je op de fiets komt is het gratis... :wink:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door pumi1000 »

Ik hou de site wel in de gaten, waarschijnlijk komen de tickets online 2 weken voor je datum. En hopelijk is het ook mogelijk om een ticket te reserveren met huurauto, want een kenteken heb ik dan nog niet. Zo heb ik wel al een ticket kunnen reserveren voor Fern Canyon, dat moet ook.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

@pumi1000
Ik heb begrepen dat de discussie vooral gaat over wat te doen met de parkeerplaats die tussen de 84 inligt. Voor de 84 hoef je geen permit te hebben logischerwijs. En ze zitten met de parkeerplaats in hun maag die je alleen, van 2 kanten, kunt benaderen vanaf de snelweg. Van daaruit loop je onder het spoor naar Multnomah Falls. Dat de permit gaat gelden voor de historic route is wel duidelijk.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door pumi1000 »

Op de .gov site wordt voor de multnomah falls is een aparte permit aangeboden, omdat je moet parkeren via de interstate. Dan dien je dus 2 permits te reserveren, want volgens mij kun je via de historic route niet goed parkeren bij Multnomah falls toch? Ik ben er nog nooit geweest en las dat je het beste eerst via de I84 kunt parkeren en eerst Multnomah zien, dan stukje terug en de Historic route bij Vista House starten?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

pumi1000 schreef:
20 apr 2022, 19:05
want volgens mij kun je via de historic route niet goed parkeren bij Multnomah falls toch?
Er is wel wat parkeergelegenheid. Maar dan heb je het over tientallen auto's. Niet over de honderden die nu vaak een probleem vormen. Ook al geregeld trouwens voor de parkeerplaats die bereikbaar is via de Interstate.

Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen is de volgorde zoals jij die noemt wellicht niet onverstandig. Voor ons en de meeste andere Oregonians zal Multnomah Falls van het lijstje gaan. Ja, het is er soms erg druk. Maar dan hebben we het vooral over de vakantieperiodes en de "speciale" weekends. Als je er vroeg in de ochtend komt, of laat in de avond, of buiten de drukke tijden is het er zeker niet druk. En soms zelfs ronduit rustig. Ik heb hier op mn kantoor een foto hangen van Multnomah Falls genomen ergens in de zomer in de ochtend rond een uur of 9. En daar staan welgeteld nul mensen op. Er was niemand...
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door pumi1000 »

We zijn ook van plan om daar rond 9.30 te zijn via de I84 om daarna de historic route op te gaan en verder rond te kijken en via een rondje terug naar Beaverton te rijden. We zijn er begin augustus. Dat stuk van Oregon is nieuw voor ons, daarna gaan we via de kust naar beneden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

pumi1000 schreef:
20 apr 2022, 22:41
daarna gaan we via de kust naar beneden.
Rij via de 26 dan naar de kust. Dan kan je bij Camp 18 eten. Niet naar de kaart kijken maar een cinnamon role bestellen. Dan ben je de rest van de dag klaar.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door pumi1000 »

Die tip had ik al uit jouw lijstje!!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
HildeV
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Almere vak V schreef:
24 jan 2022, 21:30

Tegenover T-Mobile Park, het honkbalstadion, naast Lumen Field zat vroger The Pyramid. Die heeft corona helaas niet overleeft. De Mariners hebben het gekocht en zijn het nu aan het verbouwen. De verwachting is dat het voor hthonkbalstadion geopend wordt en dat he voor alles events in T-Mobile en Lumen gebruikt gaat worden. Voorheen kon je daar dus fantastisch eten, drinken en was het altijd groot feest voor een wedstrijd. Erna meestal ook!! :wink:
Ik was me al aan het afvragen of het nog bestond. Want bij de voorbereiding van mijn volgende passage in mijn favoriete Amerikaanse stad (eind oktober in combinatie met eerst Oahu) vond ik The Pyramid niet meer terug. Jammer want was idd een topadresje. Al zijn er in Seattle voor bierliefhebbers uiteraard nog voldoende alternatieven. Ik ben de laatste keren telkens in Old Stove Brewing aan Pike's Place geweest. Omdat het toch wel flink qua prijs verschilde vliegen we overigens terug van Portland ipv Seatac maar nu lees ik hier dat we geen extra tijd meer moeten voorzien voor downtown Portland. Want blijkbaar is het daar sinds mijn vorige bezoek in 2018 flink bergaf gegaan. Zou Johnston Ridge Observatory aan Mount Saint Helens nog bereikbaar zijn op 31 oktober? Want dan doen we dat als tussenstop op weg van Seattle naar de luchthaven in Portland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer