All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

SuzieQ schreef:
13 sep 2019, 18:55
Prijzen van 60-80 dollar per nacht zal wel niet haalbaar zijn he?
De genoemde 60 dollar is wel erg laag. Maar onder de 100 dollar per nacht kan je het wel houden als je een beetje zoekt. Wat denk ik wel handig is, is om te zoeken bij de grotere plaatsen. Daar heeft men concurrentie van elkaar. En dat vind je terug in de prijzen. Tenminste als ik bijvoorbeeld zie dat de Best Western bij ons in de buurt in de zomer €150 per nacht durft te vragen dan denk ik, rij maar een stukje verder naar Portland. Zo ver is het nou ook weer niet.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Hinko »

In Portland sliepen wij in Best Western Inn at the Meadows.
Dit ligt even buiten de stad, op loopafstand van een tram. Binnen 15 min, weet het niet exact meer, waren we in de stad.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuzieQ »

Goeie tips!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Update over Calamity Jane in Sandy.

Vandaag gehoord dat ze binnen afzienbare tijd gaan sluiten. Kosten worden voor hen te hoog. Het is een uit de hand gelopen hobby die bijna 40 jaar geduurd heeft maar de lol is er voor hen vanaf. Erg jammer.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben halverwege maart 5 hele dagen in Portland, waarvan ik er 3 moet werken. @Almere vak V iets van tips rond die periode? Ik maak graag een dagtrip de natuur in maar ik weet niet hoe de winterse omstandigheden dan zijn. Colombia River Gorge heb ik al bezocht.

Ik heb ook kaartjes bemachtigd voor de Trail Blaizers (goedkoop! Dit jaar naar de Lakers geweest, rib uit mijn lijf!).

Alvast dank!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

@Mrvanilla

Mooie vooruitzichten!!

Tsja, wat wil je doen?? Hoeveel tijd wil je er voor uittrekken?? Hoever wil je er voor rijden??

Het weer is wel een dingetje in die periode. Het kan mooi zijn. Maar met de nadruk op kan. Voor hetzelfde geld heb je 5 dagen regen.

Een rondje om Mt Hood is altijd leuk. Zeker de 35 en 26 zijn altijd goed begaanbaar in deze periode. Met vaak muren van sneeuw om je heen. Een stop bij Government Camp is altijd een aanrader. Ik weet niet of je een wintersporter bent. Maar die mogelijkheden heb je halverwege maart nog in overvloed.
Silver Falls Park is ook een aanrader. Zeker rond die tijd met sneeuw bijna sprookjesachtig. Wel voor goeie schoenen zorgen. Want het kan er spekglad zijn.
Wij wandelen in die periode veel in Eagle Fern Pak. Ook erg mooi. Niet al te groot en onbekend. Dus vooral heel rustig. Voor ons maar 5 minuutjes rijden bij ons huis vandaan.
Dit zijn vooral de dingen die wij vaak en bij herhaling doen.

Als je het echt heel dicht bij Portland wilt zoeken dan is Forest Park wellicht wat voor je. Ik denk, zonder overdrijven, een kwartiertje vanuit downtown Portland. En je waant je in een compleet andere wereld. Met allerlei trails die je kunt lopen. Denk niet dat je er alleen bomen en mos tegenkomt. Ook elk en deer kan je hier zo maar tegen het lijf lopen.

Wil je wat verder dan zou ik zeker aanraden om richting Cannon Beach te gaan. Check even de weersberichten vooraf. Het kan er nog wel is mistig zijn. Maar als het helder weer is. Dan is de route er naartoe top. Zeker de 26 pakken en bij Camp18 even stoppen voor een cinnamon roll. Ben je voor de rest van de dag meteen klaar met eten...
Vanuit Cannon Beach kan je naar het zuiden of het noorden rijden en een stuk van de 101 doen. Met adembenemende vergezichten. Als je naar het noorden gaat kan je bij Astoria de brug overgaan en zou je richting Oysterville kunnen rijden. Daar is nog een complete die er net zo uitziet als 150 jaar geleden.

Ook weersafhankelijk. Mt St Helens. Mocht het toegankelijk zijn zeker doen. Indrukwekkend verhaal. Met indrukwekkende vergezichten op hetgeen de vulkaanuitbarsting allemaal heeft aangericht. Van daaruit zou je ook nog Mt Rainier kunnen doen maar de kans is vrij groot dat daar het merendeel van de wegen nog is afgesloten ivm de sneeuw.

De andere kant op heb je Smith Rock State Park. In hoeverre je hier in maart al terecht kunt voor allerlei activiteiten vraag ik me af. Maar hiken of een trail lopen zal zeker geen probleem zijn.

Mocht je het echt verder willen zoeken. Dan zou ik zeker naar Painted Hills gaan. Alleen de route er naartoe is al fantastisch. Maar vanuit Portland is dit toch al gauw 4 uur rijden.
Mijn absolute aanrader zou zijn Crater Lake. Wel 5 uur rijden. Maar op zeker met een enorme berg sneeuw. Maar zeker als het mooi straks blauw weer is. Ziet het er echt fantastisch uit. Wij proberen er minimaal 1 maal per jaar naartoe te gaan. Met sneeuw kan je waarschijnlijk met de auto allen bij RimVillage komen. Maar er is genoeg te zien en te wandelen om jer prima te vermaken.

Tsja, dan de Blazers. Wij hebben nu samen met een aantal vrienden voor het 6e jaar 4 season tickets. Elk jaar was het net niet. Maar vorig jaar was er ondanks een paar zware blessures dan toch de definitieve doorbraak en kwamen we net tekort (lees, de koek was compleet op...) voor de NBA Finals en gingen we er dit jaar eens echt voor zitten! Nisk is minder waar. Het is verschrikkelijk. Hoop op een goede afloop heb ik dit seizoen al niet meer. Ik hoop alleen dat Lillard wil blijven...
Ik hoop dat je een mooie wedstrijd hebt uitgezocht. Dan zie je tenminste nog wat. Losse tickets in het Moda Center zijn trouwens prima te doen. Onder de $50 heb je prima plaatsen op het 300 level. Mocht je wat meer willen uitgeven dan kan ik je het 200 level aanbevelen. Krijg je toch net iets meer het echt NBA sfeertje mee. Verder is het Moda Center een super accommodatie. Goed zicht, goede stoelen, ruime plekken en het eten is voor een sporthal echt super!! Hotdogs van Zenner zijn altijd goed. En een betere burger bij een sportfaciliteit van Killer Burger moet ik nog tegenkomen.

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Lees net dat de toegang tot Crater Lake NP verhoogd is van $25 naar $30. Dit betreft per voertuig.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Mrvanilla »

Wow super bedankt voor de info. Vorig jaar was de wedstrijd Blazers vs de Thunder episch. De buzzerbeater van Lillard van bijna de middenlijn om de serie te winnen deed mij op de bank staan thuis.

De enige wedstrijd die ik kan bezoeken is vs de Timberwolves. Word je niet enorm warm van maar anders gaat niet.

Gaaf dat je season ticket holder bent. Ik ben al sinds mijn vroege jeugd een enorme NBA fan en ondertussen in al heel wat stadions geweest.

Die twee dagen dat ik vrij ben ben ik best bereid een paar uur te rijden hoor. Ik ben alleen dus echt flink hiken zal ik niet doen.

De omgeving Bend ken ik al. Deed er een paar geleden de Misery Trail die haar naam eer aan doet.

Een rondje om Mt Hood klinkt erg goed. Eagle Fern Park ga ik ook eens induiken.

Crater Lake eenmaal geweest. Was toen niet erg onder de indruk. Veel mist en het blauwe water was niet echt blauw. En door de strenge winter konden we maar 1 uitzichtpunt bekijken.

Nogmaals dank!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Mrvanilla schreef:
07 jan 2020, 18:58
Vorig jaar was de wedstrijd Blazers vs de Thunder episch. De buzzerbeater van Lillard van bijna de middenlijn om de serie te winnen deed mij op de bank staan thuis.
Wij stonden ook op de banken!! Alleen in het Moda Center. Misschien nog beter dan de bal van Lillard?? Nurkic die thuis op de bank zat en het verkeerd zag gaan. In de auto stapte en naar het Moda Center reed om zijn teamgenoten te steunen en het publiek op te hitsen. Krijg er nog kippenvel van terwijl ik het zit te tikken.

Ik was er 5 jaar geleden ook bij toen Lillard de Rockets naar huis stuurde in de 1e ronde. Magnifieke 3 punter met minder dan 1 seconde op de klok. En toen ik meen voor het eerst in 15 jaar dat ze de eerste ronde overleefde. Maar vorig jaar had iets magisch. Wedstrijd die ze maar niet onder controle leken te krijgen. 5 minuten voor tijd 10 punten achter staan. Nurkic die binnenkomt voor het eerst na zn beenbreuk. Het hele Moda Center wat compleet uit zn panty gaat. Amerikanen hebben daar een mooi woord voor, electric! Het hele stadion was elektrisch. De Thunder die er geen bal meer in schoten. Ik meen 2 punten in de laatste 4 minuten. En met elke bal die de Thunder miste. En met elke bal die de Blazers raak schoten werd het hele Moda Center gekker dan gek.
Dan 15 seconden voor tijd eigenlijk een soort van anti climax. Westbrook mist een simpele layup. Stand is gelijk, we gaan voor de OT. Niks aan het handje. Was al meer als waar we 5 minuten daarvoor op gerekend hadden. En dan denkt Lillard, laat ik er is eentje nemen van de I5...
Complete gekte.

Ik kan je garanderen dat ik in mn leven al heel wat achterlijke sportwedstrijden heb gezien. Maar deze staat in de top 5.

Timberwolves is inderdaad niet de ploeg waar je meteen heel enthousaist van wordt. Maarja, zoals gezegd. Datzelfde geldt voor de Blazers. Die wonnen dan weer vannacht op volstrekt onverklaarbare wijze van de Raptors in Toronto. Dna kan ik enthousiast roepen de Blazers zijn weer terug. Maar denk vooral dat de Raptors een offday hadden. Let bij de Timberwolves op nummer 24, Dillon Brooks. Straatschoffie tot en met maar heerlijke speler!
Mrvanilla schreef:
07 jan 2020, 18:58
Crater Lake eenmaal geweest. Was toen niet erg onder de indruk. Veel mist en het blauwe water was niet echt blauw.
Crater Lake is een mooi verhaal. Diepste meer van Amerika op een berg. Hoe kom je er op. Maar ik ben het met je eens, als je geen goed weer hebt is het een stuk minder spectaculair. Ik ben er nu 4 of 5 keer geweest. Waarvan 3 keer in de meivakantie. 5 meter sneeuw, strak blauwe lucht. Dan is het echt fantastisch. Het wit lijkt witter dan wit. Het blauw van het water lijkt blauwer dan blauw.
Mrvanilla schreef:
07 jan 2020, 18:58
Eagle Fern Park ga ik ook eens induiken.
Het grappige van Eagle Fern Park is dat het gewoon letterlijk aan het verlengde ligt van de weg waar ons huis aan staat. Verwacht geen adembenemende vergezichten of zoiets. Maar het is gewoon een fijne, stille plek. Waar geen honderden toeristen rondlopen. Leuk riviertje, mooie bomen, fijne picknickplaats. Veel info over hetgeen wat je ziet. En een goed rondje om te lopen.

Ben benieuwd hoe je Portland en Oregon gaat vinden!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Crater Lake is zo goed als afgesloten van de buitenwereld hoor ik zojuist. Ze doen er alles aan om de South Entrance open te houden. Maar daar is de afgelopen dagen anderhalve meter sneeuw gevallen.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuperFieke »

Wat zijn de beste parkeerplaatsen in Portland om de stad te verkennen? Wij dachten eraan om onze auto te parkeren aan de Japanese Garden (8$ per dag), de omgeving daar te bezoeken, en daarna een bus te nemen richting downtown Portland. Of zijn er betere manieren? Hoe deden jullie het?
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Eskm »

Onze AirBnB bevond zich in de Southeast en we hebben voor alle verplaatsingen steevast een Uber gebruikt.
Onderweg bezorgen sommige chauffeurs je een complete info over je plek of route, best interessant en leuk.
Enkel oppassen tijdens de rush hours, dan het wat duurder uitvallen.
Laatst gewijzigd door Eskm op 17 feb 2020, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

SuperFieke schreef:
15 feb 2020, 20:31
Wat zijn de beste parkeerplaatsen in Portland om de stad te verkennen?
Het ligt er een beetje aan waar je verblijft? Verblijf in of aan de rand van de stad, dan zou je kunnen denken aan een Uber. Prima te doen!

Kom je van buiten de stad en wil je niet met je auto de stad in dan kan je bijvoorbeeld kiezen om de MAX te nemen. Parkeergelegenheid genoeg in de buurt.

Heb je geen problemen om met de auto de stad in te rijden dan zou ik je dat aanraden. Parkeren in steden in Amerika is een stuk goedkoper dan in een willekeurig omhooggevallen dorp in Nederland. Ik moet er om liegen, omdat wij onze auto nooit 24 uur laten staan, maar volgens mij kan dat downtown al vanaf $20. Dus met een beetje geluk blijf je, voor een dagdeel, daar ruim onder. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuperFieke »

Wij komen van Woodburn en gaan 's avonds waarschijnlijk in Vancouver(WA) slapen. We willen wel in het centrum parkeren, maar kan je dan vanaf één plaats alles te voet doen? Die Japanese tuinen bvb, ligt dat op wandelafstand van het centrum?
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Eskm »

Afhankelijk vd plaats waar je bevindt, reken maar tussen 3/4 tot een uurtje waarbij het laatste stuk in stijgende lijn ligt.
Wij zijn per Uber van de Courthouse Square naar Japanese & Rose Gardens gebracht in dik 10 minuten terwijl je al wandelend 3/4u onderweg bent.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

SuperFieke schreef:
17 feb 2020, 18:33
Wij komen van Woodburn
Dan zul je waarschijnlijk niet met een lege auto komen...

Dan zou ik m op zeker in een parkeergarage zetten en niet ergens op een onbewaakt terrein.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Isis »

Sinds lange tijd weer terug op het forum. Dank voor de mooie aanvullende informatie over Oregon. Ik heb er toch weer wat dingen uitgehaald!
Ik ben nog op zoek naar een prettige camping in Portland, nu weet ik dat een mooie camping inde stad vaak niet een combi is die je veel ziet.. maar praktisch is wellicht een betere beschrijving. Wij hopen fietsen te kopen aan het begin van de reis, dus we kunnen dan met de fiets de stad in.

https://canteclaers10usa20.wordpress.co ... -portland/
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door KW1984 »

Niet heel veel campingopties dicht bij het centrum. Wij stonden 2 dagen op Jantzen Beach RV park. Makkelijk aan te rijden (kwamen uit het noorden) en met Uber/Lyft ben je zo op en meer naar het centrum.

Vooraf flink wat twijfels omdat de reviews niet heel positief waren, maar is ons heel erg meegevallen. Goed geslapen, dochter vond zwembad heerlijk en ook wel is leuk om wat winkels etc op loopafstand te hebben. Wij zouden er volgende keer zo weer gaan staan!

Andere optie waar we lang over getwijfeld hebben was Sandy Riverfront RV resort. Leek ons ook een prima optie (voor een stad), maar dus geen ervaring mee.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuperFieke »

Almere vak V schreef:
18 feb 2020, 10:54
SuperFieke schreef:
17 feb 2020, 18:33
Wij komen van Woodburn
Dan zul je waarschijnlijk niet met een lege auto komen...

Dan zou ik m op zeker in een parkeergarage zetten en niet ergens op een onbewaakt terrein.
Daarom dat we dachten om de auto te parkeren aan de Japanese tuin, liefst in het zicht van een camera. Is dat daar niet beter bewaakt?
Ofwel moeten we eerst naar ons hotel in Vancouver om de auto te ledigen, maar ik vrees dat we dan heel veel tijd gaan verliezen wegens de drukte en files in Portland.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Eskm »

SuperFieke schreef:
29 feb 2020, 22:20

Daarom dat we dachten om de auto te parkeren aan de Japanese tuin, liefst in het zicht van een camera. Is dat daar niet beter bewaakt?
Ofwel moeten we eerst naar ons hotel in Vancouver om de auto te ledigen, maar ik vrees dat we dan heel veel tijd gaan verliezen wegens de drukte en files in Portland.
Parking Japans tuin: Mogelijks moet je wat geduld hebben voor een vrij plaatsje, is niet zo'n grote parking.
Vancouver heen&terug: uitgesloten. Zoals Almere reeds aanhaalde en afhankelijk wat je in Portland wil zien: een parkeergarage.
Nadeel hiervan vind ik dat je in een lus loopt, je moet steeds terug je wagen ophalen wat je finaal tijd kost.
Bewaakte parking of niet, wij namen steeds al waardevols mee, kledij kun je vervangen de rest niet.
Groeten,
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer