All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

SuzieQ schreef:
21 nov 2022, 11:15
Dankjewel @Almere vak V.
De trein waar ik naar gekeken heb blijkt helemaal geen trein te zijn maar een bus ivm het herstarten van Amtrak🙈. Nu denk ik erover om gewoon de Holland America transfer te nemen. Dit zou betekenen twee nachten in hotel rond de airport vooraf de cruise en dan misschien nog iets erna. We gaan sowieso Chiluy en the Needle bezoeken. Voor de rest is nog alles open. Super fijn dat Seattle wel “veilig” is.
Er zijn ook hotels met zowel airportshuttles als naar de stad dus misschien boek ik wel zo iets voor onze “dag voor cruise”
@SuzieQ Er is 1 echte trein per dag naar Vancouver die langs het mooiste traject gaat en daar 4 uur over doet maar die is al erg vroeg op de dag. Iets later dan die in omgekeerde richting maar toch al om 7.45u dacht ik te hebben gezien. Als je die graag wilt nemen (toch een aanrader vind ik persoonlijk en dan heb je nog wat tijd in Vancouver) zou ik idd voor vertrek verblijven in de buurt van het Seahawks stadion zoals Almere aanraadt. Chihuly en The Space Needle zijn zeker en vast de moeite waard om te doen als je nadien een paar dagen in Seattle verblijft. Het eerste hebben we nu pas gedaan tijdens mijn 4e verblijf in Seattle. Als je al die 2 gaat doen en eventueel de Harbour Cruise (ook een topper) erbij neemt is een City Pass voordelig. Wij hebben ook nog het Aquarium (eveneens inbegrepen) erbij gedaan en dat was ook erg leuk. Ik zag ook het station van Amtrak in Tukwila maar dat is enkel voor de trein die uit het zuiden van Eugene en Portland komt volgens mij. De trein naar en van Vancouver heeft King Street Station als begin en eindhalte voor zover ik weet. Van aan Seatac geraak je daar het best met de Lightrail (International District Station). Ah ja, nog eventjes ter informatie: ik vind -op het uiterste noorden na (Ballard en Fremont moet ik zelf ook nog steeds doen -dat is voor 1 van de volgende keren :wink: ) dat 1 van de grootste voordelen van Seattle is dat het een stad is waarin de meeste trekpleisters te voet bereikbaar zijn. Btw I love Seattle maar ik vermoed dat dat inmiddels al duidelijk is :wink:
@JaapofJake Ik heb het even opgezocht maar aangezien we met de campervan onderweg zijn is het niet de bedoeling om nog 200$ of meer uit te geven aan een overnachting in Stehekin. We zouden 2 nachten op een camping niet ver van Field's point staan dus kunnen we's morgens al de eerste boot naar Stehekin nemen en eventueel de laatste terug. Dus dan lijkt me het toch de moeite waard.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuzieQ »

@HildeV Dankjewel. Klopt de late trein rijdt inderdaad vooralsnog niet en voor ons is de vroege trein echt te vroeg na de lange reis de dag ervoor.
Helaas.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
HildeV
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

@Almere vak V Bij het voorbereiden van de roadtrip voor september 2023 geeft google maps telkens wanneer ik de parking van Cape Meares ingeef een error als zou er geen weg naartoe zijn. Is de parking aan de vuurtoren echt langs geen enkele kant bereikbaar momenteel? Of zit google maps gewoon fout? Want op zowel de site van de Oregon State Parks als die van de Tillamook Coast zie ik niets vermeld als zou het momenteel onbereikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
27 nov 2022, 13:36
Bij het voorbereiden van de roadtrip voor september 2023 geeft google maps telkens wanneer ik de parking van Cape Meares ingeef een error als zou er geen weg naartoe zijn.
Er is zeker een weg er naartoe! Moet wel zeggen dat het een hele tijd geleden is dat wij daar geweest zijn. Het is een gewoon verharde weg. Niet al te breed en aan het eind kom je op zo'n typisch Amerikaans rondje uit waar je aan kunt parkeren.

Als ik op Google maps kijk dan zie ik dat er 1 weg is afgesloten. En dat er 1 weg is waar je te maken krijgt met een verminderde snelheid. Dus ik denk dat je er nog gewoon naartoe kunt. Maar goed, hebt nog 10 maanden!! Gaat vast en zeker goedkomen!!
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door JaapofJake »

Bij het voorbereiden van de roadtrip voor september 2023 geeft google maps telkens wanneer ik de parking van Cape Meares ingeef een error als zou er geen weg naartoe zijn.
Afgelopen augustus konden we gewoon met de auto het parkeerterrein van Cape Meares bereiken. Vanaf daar is het ongeveer 10 minuten lopen naar de vuurtoren. Zoals @Almere vak V zegt, je hebt nog even :wink:
HildeV
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

OK, dan vermoed ik dat het wel goed komt. De voorbereiding is trouwens half the fun hé :wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
30 nov 2022, 21:02
De voorbereiding is trouwens half the fun hé
Nog een klein tipje. Als je de Oregon coast doet, zorg dat je van noord naar zuid rijdt. Er zijn talloze plekken met fantastisch uitzicht waar je zo even de weg kunt afschieten een parkeerplaatsje op. Ik heb al zo vaak mensen die andersom rijden halsbrekende (levensgevaarlijke) toeren zien uithalen om zo'n parkeerplaatsje te bereiken.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

We gaan toch de omgekeerde richting aanhouden omdat we dan de bergen (Cascades en Mount Rainier) eerst hebben. Je weet maar nooit qua weersomstandigheden in september. We trekken genoeg tijd uit voor de Oregon coast -met een aantal nachten op kampeerplekken die quasi op de kustlijn liggen- om niet zomaar blindelings te moeten oversteken.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door JaapofJake »

WIj hebben de hele Oregon Coast van zuid naar noord gereden afgelopen zomer (hoogseizoen), omdat het anders niet uitkwam. Als je maar genoeg tijd hebt, gaat dat prima. Vaak konden we prima naar links zonder halsbrekende toeren. En heel af en toe moesten we even een klein stukje doorrijden om vervolgens te keren en stukje terug te rijden. Ging prima!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
06 dec 2022, 20:36
We gaan toch de omgekeerde richting aanhouden
Het is maar een tip! Als je er rekening mee kunt houden zou ik het zeker doen. Als het niet kan is er ook geen man over boord...
wvanhoof@gmail.com
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2023, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door wvanhoof@gmail.com »

Hallo,

Hallo, ik ben nieuw op dit forum (maar niet nieuw wat betreft reizen de USA :-)). Ik vroeg me af in hoeverre de campgrounds in de Nationale en State Parks in Oregon moeten gereserveerd worden. Sinds de Corona crisis moeten er precies meer en meer campgrounds gereserveerd worden (was deze zomer alleszins het geval in Nebraska en de Dakota's), wat een flexibele planning een beetje moeilijker maakt. Hebben jullie eventueel ook nog tips voor leuke first-come first served campgrounds in Oregon?

Dank bij voorbaat voor de info!

Groeten,
Wim
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Martin & Marianne »

Wim, welkom op het forum! Voor een dergelijke vraag is het beter om een nieuw topic te openen; dit is meer een algemeen topic.
En overweeg ook even om je forumnaam aan te (laten) passen; je loopt nu het risico op spam.

Marianne
wvanhoof@gmail.com
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2023, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door wvanhoof@gmail.com »

Hoi Marianne,

Dank voor de tips! Doe ik meteen!

Wim
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1987
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dejong89 »

Wij zijn inmiddels ook begonnen met de oriëntatie voor onze volgende reis. Onder andere een route van Portland naar San Diego is besproken.
Enig nadeel: We vertrekken dan pas 8 oktober, na het concert van Luke Combs :mrgreen: , dus betrekkelijk laat. Ben vooral benieuwd naar het weerbeeld maar als ik het zo lees dan is daar geen pijl op te trekken. We zullen wel snel afzakken richting het zuiden, omdat we in 2018 al eens eerder in Oregon zijn geweest. Met name Crater Lake vinden we heeeeel interessant. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Voor de mensen die vragen naar het weer in Oregon...

Eind van de week lijkt de zomer zijn intrede te gaan doen. Temperaturen gaan richting de 30 graden. Dat lijkt dit jaar erg vroeg. Vraag is hoe lang het blijft aanhouden.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dutch_in_seattle »

Zo rond midden mei is het hier in Seattle heel vaak een paar dagen prachtig weer, voordat we de "June gloom" ingaan. Dan wordt het begin juli (rond Independence Day) weer echt bestendig zomerweer.

Wij zijn dit weekend op Orcas Island, dus we hebben weer mazzel met het weer. Yay!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

dutch_in_seattle schreef:
08 mei 2023, 18:06
Wij zijn dit weekend op Orcas Island, dus we hebben weer mazzel met het weer. Yay!
Prachtige plek!! Wij zijn er de komende zomer zeker nog een keer te vinden. Jullie plezier!

Dan wat het weer betreft. Jullie zitten zeker 3,5 uur noordelijker dan wij. Dat heeft wel is voordelen. En wel is nadelen. Zoals je zelf al aangeeft. Het weer lijkt hier iets voorspelbaarder dan in Nederland.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Ik ben zelf al in mei, juni, september en vorig jaar kort in oktober in de beide staten geweest en eigenlijk op een paar dagen na telkens schitterend weer gehad. Dit gezegd zijnde gaan we in september nu we voor het eerst met de campervan gaan waarschijnlijk 2,5 weken regen hebben :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
11 mei 2023, 11:06
Dit gezegd zijnde gaan we in september nu we voor het eerst met de campervan gaan waarschijnlijk 2,5 weken regen hebben
Zal niet zeggen dat ik nog nooit regen heb gezien in september. Maar 9 van de 10 keer is het prachtig weer in september!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Iemand die weet hoe het momenteel zit met de rookoverlast door de bosbranden in North Cascades? Wij houden stilaan ernstig rekening met het feit dat we ons traject gaan moeten aanpassen door de sluiting van State Route 20. Onze eerste nacht aan Baker Lake wijzigen gaat omwille van het Labourday weekend moeilijk zijn maar als er echt tot daar overlast is gaan we toch nog elders proberen een plekje te vinden. Anders blijft het hopelijk enkel bij het wijzigen van nacht 2 (Skykomish ipv Newhalem). Verder hopen we dat de branden in de buurt van Lake Chelan ook niet verder uitbreiden. Dan gaat plan C (San Juan Islands en Whidbey) in werking voor we Mount Rainier bezoeken :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer