All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Almere vak V schreef:
15 mei 2023, 09:26
HildeV schreef:
11 mei 2023, 11:06
Dit gezegd zijnde gaan we in september nu we voor het eerst met de campervan gaan waarschijnlijk 2,5 weken regen hebben
Zal niet zeggen dat ik nog nooit regen heb gezien in september. Maar 9 van de 10 keer is het prachtig weer in september!
@Almere vak V Duidelijk gejinxt als ik de voorspelling voor de komende 2 weken bekijk :lol: . In dit geval is echter de regen meer dan welkom.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

@HildeV Haha!! Moet eerlijk zeggen dat we al een tijdje in Spanje zitten en tot nu toe weinig over het weer heb meegekregen over in Oregon. Wel gehoord dat het er een paar dagen snoeiheet is geweest. Dat er links en rechts wel weer een paar bosbranden zijn geweest. Maar dat het tot op heden allemaal erg meevalt.

Wij vliegen midden volgende week naar Oregon want volgend weekend begint het seizoen weer en mogen we weer aan de slag! Weet niet precies waar jullie naartoe gaan. Maar wij zitten 3 kwartiertjes ten oosten van Portland. Als we aankomen laag in de 20 graden. Maar vanaf het weekend gaan we weer vrolijk richting de 30. Dus of ik het 100% kan jinxen voor heel Oregon weet ik niet. Maar voor ons plekje vooralsnog (gelukkig) niet. Ik hou wel van die lange zomeravonden bij ons op de berg!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

We beginnen met North Cascades en Mount Rainier. Om dan nadien via Yakima naar de Columbia river af te zakken
Ik gok dat we op 11 september ongeveer bij jullie in de buurt komen als we van Deschutes River State Recreation campgound via Mount Hood naar The Cove Palisades State Park rijden. Hopelijk is tegen dan het weer beter dan de voorspellingen voor het Labour day weekend. Anders ga ik echt voor eeuwig van mijn vriend "welke mountain"? mogen horen als na Mount Rainier en Mount St Helens tijdens onze vorige trip nu ook Mount Rainier opnieuw en Mount Hood verscholen zouden blijven door de regen :lol:
Laatst gewijzigd door HildeV op 27 aug 2023, 10:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Nah, dat moet wel mee gaan vallen toch?? Midden volgende week misschien een paar buitjes wellicht maar daarna ziet het er best okay uit. Begrijp dat het van het weekend richting de 40 graden gaat. Dat moet je denk ik ook niet willen...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Old Faithful »

@HildeV Hoop maar dat Mount Rainier zijn naam geen eer aan doet. :lol: :wink:

Veel plezier.
Groet,

Old Faithful
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Wij zijn inmiddels aan onze vierde en halve dag hier toe waarvan 4 on the road. Omdat het weer in North Cascades niet echt geschikt was om te gaan raften hebben we de planning al op dag 2 gewijzigd en zijn we ipv op de Newhalem campground te overnachten verder oostwaarts gereden naar de Spring Canyon campground aan Coulee Dam. Geweldige beslissing achteraf gezien. Het stuk tussen Winthrop en Coulee Dam is al heel erg mooi, het was een camping with a view maar vooral toen we gisteren langs Banks Lake en Mansfield naar Chelan zijn gereden was het helemaal "wow". Het soort landschappen dat ik in Washington state nog niet gezien en nog minder verwacht had.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
07 sep 2023, 00:47
Het soort landschappen dat ik in Washington state nog niet gezien en nog minder verwacht had.
Hele stuk tussen Seattle en Spokane is zeer de moeite waard!! Banks Lake is erg mooi. Noemen ze dat park niet iets met steamtrain of steamboat??

Het weer kan ik je nu weinig over vertellen. Wij zijn maandag vertrokken naar Kansas, want daar moet ik vandaag zijn voor mn werk. Daar was het de afgelopen dagen behoorlijk aan de warme kant. Met name overdag. Het koelt hier echt enorm af in de nacht. Zit nu op het balkon tegen half 7 en het zou me verbazen als het hier meer dan 15 graden is.

Zaterdag naar Tuscaloosa, Zondagmorgen naar Baltimore, Zondagavond en maandag in New York om het rondje werk af te maken en dan mogen we dinsdag weer lekker een paar dagen naar Oregon! Weersvoorspellingen voor Oregon, tenminste voor ons in het Noordwesten zijn best okay. Zo ergens midden twintig. Kan ik best nog wel een paar maandjes volhouden! :wink:
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Thierry73 »

Ik eindigde gisteren in Troutsdale. Net buiten Portland
On line kwam ik voor het eten uit bij Troutsdale station.
Een hal met eromheen allemaal food trucks.
Echt heel tof. En het even wat ik had gekozen was een schot in de roos. Een pittige rode curry.
Maar er was voor alle smaken wel iets.
Op het plein in de hal een boel tafels en een bar.
Echt super.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Thierry73 schreef:
19 sep 2023, 05:28
Een hal met eromheen allemaal food trucks.
Jup! Mooi concept. Stuk of 20 karretjes waar je allerlei verschillende keukens kunt proeven op een paar vierkante meter. Springwater Cart Park is ook een aanrader. Daar staan er voor mijn gevoel nog meer bij elkaar.

Mocht je nog andere plekken zoeken met meerdere foodtrucks:
https://www.travelportland.com/culture/food-cart-pods/
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Foodtrucks zijn idd altijd leuk. In Bend ben ik tijdens deze trip voor de tweede keer in The Lot gaan lunchen. Echt een leuke plek waar eigenlijk vooral locals komen. Ah ja, The Mountain (Mount Rainier) was ditmaal wel degelijk out. En in volle glorie toen we er waren. Ook Mount Hood lag er prachtig bij. Verder aan Yaquina Head Lighthouse bultruggen gezien (de dichtste op een 100m) alles samen op diverse locaties (3x zelfs gewoon op de camping), een twintigtal zwartstaartherten, diverse roofvogels en aan Cape Flattery gisteren nog dolfijnen en een zeeotter. Die mountain lion, beer en wapiti zullen voor een volgende keer zijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
21 sep 2023, 02:35
Ah ja, The Mountain (Mount Rainier) was ditmaal wel degelijk out. En in volle glorie toen we er waren. Ook Mount Hood lag er prachtig bij.
Kraakhelder weer al sinds wij terug zijn uit New York. Altijd geweldig om Mt Hood, The Three Sister en Mt St Helens er zo bij te zien liggen. Dit is wel typisch Oregon weer. Dan rij ik altijd met een grote glimlach de berg op. En als het donker is, kan je prachtig Portland zien liggen in het dal. Magnifieke avonden zijn dat altijd. Helaas niet voor mij. Ik moet vanavond werken in SF. Dus ik zit op PDX te wachten op mijn vlucht naar SFO. Met een beetje geluk kan ik straks Crater Lake zien liggen. Kijk ik ook al weer naar uit!!
Het kan hier fantastisch weer zijn in deze periode. Met de nadruk op kan. Het kan ook zo maar 5 dagen achter elkaar regenen in deze periode. Vanaf november rekenen we hier nergens meer op. Dat is ook het moment dat mijn vrouw het hier meestal voor gezien houdt en richting Spanje vertrekt. Ik vraag me af waarom...
:wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Voor de weersgeintresseerden onder ons. Zoals we wel vaker hebben gezegd het kan heel lang heel mooi weer zijn. Het lijkt erop dat we in Oregon voorlopig de laatste mooie dag gehad hebben. Komende dagen is het vooral regen wat de klok slaat. Gelukkig blijft de temperatuur redelijk. Ik zit nu in SF. Het is hier gelukkig "gewoon" droog maar de temperatuur was/is niet heel veel beter dan in Oregon. Morgenochtend mag ik naar de woestijn. En krijgen we ook woestijnweer. Gelukkig...

Maar het lijkt er wederom op dat je tot half oktober weerstechnisch prima uit de voeten kunt...
Doe er je voordeel mee!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Dacht mijn post te wijzigen maar blijkbaar op het quote knopje gedrukt :wink:
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Familyof4 »

Almere vak V schreef:
09 okt 2023, 10:22
Voor de weersgeintresseerden onder ons. Zoals we wel vaker hebben gezegd het kan heel lang heel mooi weer zijn. Het lijkt erop dat we in Oregon voorlopig de laatste mooie dag gehad hebben. Komende dagen is het vooral regen wat de klok slaat. Gelukkig blijft de temperatuur redelijk. Ik zit nu in SF. Het is hier gelukkig "gewoon" droog maar de temperatuur was/is niet heel veel beter dan in Oregon. Morgenochtend mag ik naar de woestijn. En krijgen we ook woestijnweer. Gelukkig...

Maar het lijkt er wederom op dat je tot half oktober weerstechnisch prima uit de voeten kunt...
Doe er je voordeel mee!
Leuk je verhalen te lezen. Ik krijg zin in Oregon, ook al hebben we dat voor volgend jaar nog niet geboekt. Wat ik me vooral afvraag is wat voor leuke baan u heeft met het reizen in de VS en optie om kennelijk ook deels in Spanje te wonen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Familyof4 schreef:
18 okt 2023, 14:55
Ik krijg zin in Oregon, ook al hebben we dat voor volgend jaar nog niet geboekt.
Zeker gaan!! Ik heb nog nooit iemand gesproken die er spijt van heeft gehad!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door jojostravelusa »

Oregon is zeker de moeite waard en ook Idaho heeft ons aangenaam verrast met de vele scenic byways. Washington is wat anders uitgevallen dan in eerste instantie de bedoeling was door allerlei externe factoren, branden, wegwerkzaamheden, bezoek kennissen, dus dat hadden we liever anders gedaan, maar in principe ook een mooie staat.
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door diver99 »

Hoe is het in deze regio in de maanden april/mei/juni?
En dan vooral het weer natuurlijk?
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dutch_in_seattle »

diver99 schreef:
29 nov 2023, 17:02
Hoe is het in deze regio in de maanden april/mei/juni?
En dan vooral het weer natuurlijk?
Qua weer kun je er in die periode geen peil op trekken. Je hebt prachtige dagen, maar het kan ook nog behoorlijk regenen. En in hogergelegen delen kan er nog behoorlijk wat sneeuw vallen. In juni zie je vaak ook nog een koele periode (na wat warmer weer rond midden mei) voordat het in juli echt lekker zomerweer wordt. Dat wordt hier de "June Gloom" of "Junuary" genoemd. Juli en august zijn hier doorgaans heel bestendig zomers, veel bestendiger dan in Nederland. September, zeker de eerste helft, is over het algemeen ook heel mooi.

Kortom, als je geluk hebt, is het prachtig weer, maar het kan verkeren.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dutch_in_seattle »

jojostravelusa schreef:
20 okt 2023, 15:55
Washington is wat anders uitgevallen dan in eerste instantie de bedoeling was door allerlei externe factoren, branden, wegwerkzaamheden, bezoek kennissen, dus dat hadden we liever anders gedaan, maar in principe ook een mooie staat.
Kleine correctie: Washington is [...] een mooie staat. Maar ik ben waarschijnlijk licht bevooroordeeld. ;-)
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door jojostravelusa »

Helemaal gelijk, maar wij keken er op dat moment even wat anders tegenaan. Volgende keer beter. Je weet maar nooit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer