All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dejong89 »

Almere vak V schreef:
25 jan 2022, 12:06
@dejong89 Je kunt me niet veel gelukkiger krijgen dan met dit soort muziek, petje op, in een pickup om iets onbenulligs te doen...
:offtopic: Hij heeft vandaag zijn nieuwe world tour aangekondigd, oktober 2023: Amsterdam! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

dejong89 schreef:
08 sep 2022, 15:59
oktober 2023: Amsterdam
Kans is groot dat ik dan in zijn thuisland aan het werk ben...
:blink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door dejong89 »

Hij heeft echt heel veel nieuwe tours aangekondigd, wij hebben nu 2 kaarten voor in Amsterdam. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Mensen vragen regelmatig hoe het weer richting eind september begin oktober is.

Om het even aan te geven:
- Vandaag. Wakker geworden met een enorme bak regen. De rest van de dag bewolkt. Maar wel lekker rond de 20 graden. En eind van de dag weer regen.
- Morgen en vrijdag wordt het dan weer droog en komt de zon erbij. En zitten we ruim boven de 20 graden. Lekker!
- Zaterdag verdwijnt de bewolking en zal het snel warmer worden. En gaat de temperatuur al naar achterin de 20.
- Zondag en maandag strakblauw en dik door de 30.
- Dinsdag wordt het dan weer wat minder.
- De rest van de week komen er weer wolken bij en gaan we weer naar pak m beet 23 graden.

Ook in deze periode is het hier dus prima toeven. Met af en toe een flinke bui.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Kan jij me helpen met mijn vraag over Johnston Ridge Observatory van een pagina eerder? Is de weg daarheen nog open op 31 oktober? Voor de dag voordien hebben we toch maar tickets voor de Seahawks gekocht trouwens. De rest van onze tijd in Seattle (van donderdagochtend tem maandagochtend) zal weersgebonden ingevuld worden. Blijkbaar is de free sail aan het Center for the Wooden Boats op zondag vervangen door de mogelijkheid om een houten roeiboot te huren. Dus toch maar hopen op mooi weer. Ook voor de Space Needle zou dat een plus zijn. Bij slecht(er) weer ga ik eindelijk eens een underground tour doen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

@HildeV

Sorry! Had je vraag niet gezien. Als je me de volgende keer tagt dan kan ik sneller reageren. Als ik tenminste het antwoord weet...

31 oktober is redelijk tricky. Onder "normale" omstandigheden is de Observatory open van mei tot en met oktober. Maar dat is afhankelijk van de sneeuwval. Dus 31 oktober is wel redelijk op het randje. Ook wat sneeuw betreft. Oktober is hier echt zo'n overgangsmaand. Het kan nog fantastisch weer zijn. Komend weekend voorspellen ze gewoon weer tegen de 30 graden. Maar de week erop kan het sneeuwen. Dus zeg het maar.

Wel denk ik dat ze geneigd zijn om langer open te blijven. Want de afgelopen 3 jaar zijn ze door corona amper open geweest. Maar ook dat is alleen maar een vermoeden. Zou ze vantevoren even bellen. Want anders rij je 3 uur voor niks. Alhoewel de rit er naartoe ook al erg de moeite is trouwens!

Ik zou overigens niet te veel verwachten van de Seahawks. Het is minder slecht dan de verwachting was voor aanvang van de competitie. Maar vooral de defense doet nog steeds zeer aan de ogen. Beleving in Lumen Field is nog steeds fantastisch! Mocht je iets binnen zoeken. Tot de dag voor de wedstrijd zijn er trouwens rondleidingen. Best geinig om een keer te doen en je komt is een keer op andere plekken in een stadion.

Plezier!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Bedankt Almere. We moeten sowieso die dag naar de luchthaven in Portland dus zou de Observatory maar een kleine omweg zijn. Zelf heb ik de rondleiding in Lumen Field al gedaan en dat vond ik zeker en vast de moeite waard. Voor mijn vriend wordt het de eerste keer Seattle (en Washington plus -weliswaar zeer kort- Oregon) dus sowieso gaan we -gezien de beperkte tijd- zeker al de "basics" doen. Normaal gezien komen we in juni 2023 terug voor een campervan roadtrip door beide staten.
Nathalie38
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Nathalie38 »

Hallo! Wij gaan volgend jaar van Seattle naar SF met een huurauto. De route zit al aardig in elkaar maar ik twijfel over een stukje. Ik hoop dat jullie advies hebben.
Op 4 augustus vertrekken we uit Forks.
En had dan 2 nachten Portland in gedachten.
Maar ik twijfel daar over. Forks naar Portland is een stevige rit. Is boven Portland misschien nog een leuke bezienswaardigheid niet al te ver van de route? Portland willen we vooral aan doen om lekker te eten en shoppen (2 tienerdochters). Dus Washington Square en Woodburn willen we zeker inplannen. Van Portland door naar Cannon Beach.
Waar zouden jullie die 2 overnachtingen plannen?
De eerste misschien toch voor Portland? En dan de 2e aan de zuid/west kant ergens?
Dankjewel!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Almere vak V schreef:
10 okt 2022, 12:31
Komend weekend voorspellen ze gewoon weer tegen de 30 graden. Maar de week erop kan het sneeuwen. Dus zeg het maar.
Zoals ik al een paar weken geleden voorspelde zitten we in typisch oktober weer. Afgelopen woensdag 30 graden. En afgelopen zaterdag viel de eerste sneeuw bij ons. En nu regent het al weer 24 uur achter elkaar. En dat gaat het de komende dagen nog wel vaker doen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Nathalie38 schreef:
22 okt 2022, 18:50
Is boven Portland misschien nog een leuke bezienswaardigheid niet al te ver van de route?
Mnt Saint Helen zou een optie kunnen zijn. Maar dan moet je wel echt op tijd uit Forks vertrekken. Zelfde geldt voor een rondje Mt Hood kunnen doen. Via de Gorge, Hood River om Mt Hood heen weer richting Portland. Sowieso is de route vanuit Forks naar Portland al geen vervelende route om te rijden.
Nathalie38 schreef:
22 okt 2022, 18:50
Waar zouden jullie die 2 overnachtingen plannen?
Zou iets plannen in de buurt van Beaverton, Tigard of Wilsonville. Dan zit je overal behoorlijk in de buurt. Zeker niet downtown gaan zitten. Zo gezellig is het daar niet meer. De overheid zegt dat ze er druk mee bezig zijn. Maar ik hoor nog geen juichende geluiden.
Nathalie38 schreef:
22 okt 2022, 18:50
Dus Washington Square en Woodburn willen we zeker inplannen.
Mijn vrouw en dochters doen regelmatig het rondje Woodburn, Washington Square en Clackamas. Lekker eten?? Op Washington Square kan je zeker goed eten bij de Cheescake Factory. En op Clackamas staat een erg goeie Claim Jumper.

Ik neem aan dat je op weg naar Cannon Beach over de 26 gaat. Als je lekker wilt eten zeker stoppen bij Camp18. Niks bestellen, alleen de Cinnamon Roll. En dan gelukkig sterven zou ik bijna willen zeggen...

Wat wel een dingetje kan zijn langs de Oregon Coast is de mist. Hou de weersvoorspelling hieromtrent goed in de gaten. Wij hebben dit in onze beginjaren wel is in de wind geslagen. 30 graden, auto in en naar de kust. Letterlijk tot 500 meter voor de kust prachtig weer. 500 meter verder zag je geen hand voor ogen en was het 20 graden minder. En als die mist er hangt. Ga er dan maar vanuit dat die mist er de hele dag hangt.
Nathalie38
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Nathalie38 »

Top! Dankje voor de tips. Dat idee van downtown Portland had ik al een beetje. Dus willen we bij Prost eten of de foodcourt in Washington square. Is met tieners altijd handig. Ieder wat wils.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Nathalie38 schreef:
24 okt 2022, 12:38
Dus willen we bij Prost eten of de foodcourt in Washington square.
Foodcourt Washington Square is niks mis mee. En de Cheesecake Factory zit beneden in de hoek. Ook meer dan prima!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuzieQ »

Wij gaan gebruik maken van de Amtrak naar en van Vancouver (Canada). De bedoeling is de 1e nacht in een hotel bij de luchthaven van Seattle te overnachten en dan dus de Amtrak te nemen. Maar bij terugkomst willen we een paar dagen Seattle doen. Waar kunnen we ons dan het beste vestigen? En hoe veilig is Seattle nu.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

Amper een week na onze thuiskomst hebben we de trip van volgend jaar gepland. Dat het een campervan reis door Washington en Oregon ging worden was al beslist maar gezien de onzekerheid over het al dan niet open zijn van bepaalde bergpassen hebben we besloten om de eerste 3 weken we september te gaan ipv in juni. Na het oppikken van de campervan rijden we noordwaarts naar het North Cascades NP(2 nachten wegens rafttrip op de Skagitt/Sauk en wandelen). Vervolgens gaan we naar Lake Chelan (2 nachten omdat we een dagtrip naar Stehekin zouden willen doen), via de Snoqualmie Pass (1 nacht Kachess Lake) naar Mount Rainier (2 nachten). Dan verder via Yakima naar de Columbia River (1 overnachting). De dag erna is de enige echt langere rijdag via Mount Hood naar Bend. Daar blijven we dan ook 2 nachten (leuk stadje Bend, goeie herinneringen aan). Vervolgens gaan we naar Crater Lake (tussenstop aan Lavalands) en verblijven op de enige echte wilderness "camping" Lemolo Forest. Dan helemaal langs de Oregon coast in een paar dagen richting Olympic NP. Vervolgens via Olympia en Dash Point State Park tot aan Saltwater State Park waar we nog een nachtje blijven voor we de campervan terug binnen doen. Afronden doen we met nog een paar dagen Seattle.
@SuzieQ Wat bedoel je juist met veilig? Want dat lijkt me nogal persoonsgebonden te zijn. Wij zijn er net geweest en ik heb me geen enkele keer echt onveilig gevoeld. Uiteraard kijk je wel eens op als er een dakloze iets roept ofzo. De indruk die ik persoonlijk heb is dat ze er erg hard aan werken om hen zoveel mogelijk uit downtown te houden. Een paar jaar geleden was het oa in de buurt van Pioneer Square een pak erger dan nu. Wij zaten op 5th Avenue in de buurt van Westlake Center en gaan dat volgend jaar opnieuw doen. De Lightrail is vlakbij, net als de tram naar Lake Union. Pike Place Market en Belltown (gezellige restaurantjes en terrassen) zijn op loopafstand. Net als Seattle Center met de Space Needle en andere attracties. Ik weet trouwens niet hoe laat je de Amtrak naar Vancouver dient te nemen want van de luchthaven naar King Street Station (waar de Amtrak vertrekt) is nog wel een eindje. Ik heb het omgekeerde traject gedaan in 2019 en toen vertrok de trein om 6u uit Vancouver. We moesten daar al door Customs voor vertrek. Wel een erg mooie rit trouwens.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuzieQ »

We gaan een dag voor de cruise al naar Vancouver dus kunnen op een fatsoenlijke tijd. Is er een makkelijke route om bij dat station te komen? Met veilig bedoel ik meer dat het niet zoals Portland nu is maar je wel gewoon je redelijk vrij kunt bewegen in Seattle.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door JaapofJake »

Lake Chelan (2 nachten omdat we een dagtrip naar Stehekin zouden willen doen)
Als ik je een tip mag geven, doe dan geen dagtocht naar Stehekin, maar verblijf er minimaal 1 nacht. Afgelopen zomer zijn wij in Stehekin geweest. Op de eerste dag met de boot, inchecken in de lodge en daarna met de bus naar de High Bridge waar we een wandeling hebben gemaakt naar de Agnes Gorge. Op de tweede dag hebben we ‘s ochtends wat rondgekeken in Stehekin zelf (haventje, Visitor Centre, etc) en zijn we met de bus naar de Rainbow Falls en de Bakery geweest. Daarna met de boot terug naar Chelan. Met 1 overnachting kun je lekker rustig aan doen en pas dan komt Stehekin daadwerkelijk tot zijn recht. Stehekin is namelijk ontzettend mooi en vooral als de boten met dagjesmensen weg zijn, is het er heerlijk rustig. En het idee dat het zo afgelegen ligt, maakt de ervaring nog mooier.

Wij hebben gezien hoe het is om 1 dag naar Stehekin te gaan. Eerst moet je een behoorlijk stuk varen en daarna is het snel, sneller, snelst. De meeste dagjesmensen willen naar de Bakery en/of de Rainbow Falls. Dat kan, maar de tijd hiervoor is zeer beperkt. Je komt aan met de boot, gaat meteen in de bus die klaarstaat, onderweg naar het toilet en de bakkerij (waar het op dat moment heel erg druk en hectisch is) en dan nog snel even naar de waterval. Vervolgens snel terug naar de steiger waar de boot naar Chelan weer vertrekt. Wij hadden echt medelijden met de dagjesmensen: kom je helemaal naar Stehekin en vervolgens zie je nauwelijks iets, laat staan dat je de omgeving en de rust echt in je op kunt nemen. Onze conclusie was dat als je niet overnacht in Stehekin je het net zo goed kunt overslaan.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

SuzieQ schreef:
18 nov 2022, 14:47
Maar bij terugkomst willen we een paar dagen Seattle doen. Waar kunnen we ons dan het beste vestigen?
Ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen. Dichtsbijzijnde Amtrak Station bij SeaTac is denk ik Tukwilla. Dat is zo'n beetje aan de andere kant van de 5. Vlakbij het SouthCenter. Als je wilt winkelen, of een foodcourt zoekt met keuzemogelijkheden is dit wellicht een goeie optie. SeaTac ligt echter wel een behoorlijk stukje ten zuiden van Seattle. Ik weet niet zeker hoe het met Amtrak zelf in Seattle zit. Maar volgens mij heb je achter het stadion van de Seahawks King Street Station zitten. Waar ik vrij zeker ben dat Amtrak daar stopt. Je kunt ze in het stadion altijd horen. Vanaf Lumen Field is het centrum al loopbaar. Lumen Field ligt al tegen het centrum aan.

Dus afhankelijk van je plannen zou ik daar iets in de buurt kiezen. Ik weet niet of je een auto gaat huren. Maar dan is het wellicht een idee als je dingen binnen Seattle wilt doen om in ieder geval met de auto de 5 te mijden. Ik zal niet zeggen dat daar de hele dag file staat. Maar ga er vanuit dat als je een beetje pech hebt de ochtendspits naadloos overgaat in de avondspits.
SuzieQ schreef:
18 nov 2022, 14:47
En hoe veilig is Seattle nu.
Seattle is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Portland. Uiteraard heb je in Seattle ook zwervers en drugsverslaafden net als in Portland. Maar in Seattle is het al een stuk minder aantrekkelijk om op straat te leven. En dat heeft niet alleen met het weer te maken zullen we maar zeggen. Als je in Seattle een beetje binnen de gebane paden blijft dan hoef je hier weinig problemen te verwachten. Met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind. En mocht je op een stukje komen waar je het gevoel krijgt dat sommige auto's al heel lang op dezelfde plaats lijken te staan dan kan het wellicht tijd worden om rechtsomkeert te maken. Al denk ik nog steeds dat er weinig zal gebeuren.
HildeV schreef:
19 nov 2022, 11:37
Dat het een campervan reis door Washington en Oregon ging worden was al beslist maar gezien de onzekerheid over het al dan niet open zijn van bepaalde bergpassen hebben we besloten om de eerste 3 weken we september te gaan ipv in juni.
Ik hou persoonlijk heel erg van de afwisseling/combi tussen sneeuw en mooi weer. Dat maakt voor mijn gevoel de natuur nog net een stukje mooier spectaculairder. Maar je loopt inderdaad het risico dat er links en rechts nog wat afgesloten kan zijn.
HildeV schreef:
19 nov 2022, 11:37
Dan helemaal langs de Oregon coast in een paar dagen richting Olympic NP.
Ik zou, als het kan, je rondje andersom rijden. Zodat je langs de Oregon Coast van noord naar zuid rijdt. Dan heb je de kust aan jouw kant zitten en is het makkelijker om even de weg af een parkeerplaats(je) op te rijden. Kan je er meer van genieten.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel @Almere vak V.
De trein waar ik naar gekeken heb blijkt helemaal geen trein te zijn maar een bus ivm het herstarten van Amtrak🙈. Nu denk ik erover om gewoon de Holland America transfer te nemen. Dit zou betekenen twee nachten in hotel rond de airport vooraf de cruise en dan misschien nog iets erna. We gaan sowieso Chiluy en the Needle bezoeken. Voor de rest is nog alles open. Super fijn dat Seattle wel “veilig” is.
Er zijn ook hotels met zowel airportshuttles als naar de stad dus misschien boek ik wel zo iets voor onze “dag voor cruise”
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

SuzieQ schreef:
21 nov 2022, 11:15
Er zijn ook hotels met zowel airportshuttles als naar de stad dus misschien boek ik wel zo iets voor onze “dag voor cruise”
Bijna alle hotels rond het vliegveld hebben die service. Onder SeaTac is een soort busstation voor Shuttles. Hotel bellen als je aankomt. Naar beneden lopen en binnen 10 minuten zit je in je hotel.

En nu kruip ik mn mand in. Het is is hier bijna 3 uur snachts. En moet morgen vroeg naar Phoenix. En LA is zo ongeveer de laatste stad op aarde waar ik het risico wil lopen langer te blijven dan strikt noodzakelijk...
:wink:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel.

En haha snap ik!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer