All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door HildeV »

dutch_in_seattle schreef:
29 nov 2023, 22:39
jojostravelusa schreef:
20 okt 2023, 15:55
Washington is wat anders uitgevallen dan in eerste instantie de bedoeling was door allerlei externe factoren, branden, wegwerkzaamheden, bezoek kennissen, dus dat hadden we liever anders gedaan, maar in principe ook een mooie staat.
Kleine correctie: Washington is [...] een mooie staat. Maar ik ben waarschijnlijk licht bevooroordeeld. ;-)
Nee hoor. Ik zou er ook (moest je als werknemer in de VS evenveel vakantie krijgen als hier ;)) best wel kunnen leven. Ik hou dan ook van wildlife, bergen, zee, sport kijken, snowboarden, goed eten en goed drinken. En ik hou niet van te hoge temperaturen. Washington state en ook wel Oregon zijn wat dat betreft dus voor mij een paradijs.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

diver99 schreef:
29 nov 2023, 17:02
Hoe is het in deze regio in de maanden april/mei/juni?
Hoe dichter je naar juni gaat. Hoe bestendiger het weer wordt. Geen idee hoe @dutch_in_seattle hier tegenaan kijkt. Maar voor mijn gevoel zijn de door jou genoemde maanden hier een stuk beter dan in Nederland.

Het ligt er ook maar net aan wat je zoekt. Als je nog echt een flink pak sneeuw wilt hebben op Mt Hood dan zit je zeker in die maanden nog goed. Sterker nog. Er wordt dan zeker op de hoger gelegen delen nog volop geskied. Ook Crater Lake is met sneeuw juist een belevenis. Zeker als het strakblauw weer is weet je niet waar je moet kijken.

Wij zitten op ongeveer 600 meter hoogte. Maar dan is de sneeuw al lang en breed vertrokken. Hoe lager je komt hoe beter de temperatuur zal zijn. Sowieso is het wel een aanrader om wat flexibel te zijn in die tijd. Laat het afhangen van de weersvoorspellingen. Dat kunnen ze hier ook stukken beter dan in Nederland. Heb me zeker in het begin wel is vergist als ze zeiden de hele dag regen. Dan dacht ik, zal wel meevallen. Maar dan staat het dus ook echt de hele dag te regenen.

Maar zoals gezegd, voor mijn gevoel zou ik het weer voor jouw genoemde maanden zo omruilen tegen het weer in Nederland!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

h[url]ttps://www.oregonlive.com/trending/2023/12/ore ... views.html[/url]

Crater Lake gekozen tot mooiste park van Amerika. Kan het er niet oneens mee zijn…
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door jojostravelusa »

Toch gaat mijn voorkeur uit naar Yellowstone :wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

jojostravelusa schreef:
22 jan 2024, 12:06
Toch gaat mijn voorkeur uit naar Yellowstone
Snap ik helemaal. Maar voor mij is het veel te massaal geworden. Misschien word ik wel te oud. Voor mij niks fijner dan helemaal alleen in mn eentje op Painted Hills te staan. Met een paar man bij Crater Lake. Of 3 mensen tegen te komen in Silver Falls Park. Ik mijd tegenwoordig Multnomah Falls al in de zomer omdat we dat te druk vinden. En dan kunnen er maximaal geloof ik 150 auto's op de parkeerplaats staan. Ik heb niks met 200 mensen die om een bison staan. Hoe mooi en prachtig het ook kan zijn. Geloof me, dat is het in Montana ook. Daar kan je dagen rond lopen zonder iemand tegen te komen.

Maar goed, heeft wellicht ook met mn werk te maken. In het weekend in stadions waar tussen de 60.000 en 110.000 mensen helemaal uit hun panty gaan. Dan vind ik het wel ff lekker om op andere momenten helemaal niemand tegen te komen.

Nu ook. Prachtige dag hier geweest. 87e verjaardag gevierd van de vader van onze beste vrienden waar we naast wonen. Heerlijk met zn allen onder de porch, BBQ en haardje aan. Nu is iedereen naar huis. Doodstil. Kraakhelder. De sneeuw op Mt Hood reflecteert door het maanlicht en in het dal dansen de lichtjes van Portland. Veel beter wordt het voor mij niet. Zeker niet met de gedachte dat ik volgende week de hele week in die open inrichting mag verblijven die ze hier ook wel Las Vegas noemen...

Ga er trouwens wel lekker heenrijden. Twee dagen heen, en twee dagen terug door de meest fantastische landschappen. Mn baas verklaart me voor gek...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door jojostravelusa »

Toen wij half september '22 met maar een paar man bij Old Faithfull stonden en helemaal alleen in het visitor center waren, vonden we dat ook heerlijk. NIemand in de Lamar Valley. Wel mensen, maar geen echte gekte in Mammoth Hot Springs toen er een kudde elk liep. Eigenlijk nergens problemen gehad met de camper parkeren. Heerlijke tijd om te gaan. 2 en 3 oktober waren we er weer en toen was het nog stiller, behalve toen er 2 elanden vol in het zicht liepen te paraderen, maar ook toen geen mega toestanden.
Wij houden er ook van om zo min mogelijk mensen om ons heen te hebben. Daarom kiezen we ook altijd achteraf campings en reserveren dan van tevoren de plekjes die, afgaande op internet, zo privé mogelijk zijn. Enne, wij zijn ook geen 18 meer :wink: :lol:
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Cobert »

Hee @jojostravelusa , dat klinkt me als muziek in de oren! Wij zijn er dit jaar half september :-)
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

Donderdag as. schijnt de lente te beginnen in Oregon. Het is nog niet bekend hoe lang...
:wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~a9e6b77e/

En een beetje opletten op Mt Hood…
:wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer