Ferry Edmonds-Kingston

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Ferry Edmonds-Kingston

Bericht door gera_r »

Ik heb begrepen dat je voor de ferry Edmonds-Kingston online tickets in het voren kunt kopen (niet reserveren dus).
Als je al een kaartje hebt, is er dan een mogelijkheid voor een andere aanrijroute of moet je evengoed in de grote wachtrij staan? Als dat zo is, hoe passeer je dan de tollbooth? Is er daar dan een aparte lane voor of kun je de slagboom (als die er is) met je uitgeprinte ticket openen? Hoe zit dat eigenlijk?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ferry Edmonds-Kingston

Bericht door Tantelotje »

In 2017 hebbenwij deze route ook gevaren.
Inderdaad vooraf online tickets gereserveerd maar (in ieder geval toen) je koopt voor een dag, niet voor een tijdstip. Dus wij moesten gewoon in de lange rij. Toen we de tickets bij de booth lieten zien ook geen opmerking daarover en ook niet opties gezien om de rij te omzeilen of een lane voor online tickets.
Sterker nog: op onze dag had de ferry een delay van 90 minuten en we moesten gewoon in de grote rij...
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Ferry Edmonds-Kingston

Bericht door ingrid14 »

Wij deden dit in 2016.
Net even gecheckt op de site en de tickets zijn 90 dagen geldig vanaf aankoop.
Op de dag dat je de ferry neemt gewoon naar de terminal gaan. Ik meen mij te herinneren dat er wel een afzonderlijke rij was voor vooraf gereserveerde afvaarten. Nu was het bij ons helemaal niet druk en ook de niet-vooraf gereserveerden konden snel aan boord.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Ferry Edmonds-Kingston

Bericht door gera_r »

Bedankt voor jullie reacties. Blijft echter nog vaag voor mij… Ik zie het nut er niet van in om van tevoren een ticket te kopen, als je er verder niets mee opschiet… Maar goed, misschien weet iemand anders het naadje van de kous en anders moeten we maar zien (of vraag het wel in het hotel). Toch bedankt!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Ferry Edmonds-Kingston

Bericht door ingrid14 »

Met een vooraf aangekocht ticket moeten ze je laten varen wanneer je je aanbiedt. Dat is misschien niet op de eerstvolgende afvaart maar wel op die dag. In de zomermaanden of weekend kan het (naar het schijnt) erg druk zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Ferry Edmonds-Kingston

Bericht door gera_r »

Even een update en antwoord n.a.v. mijn vraag;
We zijn er gewoon naar toe gereden. Vrijwel geen rij bij het kopen van de ticket (maandag, halverwege de dag). Konden vervolgens aansluiten in de volgende wachtrijen die ze al aan het inschepen waren en reden uiteindelijk als een van de laatsten de ferry op. Voor we goed en wel de auto uit waren en het dek op waren gelopen, was de ferry al een behoorlijk eind uit de kust… Ging supergesmeerd eigenlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer