Reis Rik: Rondje Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

Hoi allemaal,

In juli/augustus willen we onderstaande route doen.
Het is misschien wel wat druk, maar we kunnen niet meer tijd vrijmaken...
Hebben jullie nog tips? Eventueel indeling Yellowstone met deze (beperkte) tijd?
Omwegen die de moeite zijn,...?

D1: Denver
D2: Denver - Estes National Park (we willen hiervoor rijden via Granby om zo de trail ridge road deze dag te kunnen rijden. Verstandig?)
D3: Estes National Park - Keystone
D4: Keystone
D5: Keystone - Billings
D6: Billings - Cody
D7: Cody - West Yellowstone
D8: West Yellowstone
D9: West Yellowstone - Grand Teton
D10: Grand Teton - Salt Lake City
D11: Salt Lake City - Moab
D12: Moab
D13: Moab - Vail
D14: Vail - Denver
D15: Denver - Amsterdam
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dit veel te veel. Ligt alles al vast of kun je nog wat schuiven?
Probeer in elk geval eens te kijken of je in Yellowstone iets in het park kunt vinden. Waar overnacht je in Grand Teton?
En waarom de omweg via Billings?

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door tomhster »

De Beartooth highway gok ik? Is wel de moeite waard, maar ik zou dan niet naar Cody gaan de volgende dag, maar Gardiner bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door ingrid14 »

Ligt al alles vast of kan je nog aanpassen?

Moest je nog kunnen aanpassen, zou ik Moab en Vail laten vallen. Er zit teveel in de route.
En dan Rocky Mountain NP (niet Estes National Park) aan het einde doen.
Zoiets bijvoorbeeld:
dag 01 ? - Denver
dag 02 Denver - Keystone
dag 03 Keystone - Keystone
dag 04 Keystone - Sheridan (met onderweg een bezoek aan Devils Tower)
dag 05 Sheridan - Cody (met bezoek aan het Center of the West en eventueel 's avonds rodeo)
dag 06 Cody - Gardiner (via Red Lodge - Beartooth Highway)
dag 07 Gardiner - West Yellowstone
dag 08 West Yellowstone - West Yellowstone
dag 09 West Yellowstone - West Yellowstone
dag 10 West Yellowstone - Grand Teton
dag 11 Grand Teton - Vernal (hier heb je Dinosaur NM)
dag 12 Vernal - Grand Lake (ligt aan de westkant van Rocky Mountain NP, afgekort RMNP)
dag 13 Grand Lake - Estes Park (Via de Trail Ridge Road door RMNP naar Estes Park wat net buiten het park ligt aan de oostkant)
dag 14 Estes Park - Denver (eventueel nog iets in RMNP, ofwel naar Golden ofwel naar Denver om hier nog iets te bekijken)
dag 15 Denver - ?

Je zou ook kunnen overwegen om een one-way tussen Denver en SLC te doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Ed-USA »

Je schema is inderdaad nogal vol en ik zou de volgende gerichte keuzes maken:
- of Moab of RMNP, beide is teveel (mijn voorkeur zou uitgaan naar Moab voor meer afwisseling)
- Niet naar SLC, teveel omrijden (terwijl SLC niet heel bijzonder schijnt te zijn - ben er zelf nog niet geweest), spaart je tijd voor verderop in de route

Wij rijden over twee maanden grofweg de route die Ingrid voorstelt, met ongeveer hetzelfde tijdschema (één dagje meer in de Black Hills en één minder in Yellowstone) en na Vernal via Glenwood Springs naar Denver. Je zou die voorgestelde route ook kunnen rijden, dus RMNP in het begin schrappen, Yellowstone in drie ipv. vier dagen doen en dan tijd overhouden voor twee dagen Moab (daar heb je ook wel twee dagen nodig). Vail kan je op de weg naar Denver doen, is een leuk plaatsje voor een uurtje rondkijken, maar ook niet meer dan dat.

Wat drie dagen Yellowstone betreft, alle overnachtingsplekken in Yellowstone zijn al vol, dus zal je buiten het park moeten zoeken; wij hebben afgelopen week nog wel wat kunnen boeken, maar houd rekening met forse prijzen (EUR 250+ voor een mid-class double Queen per nacht). In onze planning rijden wij op dag 1 van Cody naar Gardiner (langs Yellowstone Lake, Hayden Valley, wat watervalletjes), op dag 2 van Gardiner naar de Old Faithfull area en terug en op dag 3 van Gardiner naar Jackson (langs Mammoth Hot Springs en eventueel left-overs in de Old-Faithfull area).

Succes met plannen en boeken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ed-USA schreef:
19 mei 2019, 09:19
Wat drie dagen Yellowstone betreft, alle overnachtingsplekken in Yellowstone zijn al vol, dus zal je buiten het park moeten zoeken;
Er zijn altijd annuleringen. En voor iets meer dan 100 dollar is er ook al iets te vinden. Het betekent wel dat je regelmatig de site moet checken.

Wat betreft BIllings: de Beartooth Hwy is mooi, maar kost je in deze opzet een volle dag. Ik zou van Deadwood in een keer naar Cody rijden.
Maar goed, eerst maar eens afwachten of Rik nog iets kan aanpassen.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

Bedankt voor jullie reacties!

Helaas kan er niets meer worden aangepast... :?
We zouden normaal een rondreis doen door sri Lanka. Maar vanwege de onrustige situatie werd ons aangeraden om te boeken.
Dit leek ons wel interessant, maar ik had al het idee dat het druk zou zijn. Maar het is dus een kant en klaar reis. (Had het zelf ook liever anders gezien.) Maar we willen er uiteraard wel het beste van maken!

Ik ben me dus pas sinds enkele dagen aan het verdiepen in het reisschema.

In Yellowstone zouden we overnachten in West Yellowstone. Buiten het park dus.

De omweg van Billings vond ik zelf ook apart.
Maar de beartooth highway is wel de moeite? Als ik dit zie op de kaart lijkt me dit alsnog omrijden richting Cody?
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Is het deze reis?
Ik blijf me altijd verbazen over dit soort reizen en vooral over de beschrijvingen. Soms wel - onbedoeld - grappig: "Tevens kunt u onderweg stoppen bij het Devil’s Tower National Monument. Dit is het eerste monument in de Verenigde Staten. De top van een oude vulkaan reist hier 264 meter de hoogte in, bijzonder spectaculair."
Ik wil die top wel zien reizen. :lol:

Mocht het inderdaad deze reis zijn, dan zou ik niet hun dagplanning aanhouden. Op weg naar Moab raden ze Canyonlands aan. Dat is prima. Maar neem dan ook meteen Dead Horse Point SP mee, en doe dat niet de volgende dag.

Ik zou wel de Beartooth Hwy meenemen; en dan ook meteen het noordelijke deel van Yellowstone bezoeken voordat je naar Cody rijdt.
De volgende dag kun je dan vanuit Cody eerst Lake en Canyon doen, en dan via Norris naar West Yellowstone. De volle dag Yellowstone kun je dan gebruiken voor de geisers in het Old faithful-gebied en bijvoorbeeld voor de Great Fountain geiser (check eerst de verwachte uitbarstingstijden bij het visitor center!).
Op weg van West Yellowstone naar Grand Teton kun je misschien nog West Thumb meenemen. Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor de mogelijkheden in Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

Klopt het is inderdaad die reis...
De dagplanning ben ik inderdaad zelf nu aan het samenstellen. Vandaar hier ook de vraag naar tips, waarvoor dank! :clap:
De route van Denver naar Estes, zouden jullie deze doen via Granby - trail ridge road? Of is de rechtstreekse route net mooier? En dan vanuit Estes een deel van de trail ridge road bezoeken. (maar dat wordt dan nogal krap vrees ik...)
De tips ivm Billings en Yellowstone zijn fijn. Bedankt!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door ingrid14 »

Ok, het wordt zowiezo een mooie reis alleen dus druk en veel rijden.
:offtopic: Wel een beetje verbaasd dat dit door reisbureaus zo aangeboden wordt.

Maar goed het is niet anders.
D1: Denver
D2: Denver - Estes National Park (we willen hiervoor rijden via Granby om zo de trail ridge road deze dag te kunnen rijden. Verstandig?) D3: Estes National Park - Keystone
  • Het is een lange rit. Kortste route is 5u53'. Ik zou overwegen om toch ergens een tussenstop te doen om even de benen te strekken.
    vb via Guernsey waar je Oregon Trail Ruts hebt en Fort Laramie NHS. Deze route : https://goo.gl/maps/6AxQADoG1xtC2mGw9
D4: Keystone
  • Spendeer deze dag in de Black Hills. Doe de Iron Mountain Road, Custer State Park met Wildlife Loop en de Needles Highway
    Ongeveer deze route https://goo.gl/maps/zVzktYmQjgncju3V9
    's Avonds kan je dan naar Mt Rushmore gaan. Je kan voor het donker wordt gaan. Dan kan je het bekijken en daarna ook de avondceremonie meemaken. Vond ik best indrukwekkend. Daarna wordt het ook verlicht.
D5: Keystone - Billings
  • Hier zijn 2 opties.
    Of je neemt de kortste route : https://goo.gl/maps/QttyXF1PU61DdjhA6
    Je kan dan een bezoek brengen aan Little Bighorn Battlefield. Kost je een uurtje.
    Dus rijtijd 5u30' + 1 u LBB, daar blijft dus nog wat tijd over.
    Of je neemt een langer route : https://goo.gl/maps/JEqbmPHr7n38wcm89
    Op deze route kan je Devil's Tower bezoeken en eventueel LBB
    Rijtijd is 6u30' + 1 u Devil's Tower + 1 u LBB, een mooi gevulde dag.
D6: Billings - Cody
  • Eerst naar Red Lodge, dan de Beartooth Highway dan het noorden van Yellowstone en via de Chief Joseph Highway naar Cody.
    Voor de route heb ik als reisdag 10.07 genomen want als je geen datum ingeeft, krijg je deze route nu niet te zien want de Beartooth Highway is nu nog afgesloten. https://goo.gl/maps/L2bUWkM65FZd1dDC9
    Je zou 's avonds eventueel naar de rodeo in Cody kunnen gaan.
D7: Cody - West Yellowstone
  • Zoals Marianne al aangaf via Lake, Canyon en naar West Yellowstone. Ik zou hier in de ochtend toch eerst even binnenspringen in het Center of the West, een topmuseum.
D8: West Yellowstone
  • Via Norris en Grand Prismatic Spring (kan heel erg druk zijn) naar Old Faithful en op weg terug de Firehole Lake Drive

D9: West Yellowstone - Grand Teton
  • Moest het de vorige dag te druk geweest zijn bij Grand Prismatic Spring, eerst in de ochtend deze doen. Dan nog een stop bij West Thumb voor je naar Grand Teton rijdt. Veel tijd heb je er niet, ik zou er zeker de Teton Park Road doen.
D10: Grand Teton - Salt Lake City
D11: Salt Lake City - Moab
  • Op deze dag Canyonlands en Dead Horse Point
D12: Moab
  • Hele dag voor Arches NP
    Tip : sta erg vroeg op en ga bij zonsopgang naar Delicate Arch. Topwandeling.
D13: Moab - Vail
  • Rij eerst via de 128 naar de I70, de weg gaat door een erg mooi landschap. Bij Cisco ligt een ghosttown. Dan naar Colorado NM.
D14: Vail - Denver
  • Kort ritje, dus je hebt nog tijd om te gaan shoppen of om iets in de stad te zien. State Capitol is een aanrader.
D15: Denver - Amsterdam

Edit: wij deden ongeveer zo'n rondje in 2011, misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

Super bedankt Ingrid, dit helpt me zeker verder!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

Ik ben de dag in Black Hills aan het plannen.
We verblijven dan in Hill City. (Niet in Keystone zoals eerder gedacht)
In welke richting zouden jullie volgend rondje rijden?
- Needles Highway - Wildlife Loop Road - Iron mountain road - Mount Rushmore. (Ik begreep dat je op deze manier bij het laatste stuk door de tunnels Mount Rushmore mooi ziet liggen)
Of is de route beter in de tegenovergestelde richting te rijden(dus beginnen met Mount Rushmore). Misschien maakt het uit met drukte onderweg? Aangezien het smalle wegen zijn?

Zijn hier onderweg nog leuke wandelingen die jullie aanbevelen?
Alvast bedankt voor de tips!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de route gereden zoals je die beschrijft, dus eerst de Needles Hyw. Je hebt dan inderdaad op het laatst een mooi uitzicht op Mount Rushmore. De avondceremonie bij Mount Rushmore is ook leuk om mee te maken.
Aan het begin van de Needles Hyw ligt Silvan Lake. Wij hebben daar een mooie wandeling gemaakt rondom het meer. Verderop heb je de "beroemde" smalle tunnel waar je doorheen rijdt. Daarachter is een parkeerplaats. Mooi om daar even te stoppen.
Voor de rest hebben we er niet veel gewandeld maar de routes zijn sowieso erg mooi om te rijden en als je ze alle drie rijdt en je stopt onderweg regelmatig om even de benen te strekken dan is de dag ook zo om.

De Trail Ridge Road is een prachtige weg maar in jullie geval met zo weinig tijd zou ik vanuit Denver de kortste weg nemen naar Estes Park.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door jojostravelusa »

Heb je er al eens over gedacht om je te concentreren op het noordelijke stuk en Moab en Salt Lake City voor een andere keer te bewaren. Dan heb je wat meer rust in de reis. Gezegd door iemand die bepaald niet vies is van een hoog reistempo en veel kilometers :wink:
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

IngridZw schreef:
11 jun 2019, 00:04
Wij hebben de route gereden zoals je die beschrijft, dus eerst de Needles Hyw. Je hebt dan inderdaad op het laatst een mooi uitzicht op Mount Rushmore. De avondceremonie bij Mount Rushmore is ook leuk om mee te maken.
Aan het begin van de Needles Hyw ligt Silvan Lake. Wij hebben daar een mooie wandeling gemaakt rondom het meer. Verderop heb je de "beroemde" smalle tunnel waar je doorheen rijdt. Daarachter is een parkeerplaats. Mooi om daar even te stoppen.
Voor de rest hebben we er niet veel gewandeld maar de routes zijn sowieso erg mooi om te rijden en als je ze alle drie rijdt en je stopt onderweg regelmatig om even de benen te strekken dan is de dag ook zo om.

De Trail Ridge Road is een prachtige weg maar in jullie geval met zo weinig tijd zou ik vanuit Denver de kortste weg nemen naar Estes Park.
Ok, bedankt voor je reactie!
jojostravelusa schreef:
11 jun 2019, 14:14
Heb je er al eens over gedacht om je te concentreren op het noordelijke stuk en Moab en Salt Lake City voor een andere keer te bewaren. Dan heb je wat meer rust in de reis. Gezegd door iemand die bepaald niet vies is van een hoog reistempo en veel kilometers :wink:
Zoals eerder al aangegeven kan ik helaas niets aan de reis wijzigen, anders had ik het zelf zeker niet zo druk ingepland... :wink:
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door jojostravelusa »

Dan moet je alles wat erin zit, eruit halen. Veel plezier alvast. Je zult het ongetwijfeld geweldig vinden.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

ingrid14 schreef:
19 mei 2019, 15:32

D6: Billings - Cody
  • Eerst naar Red Lodge, dan de Beartooth Highway dan het noorden van Yellowstone en via de Chief Joseph Highway naar Cody.
    Voor de route heb ik als reisdag 10.07 genomen want als je geen datum ingeeft, krijg je deze route nu niet te zien want de Beartooth Highway is nu nog afgesloten. https://goo.gl/maps/L2bUWkM65FZd1dDC9
    Je zou 's avonds eventueel naar de rodeo in Cody kunnen gaan.
Volgend vraagje :mrgreen:
Op de route van Billings naar Cody raden jullie aan via Red Lodge - Beartooth - Noorden van Yellowstone. Dit is een route van 6u50. (Via voorgestelde route van Ingrid)
Echter geven jullie aan om via Chief Joseph Highway naar Cody terug te rijden. Dat is niet volgens het kaartje?
Is het misschien een optie om via Beartooth rechtstreeks de afslag naar Chief Joseph Highway te nemen richting Cody? (dan kom ik op een 3u35min uit) En is er tijd om rustig aan de beartooth te doen, met enkele stops. (Zonder noorden van Yellowstone)
De volgende dag komen we dan toch langs Lake en Canyon. Of zie ik dit mis?

Alweer bedankt voor het meedenken alvast! :thumbup:
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door IngridZw »

Klopt. Ik zou ook vanuit Billings via Red Lodge de Beartooth Hyw nemen en vervolgens de Chief Joseph Hyw en de 120 naar Cody. Beide ritten kosten best wel veel tijd en je zult regelmatig willen stoppen want het is er prachtig.
De volgende dag rij je dan via de oost ingang Yellowstone (Yellowstone Lake) binnen. Ook een mooie route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door ingrid14 »

Je kan het noorden van Yellowstone laten vallen en van de van de Beartooth afslaan op de Chief Joseph en zo naar Cody.
Maar het noorden van Yellowstone is onder andere Mammoth Hot Springs en dat is toch wel een must-see in Yellowstone.

Als je op D6 niet het noorden doet dan zou ik proberen om dat op D7 te doen.
Dan wordt het Cody-Lake-Canyon-Tower-Mammoth Hot Springs-West Yellowstone maar dan wordt dit ook een drukke dag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik: Rondje Denver

Bericht door Rik- »

Over een 10 dagen vertrekken we richting Denver.
Na lang puzzelen en met jullie hulp heb ik er het volgende van kunnen maken. (Het roadbook telt al 60 pagina’s…)
Zie ik nog iets over het hoofd? Of zijn er nog dingen die ik moet aanpassen?
(Zoals eerder gemeld kan ik aan de overnachtingen niets meer veranderen)

Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountains NP
- Rechtstreeks richting Estes park en daar een deel van de trail ridge road rijden tot aan het Alpine Visitor Center
- Wandelen naar Nymph/dream/Emerald Lake
Dag 3: Reisdag richting Kestone.
- We hebben nog geen keuze gemaakt of we Oregon trail meenemen. Is deze omweg de moeite?
- Eventueel avondceremonie Mount Rushmore
Dag 4: Via Needles highway - WildlifeLoop - Iron mountain Road - Mount Rushmore.
Dag 5: Richting Billings via Little Bighorn Battlefield.
Dag 6: Billings - Cody
- Via Beartooth Highway en Chief Joseph Highway. (We hebben voorlopig gekozen om Yellowstone deze dag over te slaan. Anders zal het misschien te druk zijn.)
Dag 7: Cody - W. Yellowstone
- Lake / Canyon / Norris (Eventueel bij tijd over nog doorrijden naar Mammoth, hoewel dit waarschijnlijk te veel zal zijn?)
Dag 8 W. Yellowstone
- Grand Prismatic en Old faithful, waar we graag veel willen gaan wandelen.
- Via Firehole Lake drive terug
Dag 9: W. Yellowstone - Jackson
- West thumb
- Wandelen rond Jenny Lake, indien te druk Taggart/Bradley lake
Dag 10: Jackson - Salt L.C.
- In de namiddag stad bezoeken, temple square,…
Dag 11: SLC - Moab
- Canyonlands met enkele wandelingen
- Dead Horse point
Dag 12: Moab
- Gehele dag in Arches.
Is het doenbaar in middenzomer om Delicate Arch trail te lopen? (Verder willen we uiteraard ook andere wandelingen doen)
Dag 13: Moab - Vail
- Via 128 richting Colorado National Monument
Dag 14: Vail - Denver
- Namiddag de stad een beetje verkennen
Dag 15: Denver - Amsterdam
Dag 16: Amsterdam
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer