Reis Paulw: route Denver bovenlangs.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Reis Paulw: route Denver bovenlangs.

Bericht door Paulw »

Na een fantastische vakantie in Zuidwest-Amerika in 2018 willen we in 2020 weer naar Amerika, maar dan het rondje bovenlangs vanuit Denver. Vorige keer heb ik veel gelezen en hulp gehad aan het forum en hoop dat jullie mee willen kijken naar de route. Is deze logisch, hebben we voldoende tijd en missen we geen zaken die we écht moeten zien.
Hoogtepunt lijkt ons nu Yellowstone, zoals we het nu hebben gepland gaan we reizen de dag na Labor Day en zijn we doordeweeks in Yellowstone.

We zijn nu met z’n 3en en onze kleine is dan 1,5 jaar, we denken daarom om met een camper te gaan reizen. Lijkt ons zeker met een kleine het meest comfortabel en geeft het meeste flexibiliteit.
We willen de reis in september ondernemen en vertrekken vanuit Denver wegens familiebezoek aldaar.

We denken nu aan de volgende route in 17 dagen:

Denver - Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP - Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP - Glendo SP
Glendo SP - Badlands NP
Badlands NP - Custer State Park/Mt Rushmore
Custer State Park - Buffalo
Buffalo - Yellowstone NP
Yellowstone NP - Yellowstone NP
Yellowstone NP - Yellowstone NP
Yellowstone NP - Grand Teton
Grand Teton - Grand Teton
Grand Teton - Garden City / Bear Lake
Garden City - Salt Lake City
Salt Lake City - Salt Lake City
Salt Lake City - Dinosaur
Dinosaur - Steamboat Springs
Steamboat - Denver

Afhankelijk van de prijzen en mogelijkheden zijn we aan het denken om een one way te doen naar Salt Lake City. Hebben jullie dan nog tips wat we extra moeten zien, of waar we langer moeten blijven?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Route Denver bovenlangs

Bericht door stegeman »

:thumbup: leuke planning zo :thumbup: :thumbup: afstanden weet ik even niet. Maar lijkt me mooie combinatie zo. Yellowstone en GT is prachtig. Maar jk denk RM ook. Evt dag Salt Lake City toevoegen aan Yellowstone of andere natuur? Volgens mij geen bijzondere stad.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Denver bovenlangs

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen. Ik vind wel dat je in de planning te weinig tijd hebt voor de Black Hills SD, vooral Custer State Park. Om het park te verkennen is het wel mooi om daar een extra overnachting te hebben. Ik zou daar de overnachting aan Bear Lake voor gebruiken. Bear Lake is leuk voor een tussenstop, je kunt er eventueel wat zwemmen, (hebben wij ook gedaan) maar de afstand naar SLC vanuit Grand Teton is prima te doen.
Overigens zijn de meningen over SLC verschillend. Wij vonden de stad wel de moeite waard met name vanwege Temple Square die we hebben bezocht en ook omdat je er mooie winkelcentra hebt.
Eindigen in SLC is inderdaad een betere optie. Je kan dan meer rust inbouwen in de route. Een overnachting in Cody is in dat geval aan te bevelen evenals een extra nacht Yellowstone.
Je kan ook starten in SLC zodat je Yellowstone in het begin hebt. In Yellowstone heb je nl. in september al een kans dat vanwege weersomstandigheden niet alle wegen nog toegankelijk zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Paulw: route Denver bovenlangs.

Bericht door Ed-USA »

Wij willen over twee maanden bijna exact dezelfde route gaan rijden met exact hetzelfde tijdschema.

Rocky Mountains NP slaan we waarschijnlijk over (we zitten na deze rondtrip ook nog twee weken in Colorado Springs, dus kunnen we dat daar vanuit doen). Ander verschil is dat wij Salt Lake City overslaan en vanuit Grand Teton rechtstreeks naar Dinosaur NM rijden, met een mogelijke tussenstop bij Flaming Gorge (en daarna via de I-70 richting Denver en Colorado Springs); wij laten SLC schieten, omdat die stad niet zoveel interessants lijkt te bieden om er zover voor om te rijden. Dat geeft ons extra tijd die we kunnen besteden bij Flaming Gorge of verderop in de route (rijden Colorado NM, bubbelen in Glenwood Springs,...).
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Paulw: route Denver bovenlangs.

Bericht door Markstaal »

Ik zou ook meer tijd uittrekken voor South Dakota, dat gaat nu wel heel snel. Verder sluit ik me aan bij het idee om te eindigen in Salt Lake City, dat scheelt je zo een aantal dagen.

Mocht je deze one way overwegen dan heb je overal genoeg tijd voor en kan je zoiets doen:

Dag 1: Denver - RMNP
Dag 2: RMNP
Dag 3: RMNP - Custer
Dag 4: Custer
Dag 5: Custer - Rapid City
Dag 6: Rapid City (bezoek Badlands NP)
Dag 7: Rapid City - Buffalo/Sheridan
Dag 8: Buffalo/Sheridan - Cody (via Scenic Byway 14)
Dag 9: Cody - Yellowstone (via Beartooth Highway)
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone - Grand Teton
Dag 14: Grand Teton
Dag 15: Grand Teton - Salt Lake City
Dag 16: Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City - Thuis

In de Black Hilss is veel te zien, denk aan: Custer SP, Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial, Wind Cave NP, Badlands NP. Maar ook veel historische dorpjes zoals Deadwood.

Wij gaan dit jaar ook die kant op, misschien heb je iets aan mijn topic. Wij maken wel een rondje (hebben bijna 3,5 week, dus net wat meer tijd te besteden) maar veel van de route zal het zelfde zijn.

viewtopic.php?f=36&t=72819

Succes met de voorbereiding!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Paulw: route Denver bovenlangs.

Bericht door Mr. Patrick »

Mocht je er tóch voor kiezen om te eindigen in Denver door toch een rondje te maken, overweeg dan om RMNP als laatst te doen. mensen die gevoelig zijn voor de hoogte hebben er dan vaak minder last van omdat ze eerder al op grotere hoogte hebben verbleven.

Ook wij doen een soortgelijk rondje (viewtopic.php?t=69137), dus misschien kun je daar nog wat tips uit halen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Paulw: route Denver bovenlangs.

Bericht door Old Faithful »

Reizend met een auto zou ik RMNP zeker aan het eind plannen. Bijkomend voordeel is dat je op de eerste dag rechtstreeks van Denver naar South Dakota kunt rijden. Vanwege het tijdverschil ben je die dag waarschijnlijk heel vroeg wakker. Reizend met een camper moet je er rekening mee houden dat de eerste dag Glendo S.P. dan waarschijnlijk niet haalbaar zal zijn, zeker als je geen early bird voor het afhalen van de camper hebt geboekt.

Ik zou ook drie overnachtingen in South Dakota plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer