Reis Hoog53: camperrondreis USA omgeving Yellowstone.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Hoog53
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2010, 21:56

Reis Hoog53: camperrondreis USA omgeving Yellowstone.

Bericht door Hoog53 »

Beste mensen,

Wij willen volgend jaar een mooie reis maken naar Amerika.
Het plan is om eerst 4 dagen naar New York (12 t/m 16 mei) te gaan en daarna aansluitend een rondreis (23 dagen) met een camper te maken.
Op de terugweg, nog een korte city trip naar Chicago (7 t/m 11 juni) en dan weer naar Nederland.
In 2010 hebben wij de highlights (camperrondreis) gezien in California en omgeving, maar we willen nu meer de omgeving van Yellowstone verkennen.
We willen maximaal 3.000 km rijden en 4 dagen in Yellowstone doorbrengen.
Heeft iemand een idee voor een mooie route en mooie camperplaatsen.
Alvast bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groet, Hans en Truus Hoogeboom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camperrondreis usa omgeving Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Met 23 dagen kun je veel kanten op. Lees eens wat mee in de topics in het noordwesten-forum; daar staan veel rondjes met Yellwostone er in.
Je kunt ook eens naar onze reisverslagen kijken; wij hebben al meerdere keren Yellowstone bezocht.
Kijk ook op www.nps.gov/yell voor de openingsdata van wegen, faciliteiten en campings. Campings reserveren kan vanaf 1 mei dit jaar op www.yellowstonenationalparklodges.com.

Hou er rekening mee dat mei nog best wel vroeg is voor Yellowstone. Misschien is het niet gek om Chicago eerst te doen. Hou ook rekening met het Memorial Day weekend.

Hebben jullie naast Yellowstone (en Grand Teton?) al een idee van wat je zou willen doen? Nog verder naar het noordwesten? Of een combinatie met Canada? Of een rondje Denver?
Hebben jullie in het zuidwesten Moab al bezocht en Capitol Reef?

Marianne
Hoog53
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2010, 21:56

Re: camperrondreis usa omgeving Yellowstone

Bericht door Hoog53 »

Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie.
Volgens mij heb ik mijn vraag in de verkeerde rubriek gesteld?
Wat Chicago betreft dat kan niet eerder omdat dat met een evenement te maken heeft in de stad.
Wat wel kan en misschien is dat een goed idee om eerder de warmere streken te bezoeken en YellowStone tot het laatst te bewaren.
Het is dat begin juni.
We hebben capitol reef en moab al bezocht maar het is geen straf om deze plekken in de route op te nemen.
Las Vegas zitten we niet meer op de wachten.
Kun je al campings in Yellowstone reserveren voor volgend jaar?
Alvast weer bedankt.

Groet HansH
Gast

Re: camperrondreis usa omgeving Yellowstone

Bericht door Gast »

Je kunt altijd even aan een mod vragen of ze het topic in het juiste forum kunnen plaatsen.
Hoog53
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2010, 21:56

Re: camperrondreis usa omgeving Yellowstone

Bericht door Hoog53 »

Goed idee maar hoe doe ik dat?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camperrondreis usa omgeving Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt bijvoorbeeld in je bericht op het uitroepteken klikken (rechtsboven) en daar aangeven dat je het wilt verplaatsen.
Heb ik net gedaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camperrondreis usa omgeving Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Hoog53 schreef:
22 apr 2019, 20:13
Kun je al campings in Yellowstone reserveren voor volgend jaar?
Ja, dat kan vanaf 1 mei. Het gaat daar niet heel snel dus je hoeft echt nog niet op 1 mei te boeken maar je kunt dan alvast naar de mogelijkheden kijken. En als je weet wanneer je er bent kun je al iets vastleggen natuurlijk. Annuleren is gratis tot een maand voor aankomst.

Qua route zou je een rondje Denver kunnen overwegen. Dat zou dan in grote lijnen er zo uit kunnen zien:
Denver
South Dakota ( Custer SP, Mt Rushmore, Badlands, Crazy Horse etc).
Beartooth Hwy
Yellowstone
Grand Teton
Flaming Gorge (of via Capitol Reef en Moab)
Colorado NM
Rocky Mountain NP
Denver

Je kunt hetzelfde vanuit Salt Lake City doen, dan kun je Yellowstone wat later doen.
Ik weet niet of een one way mogelijk is met een camper?

Marianne
Hoog53
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2010, 21:56

Re: Reis Hoog53: camperrondreis USA omgeving Yellowstone.

Bericht door Hoog53 »

Hallo Marianne,

Is het een goed idee om Yellowstone op het laatst te bezoeken ivm kans op warmer weer?
We hebben 21 dagen, van donderdag 14 mei tot 5 juni.
De bedoeling is dus om eerst naar NY te gaan voor een city trip van 11 tot 14 mei.
Op 14 mei vliegen we dan naar bijv Salt Lake City en halen daar de camper op.
Beetje afhankelijk van de vliegtijden kan het ook zijn dat we de camper pas vrijdags 15 mei ophalen.
We willen dan eerst zuidelijker richting capaital reef, bryce, monument valley, arches/moab naar "boven"
Ik zie dan parken als Dinosaur, Flaming Gorge voor een tussenstop maar daarna is het nog wel een stukje rijden naar Yellowstone.
Op ca 28 mei willen we dan in Yelowstone aankomen en daar 4 dagen verblijven en op de terugweg naar SLC nog Grand Teton en Bear lake bezoeken.
Op 4 juni willen we dan terugrijden van Bear Lake naar SLC om de camper in te leveren en vrijdag 5 juni naar Chicago te vliegen.
Mijn vraag is dit een realistische route (we willen max 3000 km rijden) en zijn de parken Dinosaur en Flaming Gorge de moeite waard of heb jij nog alternatieven op deze route naar Yellowstone?

Alvast weer bedankt voor je reactie.

Groet HansH

PS als ik je reisverslagen probeer te lezen komt er maar steeds een in beeld. wat doe ik verkeerd?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hoog53: camperrondreis USA omgeving Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat niet alleen om het weer maar ook om de openingsdata van de wegen etc. Kijk daar eens naar op de NPS site.
De route lijkt me prima. Ik zou Flaming Gorges en Dinosaur beschouwen als een leuke stop, niet als doel op zich.
Je kunt ook via Grand Teton naar Yellowstone rijden en dan op weg van Yellowstone naar Salt Lake City weer door grand Teton rijden.

Ik weet niet wat het probleem is met onze verslagen. Gebruik je de link in mijn onderschrift? Dan zie je een pagina met een overzicht van al onze reizen en links naar alle verslagen.

Marianne
Hoog53
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2010, 21:56

Re: Reis Hoog53: camperrondreis USA omgeving Yellowstone.

Bericht door Hoog53 »

Hoi Marianne,

Ik heb de reisverslagen gevonden hoor.
Ga ze komende dagen eens doorlezen :-)

Groet, HansH
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Hoog53: camperrondreis USA omgeving Yellowstone.

Bericht door Marenko »

Op hoeveel km kom je uit als je de route in Google maps uitzet? Reken er voor Yellowstone nog maar een aantal km bij, en zo ook voor Grand Teton. Je rijdt in die parken erg veel km om iets te gaan zien.
Bear Lake is leuk voor een overnachting maar meer ook niet (vond ik dan)
Verder kun je misschien nog wat inspiratie uit onze verslagen halen, en eventueel campground tips. (Zie onderschrift)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer