Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door dejong89 »

Als Canada zoveel indruk op je maakt en je bent nog jong en je kan het doen, dan ga je net even een stapje verder denken. We waren het al vrij snel eens: We gaan naar Alaska! The last frontier!

Na veel lezen, uitpluizen en nog eens heel veel lezen is dit onze route geworden voor aankomende zomer. 9 juni vertrekken wij naar Anchorage en daar knopen wij Vancouver island aan vast. Alle overnachtingen zijn geboekt. Dit jaar hebben we veel gebruik gemaakt van Airbnb. De vluchten worden uitgevoerd door Icelandair ( verdraaid gunstige tijden). De huurauto was even een dingetje maar we hebben uiteindelijk gekozen om via Hertz een small pick up te huren voor 465 usd en te hopen dat we nog wat kunnen regelen met onze gold status. Op Seattle maken wij gebruik van de Emerald aisle van National voor 315 usd. Prima.

Vancouver island ligt nog een beetje open qua routing. Daar zijn we heel flexibel in. In Nanaimo willen we misschien nog een walvissen excursie doen maar dat hangt een beeeeeetje af van de ervaringen op de boot in Alaska. :mrgreen:

Als iemand nog aanvullingen of andere ideen heeft, just shoot!

1.Amsterdam-Reykjavik-Anchorage ( 14:00 vliegen, 17:15 aankomst)
2.Anchorage-Homer
3.Homer
4.Homer-Soldotna( beren bij lake clark met overnachting Silver salmon lodge )
5.Soldotna-Seward
6.Seward ( cruise Kenai fjords )
7.Seward ( wandelen )
8.Seward-Talkeetna
9.Talkeetna-Denali
10.Denali ( shuttlebus naar Eilson visitor centre )
11.Denali-Fairbanks ( ochtend wandelen, namiddag rit Fairbanks )
12.Fairbanks-Copper river
13.Copper river-Mccharty ( kenicott lodge )
14.Mccharty ( volle dag voor een wandeling in en rondom Mcharty )
15.Mccharty-Valdez
16.Valdez( Columbia glacier tour)
17.Valdez-Palmer
18.Palmer-Anchorage-Seattle ( 18:00 vlucht naar Seattle met Alaska airlines )

19.Seattle-Victoria ( om 12:30 de ferry naar Victoria )
20.Victoria-Ucluelet
21.Ucluelet (pacific rim national park en omgeving )
22.Ucluelet-Cambell river
23.Campbell river- Port Mcneill
24.Port mc neill ( wandelen)
25.Port mc neill-Nanaimo ( eventuele walivssentour, nader te bepalen )
26.Nanaimo-Seattle ( veerboot en viering 4th of july )
27.Seattle-Reykjavik-Amsterdam ( 19:00 vliegen )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door ingrid14 »

Dat is een mooie planning ! :thumbup:
Niet te gehaast met voldoende tijd om te genieten.

Denali shuttle bus: houdt het weerbericht in de gaten. Als de berg Denali zichtbaar is, kan je mits een toeslag de bus nog verder nemen naar Wonder Lake. (zelf heb ik het geluk nog niet gehad om in het park de berg te zien, wel van buiten het park)

McCarthy: ik zou op de volle dag die je hier hebt bij Kennicott wandelen (een gletsjerwandeling en/of een bezoek aan de mijngebouwen)
Hoe gaan jullie naar McCarthy?

Afgelopen zomer waren wij op Vancouver Island (Victoria en Tofino)
(ook de beschrijving van de weg op Vancouver Island staat in the Milepost)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door dejong89 »

We vliegen om 09:00 naar Mccharty. Wandelen staat hoog op de agenda! Er zijn genoeg mooie hikes dus dat gaat zeker goed komen :)
Terug vertrekken we pas in de loop van de middag dus hebben we de ochtend nog om daar het een en ander te ondernemen. Het lijkt mij zo'n bijzondere plek om te verblijven dat we er iets langer de tijd voor willen nemen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door ingrid14 »

Dan kunnen jullie wellicht op de dag dat jullie vliegen nog de mijngebouwen bezoeken met gids. Zo heb je de hele volgende dag voor een gletsjerwandeling.
Beide (en nog andere tours) worden georganiseerd door St Elias Alpine Guides.
Ik zou ook wel tijd maken voor een bezoekje aan McCarthy zelf. Een bizar dorpje. Je kan van daaruit naar de airstrip dan.

Bij Chitina Airport is ruim plaats om je wagen te laten staan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door dejong89 »

Dat is exact ons idee :) De mijn lijkt mij super interessant. Ik weet niet hoe mijn wederhelft daar over denkt maar dat komt wel goed. Wandelen staat sowieso op de planning.
Het oorspronkelijke plan was eerst 1 nacht Mccharty maar dat vind ik zonde dus hebben we bij Denali wat kunnen bijschaven en alles nog weten om te boeken. Dat was voor de vlucht met Wrangell mountain air en de hotels geen enkel probleem. :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door Marco en Cindy »

Ik sluit me bij Ingrid14 aan! Zeker een mooie gebalanceerde route voor wat betreft het deel in Alaska. Vancouver Island kan ik helaas (nog) niet over mee praten. Alaska was tot nu toe voor ons toch echt wel een van de toppers! Wellicht kun je nog wat tips uit ons reisverslag halen: http://www.marcobos.eu/alaska-2018/

Ik weet niet of je de vlucht naar McCarthy al geboekt hebt, maar wij vonden deze toch vrij prijzig. Er gaan nog behoorlijk wat "horrorverhalen" rond over McCarthy Road, maar deze is de laatste jaren behoorlijk verbeterd. Als je de tijd ervoor neemt dan is deze goed te doen met een (mid)size SUV. Je hebt niet eens 4-wheel drive nodig. Zelfs met een Sedan is de weg te doen als je wat voorzichtiger door de kuilen gaat die je regelmatig tegenkomt. De weg is ongeveer 60 mijl lang en er staat 3 uur voor. Wij hebben hem destijds in 2 uur kunnen rijden. En we hebben ons niet gehaast. Het is natuurlijk ieder zijn persoonlijke keuze maar mijn advies zou zijn er zelf naar toe te rijden en te genieten van de rit (en het geld van de vlucht te besparen).

Groeten, Marco
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door biebyip »

Mooie route. Lijkt dan ook erg veel op die van ons vier jaar geleden. Een tip; het is niet McCharty maar McCarthy. Vliegen vonden wij geweldig, al was de ‘oeps’ toen tijdens de vlucht Het raampje open ging hartverzakkend. Parkeerplek genoeg bij de Airstrio in Chitina, maar het is ook niet meer dan dat; een grindparkeerplek waar wat auto’s staan en soms een klein vliegtuigje landt.
En Vancouver Island is zeker een mooie aanvulling. Volgens mij is milespost ook voor British Columbia, dus dan ben je in een keer klaar voor je hele route;)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door dejong89 »

Ken je dat moment dat je je eerste hotel boekt en denkt: ooohh dit gaat nog zooooo lang duren? Inmiddels is deze tijd verstreken! Nog een paar nachtjes en dan vliegen wij naar het grote onbekende. Alaska. :clap:

Vorige week heb ik de Lonely planet binnen gekregen van Alaska. Boordevol tips en feitjes. Leuk om door te spitten!
Het roadbook is inmiddels zo goed als af en nu maar eens beginnen aan een lijsjte wat we moeten meenemen. Het is toch net even anders dan voorgaande jaren.

Ik ben blij dat we alles ruim van te voren hebben vastgelegd ( met gratis annuleren) want qua aanbod ishet behoorlijk schaars. Zeker wat Alaska betreft.
De route op Vancouver island is een beetje aangepast. Wij overnachten 1 nacht minder in Port Mcneill en slapen 1 nacht extra in Campbell river omdat we ook nog een gedeelte van Strathcona provincial park willen zien.

Wij zijn er in iedergeval klaar voor! :D :D Bedankt voor alle tips in dit topic en voor jullie blogs. Dat is echt een bron van info geweest en onze eigen blog gaan wij uiteraard weer bijhouden!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door jojostravelusa »

Een ding sprong mij meteen in het oog: Lake Clark, Silver Salmon Lodge. Wij hebben hier in 2017 ongelooflijk genoten. Mochten we nog eens in de gelegenheid zijn erheen te gaan, dan zullen we dat zeker doen en bij voorkeur meer dan 1 nacht. The best experience ever.
Veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door ingrid14 »

Geniet ervan ! Het wordt een prachtige reis.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door Diannedv »

Geniet ervan! Ik ga je blog lezen :thumbup:
Wij vertrekken namelijk 22 juni naar Alaska.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door dejong89 »

Ken je dat gevoel ? 1x knipperen met je ogen en de vakantie is voorbij? Nou.. Dat gevoel hebben wij nu..

Gisterenavond zijn we teruggekeerd van een fantastische reis. Dank voor alle tips & tricks op dit forum maar ook in jullie blogs.

Onze hoogtepunten kort samengevat ( voor meer hoogtepunten, zie onze blog.) :)

Lake clark. Silver salmon creek lodge. Dit zullen wij nooit meer vergeten. Wat was dit uniek. De locatie, het personeel en de beren. Ge-wel-dig!
Afbeelding

Denali Vooraf hadden wij ons geen voorstelling van dit park maar wat was het er mooi! Veel gelopen en veel gezien. 1x een eland die wel heel dichtbij was. Die stond ineens om het hoekje bij een wandeling rondom horseshoe lake
Afbeelding

Wrangell st Elias We sliepen 2 nachten in de Kennicott lodge. De uitzichten tijdens de vluchten van en naar Mcharty waren fenomenaal. De berenspray mocht niet mee het vliegtuig in. Daar hadden ze een andere oplossing voor.
Afbeelding

Seward en Valdez Vooraf hier de vraag gesteld of het nuttig was om in beide plaatsen een tour te boeken naar Kenai Fjords/Columbia glacier. Nou dat hebben we gedaan en daar zijn we achteraf heel erg blij mee. Veel walvissen,ocrcas,otters,zeehonden,zeeleeuwen,puffins en zelfs bruinvissen!
Afbeelding

Vooraf waren we een beetje huiverig voor zeeziekte maar de pilletjes van Dermamine hebben hun werk heel erg goed gedaan. Beide geen last gehad! De boot heeft aardig geschommeld toen we even een stukje over de golf van Alaska moesten varen. Zowel heen als terug ging het soms aardig tekeer. In Valdez was de zee heel erg rustig. Bijna stil. Al met al een prima ervaring.

Homer en dan met name de bald eagle show op Anchor point. Wat was dit tof! Ze zaten overal
Afbeelding

Verder was het rondrijden door Alaska al een groot feest. Doordat we grotendeels helder weer hadden was er veel te zien. Alleen tussen Seward en Denali was het bewolkt. Regendagen hebben we niet gehad.
Doordat de prijzen voor de huurauto zo hoog waren ( minimaal 1300 euro voor een SUV ) hadden we gekozen voor een Pick up. 460 usd inclusief alles via Hertz. Dit is ons uitstekend bevallen. Wie weet is dit nog een tip voor iemand die ook opzoek is naar een huurauto. Wij konden gemakkelijk 2 grote reistassen en wat losse rugtassen kwijt. De achterbank kon plat en klaar waren we. We hadden een Dodge ram 1500.
Het rijden in Alaska is sowieso een feest. Door het uitstekende weer hadden we bijna iedere dag fantastische uitzichten over de omgeving. Heerlijk rondrijden!

Vancouver island.

Door de wilde landschappen van Alaska waren wij wat verwend. Vancouver island is op zijn manier ook heel erg mooi. Met name het wandelen in het Pacific rim national park was een prachtig hoogtepunt! De regenbossen,stranden en de mysterieuze wandeling naar het Canso vliegtuig waren wel een paar hoogtepuntjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals, wij hebben echt een geweldige reis gemaakt. Bedankt voor het meedenken! :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door Diannedv »

Mooie reis en veel herkenningpunten.
Wij zijn ook gisteravond terug gekomen vanuit Alaska.
2 weken lang prachtig weer gehad en tussen de 21 en 32 graden. Had jullie tip gezien van het pilletje voor zeeziekte. Ben niet zeeziek geweest maar was wel heel erg slaperig kon mn ogen amper openhouden :lol:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door dejong89 »

Had je wel het pilletje voor zeeziekte gekocht? Niet per ongeluk een slaappil :lol:
Mijn vriendin was er ook beetje slaperig van geworden. Kennelijk een bijwerking.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door Markstaal »

Mooie foto's! Deze reis gaat ook bij ons op het lijstje :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door jojostravelusa »

dejong89 schreef:
07 jul 2019, 10:28
Lake clark. Silver salmon creek lodge
Dit was inderdaad het mooiste wat we ooit meegemaakt hebben. Van de eerste tot de laatste minuut genoten en niet eens door gehad dat het bijna de hele dag stroomde van de regen, zo waren we met de omgeving bezig. Was ook niet erg, want bij de lunch werd er alles aan gedaan om onze jassen weer op tijd voor de volgende ronde droog te krijgen door een droogrek bij de kachel te zetten. Heerlijk gegeten. Een absolute aanrader.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door Tipsy_1 »

Heel herkenbaar. Ik vind Alaska misschien wel nog altijd allermooiste reisherinnering. (tenminste als iemand mij vraagt wat mijn mooiste reis is ooit, antwoord ik dat altijd).
Bij Horseshoelake in Denali hebben wij ook een moose gezien, daar hangen ze precies wel graag rond ;-). Ik vond dat een veel mooiere ervaring dan die bus in Denali trouwens.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door dejong89 »

De bus in Denali was ook leuk maar als je het mij vraagt vindt ik het wildlife spotten vanuit de auto of tijdens een wandeling net even wat leuker. Mits verantwoord. Horseshoe lake was een van de meest verassend leuke wandelingen van onze reis.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben het helemaal met je eens.
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis dejong89 Juni 2019: Alaska & Vancouver island

Bericht door lennyd »

Wauw wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Prachtige foto’s!
Mag ik vragen hoe jullie de auto hebben gehuurd? Rechtstreeks bij hertz? Als ik kijk bij hertz ben ik voor ong. 3,5 week minimaal $1500 kwijt...
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer