Painted Hills (John Day) vragen

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Georgie »

Ik heb ook wat specifieke vragen over een park/bezienswaardigheid, te weten de Painted Hills unit van de John Day Fossil Beds. We gaan alleen naar de Painted Hills, niet de rest (ligt niet op de route).

- Ik heb de toegangsweg bekeken op Street view. Die ziet er niet heel goed onderhouden uit. Is dit goed te bereiken met een camper (30ft)? De rest van de weg is niet met street view te bekijken dus ik hoop op ervaringen. Is dit inderdaad de beste route naar de Painted Hills?
We rijden vanuit Prineville richting Mitchell over de Ochoco highway (26) en op street view zie ik inderdaad een bord dat de richting aangeeft richting de Painted Hills.
Afbeelding
Afbeelding
het gaat dus om de weg hier naar rechts omhoog naar de Painted Hills: Bridge Creek/Burnt Ranch Road.

Misschien maak ik me onnodig zorgen maar ik vind dat soort wegen spannend met zo'n grote camper.

- Eenmaal bij de Painted Hills aangekomen, rijden we naar de Painted Hills Overlook? Daar begint ook de Overlook Trail. Is die goed te doen met een buggy (voor peuter) of liever los lopend?

- De Painted Cove trail willen we ook graag doen, met de boardwalk. Kun je daar met de rv ook makkelijk komen? Zijn er verder nog aanraders of is dat het wel zo'n beetje?

- is er iemand in de middag geweest? Ik weet dat de kleuren het mooist zijn aan het einde van de middag, maar we doen dit als een day trip vanuit ons rv park in Culvert (ong 2 uur heen, 2 uur terug), dus het is niet heel realistisch dat we er rond zonsondergang nog zijn. Hoe was het in de middag? Alsnog de moeite waard? Warm? Kleuren nog wel mooi? (foto's of linkje naar verslag zijn welkom).

Dank jullie wel!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Almere vak V »

Over de weg er naartoe hoef je je geen zorgen te maken. Je maakt even een rare kronkel vanaf de 26 maar vervolgens heb je gewoon een normale weg richting Painted Hills. Bij Painted Hills aangekomen ga je naar links. Rechtdoor houdt de weg al op. Dan heb je nog een heel klein stukje een verharde weg. Dan heb je linksaf een parkeerplaats. Met iets wat op een visitorscenter (heb er nog nooit iemand gezien...) lijkt en een toiletgebouwtje. Als je rechtdoor rijdt heb je een dirt road van een paar honderd meter met aan de linkerhand de Overlook. Prima te doen met een camper. Dit is inderdaad de beste route! Ook meteen de enige... :wink:

Er is een klein parkeerplaatsje. En zo gauw je uitstapt sta je eigenlijk al op de Overlook. Ik zou niet eens de moeite nemen om de buggy eruit te halen. Je kan een paar honderd meter, echt niet meer, doorlopen. Zou het geen trail durven noemen. Maar je uitzicht daar is al magnifiek.

Vervolgens rij je terug van de Overlook en ga je linksaf en rechtsaf naar de Painted Cove Trail. Ook daar een prima parkeerplaatsje. Kan je de camper makkelijk kwijt. Ook dit is hooguit een paar 100 meter rijden. Vind ik zelf erg mooi. En met een buggy meer dan makkelijk te doen. De boardwalk is er bij uitstek voor gemaakt. Je loopt eigenlijk in 20 minuutjes om een aantal gekleurde onderdelen heen. Het doet mij altijd heel erg aan Teletubbieland denken... :blink:

Ik ben er in de ochtend, de middag en de avond geweest. Ik denk dat ik de avond het mooiste vond. Dan de ochtend en dan de middag. Maar alle drie de keren heb ik met open mond staan te kijken. Ik zou er zo weer heen rijden. En voor ons is het 3,5 uur heen en ook weer terug.

Denk niet dat Painted Hills een park is waar je struikelt over de mensen. Ik heb er nog nooit meer dan 5 auto's tegelijkertijd zien staan.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Georgie »

Ah super bedankt voor al je antwoorden. Dat stelt me erg gerust. Omdat het niet zó bekend is, is er ook niet enorm veel over te vinden qua praktische informatie. We hebben ook besloten er een day trip van te maken omdat er in de omgeving weinig RV plekken zijn en zo kunnen we op ons vaste honk van drie dagen (een KOA) 's avonds weer slapen.

Weet jij of Prineville of het Ochoco Forest nog de moeite is om een stop bij te doen, op de heen/terugweg?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Almere vak V »

Georgie schreef:
07 mar 2019, 10:18
Prineville of het Ochoco Forest nog de moeite
Ik vind Ochoco Forest wel erg mooi. Maar op weg naar Painted Hills, je rijdt er dan doorheen, zul je zien dat in 2017 de bosbranden ook hier flink huis hebben gehouden. Ik vind zelf Ochoco Lake altijd mooier. Ik verbaas me altijd heel erg over het hoogteverschil van het water in het voor- en najaar. Echt tientallen meters. Maar daar heb je natuurlijk niks aan als je er 1 keer komt. Ze hebben zelfs een State Park. Is meteen naast de 26. Stelt niet heel erg veel voor. Maar een leuke plek om even rustig te zitten. Relaxed rond te kijken. En een mooie plek voor een picknick.

Prineville vind ik niet heel erg veel bijzonders. Mijn dochters vinden het geweldig!! Eerste plek in de bewoonde wereld na een paar uur ontberingen in de wildernis met free wifi bij de Mc Donalds... :blink: :clap:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door covri »

Wij staan in juni 2 nachten op de campground van Ochoco Lake. Van daaruit gaan we een dag naar Painted Hills.
@Georgie
Welke KOA staan jullie?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Martin & Marianne »

De wegen zijn inderdaad geen enkel probleem. Wij waren er in 2015, zie ons verslag daarvoor. En heb je ook al op www.ontdek-amerika.nl gekeken?

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door covri »

@Martin & Marianne

Volgens mij staat John Fossil Beds niet bij ontdek-Amerika?
Wel bij de site van NPS gov
https://www.nps.gov/joda/planyourvisit/ ... s-unit.htm
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Het staat er zeker op, onder overige bezienswaardigheden.

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door covri »

Martin & Marianne schreef:
07 mar 2019, 21:58
Het staat er zeker op, onder overige bezienswaardigheden.

Marianne
Ah, dank je! Ik zag het niet. :thumbup:
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Georgie »

Nee nog niet Marianne. Ik ga er naar kijken. Dank je!

Covri, we staan op de Redmond/Central Oregon KOA in Culver. https://koa.com/campgrounds/redmond/
Niet de meest gezellige maar zo kunnen we er drie nachten staan voor wat continuïteit en dagtripjes maken naar Painted Hills en Bend bijvoorbeeld.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 484
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Mies2301 »

Als je er een hele dag van maakt, is wellicht de Sheep Rock unit ook leuk om mee te pakken. Dat is ongeveer een uurtje rijden vanaf de overlook.

Wij waren 's middags bij de overlook en binnen 5 minuten weer weg. Met de camper was het net zoals op elke harde dirt road, niet heel comfortabel :D
Gelukkig is die dirt road niet heel lang.
Niet de overlook niet indrukwekkend was. Maar in de middag heb je niet zo'n mooie lichtinval en dan zie dus alleen een berg met kleuren. Iets wat je op veeel kleinere schaal bv ook ziet in Artists Palette in Death Valley.

Sheep Rock United hebben we wel een tijdje rondgelopen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door harryh »

Tsja, is een gevalletje ieder zijn mening ;) - wij waren er een paar jaar terug begin van de middag en hebben er uren doorgebracht, zo mooi vonden we het. Zou er zo weer heen gaan.
Bijlagen
image.png
image.png (369.78 KiB) 1662 keer bekeken
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
11 mar 2019, 10:18
hebben er uren doorgebracht
Same here!! Kan er uren naar turen. Zijn er nu dan ook al 3 keer geweest. Binnen 5 minuten weg, ik kan me er echt niks bij voorstellen...
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door tomhster »

Mee eens. Erg mooi en bijzonder, bij alle lichtomstandigheden.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Robbie&Irene »

Prachtig hoor, doet me denken aan Little Painted Desert Park, hier waren wij ook smiddags en vonden het licht uitstekend voor het zicht (en foto's)!
Afbeelding

Daarom doen we Painted Hills ook aan as juni, schatting zal laat in de ochtend zijn.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door harryh »

Mooi!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Georgie »

Prachtig! En fijn om te weten dat het onder alle lichtomstandigheden mooi is. Bedankt voor alle tips.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door Georgie »

Toevallig kreeg ik zelf een email van Travel Oregon met daarin tips voor de Painted Hills. Heb ik zelf wat aan maar wellicht anderen ook, vandaar dat ik het even hier deel:
https://traveloregon.com/things-to-do/t ... ngFeatures

Het is een verslag van iemand die de rolstoelvriendelijkheid van het park behandelt, allicht nuttig voor mensen (en ook voor ons met een kinder buggy bijvoorbeeld).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Painted Hills (John Day) vragen

Bericht door covri »

@Georgie

Thanks. heb de link opgeslagen. Staat in juni gepland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer