Reis RobB: rondje Vancouver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RobB
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mei 2014, 13:43

Reis RobB: rondje Vancouver

Bericht door RobB »

We hebben onze reis voor eind juni al ongeveer uitgestippeld maar misschien zijn er toch nog mensen op het forum die enkele leuke tips hebben. Momenteel ziet hij er zo uit:

- 22 juni: Amsterdam - Vancouver
- 23 juni: Verblijf in Vancouver bij familie
- 24 juni: Verblijf in Vancouver bij familie
- 25 juni: Vancouver - Seattle
- 26 juni: Dagje Seattle
- 27 juni: Seattle - Columbia river gorge (tentkamperen op Viento State Park)
- 28 juni: Dagje in de Gorge (misschien in de voormiddag via de gorge naar Woodburn Premium Outlet vlakbij Portland)
- 29 juni: Gorge naar Bend, onderweg een rafttrip geboekt op de Deschutes river
- 30 juni: Verblijf in de buurt van Bend (Tumalo State Park Campground)
- 1 juli: Bend - Crater Lake (camping Diamond Lake)
- 2 juli: Dagje Crater Lake
- 3 juli: Crater Lake - Redding (verblijf bij opa)
- 4 juli: Verblijf in Redding bij opa
- 5 juli: Redding - Redwoods (Jedediah Smith campground)
- 6 juli: Redwoods - Yachats (Tillicum Beach campground)
- 7 juli: Dagje Cape Perpetua
- 8 juli: Yachats - Warrenton (Fort Stevens State Park campground)
- 9 juli: Warrenton - Forks (Kalaloch campground)
- 10 juli: Forks - Sooke BC (verblijf bij familie op Vancouver Island)
- 11 juli: Sooke, dagje met de familie
- 12 juli: Sooke - Vancouver - Amsterdam

Oh ja, we zijn met vijf, waarvan drie kids van 14, 12 en 10.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis RobB: rondje Vancouver

Bericht door Almere vak V »

Dat is een mooi "ruim" rondje!!

Heb misschien nog wel een tip voor je...

Je gaat van de Gorge naar Woodburn voor de outlet. Dan ben je al snel een uur onderweg. Gezien de leeftijd van je kids ben je daar wel "even" druk. Goeie nieuws elke dag tot 9 uur open. Behalve op zondag, dan sluiten ze om 7 uur.

Vanaf daar zou ik het echter anders doen. Van Woodburn terug naar Deschutes is een dikke 2 uur rijden. Dan rij je waarschijnlijk weer dezelfde weg terug die je ook heen hebt gereden. Met als kans om in de ochtendspits van Portland terecht te komen. Als je geluk hebt is er niks te doen. Als je pech hebt doe je er 3 keer zo lang over. Mocht je persee naar Deschutes willen (kom ik zo op terug) dan zou ik een alternatieve route pakken. De route zeg maar door "onze" buurt. Van Woodburn ga je binnendoor naar Mollala. Van Mollala ga je binnendoor naar Estacada. En van Estacada ga je binnendoor naar Sandy. Mocht je honger hebben, Calamity Jane. Geweldige tent. Ik weet zeker dat je kinderen de ogen uitkijken. Zorg voor een paar losse dollar biljetten. In Sandy ga je rechts af de 26 op naar Mt Hood. Boven op Mt Hood pak je de 36 naar Hood River. En in Hood River pak je de 84 richting het oosten richting Deschutes.

Maar waarom helemaal terug naar Deschutes?? Alleen om te raften?? Van Woodburn naar Bend is 2,5 uur rijden. Via Deschutes 2 keer zo lang. Okay, eerlijk is eerlijk, als ik aan mijn dochter vraag waar ze het liefste gaat raften luidt het antwoord Deschutes River. Maar als ik haar laat kiezen waar ze het liefste naartoe gaat, zeker als het mooi weer is, dan is het North Santiam River. En dan niet alleen om op North Santiam River te gaan raften maar ook voor Silver Falls State Park. Super mooi park vol met watervallen waar je in achter en onderdoor kunt. Je bent er eind juni. De laatste jaren is het eind juni al fantastisch weer. Ik weet zeker dat je kinderen het geweldig zullen vinden.

Je kunt de snelle route pakken via de 5 en de 22. Maar ik zou altijd kiezen voor de 214 binnendoor via Silverton. Fantastisch mooi stadje en vanaf daar de Willamette Valley in. Dat rij je in minder dan een uur. Van North Santiam naar Bend rij je in 2 uurtjes. Alleen zou ik na het raften en/of de watervallen een klein stukje terugrijden naar Stayton om bij de A&W aan de beste hamburgers en milkshakes in de wijde omtrek te gaan. Je hebt het idee 50 jaar terug te gaan in de tijd. Maar een fantastische tent. Voor ons is het anderhalf uur rijden als we "thuis" zijn. Maar elke keer dat we er zijn rijden we minimaal 1 keer dit stuk.

Dan kom je waarschijnlijk in tijdnood. Die tijd zou ik weghalen bij Crater Lake. Crater Lake is een fantastisch plek. Maar in mijn optiek maakt het niet zo heel veel uit vanaf welk standpunt je het meer bekijkt. Het gegeven dat je een berg op moet rijden om het diepste meer van Amerika te bekijken blijft een onwerkelijk iets. Maar dan heb je aan een halve dag ook genoeg.

Ik weet niet wat je in Bend gepland hebt. Maar ik zou zeker naar Painted Hills gaan. Adembenemende plek waar je met anderhalf uur bent. Zeker vroeg in de ochtend of laat in de middag met het licht een nog mooiere plek dan in de volle zon overdag.

Kijk maar of je er wat mee kunt.

Plezier!!
RobB
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mei 2014, 13:43

Re: Reis RobB: rondje Vancouver

Bericht door RobB »

Thanx voor de mooie reactie!

Is er echt zoveel kans op drukte rond Portland? De dag dat we naar Woodburn willen slapen we 's avonds nog in Viento State Park. Wij dachten in de voormiddag snel op en neer naar Woodburn te gaan :oops: . De rafttrip de dag erna is al geboekt. Een dag minder aan Crater Lake kan ik volgen, maar langs de andere kant had ik hier gehoopt op een ontspannen dagje aan het meer. Zwemmen, bootje varen enzo... Of gaat dit nog te koud zijn gezien de hoogte?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis RobB: rondje Vancouver

Bericht door Almere vak V »

RobB schreef:
06 mar 2019, 11:39
Is er echt zoveel kans op drukte rond Portland?
Google ff voor de gein "Portland road construction 2019." Afgezien van het feit dat de infrastructuur van Portland al niet 1 van de beste is. Zijn de meeste snelwegen er vrij beroerd aan toe. Zeker de 5 over het water is een drama. De 405 rij je ook voor je plezier niet overheen. En hetzelfde geldt voor de 84 vanaf het Moda Center. De 205 hebben ze goed aangepakt en die is stukken beter geworden. Maar dat weten er inmiddels meer en daardoor ook meteen stukken drukker. Drukker als in vaker ongelukken en dus weer stilstaan. Ik kan wel uitleggen hoe je dat kunt mijden, door bijvoorbeeld achter het vliegveld langs te rijden. Maar voor die ene keer dat je dat gaat doen wordt dat wellicht te ingewikkeld.

Ik zou voordat je gaat even goed het verkeer in de gaten houden. Dan heb je ruwweg gezegd 3 opties. De 5 is het snelste. Scheelt een paar minuten ten opzichte van de 205. Maar zo gauw je in traffic komt kan dat behoorlijk omslaan. En anders de toeristische route zoals ik hierboven heb beschreven. Die zou ik zeker 1 keer rijden als ik jullie was.

Tsja, en dan snel op en neer en Woodburn in 1 zin. Ik ken je vrouw en je kinderen uiteraard niet. Maar bij ons zijn ze in staat om er om 9 uur in de ochtend naartoe te rijden en 's-avonds om 10 uur weer terug te komen. En dan vaak nog met de opmerking we moeten nog terug. In Oregon kennen ze geen BTW. Dus alles is er vergeleken met andere staten, en zeker met Nederland vergeleken super goedkoop. Komt bij dat Nike uit Beaverton komt, vlakbij Portland, en dat ze hier schoenen en kleding verkopen die nooit buiten Oregon komen laat staan in Nederland. Om het nog maar niet te hebben over allerlei andere merken die mij niks zeggen...

Dan Crater Lake. Zwemmen in Crater Lake is geen aanrader. En dan druk ik me nog zachtjes uit. Het water is er extreem koud. Als je geluk hebt in de zomer en het is weken achter elkaar fantastisch weer dan wil het wel is 15 graden worden. Laten we het erop houden dat het niet mijn temperatuur is om in te springen.
Ik ben dit jaar nog niet bij Crater Lake geweest. Maar vorig jaar in mei lag er nog ruim 5 meter sneeuw. Ook nu is er nog heel laat heel veel sneeuw gevallen. En die valt in het meer of smelt en verdwijnt dan in het meer. Komt ook nog bij dat je niet overal zo maar kunt zwemmen in Crater Lake. Sterker nog het is verboden. Maar dat zie je ook vanzelf wel aan de steile hellingen. Dr af is geen probleem. Maar terug omhoog gaat m niet worden. De enige plek waar je dat kunt en mag doen is volgens mij Cleetwood Cove. Volgens mij wordt daar aangeraden vanaf half juli. Ikzelf ben nooit op die plek geweest. Mijn dochter wel met vrienden en die kwam echt terug met een blik vol ongeloof van er waren er een paar die er nog insprongen ook...
Volgens mij kan je daar ook op een boot(je) stappen.

Mocht je echt een ontspannen dagje willen hebben. Dan zou ik zeker Silver Falls in je route opnemen.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 06 mar 2019, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RobB: rondje Vancouver

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt een wat verkeerd beeld van Crater Lake denk ik. Ik zou daar ook 1 nacht voldoende vinden. Kijk voor Crater Lake eens in ons 2006-verslag en ons 2015-verslag.

Marianne
RobB
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mei 2014, 13:43

Re: Reis RobB: rondje Vancouver

Bericht door RobB »

Tja, we hebben een campeerplek aan Diamond Lake voor twee dagen geboekt. Zou een mooi plekje zijn. Je zou er ook goed kunnen vissen. Dat wilden de kinderen er ook een dagje doen. We zullen onze tijd wel gevuld krijgen. :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis RobB: rondje Vancouver

Bericht door Almere vak V »

Diamond Lake is een supermooie plek! Maar iets totaal anders dan Crater Lake. Ik denk dat Diamond Lake wat oppervlakte betreft misschien een kwart is van Crater Lake. Als ik het heel enthousiast inschat misschien 20 meter diep. Waar Crater Lake bijna 600 meter diep is. En dat is op zich goed nieuws. Minder groot, minder diep betekent sneller warm. Al klinkt dat wat al te optimistisch, maak er maar minder koud van. Maar daar ga je je zeker wel een paar dagen vermaken. Zeker met een uitstapje naar Crater Lake!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer