Campingtips Grand Teton NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Markstaal »

Voor onze aankomende reis naar de VS willen we 2 nachten verblijven in Grand Teton NP. We zijn daarom op zoek naar een alternatieve camping voor als de andere campings vol zitten. Aangezien bijna alles in het park zelf "first come first serve" is, wil ik graag een back-up plan hebben. We willen gaan kamperen in een tent en komen vanuit Yellowstone (Old Faithful Inn). Onze eerste voorkeur zou uitgaan naar Colter Bay CG of anders Jenny Lake, maar deze zijn first come first serve.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door BonnyR »

Ik zou zeggen vroeg opstaan en eerst een plekje zoeken en dan verder rustig het park verkennen. Volgens mij moet dat vanuit Yellowstone te doen zijn. Zitten jullie in het hoogseizoen? Ik zie nog wel wat opties rondom het park, maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Wel met vroeg opstaan om een plek te krijgen. :lol:
Dit overzicht ken je?
https://www.nps.gov/grte/planyourvisit/camping.htm
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Geen ervaring. Wij waren in juni 1991 van plan te kamperen op Colter Bay maar troffen daar een volle camping aan. We hebebn daar toen in een cabin overnacht. Is Headwaters misschien iets? Dat zou je de eerste nacht kunnen doen en dan de volgende dag vroeg naar een van de fcfs campings.

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door covri »

Vorige week hebben wij 1 nacht in juni kunnen boeken op Headwaters Campground.
https://www.gtlc.com/rv/headwaters-campground
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door EllenVakantie »

Wij waren twee jaar geleden in Grand Teton in het hoogseizoen (tweede helft juli 2017). Wij waren rond 7:15 bij Jenny Lake, onze voorkeurscamping, maar alles was al bezet. Toen we vroegen hoe dat kwam, vertelden ze dat er de dag vantevoren al afspraken gemaakt worden en de vertrekkende kampeerders de briefjes ophangen voor de volgende kampeerders. Wij hadden tegen half acht nog wel een plekje bij Signal Mountain, dat ligt ook mooi en centraal. Ook daar was geen georganiseerde wachtrij, je moest zelf rondrijden en vragen of kampeerders inderdaad weggingen (je hangt een briefje met je vertrekdatum op een paaltje voor de kampeerplek, maar je mag nog verlengen tot een bepaald tijdstip en soms is het plekje al vergeven aan anderen). Als je een plekje hebt, laat je iemand daar achter of je vraagt of ze het voor je vasthouden en dan ga je je briefje invullen en betalen. Mogelijk is het systeem inmiddels gewijzigd, anders is het fijn om te weten hoe hef werkt. Wij kwamen vanaf Grant en zijn supervroeg opgestaan. Voordeel is wel dat je nog een mooie dagwandeling kunt maken: en daarvoor zijn er een boel mogelijkheden in GT.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor alle reacties. Opzich is vroeg vertrekken een mogelijkheid alhoewel we natuurlijk ook nog wel wat tijd zouden willen doorbrengen bij Old Faithful. Maar dat lijkt me geen optie voor de fcfs campings. Op zn vroegst zouden we rond 8-9 weg gaan en dan moeten we nog naar GT. De overnachting in Old Faithfull Inn is voor ons een nacht in een cabin als afwisseling voor her en der kamperen.
BonnyR schreef:
25 feb 2019, 17:05
Dit overzicht ken je?
Deze site is bekent :)

Headwaters is een goeie optie alleen is het mij een raadsel hoe ik hier een camping plek reserveer. Via de site krijg ik alleen cabins e.d. en zie dat de RV plekken niet meer beschikbaar zijn. Een camping plaats zie ik niet.

Had al het vermoeden dat het op de fcfs campings zo zou gaan, we zijn er eind juni (20-22 juni).

Mochten er nog mensen zijn die andere ervaringen hebben rondom kamperen in het park dan zijn alle tips welkom!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door BonnyR »

EllenVakantie schreef:
26 feb 2019, 07:24
Als je een plekje hebt, laat je iemand daar achter of je vraagt of ze het voor je vasthouden en dan ga je je briefje invullen en betalen.
Wij nemen al jaren een gelamineerde kaart mee met de tekst "This site is occupied" sinds ze een bezem en en een stoel hadden gestolen, die we hadden achtergelaten om aan te geven dat de plek bezet is. Ook een tafelkleed op tafel laten liggen wil nog wel eens helpen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Markstaal »

BonnyR, die tip neem ik mee van het maken van een eigen bordje. Thanks!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door hemmie »

Markstaal schreef:
26 feb 2019, 08:21
Headwaters is een goeie optie alleen is het mij een raadsel hoe ik hier een camping plek reserveer. Via de site krijg ik alleen cabins e.d. en zie dat de RV plekken niet meer beschikbaar zijn. Een camping plaats zie ik niet.
Klopt, ik liep een paar maanden geleden tegen hetzelfde aan. Maar wij hebben uiteindelijk besloten om een hotel in Jackson te boeken, we kamperen de 4 nachten ervoor al in Yellowstone, en aangezien we dit jaar voor het eerst in een tent gaan denk ik dat ik daarna wel toe ben aan een nachtje hotel (met douche :D ).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Markstaal »

hemmie schreef:
26 feb 2019, 15:43
Maar wij hebben uiteindelijk besloten om een hotel in Jackson te boeken, we kamperen de 4 nachten ervoor al in Yellowstone.
Wij overnachten eerst 1 nacht in een hotel in Cody waarna we 2 nachten Canyon campground, vervolgens 1 nacht in een Cabin bij Old Faithful (voor ons genoeg comfort). En daarna dus weer kamperen. Old Faithfull ook gekozen om even niet in een tent te slapen. Laatste nachten van de vakantie verblijven we weer in hotels. We willen het indien mogelijk lekker afwisselen. Het verblijf ik Jackson zelf vind ik wat betreft hotels redelijk aan de prijs. Voor 2 nachten zie ik veel dingen voorbijkomen tussen de 400-500eu.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door hemmie »

Klopt, wij betalen iets minder, maar toch nog wel veel. Maar we zijn met 5 personen, dus vaak sowieso al wat duurder.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Markstaal »

Ik hou voor nu eerst de fcfs campings aan voor de planning.

Misschien dat ik later nog uitwijk naar een camper cabin bij Headwaters of ter plekke daar een camping plaats reserveer. De Cabins bij Headwaters zijn 75$ per nacht, we erg basic maar wel een goeie optie voor ons.

Voor het gevoel vind ik het zelf fijn als het toch alvast is vastgelegd.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door covri »

Markstaal schreef:
28 feb 2019, 14:17
Voor het gevoel vind ik het zelf fijn als het toch alvast is vastgelegd.
Inderdaad, een vooral in park als Grand Teton :wink:
Markstaal schreef:
26 feb 2019, 08:21
Headwaters is een goeie optie alleen is het mij een raadsel hoe ik hier een camping plek reserveer. Via de site krijg ik alleen cabins e.d. en zie dat de RV plekken niet meer beschikbaar zijn. Een camping plaats zie ik niet.
Wij hebben daar inderdaad een rv plaats gereserveerd. En ik zie er ook geen campingplaatsen. :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste tentplaatsen zijn blijkbaar first come first served. Als je er op tijd bent lukt het misschien wel om een plekje te bemachtigen.
Zie https://www.gtlc.com/camping/headwaters ... lagg-ranch

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor je reactie Marianne. Ik denk ook dat dat het geval is, alsnog wel bijzonder dat er niks tussen staat.
Heb een lijstje gemaakt met een aantal campings, met daarbij een logische route zodat we niet heen en weer blijven rijden voor het vinden van een camping plaatsje.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door BonnyR »

@Markstaal Wat wij voor het reserverings tijdperk en met onze laatste reis naar de Oostkust ook deden, is rechtstreeks naar het visitor center rijden. Bij twijfel waren ze niet te beroerd om te bellen naar de camping van onze keuze of er nog plek was.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de tip! Niet aan gedacht maar zeker een goed idee :thumbup:
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Erik88 »

Vier jaar terug was het geen probleem in het hoogseizoen voor Colter Bay RV en camping. Wij waren er rond 8.30 uur. Signal Mountain was overigens wel vol toen we deze rond 7 uur hadden gecheckt. Ik denk dat het wel wat mee zal vallen, zolang je er vroeg op de ochtend bij bent.

Iemand trouwens een idee bij Gros Ventre? Vult zich dit tijdens het hoogseizoen?
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Rob »

Gros Ventre wil wel eens vol raken tijdens het hoogseizoen maar dan meestal later in de middag, je kan dan eventueel doorrijden over de die weg tot voorbij het plaatsje Kelly je gaat dan het park uit en komt op BLM land uit en rijdt langs de Gros Ventre River daar zijn genoeg boondock plekken om te overnachten
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Campingtips Grand Teton NP.

Bericht door Erik88 »

Bedankt voor de tip Rob. Gaan we eventueel doen :thumbup:
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer