Reis ABfakwurk

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

Wij zijn van plan in de periode 11/12 juli - 2/3 augustus een reis te maken door Amerika. De planning is om vanuit Chicago naar Seattle te rijden, of vanuit Denver een rondtrip te maken. Hangt allemaal een beetje af van de ticketprijs en keuzes die we gaan maken met betrekking tot wat we willen zien.

Nu moet ik zeggen. Dit gebied is een beetje een blinde vlek voor mij qua wat te bezoeken. Uiteraard willen we Yellowstone aandoen, Mount Rushmore, misschien de Rocky Mountains en Banff in Canada. Steden die we eventueel graag willen zien zijn de eerder genoemde aankomst- en vertrekplaatsen en Vancouver en Portland.

Echter, waar wij vooral naar op zoek zijn is het gevoel van 'het Wilde Westen'. We willen graag meer te weten komen over de indianen die in het gebied leefden en de roerige tijd van de westerse bevolking die het land beetje bij beetje koloniseerden en de prairies waar zij op leefden. Wounded Knee is in dit opzicht een plek die wij graag willen bezoeken. Wat zijn in deze regio echte must-do's op dit vlak? Wat raden de kenners van dit gebied aan? Ik heb al een aantal reisverslagen gelezen, maar mochten mensen nog tips hebben dan hoor ik deze graag uiteraard.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Tipsy_1 »

De omgeving van Custer is top en voor ons echt "mid west".
Ook North Dakota (theodore roosevelt np) gaf ons een echt wild west gevoel en de rit naar Montana was echt knap!
Ik hield ook erg van de pioniers sfeer bij Scotsbluff NM.

Misschien haal je wat inspiratie uit ons 2017 (juni) reisverslag. Wij vonden het mid westen echt tof.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het stuk van Denver via South Dakota naar Yellowstone kun je eens in ons 2004 verslag kijken.
In 2017 reden we van Yellowstone via Cody en Casper naar Denver. Colorado is ook geweldig voor het western gevoel vind Ik, maar Wyoming ook.
Misschien leuk om eens iets te lezen over de Oregon Trail. En over de expeditie van Lewis en Clark.

Marianne
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

De planning is een beetje gewijzigd. We hebben gekozen om een rondje te rijden vanuit Denver. Lijkt qua vliegtickets behoorlijk wat voordeliger en van daaruit moet het ook goed mogelijk zijn aan onze wensen te voldoen.

De Oregon trail is inderdaad iets wat we graag willen zien. Daarnaast willen we graag een paar dagen meepakken van de Cheyenne Frontier Days. Iemand ervaringen met dit festival?
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

Martin & Marianne schreef:
12 feb 2019, 18:11
Voor het stuk van Denver via South Dakota naar Yellowstone kun je eens in ons 2004 verslag kijken.
In 2017 reden we van Yellowstone via Cody en Casper naar Denver. Colorado is ook geweldig voor het western gevoel vind Ik, maar Wyoming ook.
Misschien leuk om eens iets te lezen over de Oregon Trail. En over de expeditie van Lewis en Clark.

Marianne
Hartelijk dank. Ik zal deze verslagen er even bijpakken.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

Wat ik nu ruig weg wat op papier heb staan is de volgende route:

- Aankomst Denver
- Colorado Springs (2 nachten?)
- Great Sand Dunes/Black Canyon of the Gunnison
- Dinosaur
- Salt Lake City
- Twinn Falls
- Yellowstone (3/4 nachten?)
- Cody
- Devils Tower
- Badlands
- Parken rond Mount Rushmore (2 nachten?)
- Cheyenne (Frontier Days, 2/3 nachten)
- Rocky Mountains (2 nachten)
- Denver (2 nachten)

Lijkt dit wat logisch in elkaar te zitten?
Bijlagen
Denver.PNG
Denver.PNG (154.92 KiB) 3423 keer bekeken
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Felicitas »

Wij zijn twee keer naar de Cheyenne Frontier Days geweest. De rodeo is spectaculair, met veel onderdelen en (harde) muziek. En hoewel er niet zachtzinnig wordt omgegaan met de dieren is het wel een gezellig amerikaans familiegebeuren op de tribunes. Behalve de rodeo zijn er op het feestterrein een kermis, een indianendorp en een groot aantal kraampjes met lekkernijen en (western) souvenirs. Op sommige dagen is er een pancake breakfast (erg leuk!). Niet op het feestterrein, maar op Cheyenne Depot Plaza in het centrum van de plaats. Op andere dagen is daar ook de parade.

Zie ook onze verslagen:
2009: rodeo, indian village en de volgende ochtend pancake breakfast (hier ook onze video)
2011: rodeo en de volgende dag de parade
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Twin Falls vergeten; dat lijkt me die omweg niet waard, en bovendien mis je nu Grand Teton. Is dat bewust? Zou jammer zijn om dat niet mee te nemen.
Voor Yellowstone is 4 nachten mooi als je daar de tijd voor hebt.

Voor het eerste deel van de route kun je eens in ons 2013-verslag kijken. Wij waren toen ook in Great Sand Dunes en de Black Canyon.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door tomhster »

Ik zou Twin Falls zeker niet vergeten. Met de Shoshone Falls en de basejumpers vanaf de brug vond ik het een prima plek voor een overnachting.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ingrid14 »

In 2011 deden wij een rondje vanaf Denver met Yellowstone en South Dakota.
Misschien heb je iets aan ons verslag.

Ik zou in ieder geval zeker Grand Teton meenemen in je route.

In 2017 gingen wij van Chicago naar Seattle, via oa North Dakota, Yellowstone, Glacier.

Maak eens een dagschema, dan krijg je een beter zicht op je rijdagen.
Dag 1 ? - Denver
Dag 2 Denver - Colorado Springs
...

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Zuperboer »

Hallo,

Ik kwam dit topic tegen en kon het niet nalaten te reageren. Zoals hiervoor al aangegeven is Jackson Wyoming / Grand Teton een regelrechte aanrader. Zelf vond ik de omgeving van Teton haast nog mooier dan sommige delen van Yellowstone. Maar soms moet je keuzes maken. Idaho Falls ken ik niet, maar je kan ook via Jackson reizen vanaf Idaho Falls en Yellowstone via de South Entrance naderen. Pik dan nog even het bezoekerscentrum van Teton mee met z'n adembenemende vergezichten op de Tetons. Ook de prachtige Moulton Barn op Mormon row is een aanrader voor schilderachtige foto's. Wij hebben ook nog een tocht met een ranger gedaan. Heel informatief en geeft een mooie kijk op de ontstaansgeschiedenis. De tocht die jullie voornemens zijn om te maken is zeker een schot in de roos als je het 'Wilde westen' wilt herbeleven. Veel plezier met de voorbereidingen.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

Bedankt voor alle input! Ik zal zeker nog even wat reisverslagen lezen die mij getipt zijn.

Het schema heb ik nog niet helemaal voor de bril. We hebben nog geen tickets, prijzen zijn erg hoog vind ik zelf. We twijfelen nog steeds of we nou op Chicago moeten vliegen uit juist Denver of bijvoorbeeld op Chicago en terug vanaf Denver. Het stuk van Chicago naar Denver zouden we dan bijvoorbeeld per trein willen doen.

Stel we vliegen op Chicago:

Dag 1 Aankomst Chicago 13
Dag 2 Per trein van Chicago naar Denver 14
Dag 3 Aankomst vroeg in de ochtend in Denver 15
Dag 4 Denver 16
Dag 5 Estes Park 17
Dag 6 Estes Park 18
Dag 7 Cheyenne (Frontier Days)
Dag 8 Cheyenne
Dag 9 Richting Yellowstone
Dag 10-12/13 Grand Teton/Yellowstone
Dag 14 Richting Zuidwest South Dakota
Dag 15/16 Zuidwest South Dakota verkennen
Dag 17 Of richting Chicago voor terugvlucht, of richting Denver
Dag 18/19/20/21

Ik zit vooral met de route van de Rocky's naar Yellowstone en van Yellowstone naar Zuidwest South-Dakota. Wat zijn leuke routes en zijn er tussen deze gebieden nog enkele pareltjes die wij absoluut niet mogen missen.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

Martin & Marianne schreef:
12 feb 2019, 18:11
Voor het stuk van Denver via South Dakota naar Yellowstone kun je eens in ons 2004 verslag kijken.
In 2017 reden we van Yellowstone via Cody en Casper naar Denver. Colorado is ook geweldig voor het western gevoel vind Ik, maar Wyoming ook.
Misschien leuk om eens iets te lezen over de Oregon Trail. En over de expeditie van Lewis en Clark.

Marianne
Dat is een zeer interessante route. Zoals ik het nu heb rijden wij vanaf Yellowstone richting Denver, dus net andersom. Zal deze eens goed bestudeerden. Hartelijk dank.
Gast

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Gast »

Eigenlijk ligt van je route alleen Chicago in het Midwesten. Misschien beter eens vragen in het NW topic?
Globetrotter70
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Globetrotter70 »

Hier vind je een mooi reisverslag van een gedeelte van de reis zoals jullie die ongeveer gepland hebben:

http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm

grt Albert
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

Gast schreef:
29 mar 2019, 15:44
Eigenlijk ligt van je route alleen Chicago in het Midwesten. Misschien beter eens vragen in het NW topic?
Je hebt gelijk.

Zou een moderator dit onderwerp eventueel kunnen verplaatsen?

Opmerking moderator

Het topic is verplaatst.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

Globetrotter70 schreef:
01 apr 2019, 21:54
Hier vind je een mooi reisverslag van een gedeelte van de reis zoals jullie die ongeveer gepland hebben:

http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm

grt Albert
Dit is echt top! Hier ga ik veel aan hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Martin & Marianne »

Van ons forumlid Markro (Marco)!

Kijk ook eens in de verslagen van forumlid Felicitas (op www.lochnora.nl) voor Colorado en Yellowstone en alles er tussen.

Marianne
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door ABfakwurk »

De tickets zijn geboekt. We vliegen op 12 juli naar Chicago met een lange tussenstop in Montreal. Op 5 augustus vliegen we vanuit Chicago weer terug naar Europa.

Heb even wat gepuzzeld. Zo ziet het eerste deel van de reis er nu wat uit:

Dag 1 Frankfurt - Montreal
Dag 2 Montreal - Chicago
Dag 3 Chicago
Dag 4 Chicago - Denver (trein)
Dag 5 Denver (komen om 7 uur in de ochtend aan)
Dag 6 Denver - Estes Park (via Georgetown en de Trail Ridge Road)
Dag 7 Dag in de Rocky Mountains
Dag 8 Estes Park - Cheyenne (via Peak to Peak Scenic Drive naar Nederland en via Boulder naar Cheyenne)
Dag 9 Cheyenne
Dag 10 Cheyenne - Jackson (via I80, lange rit. Mogelijk dat we voor Jackson stoppen)
Dag 11 Jackson - Grand Teton
Aantal dagen Grand Teton - Yellowstone
Dag .. Yellowstone - Richting South Dakota

Hoor graag of deze plannen 'logisch' overkomen op de kenners.
Gast

Re: Reis ABfakwurk

Bericht door Gast »

Ik las dit topic eerder op de dag en wilde reageren op je vraag hoe van Chicago naar Rapid City, SD te rijden. Maar ik zie dat je ondertussen je plannen al weer hebt gewijzigd en met de trein gaat.

In ieder geval, mocht je nog een antwoord zoeken, ik zou voor de snelste route gaan. Je rijdt dwars door het Midwesten, en dat is over het algemeen erg saai, lange rechte wegen met silo's en maisakkers aan beide kanten van de weg.

Of was het een ander topic? :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer