Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Bubba Gump
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2019, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 9

Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door Bubba Gump »

Voor onze reis naar het noordwesten van de VS ben ik op zoek naar tips voor het eerste deel van de reis. Iemand ervaring hoe ik makkelijk, snel en leuk van Vancouver naar Olympic kom? Ik twijfel of ik via de zuidkant van Seattle wil (is om, maar geen ferry, misschien wel drukte van de stad?) of is het toch handiger om de/een ferry te nemen? En welke dan? En moet ik die reserveren? Iemand tips? Ik hoor ze graag!
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: tips voor reizen van Vancouver naar Olympic

Bericht door Erik88 »

Vanuit Vancouver Metropolitan Area is er geen ferry. Onlogisch ook, omdat je gewoon per auto richting zuiden naar de USA kunt.
Je kunt wel met BCferries van Vancouver (Tsawassen) naar Sidney/Victoria (Swartz Bay) op Vancouver Island. Vanuit Victoria kun je de ferry nemen naar Port Angeles, het noordelijke kustgebied van Olympic NP.

Je kunt vanuit Victoria ook met Washington State ferries naar Anacortes varen op de San Juan Islands. Vervolgens kun je hier overstappen richting Seattle.

Als je Vancouver Island aandoet op je reis, zou ik het zeker aanraden. Als je vanuit Vancouver naar Seattle en Olympic NP wilt, zou ik je aanraden gewoon de snelweg te nemen. Is richting Port Angeles ongeveer even snel (bij reservering van de boten, komt er nog enkele uren wachttijd bovenop).

Als je de dag weet van vertrek met de boot, zou ik je zeker aanraden te reserveren. Dit is gemakkelijk via bcferries.com te doen. Het voordeel is dat je zeker weet dat je op de boot zit en je niet eventueel boten moet wachten, omdat het toevallig druk is. Ze willen dan dat je minimaal een half uur van tevoren aanwezig bent.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: tips voor reizen van Vancouver naar Olympic

Bericht door harryh »

Deze vraag hoort in het Noordwesten thuis. ;)

Opmerking moderator

Topic is verplaatst.
eric&japke
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 aug 2010, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door eric&japke »

wij doen dit jaar ook dit stukje en nemen de fort casey - port townsend ferry
niet heel bijzonder, maar wellicht een leuke afwisseling.
vervolgens rijden we door naar port angeles

groet,
eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2009 - OR-WA-BC-AB-MT-WY-ID
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door harryh »

@Bubba Gump, ik ben vaak in Seattle geweest, inderdaad is de drukte op de wegen niet alleen meer in de spits een behoorlijke uitdaging. Ik kan me herinneren dat wij op een vrijdag naar Port Angeles reden en toen hadden we vanuit het noorden vanaf Seattle tot Tacoma niets anders dan langzaam rijden of stilstaan. De route over de weg via de zuidkant is best de moeite waard, ik raad vooral aan om Bainbridge Island te bezoeken, daar heb je een geweldig uitzicht op een deel van Seattle en Mt Rainier. Je kunt daar ook prima met de ferry vanaf Seattle naar toe, dat zou ik een volgende keer zelf per ferry doen, deze https://www.wsdot.wa.gov/ferries/Schedu ... dtrip=true
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door Ruud2004 »

eric&japke schreef:
02 feb 2019, 16:31
wij doen dit jaar ook dit stukje en nemen de fort casey - port townsend ferry
niet heel bijzonder, maar wellicht een leuke afwisseling.
vervolgens rijden we door naar port angeles

groet,
eric
Coupeville-Port Townsend is een prima Ferry-verbinding. (zie ons reisverslag 2017) Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar in het hoogseizoen (juni ook) is reserveren toch wel noodzakelijk. Stand-by auto's konden niet mee. De brug in Deception Pass State Park is een mooi stukje. Konden wij helaas de auto niet kwijt en zijn doorgereden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: tips voor reizen van Vancouver naar Olympic

Bericht door ingrid14 »

Erik88 schreef:
01 feb 2019, 17:25
Je kunt vanuit Victoria ook met Washington State ferries naar Anacortes varen op de San Juan Islands. Vervolgens kun je hier overstappen richting Seattle.
Vanaf Victoria kan je niet met de ferry naar Anacortes. Daarvoor moet je tot Sidney rijden. En dan vaar je tussen de San Juan Islands door naar Anacortes. (Wij deden dit afgelopen zomer in de omgekeerde richting).

Je kan ofwel rijden van Vancouver via Seattle naar Port Angeles.
Andere mogelijkheid is de ferry naar Sidney vanaf Tsawassen en dan vanaf Victoria de ferry naar Port Angeles.
Of je rijdt tot Fort Casey en dan de ferry naar Port Townsend.
Of je rijdt tot Edmonds en dan de ferry naar Kingston.

Zowel bij BCferries als Washington State Ferries kan je vooraf reserveren. In de zomer is het wel aan te raden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Bubba Gump
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2019, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door Bubba Gump »

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga m'n voordeel er mee doen :thumbup: :D
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door Brigit »

Ik wil hierop nog even inhaken; ik lees dat er soms enorme vertragingen bij de grens kunnen zijn vanuit Canada de VS weer in. Wij gaan aan het eind van onze vakantie van Squamish naar de San Juan islands. Welke ferry zouden jullie dan nemen, “ gewoon” die vanaf Anacortes of zouden jullie Vancouver-VI Victoria doen gevolgd door Sydney-San Juan?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door harryh »

Die vertraging kan meevallen als je een rustige grensovergang kiest en met de tijd rekening houdt, ik heb er nooit langer dan 10min gestaan. Je kunt online de live drukte zien en daar je keuze op aanpassen. Vanuit Vancouver zijn er minimaal iets van 4.
Met die ferries heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor reizen van Vancouver naar Olympic.

Bericht door dutch_in_seattle »

De snelste manier om van Vancouver, BC, naar de Olympic Peninsula te komen is via I-5 naar Edmonds te rijden en dan de veerboot naar Kingston te pakken. De vaartijd is ongeveer een half uurtje, dus die veerboot gaat heel regelmatig. Dan rijd je vervolgens via HW-104 naar HW-101.
Houd er wel rekening dat de grensovergang van Canada naar de V.S. behoorlijk lang kan duren, met name die op I-5 (naar Blaine, WA), afhankelijk van het tijdstip (vermijd bijvoorbeeld zondagavond in de zomer). Als toerist heb je geen Nexus-kaart, dus je moet altijd in de langzame rij gaan staan.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer