Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Anna1965: rondje Seattle.
Reis Anna1965: rondje Seattle.
Dag allemaal, ik heb al het een en ander aan tips doorgekeken en zit nu te denken aan dit rondje in eind juli begin augustus. We hebben nog wat dagen over. Het lijkt mij alleen wat veel natuur, maar we beginnen aan de kust. Mis ik nog hoogtepunten?
De reis van de kust naar Yellowstone lijkt mij toch wat minder? Oh ja en Issaquah hebben we omdat we in een boomhut willen logeren, maar dat wordt wel lastig en duur, dus weten we nog niet zeker!
Dag 1 - Seattle
Dag 2 - Seattle - Portland (3 uur)
Dag 3 - Portland
Dag 4 - Portland - Cannon Beach (1,5 uur)
Dag 5 - Cannon Beach - Depoe Bay (2,15 uur)
Dag 6 - Depoe Bay - Eugene (2 uur)
Dag 7 - Eugene (via Crater Lake)- Bend (4,5 uur)
Dag 8 - Bend - Ontario (4,5 uur)
Dag 9 - Ontario (via Painted Hills)- Craters of the Moon (6 uur)
Dag 10 - Craters of the Moon - Idaho Falls (2 uur)
Dag 11 - Idaho Falls - Grant Teton
Dag 12 - Grand Teton - Yellowstone
Dag 14 - Yellowstone
Dag 15 - Yellowstone
Dag 15 - Yellowstone - Helena
Dag 16 - Helena - Glacier NL
Dag 17 - Glacier NP
Dag 18 - Glacier NP - Coer d'Alene
Dag 19 - Coer d’Alene
Dag 20 - Issaquah
Dag 21 - Seattle
Dank je wel voor reacties!
De reis van de kust naar Yellowstone lijkt mij toch wat minder? Oh ja en Issaquah hebben we omdat we in een boomhut willen logeren, maar dat wordt wel lastig en duur, dus weten we nog niet zeker!
Dag 1 - Seattle
Dag 2 - Seattle - Portland (3 uur)
Dag 3 - Portland
Dag 4 - Portland - Cannon Beach (1,5 uur)
Dag 5 - Cannon Beach - Depoe Bay (2,15 uur)
Dag 6 - Depoe Bay - Eugene (2 uur)
Dag 7 - Eugene (via Crater Lake)- Bend (4,5 uur)
Dag 8 - Bend - Ontario (4,5 uur)
Dag 9 - Ontario (via Painted Hills)- Craters of the Moon (6 uur)
Dag 10 - Craters of the Moon - Idaho Falls (2 uur)
Dag 11 - Idaho Falls - Grant Teton
Dag 12 - Grand Teton - Yellowstone
Dag 14 - Yellowstone
Dag 15 - Yellowstone
Dag 15 - Yellowstone - Helena
Dag 16 - Helena - Glacier NL
Dag 17 - Glacier NP
Dag 18 - Glacier NP - Coer d'Alene
Dag 19 - Coer d’Alene
Dag 20 - Issaquah
Dag 21 - Seattle
Dank je wel voor reacties!
Laatst gewijzigd door Anna1965 op 31 jan 2019, 20:59, 8 keer totaal gewijzigd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Rondje Seattle
Wellicht een paar tips. Misschien heb je er al aan gedacht of het al meegenomen in je route.
Ik zou er in ieder geval een extra dagje Portland aan vastplakken. Leuke relaxte stad. Vanuit Portland zou je ook nog een stukje Columbia River kunnen doen met Multnomah Falls.
Vanuit Eugene rij je naar Bend. Daar zou ik een zuidelijk omweg maken zodat je langs Crater Lake komt.
Vanuit Bend rij je naar Ontario. Die zou ik dan via een zuidelijke omweg doen, zodat je langs Painted Hills komt.
Ik zou er in ieder geval een extra dagje Portland aan vastplakken. Leuke relaxte stad. Vanuit Portland zou je ook nog een stukje Columbia River kunnen doen met Multnomah Falls.
Vanuit Eugene rij je naar Bend. Daar zou ik een zuidelijk omweg maken zodat je langs Crater Lake komt.
Vanuit Bend rij je naar Ontario. Die zou ik dan via een zuidelijke omweg doen, zodat je langs Painted Hills komt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit lijkt me veel te ambitieus. Zet de route eens uit in de van/naar-vorm zodat je ook ziet wat de rijdagen zijn.
Dus zo:
Dag 1 naar Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Portland
Dag 4 Portland - Cannon Beach
Dag 5 Cannon Beach - Depoe Bay -?
Dag 6 ? - Eugene – Bend
Ik loop nu vast, want wanneer wil je naar Eugene rijden?
Voor Glacier heb je helemaal geen tijd, maar ook voor Yellowstone is de tijd wel heel beperkt.
Voor het stuk tussen Bend en Yellowstone kun je eens naar ons 2015-verslag kijken.
Marianne
Dus zo:
Dag 1 naar Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Portland
Dag 4 Portland - Cannon Beach
Dag 5 Cannon Beach - Depoe Bay -?
Dag 6 ? - Eugene – Bend
Ik loop nu vast, want wanneer wil je naar Eugene rijden?
Voor Glacier heb je helemaal geen tijd, maar ook voor Yellowstone is de tijd wel heel beperkt.
Voor het stuk tussen Bend en Yellowstone kun je eens naar ons 2015-verslag kijken.
Marianne
-
covri
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Maar 1 dag Glacier? Wij doen in juni ook rondje Seattle, met een camper, maar we hebben 2 nachten aan de oostkant en 2 nachten aan de westkant van Glacier ingepland. Gaan daar oa een boottocht maken.
Hartelijk dank alvast! Ik heb de reis al aangepast. Ik ga er maandag weer mee verder. Heb er opeens haast mee want ik wil graag nog leuke hotels boeken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je je route aanpast doe dat dan liever in een nieuw bericht. Nu zijn onze reacties niet meer te volgen.
Wanner rij je naar Issaquah? Op dag 19? Ga je daarvandaan Seattle bezoeken?
Ik vind het wel een wat onrustige route. Je hebt veel rijdagen en bijna nergens meerdere nachten op dezelfde plaats.
Kijk voor accommodatie in Yellowstone op www.yellowstonennationalparklodges.com.
Marianne
Wanner rij je naar Issaquah? Op dag 19? Ga je daarvandaan Seattle bezoeken?
Ik vind het wel een wat onrustige route. Je hebt veel rijdagen en bijna nergens meerdere nachten op dezelfde plaats.
Kijk voor accommodatie in Yellowstone op www.yellowstonennationalparklodges.com.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Anna1965: rondje Seattle.
Gaan jullie op dag 1 naar Seatlle of komen jullie de dag ervoor aan?
In het eerste geval is er nauwelijks tijd om iets van deze stad te zien.
Dag 10 CotM-Idaho Falls, dit is maar een kort stukje rijden. Je zou hier al tot in Jackson Hole of Grand Teton kunnen rijden. Dan heb je daar wat meer tijd.
Rijd op dag 14 in de namiddag/vooravond al een stukje richting Glacier, vb Bozeman.
Dag 13 - Yellowstone
Dag 14 - Yellowstone - Bozeman
Dag 15 - Bozemen - Glacier NP (oostkant, Many Glacier of St Mary)
Dag 16 - Glacier NP (bezoek Many Glacier, wandelen)
Dag 17 - Glacier NP (westkant) (via de Going-to-the-Sun Road naar Apgar, West Glacier of Kalispell)
Dag 18 - Westkant Glacier NP - Coeur d'Alene
Oregon Coast deed ik zelf nog niet. De andere plekken uit je routen deden wij deels in 2011-2016-2017-2018. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
Groetjes,
Ingrid
In het eerste geval is er nauwelijks tijd om iets van deze stad te zien.
Dag 10 CotM-Idaho Falls, dit is maar een kort stukje rijden. Je zou hier al tot in Jackson Hole of Grand Teton kunnen rijden. Dan heb je daar wat meer tijd.
Je nummering klopt niet. Er blijft weinig tijd voor Glacier op deze manier.
Rijd op dag 14 in de namiddag/vooravond al een stukje richting Glacier, vb Bozeman.
Dag 13 - Yellowstone
Dag 14 - Yellowstone - Bozeman
Dag 15 - Bozemen - Glacier NP (oostkant, Many Glacier of St Mary)
Dag 16 - Glacier NP (bezoek Many Glacier, wandelen)
Dag 17 - Glacier NP (westkant) (via de Going-to-the-Sun Road naar Apgar, West Glacier of Kalispell)
Dag 18 - Westkant Glacier NP - Coeur d'Alene
Oregon Coast deed ik zelf nog niet. De andere plekken uit je routen deden wij deels in 2011-2016-2017-2018. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 10150 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-