Reis Borrelparaat: Seattle > Los Angeles september 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Borrelparaat: Seattle > Los Angeles september 2019

Bericht door Borrelparaat »

September dit jaar gaan wij voor het derde jaar op rij naar Amerika! Het plan is om naar Seattle te vliegen en uiteindelijk vanaf Los Angeles weer terug te vliegen. Wij houden erg veel van de natuur en maken graag mooie wandelingen.

We hoeven niet zo zeer langs de kust te rijden (het stuk tussen SF en LA hebben we sowieso in 2017 al gedaan. We willen na aankomst in Seattle in ieder geval gelijk naar Olympic National Park. Vorig jaar waren we in Yellowstone (kunnen we ook overslaan dit keer) maar hadden we helaas geen tijd om nog noordelijker naar Glacier te rijden, als het realistisch is zouden we dat op deze reis wel graag doen. Verder zijn we nog niet in Idaho geweest en zou ik daar graag wat tips over krijgen. Tot slot zouden we graag Lake Tahoe en voor de tweede keer Yosemite aandoen

Ik denk in ieder geval dat de reis ongeveer als volgt begint. Graag ontvang ik tips over hoe verder. Wat zijn de hoogtepunten van Idaho? Black Rock Desert in Nevada, is dat de moeite waard om te bezoeken? Leek me wel een goede onderweg van Idaho naar Lake Tahoe.

Dag 1: Aankomst Seattle > Port Angeles
Dag 2: Port Angeles > Forks (Olympic National Park)
Dag 3: Forks (Olympic) > Mt Rainier National Park
Dag 4: Mt Rainer > ?
Dag 5: ? > Glacier NP
Dag 6: Glacier
Dag 7: Glacier
Dag 8: Glacier > ?
Dag 9: ? > Stanley?
Dag 10: Stanley? > ?
Dag 11: ? > Lassen Volcanic National Park
Dag 12: Lassen Volcanic National Park > Lake Tahoe
Dag 13: Lake Tahoe
Dag 14: Lake Tahoe > Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite > Kings Canyon
Dag 17: Kings Canyon > Sequoia National Park
Dag 18: Sequoia National Park
Dag 19: Sequoia National Park > LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA > Vlucht naar huis
Laatst gewijzigd door Borrelparaat op 01 feb 2019, 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Borrelparaat: Seattle > Los Angeles september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Olympic (met een c) zul je wel wat meer tijd uit moeten trekken als je alle delen wilt bezoeken. Wij hebben een overnachting in Port Angeles en in Lake Quinault gedaan (zie ons 2006-verslag). Heb je al naar overnachtingsplaatsen gekeken? En wanneer wil je van Olympic NP naa M Rainier rijdne? Ik dnek dat je daar ook een extra dag moet voorzien. Onderweg is een bezoek aan Mt St Helens een aanrader.
Voor Glacier moet je zeker 3 nachten uittrekken denk ik, een nacht aan de westkant en twee aan de oostkant.
In Idaho is Craters of the Moon een mooie bestemming, en wij vonden de EBR-1 ook leuk om te bezoeken (zie ons 2015-verslag daarvoor). Verder heb je de Sawtooth Mountains. Ik weet dat forumlid Elly daar eens geweest is, zie daarvoor www.michelly.nl.

Een opzetjë:
Dag 1 naar Port Angeles
Dag 2 Port Angeles - Forks
Dag 3 Forks - Mt Rainier
Dag 4 Mt Rainier
Dag 5 Mt Rainier - ?
Dag 6 ? - Glacier NP
Dag 7 Glacier NP
Dag 8 Glacier NP
Dag 9 Glacier NP - ?
Dag 10 ? - Stanley
Dag 11 Stanley - ?
Dag 12 ? - Lake Tahoe
Dag 13 Lake Tahoe
Dag 14 Lake Tahoe - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - Sequoia
Dag 17 Sequoia
Dag 18 Sequoia
Dag 19 Sequoia - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles

Ik weet niet hoe je van Yosemite naar LA wilt; ik heb nu Sequoia otegevoegd maar het kan ook in 1 dag natuurlijk. Of je rijdt van Lake Tahoe via de CA49 (de goudzoekersroute) naar Yosemite en dan via de Tioga Pass en bijvoorbeeld Lone Pine naar LA.

Marianne
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Borrelparaat: Seattle > Los Angeles september 2019

Bericht door Borrelparaat »

Hey Marianne,

Onwijs bedankt weer! Met behulp van jou voorbeeld een opzetje gemaakt in mijn originele bericht. Zal ongetwijfeld nog veel veranderen zodra ik me meer ga verdiepen in alle locaties en ga kijken naar overnachtingen maar zo heb ik in ieder geval een concept. En nu kan ik alvast Yosemite e.d. gaan boeken :-).

Als mensen nog suggesties op of in de buurt van deze route hebben / de vraagtekens kunnen invullen hoor ik 't natuurlijk graag!

Edit: Wat sommige keuzes van mij betreft qua reisdagen; uit ervaring van onze vorige twee reizen hebben we toch wel geleerd dat wij in Amerika echte ochtendmensen zijn :P. Wij staan altijd zeer vroeg op om naar onze bestemming te rijden. Zo zijn we nog voor het middaguur in een nieuw nationaal park en hebben we bijvoorbeeld in Mt Rainier gewoon nog een hele dag. Als we dan de volgende dag weer vroeg op gaan, naar het park gaan en rond een uurtje of 4 doorrijden naar onze volgende overnachting, hebben we toch 2 dagen in het park :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Borrelparaat: Seattle > Los Angeles september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Het is prettiger om niet je eerste post aan te passen, nu zijn mijn opmerkingen niet meer te volgen. :wink:

Je tijd voor Mt Rainier is wel heel kort zo. Ik denk dat ik Lassen zou vergeten zodat je elders iets meer tijd hebt.
Mt St Helens spreekt je niet aan?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer