Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
brba242
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door brba242 »

Hallo,
Volgend jaar doen gaan we voor de tweede keer naar Amerika op reis.
We kijken er natuurlijk heel hard naar uit en ik ben zo goed als rond met mijn planning.
Behalve Yellowstone, daar zit ik al een tijdje mee te worstelen.
Ik zie daar het bos door de bomen niet meer, ondanks vele reisverslagen die ik al gelezen heb.
We willen de geysers zien, zeer graag wildlife kunnen spotten, lange hikes doen we niet, hier en daar een korte kan en mag wel.
Is er iemand die me kan helpen met een haalbare planning voor 2,5 dagen Yellowstone ?
Ook waar we dan het best trachten te overnachten om de afstanden dan een beetje te proberen beperken.

We vertrekken op dag 1 ’s morgens vroeg vanuit Cody. Is maar een kleine trip dus dat maakt zo goed als een volledige dag in het park.
De volgende dag is een ganse dag in het park, dag 2. En dag 3 hebben we nog tot de vroege namiddag omdat we daarna nog richting Grand Teton trekken.

Alvast bedankt voor de reacties.
Bruno
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door Mrvanilla »

Er zijn tal van mogelijkheden en het een en ander hangt af van waar je accommodatie kunt boeken.

Een voorbeeld zou kunnen zijn:

1. Vertrek vroeg uit Cody en gebruik die dag om een aantal basins te bezoeken. Sla West Thumb over en rijd meteen door naar de Lower Geyser Basin, daarna de Midway Geyser Basin en de Upper Geyser Basin. Mocht het lukken dan kun je overnachten bij Old Faithful. Je hebt Old Faitful geyser dan in de avond of ochtend vrijwel voor jezelf alleen.

2. Dag 2 zou ik dan starten met een wandeling langs Old Faitful, vervolgens Norris Geyser Basin en naar Mammoth Hot Springs om daar de boel te bezoeken. Dan richting het oosten om de Lamar Valley te bezoeken en daar wildlife te spotten. Sluit de dag af bij de Grand Canyon of the Yellowstone en probeer een overnachting in Canyon te boeken. In de avond zou je nog naar de Hayden Valley kunnen rijden om wildlife te spotten.

3. Via de Hayden Valley kun je dan naar het zuiden afzakken en nog het gebied rondom Lake bekijken (al is daar niet super veel te zien). Voordat je het park uit bent kun je dan nog de West Thumb Geyser Basin bezoeken en vervolgens het park uit naar Grand Teton.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door BonnyR »

brba242 schreef:
30 jan 2019, 07:31

We willen de geysers zien, zeer graag wildlife kunnen spotten, lange hikes doen we niet, hier en daar een korte kan en mag wel.
Ook wij hopen wildlife te spotten. Ik vond deze link, hier kun je per dag kijken wanneer sunrise en sunset is, dus de beste wildlife tijden.


https://www.timeanddate.com/sun/@584364 ... &year=2019
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer ben je er precies? Vroeg in de zomer zijn de dagen lang en kun je veel doen.
Wildlife is lastig of onmogelijk te plannen, je moet veel geluk hebben. Wil je echt op zoek, dan is de Lamar Valley bij zonsopkomst een goede keuze. Je zou dan kunnen overnachten in Cooke City. Misschien in plaats van Cody?
Ik zou ook kiezen voor minimaal 1 nacht bij Old Faithful. Verder kun je het laten afhangen van de mogelijkheden die er zijn.
Met de laatste nacht OF kun je via de geisers daar en bijvoorbeeld het west Thumb Basin naar Grand Teton rijden.

Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor onze planning, de hotels en het verslag van ons verblijf in Yellowstone.

Je gaat in 2020? Dan kun je vanaf mei dit jaar de accommodatie in het park boeken.

Marianne
brba242
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door brba242 »

Bedankt voor de eerste tips en links.

Wel Marianne, we zullen er normaal gezien de laatste week van juni 2020 zijn, dus als de dagen op z'n langst zijn.
Ik dacht te boeken in juli van dit jaar, omdat we pas vliegtickets kunnen boeken vanaf juli, en we dus nog niet 100% zeker zijn van de exacte dagen.
Ik heb deze middag onze route een beetje omgegooid.
We gaan nu Yellowstone op het laatste doen (eerst een stuk Zuid-West), zodat we hopelijk meer kans hebben op beter weer in Yellowstone en hopelijk de hitte in ZW een beetje te beperken.
Gevolg is dus dat we nu vanaf Jackson Yellowstone binnen rijden ipv vanaf Cody, en we ook een dag meer hebben in Yellowstone.

Dus het zou er nu een beetje als volgt moeten uitzien
Dag 1 : Grand Teton ->Yellowstone
Dag 2 : Volledige dag Yellowstone
Dag 3 : Volledige dag Yellowstone
Dag 4 : Voormiddag Yellowstone / Namiddag rit naar Cody (of ...)

Cody willen we liefst behouden aangezien mijn vrouw graag 's naar zo'n rodeo zou gaan.

Maar de dagen plannen blijft nog een lastige klus voor mij :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet tot juli wachten met de accommodatie boeken. Ik neem aan dat je wel ongeveer weet wanneer je er bent? Desnoods reserveer je wat extra nachten. Je kunt tot een maand van tevoren kosteloos annuleren.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

komende van Jackson is dit een mogelijkheid :

- vroege start, bezoek west thumb, eventueel buffetontbijt Grant Village aan het meer, verder naar old faithful, de geisers,daar overnachten.
- via prismatic spring en Norris geyser basin naar de canyon, korte wandelingen, bezoek Hayden Valley voor spotten. overnachten 2 nachten canyon Village
- via dunraven pass - prachtig om te spotten - naar Lamar Valley ( mooi, wandelen, spotten) en eventueel naar Mammoth hot Springs. Je kan dan het cirkeltje rondmaken door via Norris geyser terug te rijden, ofwel nog eens terug naar Lamar Valley en dunraven pass.
- via Hayden Valley naar omgeving lake, fishing bridge, weg naar Cody ( is op diverse plaatsen uitstekend om te spotten), zeker ook de heuvel lake Bute oprijden.

Voor het spotten helpt een vroege start, en een verrekijker. Al kan je beren overal en altijd tegenkomen, zelfs op de parking van Canyon Village.

Ook in Jackson ( Grand Teton) is er een rodeo.

Zoals Marianne schreef : best in mei boeken, eventueel diverse data.

Jacques
brba242
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Het bos door de bomen in 2,5d Yellowstone

Bericht door brba242 »

Super bedankt alvast iedereen! Hier kan ik al een heel eind mee verder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer