Welke campgrounds in het Yellowstone NP?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
tomarkus
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Welke campgrounds in het Yellowstone NP?

Bericht door tomarkus »

Hoi allemaal,

de route begint steeds meer vorm aan te nemen. Ik zit nu met het volgende probleem. Welke campgrounds raden jullie aan in Yellowstone? We zijn volgens de planning van woensdag 29 mei tot maandag 3 juni in Yellowstone. Daarvoor een aantal dagen in Grand Teton (waarbij de campgrounds niet te reserveren zijn). Wat is een slimme en mooie route/manier om veel van het park te zien? Ik dacht om de laatste dagen wat lager in het park te zitten op een campground om de terug reis wat minder lang te maken. Maar waar zal ik beginnen en op welke campground. Zie net dat er een aantal campgrounds nog helaas niet te reserveren zijn de eerste week van opening. Iemand ervaring met hoe druk het dan is. Normaal zijn we redelijk flexibel maar nu hebben we ons zoontje meer van 1,5 jaar en willen we graag we meer zeker hebben. Ik hoop op een aantal goede tips qua campgrounds/routes. Ik dacht zelf aan 2 of maximaal 3 campgrounds in het park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: campgrounds yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in elk geval Madison doen. En als laatste
Grant of Bridge Bay. En dan kun je nog Mammoth of Canyon doen.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor ons verblijf in Yellowstone in juni.
Waar ga je na Yellowstone naartoe?
Grand Teton ligt dus nog niet vast? Je zou ook kunnen kiezen voor een nacht Grand Teton op de heenweg en een nacht op de terugweg. Op alle nachten na Yellowstone. Maar zonder je route te kennen is dat wat lastig adviseren.
Overigens kun je Colter Bay RV park eel reserveren.
Zijn eind mei alle wegen in Yellowstone open?

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke campgrounds in het Yellowstone NP?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even je routetopic opgezocht en ik zie dat je daar ook al tips over campings hebt gevraagd en gekregen. Zie viewtopic.php?f=36&t=72642
Ik had daar ook al aangegeven dat er in Grand Teton wel een camping is die je kunt reserveren.

Marianne
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke campgrounds in het Yellowstone NP?

Bericht door Erik88 »

Grant Village en Fishing Bridge zijn niet open tijdens jullie rondtrip door Yellowstone.

je zou het als volgt kunnen indelen:
Vanuit Grand Teton 29 mei: richting Canyon Village (Yellowstone Lake, Geyser Basin, Silvan Pass, Pelican Valley, Hayden Valley); slapen in Canyon.
30 mei: omgeving Canyon (Yellowstone kloof, Mt. Washburn, Hayden Valley (wie krijgt daar ooit genoeg van??) ); slapen in Canyon.
31 mei: omgeving Tower Junction en Lamar Valley; slapen in Canyon.
1 juni: noordelijke loop rijden (Tower Junction en Mammoth); slapen in Madison.
2 juni: omgeving Madison en evt. alvast enkele geisers en paint pots richting Old Faithful; slapen in Madison.
3 juni: omgeving Old Faithful en dan terug naar Grand Teton en daar slapen, je kunt een slaapplek reserveren in het RVpark bij Colter Bay, omdat je in deze itinerary 's avonds pas aankomt.

Met bovenstaande heb je geruime tijd om alle delen van het park goed te zien.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer