Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Hallo allemaal,

In september 2019 willen wij voor de 2e keer naar Amerika gaan en deze keer richting Yellowstone en Moab. We hebben 23 dagen, maar ik heb nu een opzetje gemaakt voor 26 dagen. Er moeten dus nog 3 dagen uit deze reis worden gehaald. Wat zouden jullie skippen in deze reis? En komen we nog ergens tijd te kort? Ik hoor graag jullie tips. Alvast bedankt voor jullie feedback!

Dag 1 Amsterdam – Denver
Dag 2 Denver – Custer
Dag 3 Custer
Dag 4 Custer
Dag 5 Custer – Sheridan
Dag 6 Sheridan – Cody
Dag 7 Cody – Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone – Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 Grand Teton – Salt Lake City
Dag 14 Salt Lake City
Dag 15 Salt Lake City – Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef – Monument Valley
Dag 17 Monument Valley – Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab – Glenwood Springs
Dag 21 Glenwood Springs – Rocky Mountains
Dag 22 Rocky Mountains
Dag 23 Rocky Mountains – Denver
Dag 24 Denver
Dag 25 Denver – Amsterdam
Dag 26 Aankomst Amsterdam

Jantine
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door hke »

Hallo

ik zou (is natuurlijk persoonlijk) de volgende dagen eruit halen:
Dag 14 Salt Lake City
Dag 20 Moab – Rocky Mountains
Dag 24 Denver

Wij vonden Denver een beetje tegenvallen.
SLC is natuurlijk leuk om te zien maar niet zo mooi als al het natuurgeweld.
wij reden in een keer van Denver naar Moab. het is een mooie route maar wel te doen in een keer.

Voor meer indrukken kun je ons blog van 2012 bekijken.

succes.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door ingrid14 »

Mooie route, en ja iets schrappen is altijd moeilijk.
In de regio van South Dakota kom je niet zo snel. Dus dat zou ik er zeker inlaten.
Ik mis wel Badlands NP in jullie planning.

Misschien is dit iets?
Dag 2, 5 en 18 zijn wat langere ritten maar zeker haalbaar.
(in 2011 deden wij Cody-Devils Tower-Deadwood ook op 1 dag, zie verslag via onderschrift)

Dag 1 Amsterdam – Denver
Dag 2 Denver – Custer (eventueel 's avonds Mt Rushmore, er is dan een avondceremonie)
Dag 3 Custer - Custer SP (en eventueel Mt Rushmore)
Dag 4 Custer - Badlands - overnachten in Deadwood
Dag 5 Deadwood - Devils Tower - Cody
Dag 6 Cody (halve dag, Museum of the West) – Yellowstone (vb Lake)
Dag 7 Yellowstone (vb Canyon)
Dag 8 Yellowstone (vb Canyon of Mammoth)
Dag 9 Yellowstone (vb Old Faithful)
Dag 10 Yellowstone – Grand Teton
Dag 11 Grand Teton
Dag 12 Grand Teton – Salt Lake City
Dag 13 Salt Lake City – Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley – Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab – Grand Lake (westkant van RMNP)
Dag 19 Rocky Mountain NP (via Trail Ridge Road naar ooskant)
Dag 20 Rocky Mountain NP – Denver (ik zou hier aan het einde van de dag naar Denver rijden)
Dag 21 Denver
Dag 22 Denver – Amsterdam
Dag 23 Aankomst Amsterdam

Ik zou wel zo snel mogelijk iets vastleggen in Yellowstone.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Bedankt voor jullie reacties, ook leuk om jullie reisverslagen te lezen!

Denver was voor mij ook een beetje een twijfelgeval om hier een hele dag te verblijven. Salt Lake City lijkt mij dan wel weer leuk, maar misschien kunnen we de hoogtepunten wel in een paar uur zien.

Badlands NP staat wel in de planning (voor dag 4). Ik weet alleen nog niet of we dit vanuit Custer gaan bezoeken of dat we een overnachting in de buurt van Badlands NP boeken

Lange rijdagen gaat niet echt onze voorkeur naar uit, maar ik zie in de meeste routes dat iedereen in één keer van Denver naar de Black Hills rijd. Dus daarom had ik hier in ieder geval wel voor gekozen. De eerste dag zijn we denk ik ook wel vroeg wakker ;)

Is het de moeite waard om naar Capitol Reef en Monument Valley te gaan? Ik zie deze bestemmingen in weinig routes terugkomen en wellicht is één nacht in Capitol Reef te weinig waardoor we dit beter maar helemaal kunnen schrappen?
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door SanFran »

Wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde reis gemaakt. Denver viel ons inderdaad ook tegen. Salt Lake City vonden we daarentegen wel een leuke stad. Bij Capitol Reef hadden wij 1 nacht, voor ons meer dan genoeg. Maar wij zijn geen wandelaars. Ik vond het wel mooi, maar na alles dat we al hadden gezien (Grand Teton, Yellowstone, Black Hills, Rocky Mountain NP, Arches, Canyonlands, Dead horse point sp etc etc) maakte het niet super veel indruk meer. Monument Valley is wel heel bijzonder. De rit er naartoe is ook echt heel mooi, dus in die zin zou ik het wel in je route laten.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Bedankt voor je reactie, we gaan erover nadenken!

De vliegtickets hebben we zojuist geboekt. Nu de rest nog... :)
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Franciscus »

SanFran schreef: Salt Lake City vonden we daarentegen wel een leuke stad.
Jantine1993 schreef:Salt Lake City lijkt mij dan wel weer leuk, maar misschien kunnen we de hoogtepunten wel in een paar uur zien.
Over SLC lopen de meningen nogal uiteen. Wij vonden er niet veel aan, na een paar uur hadden wij het inderdaad wel gezien. De hoogtepunten liggen op Temple Square, een aantal mormoonse gebouwen maar wij hadden dat snel gezien, niet heel speciaal. Het tegenovergelegen winkelcentrum is leuk om even te bezoeken. Wij waren ook blij met de bakkerij daar!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Bedankt voor je reactie. We hebben besloten de volledige dag in Salt Lake City en Denver uit de route halen. Daarnaast willen we toch één lange rijdag toevoegen zodat we ook Capitol Reef en Monument Valley kunnen bezoeken.

Welke lange rijdag zouden jullie toevoegen? Deadwood - Cody of Moab - Grand Lake?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door ingrid14 »

Ik denk dat ik voor Moab - Grand Lake zou kiezen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Mrvanilla »

Ik ook. Een uitstapje naar Colorado National Monument is misschien dan wel leuk om de route wat op te leuken.
Groetjes,
Daniel
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Bedankt voor jullie reacties Ingrid en Daniel! We gaan dan voor Moab - Grand Lake en kijken of we een tussenstop kunnen maken bij Colorado National Monument.

Ik heb de overnachtingen voor Yellowstone geboekt in Lake Hotel, Canyon Lodge & Cabins, Mammoth Hotel & Cabins en Old Faithful Lodge Cabins. Sommige zijn wel een beetje prijzig, maar ik ben blij dat er in ieder geval nog iets vrij was in het park :)
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we een aantal weken verder en heb ik ook wat hotels kunnen boeken. Ik ben nu aan het kijken voor de omgeving Grand Teton NP in de plaats Jackson. De overnachtingen zijn hier vrij prijzig. Zijn er nog alternatieve plaatsen in de omgeving die aan te raden zijn?

Na Grand Teton gaan we richting Salt Lake City. Aangezien dit een aardig lange rit is, zitten we eraan te denken om op dag 12 al een stukje richting Salt Lake City te rijden. Is dit aan te raden en waar zouden we dan het beste kunnen overnachten?

Jantine
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou gewoon rechtstreeks vanuit Jackson naar SLC rijden hoor. Is een stukje rijden maar er ligt niet erg veel interessants op de route en je verliest anders best wat tijd.

Voor Grand Teton is er eigenlijk niet echt een alternatief voor Jackson (leuk plaatsje trouwens), behalve in het park zelf (kijk naar Colter Bay Cabins, Jenny Lake Lodge, Jackson Lake Lodge). Maar klopt; het is een van de duurdere locaties tijdens jouw rondreis.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben een aantal keren in de Ranch Inn overnacht. En de laatste keer in de Kudar Motel. Beide heel centraal in Jackson gelegen en heel betaalbaar.

Marianne
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Hallo allemaal,

Bedankt nog voor jullie tips, we hebben uiteindelijk een hotel geboekt in Jackson!

Ik ben nu aan het kijken voor de planning van South Dakota. We willen in ieder geval Custer SP, Mount Rushmore en Badlands NP bezoeken.

Ik zat te denken aan 2 nachten Custer of Hill City. Daarna twijfel of ik nog tussen 1 nacht in Wall of Deadwood na een bezoek aan Badlands NP.

Wat raden jullie aan?

Jantine
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door IngridZw »

Wij zijn van Keystone via Badlands naar Deadwood gereden voor een overnachting. (Keystone vonden we handig t.o.v. de avondceremonie Mount Rushmore.) Heen via de Interstate en Wall en terug via de US 44. Kan natuurlijk ook andersom. Dat was prima te doen. Zelfs nog behoorlijk wat tijd aan Badlands besteed.
De natuur rondom Deadwood is mooier en het is een gezellig en leuk historisch stadje waar 's avonds ook nog het één en ander te beleven is. Saloons met life muziek, winkeltjes, restaurants etc. Bovendien scheelt het in kilometers de volgende dag naar Cody, wat toch een behoorlijke afstand is. Daarom zou Deadwood mijn voorkeur zijn.

Wall staat bekend om de drugstore. Wij zijn er even binnen geweest maar vonden het niet bijster interessant. Veel kitsch meer een tourist trap.

Vanuit Deadwood kun je de scenic route (alt 14) rijden richting Spearfish. Mooie route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door SanFran »

Wij kwamen vanuit Cody en hebben toen eerst in Rapid City overnacht. De volgende dag hebben we Badlands NP bezocht en zijn we naar hill city gereden. Daar hebben we 2 nachten overnacht voor een bezoek aan Mount Rushmore en Custer SP.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Pistolpete »

Hoi Jantine,


Jullie hebben een mooie reis in het vooruitzicht. Wij hebben vorig jaar een soortgelijke route gedaan.

Tips;
- Crazy Horse Memorial in South Dakota > wij vonden het interessant en een must see als je daar toch bent
- Schwabacher Landing in Teton is een heel mooie sight. Echt een fotomomentje. Is maar een klein stukje te voet.
- SLC hebben wij bekeken met zo'n sightseeing bus met open dak. Was leuk om zo snel een guided tour te doen. Verder hebben wij niet veel tijd nodig gehad in de stad. De Salt Lakes uiteraard wel bekeken.
- probeer in Yellowstone minimaal een ochtend echt vroeg op pad de gaan in b.v. Lamar Valley. Lekker met de auto de weg heen en weer rijden en kijken naar de natuur en mogelijk grizzly's, coyotes en wolven. Echt schitterend, wij hebben ze allemaal gezien. Wij stopten regelmatig bij locals met spottingscopes(verrekijker op statief). Die laten ja dan vaak ook even kijken. De volgende keer neem ik zelf van die apparaten mee :)
- Denver een hele dag hoeft niet perse, maar als je er langs rijdt, dan zou ik altijd een indruk van de stad willen krijgen. Ik wil alle grote steden wel een keer zien in de US. Juist de combi van steden en nationale parken trekt me, maar dat is persoonlijk uiteraard :)
- wij hebben Monument Valley en Capitol Reef wel gedaan en vonden we echt een toegevoegde waarde. De wandelingen die ze doen in Mon Val rond zo'n rotsformatie hebben wij niet gedaan. Daar zagen wij de meerwaarde niet van met bijna 40 graden.

Veel plezier alvast,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Hallo allemaal,

Bedankt weer voor jullie tips. Inmiddels hebben we alle overnachtingen geboekt, dus ben ik ik ben mij nu wat meer in de routes e.d. aan het verdiepen.

Op de 2e dag hebben we een lange rijdag voor de boeg van Denver naar Hill City. Is er onderweg nog een leuke tussenstop die we kunnen maken? Of kunnen we beter gewoon de snelste route nemen?

Jantine
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door ingrid14 »

Tussen Denver en Custer zijn er wel wat mogelijkheden, hangt er wat vanaf langs welke weg je wilt rijden.
Mijn voorkeur zou zijn: bij Guernsey de Oregon Trail Ruts en Register Cliff en ietsje verder Fort Laramie National Historic Site (zie onze blog van 2011)
Bij Aliance ligt Carhenge, leuk om te zien
Scotts Bluff National Monument
Agate Fossil Beds National Monument (deze ligt wel erg uit jullie route)

Hoe laat komen jullie aan in Denver? Misschien kan je op die dag nog naar Fort Collins (1 u) of Cheyenne (1.5 u) rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer