Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Loek »

Waarom is Denver zo onpopulair? Ik woon al bijna 30 jaar in de omgeving van Denver en ik verveel me geen dag. Wat zoeken jullie dan precies in zo'n stad? Misschien blijven jullie alleen in het centrum rondhangen? Denver trekt voor winkelen bijvoorbeeld kuddes volk aan uit alle omliggende staten: Colorado Mills, Park Meadows, Cherry Creek Mall, Flatirons Crossings Mall.
En wat dacht je van muziek? Een concert in Red Rocks moet je hebben meegemaakt, vraag maar aan U2. Een hockey game in Pepsi Center is leuk, maar er treden hier ook regelmatig grote artiesten op. Voor andere sporten moet je naar Coors Field (baseball), Mile High Bronco Stadium (football) of Dick's Sporting Goods Stadium (soccer) gaan. Bij al deze sport stadions worden ook regelmatig andere events georganiseerd zoals Monster Truck Rally's, Motor Cross en Beerfesten.
Er is bijna elke week wel een event gaande zoals: Parade of Lights, Cinco de Mayo, National Western Stock Show en Rodeo, a taste of colorado, en andere events.
Denver is meer dan de stad zelf, kijk ook naar events en bezienswaardigheden in de omliggende suburbs: Boulder, Golden, Lakewood, Littleton, Parker enz.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Almere vak V »

Loek schreef:
14 apr 2019, 21:12
Waarom is Denver zo onpopulair? Ik woon al bijna 30 jaar in de omgeving van Denver en ik verveel me geen dag.
Tsja, Loek, dat vind ik ook altijd het moeilijke aan dit soort goedbedoelde forums. Mensen vragen om advies. Krijgen dat ook. Maar de uitgangspunten zijn compleet verschillend. Om het nog maar niet te hebben over interesses van mensen. Hun favoriete manier van reizen of verblijven tijdens zo'n reis.

Wij hebben Oregon in ons hart gesloten. Komen er al jarenlang meerdere keren per jaar. En hebben sinds vorig jaar ook een huis op Mt Hood zo'n 3 kwartiertjes van Portland vandaan. Ik denk dat we gemiddeld zo rond de 10 weken per jaar "thuis" zijn. Dat "thuis" zijn voor jou geldt al meer dan 30 jaar. Wij vinden nu, jaren later, nog steeds de meest fantastische plekken in Oregon. Dat is ook niet zo heel moeilijk. Oregon is 8 keer groter dan Nederland. En zelfs in Nederland hebben we nog niet alles gehad of gezien. Hoeft ook niet. Onze Amerikaanse vrienden gaan naar de Zaanse Schans, de Keukenhof, Giethoorn, enz. Ze vinden het helemaal geweldig. Zijn er soms al meerdere keren geweest. Mij persoonlijk doet het niks. Ik ben er dan ook nog nooit geweest. En zal er naar alle waarschijnlijkheid ook nooit gaan komen.

Datzelfde gebeurd natuurlijk met de door ons geliefde plekken in de US. Mensen vragen mij wel is kan je voor ons een programma maken met de hoogtepunten van Oregon. Dan vraag ik hoe lang ze hebben. En dan hebben ze als ik geluk heb anderhalve dag. En dan?? Crater Lake, Painted Hills, Columbia River Gorge, Portland, de kust. Dat gaat allemaal niet lukken. Wij hebben in het verleden wel eens moeten lachen als die Japanners of Chinezen Europa "deden" in 21 dagen. Maar inmiddels zijn we zelf geen haar beter.

Dan heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren. De ene houdt van steden, de ander van de natuurparken, de volgende weer van de kust, de andere weer van de pretparken. Ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen je rijdt te veel, je rijdt te weinig, je blijft te lang, je blijft te kort, je vergeet dit, waarom ga je daar naartoe. Ik hoop dan ook altijd maar dat de mensen die de vraag stellen een beetje tussen de regels door kunnen lezen en toch hun eigen plan trekken.

Doe wat je leuk vindt. En probeer daar optimaal van te genieten. Wij hebben een huis op een berg. Want bergen hebben we niet in Nederland. Wij vinden dat geweldig. Andere vrienden van ons hebben een huis op het strand bij Cannon Beach. Die vinden het geweldig om bij ons te komen. Super een huis in de bergen. Wij vinden het weer leuk om bij hen te komen. Super een huis aan de kust!

Jij vindt Denver geweldig. Ik kom voor mn werk alleen in Mile High Stadium en op de kantoren en trainingsfaciliteiten van de Bronco's. Dus over de stad kan ik weinig vertellen. Ik moet zeggen dat ik Portland top vind, Seattle is geweldig en San Francisco vind ik prachtig. Daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn. Ik vind New York 1 grote poppenkast, als ik langer dan 2 dagen in Las Vegas ben krijg ik epileptische neiginen en in LA wil ik nog niet eens dood gevonden worden. Maar daar is ook niet iedereen het mee eens. En het mooie is dat iedereen dat mag vinden. Maar ik gun de mensen die er nog nooit geweest zijn ook hun frisse blik. Ik hoop dat anderen dat ook doen.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Pistolpete »

Dat is de spijker op zijn kop slaan Almere vak V :) Mooi betoog.

Je maakt me wel jaloers met een huis daar :roll:

Groet,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Loek »

Ik begrijp best dat niet iedereen mijn, of een andere stad, zo geweldig vindt. Ik maakte alleen even gebruik van dit topic om middels een aantal links aan te geven dat er best wel het een en ander is om je bezig te houden. Ik vind overigens de Pacific Northwest ook een leuke plek om te bezoeken.
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

ingrid14 schreef:
14 apr 2019, 13:38

Hoe laat komen jullie aan in Denver? Misschien kan je op die dag nog naar Fort Collins (1 u) of Cheyenne (1.5 u) rijden.
@ Ingrid, bedankt voor de tips. We komen pas rond 17.30 uur aan dus wij zien het niet zo zitten om dan nog een stuk te gaan rijden. Ik verwacht wel dat de we volgende ochtend vroeg wakker zijn dus dan kunnen we ook mooi op tijd vertrekken :)

@ Loek, bedankt voor de tips voor Denver. Wellicht dat we aan het einde van de reis nog het e.e.a. kunnen doen in Denver of de omgeving en anders hebben we een goed excuus om nog een keer terug te komen!

@ Almere vak V, Oregon lijkt mij ook heel gaaf om eens te bezoeken! Ik vind het altijd wel handig om wat adviezen en tips te krijgen van mensen die al wat vaker in Amerika zijn geweest. Voor ons is dit de pas 2e keer. Uiteindelijk kijken we wel naar wat ons het meeste aanspreekt ;)
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door ingrid14 »

Zelf vind ik Denver een leuke stad. Ben er wel de laatste jaren niet meer geweest.
Zoals Loek al schreef, er is genoeg om te doen.
Ik heb dan weer niets met LV en Salt Lake City.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Almere vak V »

Jantine1993 schreef:
15 apr 2019, 19:33
Ik vind het altijd wel handig om wat adviezen en tips te krijgen van mensen die al wat vaker in Amerika zijn geweest.
Laat maar horen als je wat wilt weten!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door IngridZw »

Almere vak V schreef:
15 apr 2019, 15:51
Dan heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren. De ene houdt van steden, de ander van de natuurparken, de volgende weer van de kust, de andere weer van de pretparken. Ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen zeggen je rijdt te veel, je rijdt te weinig, je blijft te lang, je blijft te kort, je vergeet dit, waarom ga je daar naartoe. Ik hoop dan ook altijd maar dat de mensen die de vraag stellen een beetje tussen de regels door kunnen lezen en toch hun eigen plan trekken.
Ben ik het mee eens. Uiteraard is het goed om deskundig advies ter harte te nemen maar daarnaast hoef je niet elk advies, mening of persoonlijke voorkeur zo maar aan te nemen. Wij hadden bijv. 3 nachten in Yellowstone i.p.v. de 4 nachten die door velen als standaard worden aangegeven. Desondanks hebben we heel veel van het park kunnen zien en voor ons was dit voldoende. Belangrijk vind ik wel dat je je van tevoren goed verdiept in de plaatsen of gebieden die je wilt aandoen. Er is zoveel informatie te vinden op internet (you tube, afbeeldingen, bezienswaardigheden, reisverhalen etc.) zodat je die dingen eruit kunt halen wat je het meest aanspreekt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Hallo allemaal,

Hebben jullie nog tips voor de route van Salt Lake City naar Torrey? Welke route is het leukst? Zijn er nog leuke tussenstops onderweg?

Gr. Jantine
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Jantine1993 »

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar de route van Moab naar Grand Lake. Google Maps geeft aan dat je op Interstate 70 de afslag bij Wolcott moet nemen. Vervolgens Highway 131 en daarna de Trough Road. Deze weg verbind Highway 131 en 40, maar dit is volgens mij een onverharde weg. Heeft iemand ervaring met deze weg? Of kunnen we beter via een andere weg rijden?

Gr. Jantine
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Markstaal »

Wij zijn afgelopen juni vanuit Glenwood Springs naar Grand Lake gereden via dezelfde route. Er waren hier geen onverharde wegen en de weg was verder prima.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Jantine1993: rondje Denver september 2019

Bericht door Old Faithful »

Op de (oude, van 2012) kaart van mijn Garmin staat het in ieder geval aangegeven als onverharde weg. Als ik met Streetview kijk, lijkt het me een vlakke, goed berijdbare weg.
Je kunt ook op I-70 verder doorrijden tot Silverthorne/Dillon en daar de 9 nemen.
En als je zin en voldoende tijd hebt om een stukje om te rijden, kun je bij Silverthorne/Dillon afrit 205 nemen naar US-6. Je rijdt dan via de mooie, 3655m hoge Loveland Pass. De weg komt weer uit op I-70 (het is de omleiding voor vrachtverkeer dat niet door de Eisenhower Tunnel mag) en even verder kun je dan de 40 naar Granby nemen.
Loveland Pass.PNG
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer