Reis pompedom11: Seattle - Las Vegas met camper 5wk

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis pompedom11: Seattle - Las Vegas met camper 5wk

Bericht door Almere vak V »

winterpark schreef:
08 aug 2019, 10:29
Is Twin Falls (Idaho?) een aanrader ja?
Ik vind van wel! Bijzondere plek ook. Ik vind de Shoshone Falls in ieder geval erg mooi om te zien. Maar als je over de 93 het stadje inrijdt over de brug dat ziet er al apart uit. Shoshone Falls zelf zijn een paar meter verderop. Ik zou m zeker op je lijstje laten staan!

Outback als je binnenkomt meteen aan de rechterkant is trouwens ook een aanrader... :wink:
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis pompedom11: Seattle - Las Vegas met camper 5wk

Bericht door pompedom11 »

Bedankt @Almere vak V ,

Grappig hoe mijn topic opeens weer geactiveerd is.. ik zal onze definitieve route ook even posten.
inmiddels hebben we de meeste overnachtingsplekken geboekt en de route idd iets aangepast.

We hebben besloten Mt Rainier over te slaan, en gaan nu vanaf Kalaloch naar Nehalem Bay state Park voor 2 nachten en dan vanaf daar via Woodburn naar de camping bij Portland.

Bij Boise heb ik River Edge RV in Wilder Idaho geboekt. Er is daar een Vintage trailer rally, kan goed of slecht uitpakken natuurlijk :)

Idaho Falls komen we langs, maar kwam slecht uit qua overnachten. We willen het rijden per dag toch liefst tot 3-4u beperken met de 2 kids. Hebben we nog dingen om voor terug te komen :)

Groeten Sarah
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis pompedom11: Seattle - Las Vegas met camper 5wk

Bericht door pompedom11 »

Definitieve route:
1. Ams-Seattle
2. Seattle
3. Camper ophalen, overnachten in Kitsap memorial SP
4. Kitsap - Sol Duc
5. Sol Duc - Hoh rainforest - Kalaloch
6. Kalaloch - Nehalem Bay SP
7. Nehalem Bay SP
8. Nehalem Bay - Woodburn - Portland
9. Portland
10. Portland - Hood River - Trilium lake
11. Trilium lake - Painted Hills - Dayville
12. Dayville - Boise
13. Boise -CotM
14. CotM - Yellowstone
15. Yellowstone
16. Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone - Grand Teton
19. Grand Teton
20. Grand Teton - Bear lake
21. Bear lake - Deer Creek SP
22. Deer Creek SP - Arches NP
23. Arches NP
24. Arches NP - Moab (rustdag)
25. Moab - Canyonlands - Dead Horse SP
26. Dead Horse SP - Goblin valley - Capitol Reef
27. Capitol Reef
28. Capitol Reef - Monument valley
29. MV - Page
30. Page (tour Antelope canyon)
31. Page - Bryce Canyon
32. Bryce Canyon
33. Bryce - Zion
34. Zion
35. Zion
36. Zion - Valley of fire SP
37. Valley of fire SP
38. Valley of fire SP - Las Vegas
39. Las Vegas - AMS
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis pompedom11: Seattle - Las Vegas met camper 5wk

Bericht door pompedom11 »

Inmiddels zijn we weer thuis, we hebben echt een geweldige reis gehad, mede dankzij tips op het forum en uit door mij uitvoerig doorgespitte blogs van forumleden. Hiervoor dank.

Het reizen met de camper en 2 peuters is opnieuw goed bevallen. Het huren van Cruise America trouwens ook. Zowel bij ophalen in Seattle als inleveren in Las Vegas hele vlotte service, beide keren binnen 20min klaar en de camper was echt heel prima (C30).

Ik had nooit eerder een roadbook gemaakt en zoveel van te voren geboekt, maar het was eigenlijk heel fijn en gaf een hoop rust tijdens de reis. We zijn 1x van de planning afgeweken omdat we in slecht weer korter in Teton gebleven zijn en een nacht in Green River hebben toegevoegd, waardoor we eigenlijk een dag extra in Arches hadden.

We hadden bewust gekozen voor een max van 200mijl per rijdag, en dat was met de kids echt een goede keuze. Daardoor sta je soms op een beetje random campings, zoals in Wilder Idaho of Deer Creek state park in Utah, maar het is ook erg leuk om tussen de 'gewone' Amerikaanse kampeerders te staan die bijv met het gezin een visweekendje doen.

Hoogtepunten:
- de kust. Zowel de camping in Kalaloch (Olympic) en Nehalem Bay SP (Oregon) waren prachtig, direct bij het strand incl. langszwemmende walvissen
- Yellowstone in de sneeuw. We waren onderweg er naartoe bijna omgedraaid ivm sneeuw op de weg, maar gelukkig hebben we doorgezet. Het was echt prachtig, rustig met mensen, druk met wildlife. En goed te doen met de camper, ondanks snachts -8 tot -10
- Arches incl camping in het park. Heerlijk gewandeld, en snachts een overdadige hoeveelheid sterren
- Antelope Canyon. Bij aanvang van de tour dachten we echt, waar zijn we aan begonnen, wat een hoop mensen, wat een drukte. Maar al snel verspreide men zich en hadden we de canyon toch een beetje voor onszelf
- Bryce. Ondanks de drukte op de rim verdwijnen die mensen zodra je afdaalt tussen de Hoodoos.
- Fietsen in Zion. Jammer dat de Scenic drive niet langer is, wij hadden nog wel wat langer kunnen peddelen met de kids in de kar

Al met al een reis met heel veel verschillende landschappen en ervaringen, van sneeuw tot woestijn.
Nu maar gaan dromen over onze volgende trip :)

Groetjes Sarah
Miesjelle
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis pompedom11: Seattle - Las Vegas met camper 5wk

Bericht door Miesjelle »

Toffe reis gemaakt dus :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer