Op route Portland - Crater Lake nog andere bezienswaardigheden?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Hollie
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jun 2013, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zoetermeer

Op route Portland - Crater Lake nog andere bezienswaardigheden?

Bericht door Hollie »

Goedemiddag,

Ik ben bezig met een route voor onze aanstaande vakantie (Seattle - Phoenix). Nu zit ik met het volgende, als we vertrekken uit Portland dan willen we naar crater lake toe. Echter is dit wel een behoorlijk stukje rijden voor op 1 dag.

Iemand nog tips om dit te splitsen in 2 dagen met bezoek aan andere dingen?

Heb wel al gevonden, Silver Falls SP en Santiam SF.

Alvast bedankt!

Mvg, Anthony.
Laatst gewijzigd door markro op 05 jan 2019, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: portland - crater lake

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich valt dat toch wel mee? Het is goed te doen in 1 dag. Maar als je voldoende itjd hebt kun je nog stoppen in bijvoorbeeld Bend. In welke tijd van het jaar ben je er, is het lang licht? En heb je de volgende ochtend nog tijd voor Crater Lake? En ga je ook al naar de kust?

Marianne
Hollie
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jun 2013, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zoetermeer

Re: Op route Portland - Crater Lake nog andere bezienswaardigheden?

Bericht door Hollie »

we zijn er van 6 sept - 28 sept

De kust pakken we mee bij rialto beach. Daarna rijden we niet meer langs de kust.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Op route Portland - Crater Lake nog andere bezienswaardigheden?

Bericht door Almere vak V »

Via de kust valt af begrijp ik. Dan kan je via de I5 naar beneden. Maar je kunt ook via Bend. Dan zou mijn keus eerder de laatste zijn.

Wij zijn er nu een paar keer geweest. Maar wij doen meestal een rondje op dezelfde dag. Wij komen uit Estacada. Meestal op de heenweg via Bend. Of echt helemaal binnendoor via Detroit Lake over de 224. Vind ik persoonlijk de mooiste route. Maar die neemt iets meer tijd in beslag.
Terug gaan we dan via de 58 naar Eugene. En daar kun je dan de I5 omhoog pakken. Dat doen wij nooit. Altijd bij Albany eraf zodat we in Stayton bij de A&W de beste hamburgers kunnen eten die er bestaan terijwl je daar ook meteen 50 jaar terug in de tijd gaat. Dan rijden we via Silver Falls of Silverton, mooi stadje, weer terug naar Estacada.

Via de I5 ben je denk ik toch al gauw 4 uur onderweg. Via Bend een half uur langer en via Detroit Lake nog een half uur langer. Maar net wat je wil.

Eugene is trouwens een erg leuke stad. Ramvol met studenten. Maar mocht je de kans hebben om er op een zaterdag te zijn als de Ducks thuis spelen, zowel op 7 als 14 september, kan ik je dat aanraden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer