Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
WendyDeBaere78
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2017, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door WendyDeBaere78 »

Op 20 augustus vertrekken mijn vader en ik richting de VS voor een rondje Denver - Yellowstone - Denver.

Ik heb volgende route samengesteld:

1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Estes Park (Peak to Peak Highway, Rocky Mountains)
3. Estes Park (Rocky Mountains)
4. Estes Park - Hill City (Scottsbluff NM, Crazy Horse)
5. Hill City (Mount Rushmore, Custer SP)
6. Hill City - Deadwood (Spearfish Canyon, Deadwood)
7. Deadwood - Buffalo (Devils Tower NM)
8. Buffalo - Cody (door Bighorn National Forest)
9. Yellowstone (Lake Village)
10. Yellowstone (Canyon Village)
11. Yellowstone (Canyon Village)
12. Yellowstone (Mammoth)
13. Yellowstone (Geyser Area, Old Faithfull
14. Old Faithfull - Driggs (Grand Teton NP)
15. Driggs - Dubois (Grand Teton NP)
16. Dubois - Winter Haven (enkel rijden)
17. Winter Haven - Golden (Georgetown, Buffalo Bill Museum, enz ...)
18. Golden (Denver)
19. Golden (Denver)
20. Denver - Amsterdam

Op zich ben ik hier héél blij mee, alleen ... ik twijfel om een nachtje langer in Yellowstone te blijven (Old Faithfull gebied) ten koste van 1 dag Grand Teton.
Of nog een mogelijkheid: 1 dag extra Yellowstone, de 2 dagen Grand Teton zoals voorzien en 1 dag minder in Denver.

Wat denken jullie?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie input!

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2: Mooie route. :thumbup:

Van Estes Park via Scotts Bluff naar Hill City is best een lange rit. Je zou gebruik kunnen maken van het feit dat je de eerste dag na aankomst vanwege het tijdsverschil waarschijnlijk heel vroeg wakker bent, om die dag naar Hill City te rijden en Rocky Mountain N.P. aan het eind te plannen. Bijkomend voordeel is dat je dan al wat meer aan de grote hoogte bent gewend. Je kunt van Dubois naar de westkant van RMNP - Grand Lake of Granby - rijden en de volgende dag via de Trailridge Road naar Estes Park.

In het Buffalo Bill Historical Center Of The West in Cody is één van de vijf museums ook gewijd aan Buffalo Bill. Reserveer wel voldoende tijd voor de vijf museums, ze sluiten in de zomer om 18.00u. Kaartjes zijn twee opeenvolgende dagen geldig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route. Liggen de overnachtingen in Yellowstone al vast? zo nee dan zou ik ook overwegen om Rocky Mountain NP op het laatst te doen. Op zich lijkt de tijd voor Yellowstone mij wel prima zo. Wij hadden er in 2015 5 overnachtingen, dan kun je toch heel veel doen. Kijk eens in ons verslag daarvoor. Eind augustus zijn de dagen natuurlijk wel korter, dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik vind Driggs een aparte keuze. Waarom niet iets in het park of in Jackson?

Waarom zoveel dagen in Golden? En waar ligt Winter Haven?

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door tomhster »

Omdat de Best Western in Driggs veel goedkoper is, denk ik :lol: Het is een functionele stop, maar een echte uitvalsbasis is het niet. Je moet een stuk door de bergen voor je in Jackson of GT bent. Ik zou het dus misschien als eerste of laatste nacht in dat gebied doen, maar niet heen en weer rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

De BW kost ongeveer 170 dollar per nacht. Daarvoor zit je ook in de Ranch Inn of de Kudar Motel in Jackson.

Marianne
WendyDeBaere78
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2017, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door WendyDeBaere78 »

Dank je wel voor jullie input!

De overnachtingen in Yellowstone liggen vast, dus daar kan ik nog weinig aan veranderen behalve dan de extra nacht toevoegen (ik heb twee reservaties lopen, 1 voor 1 nacht en 1 voor 2 nachten, vandaar de de keuzestress).

De overnachting in Driggs is inderdaad een functionele stop, net zoals die in Winter Park (het moest Park zijn, niet Haven! Sorry!!!).
Het is de bedoeling om er naartoe te rijden via de Teton Park Road en dan de dag nadien via de 89 naar Dubois te rijden.
Deze overnachting zou ik eventueel kunnen laten schieten zodat we weliswaar Grand Teton moeten 'afhaspelen' maar een zee van tijd hebben in het gebied rond Old Faithfull en dan onmiddellijk doorrijden naar Dubois.

We zijn geen "grootstadmensen", vandaar onze keuze om buiten Denver Stad te blijven overnachten. Van daar uit gaan we wel een aantal dingen doen zoals het Buffalo Bill museum en Denver zelf staat ook wel op het programma.
Mijn vader vind het fijn om de laatste paar dagen in hetzelfde hotel te overnachten, voor mij persoonlijk speelt dit minder. Maar ja, samen reizen is steeds een beetje geven en nemen, toch? :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou wel voldoende tijd uittrekken voor Grand Teton. Met een overnachting in Jackson in plaats van in Driggs rij je veel minder onnodige kilometers.
Je kuntcalrijd nog een extra nacht vastleggen in Yellowstone, annuleren kan gratis tot een maand voor aankomst dus de stress is niet nodig. Maar je hebt nu al aardig wat tijd voor het park.

Marianne
WendyDeBaere78
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2017, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door WendyDeBaere78 »

Hey Marianne,
Je hebt helemaal gelijk, de Tetons verdienen ook wel wat aandacht. Ik heb een aanvraag gedaan voor de Ranch Inn, thx voor de tip!!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis WendyDeBaere78: rondje Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door ingrid14 »

Hopelijk lukt het bij de Ranch Inn.
Die is prijs/ligging ideaal.

Je hebt al 5 nachten Yellowstone dus ik zou dit zo laten en vervolgens 2 nachten in Jackson doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer