Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door bloodymarie »

26 augustus 2019 vliegen we naar Denver om vanuit daar naar Seattle te rijden. Ik heb de volgende voorlopige route gemaakt:

Dag 1 26-aug Amsterdam – Denver
Dag 2 27-aug Denver – RMNP
Dag 3 28-aug RMNP
Dag 4 29-aug RMNP - Glenwood Springs
Dag 5 30-aug Glenwood Springs – Moab
Dag 6 31-aug Moab
Dag 7 01-sep Moab – Capitol Reef
Dag 8 02-sep Capitol Reef - SLC
Dag 9 03-sep SlC – Grand Teton
Dag 10 04-sep Grand Teton - Yellowstone
Dag 11 05-sep Yellowstone
Dag 12 06-sep Yellowstone
Dag 13 07-sep Yellowstone – Helena
Dag 14 08-sep Helena – Glacier
Dag 15 09-sep Glacier
Dag 16 10-sep Glacier
Dag 17 11-sep Glacier - Newport
Dag 18 12-sep Newport - North Cascades
Dag 19 13-sep North Cascades
Dag 20 14-sep North Cascades – Olympic
Dag 21 15-sep Olympic
Dag 22 16-sep Olympic – Seattle
Dag 23 17-sep Seattle
Dag 24 18-sep Seattle – Amsterdam

- We reizen met auto+hotels/cabins
- Onze spruit van dan 1,5 jaar oud gaat mee
- Moab hebben wij al een keer gezien, maar willen hier graag nog een paar dagen doorbrengen. Ook om het contrast rode rotsen/bergomgeving in onze vakantie te hebben.
- Gekozen om te eindigen in Seattle, vanwege de rechtstreekse vlucht terug. De tickets zijn al geboekt, de accomodaties nog niet. Dus de route ligt niet vast.

Ik heb de volgende vragen:
- Ik ben nog onbekend vanaf het stuk Yellowstone-Seattle. Is deze route te rijden? Wat zijn bezienswaardigheden die ik niet heb opgenomen en die ik echt moet doen.
- Ik weet dat we ook koud weer kunnen verwachten, maar is het echt mutsen en wanten werk?

Alvast bedankt voor de reacties!
Afbeelding
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door SanFran »

Mooie reis in het vooruitzicht! Ik ga dit topic even volgen. Wij gaan in ongeveer dezelfde periode ook een deel van jullie reis maken. Voor ons is ook het stuk na Yellowstone onbekend! We zullen waarschijnlijk ook tegelijk in Grand Teton en Yellowstone zijn :P
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door tomhster »

De kans op echte kou is echt heel klein. Ik zou Olympic er uit gooien om meer tijd te hebben onderweg. Ook is de route binnendoor via Vernal en Rock Springs van Moab naar Jackson zeer te prefereren boven de saaie en onprettige I 15 en Salt Lake City. Als je toch al in Glacier bent kun je ook overwegen om via Canada naar het westen te rijden. Dan pak je de zeer mooie Icefield parkway nog mee (en onderweg een veel grotere kans om beren te zien).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook iets overslaan op het laatst- maar ik dacht aan North Cascades - om zo iets meer tijd te hebben voor bijvoorbeeld Yellowstone.
Iets meer tijd in Colorado is ook wel mooi.

Wij reden in 2015 en 2017 van Capitol Reef naar Grand Teton. Niet via Vernal maar we hebben wel de I15 zoveel mogelijk vermeden.
Misschien heb je iets aan die reisverslagen voor dat deel van de route.

Marianne
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door bloodymarie »

Dank voor de reacties. Vergeten in mijn openingspost te zetten dat wij al eerder in Yellowstone zijn geweest, toen hadden we 5 dagen. Vandaar nu iets minder tijd, is het dan wel te doen om North Cascades er in te houden? Misschien is 1 overnachting daar voldoende?

Toen hebben we de I15 ook zoveel mogelijk vermeden en zijn we via Bear Lake naar Grand Teton gegaan. Ik vond deze weg erg mooi en wil deze nog wel eens rijden. De weg via Rock Springs hebben we toen weer terug gereden, maar dan missen we Capitol Reef die we de vorige reis (per ongeluk) hebben overgeslagen.

@tomhster Canada hebben we overwogen, maar dit is minimaal 800 km extra. Dat zie ik eigenlijk niet zitten met onze spruit. Is Olympic niet de moeite waard om te bezoeken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door bloodymarie »

Na wat gesleutel, hebben we een aangepaste route. We kiezen toch liever voor een gedeelte wat we nog niet hebben gedaan. Dat betekend Moab/Capitol Reef eruit en South Dakota er in. Ook een dag extra Yellowstone ten koste van Glacier. We komen nu op de volgende planning:

Dag 1 26-aug Amsterdam – Denver
Dag 2 27-aug Denver – RMNP
Dag 3 28-aug RMNP
Dag 4 29-aug RMNP - Black Hills
Dag 5 30-aug Black Hills
Dag 6 31-aug Black Hills - Deadwood
Dag 7 01-sep Deadwood - Sheridan
Dag 8 02-sep Sheridan - Cody
Dag 9 03-sep Cody – Grand Teton
Dag 10 04-sep Grand Teton - Yellowstone
Dag 11 05-sep Yellowstone
Dag 12 06-sep Yellowstone
Dag 13 07-sep Yellowstone
Dag 14 08-sep Yellowstone - Helena
Dag 15 09-sep Helena - Glacier
Dag 16 10-sep Glacier
Dag 17 11-sep Glacier - Newport
Dag 18 12-sep Newport - North Cascades
Dag 19 13-sep North Cascades
Dag 20 14-sep North Cascades – Olympic
Dag 21 15-sep Olympic
Dag 22 16-sep Olympic – Seattle
Dag 23 17-sep Seattle
Dag 24 18-sep Seattle – Amsterdam

Is dit een beetje te doen? Iemand nog tips, of waar we echt meer dagen voor uit moeten trekken? In een eerder bericht, zei iemand om Olympic er uit te halen, is dit niet de moeite waard?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door Tantelotje »

Ik vind Olympic heel erg de moeite waard maar 2 nachten is denk ik net niet voldoende. En dan kun je die nachten beter ergens anders toevoegen, misschien extra nachtje GT en Glacier.

Vroeg me nog even af wat je precies in je vorige post bedoelde. Je geeft aan bekende plaatsen te wisselen voor nieuwe plaatsen maar offert een dag Glacier op voor een extra dag Yellowstone, terwijl ik begreep dat je daar al geweest was? Dan zou ik er juist voor kiezen om wat ruimer tijd te hebben voor Glacier.

Enneh... ik hoop dat het met de kou mee gaatavllen want wij vertrekken ongeveer in dezelfde periode van Seattle via North Cascades, Glacier, Yellowstone en GT naar het zuiden :thumbup:
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Reis BloodyMarie: Denver - Seattle

Bericht door bloodymarie »

De extra dag Yellowstone is eigenlijk om Grand Teton die eerste dag beter te bekijken en dan pas in de namiddag terug naar Yellowstone te rijden. Vandaar de extra dag. Maar je hebt gelijk, dat hebben we wel al eens eerder gezien. Misschien toch maar Olympic schrappen ten behoeve van een extra dag Glacier en misschien Seattle. Olympic zouden we dan kunnen toevoegen aan een volgende reis i.c.m. Vancouver en Banff etc. Blijft toch puzzelen :D .

Ik hoop ook dat het met de kou mee valt, toen we eerder in Yellowstone waren, was het halverwege september en hadden we 's nachts vorst. Overdag was het wel zo'n 25 graden, dus daar hoop ik wel op!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer