Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Ik heb nu toch mijn twijfels over North Cascades op het einde van onze vakantie. Al weer watervallen terwijl we die eerder in de reis al gezien hebben in Olympic NP en bij Mount Rainier. Ik zie maar weinig routes hier op het forum met North Cascades NP.
Van de twee dagen die dan vrijkomen wil ik er eentje gebruiken voor een extra nacht bij Redwood NP. De andere nacht ben ik nog niet uit, wellicht bij Mount Rainier. Suggesties zijn erg welkom!
Verder vraag ik me af wat beter is: 2 dagen Bend of 2 dagen John Day Fossil Beds NM? Laatstgenoemd park bestaat uit 3 delen en krijg je die op 1 dag wel gedaan?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door tomhster »

North Cascades krijgt relatief weinig bezoekers omdat het inderdaad niet handig ligt. Of je er voor om wilt rijden is dus je eigen afweging. Ik zou twee dagen Bend doen. De interessantste zaken in John Day zijn goed te combineren. Je ziet toch nooit alles, de Painted Hills en het paadje door de gravelkleurige heuvels liggen vlak bij elkaar (1 km schat ik). Wat je daar nog omheen doet kun je van de tijdsplanning af laten hangen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Old Faithful »

JDFBNM bestaat weliswaar uit drie delen maar een bezoek hoeft niet lang te duren. Voor de Painted Hills zijn enkele uren tegen het vallen van de avond voldoende. De volgende dag kun je via de Sheep Rock Unit en de Clarno Unit naar The Dalles rijden. In de Sheep Rock Unit is het Thomas Condon Paleontology Center interessant en er zijn enkele, hoofdzakelijk korte,wandelingen. De Clarno Unit is een rotsformatie met enkele zeer korte wandelingen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Ik ben bezig met de route te maken. Vliegtickets en camper zijn geboekt voor rondje met startpunt Seattle. Via Bend ga ik naar John Day en dan naar The Dalles. Na The Dalles zie ik twee opties:
- de Columbia River Gorge helemaal rijden tot Troutdale
- alleen het eerste stuk Columbia River Gorge rijden tot Hood River en daar zuidwaarts de Mount Hood Scenic Byway (highway 35) om ook uit te komen bij Troutdale.
Wat is jullie de beste optie, mede gezien de bosbranden die geweest zijn langs de Columbia River Gorge?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Ik wil nu snel de definitieve route maken en dan campings gaan reserveren. Route is als volgt. Ik heb 1 dag over. Graag jullie adviezen over onderstaande route en wat te doen met die ene dag die ik over heb.

Dag 1 (6 juni): Amsterdam – Seattle
Dag 2 (7 juni): Camper ophalen - camping in Shelton (Olympia) (onderweg boodschappen doen)
Dag 3 (8 juni): Shelton – Lake Crescent (Olympic NP) (naar Hurrican Ridge)
Dag 4 (9 juni): Lake Crescent – Quinault (Olympic NP) (naar Sol Duc River Valley en naar Hoh Rain Forest)
Dag 5 (10 juni) Quinault (Olympic NP) – Cannon Beach
Dag 6 (11 juni): Cannon Beach – Newport
Dag 7 (12 juni): Newport – Coos Bay/North Bend
Dag 8 (13 juni): Coos Bay
Dag 9 (14 juni): Coos Bay – Crescent City (Redwood NP) (naar Jedediah Redwood)
Dag 10 (15 juni) Crescent City (Redwood NP) (naar zuidelijke deel van Redwood NP)
Dag 11 (16 juni): Redwood NP – Medford
Dag 12 (17 juni): Medford – Crater Lake
Dag 13 (18 juni): Crater Lake – Bend
Dag 14 (19 juni): Bend (naar Smith Rock SP)
Dag 15 (20 juni): Bend – John Day Fossils Beds N.M. (naar Painted HIlls)
Dag 16 (21 juni): John Day Fossil Beds N.M. – The Dalles (naar Sheep Rock Unit en Clarno Unit)
Dag 17 (22 juni): The Dalles – Troutdale (Portland) (naar Columbia River Gorge)
Dag 18 (23 juni): Troutdale – Mount Saint Helens
Dag 19 (24 juni): Mount Saint Helens – Mount Rainier
Dag 20 (25 juni): Mount Rainier
Dag 21 (26 juni): Mount Rainier
Dag 22 (27 juni):
Dag 23 (28 juni): Seattle (camper inleveren) – in de middag vlucht naar Amsterdam (aankomst29 juni)

Toevoeging: zouden we in 1 dag van Troutdale via mount Saint Helens naar Mount Rainier rijden dan hebben we zelfs twee dagen over. Blijft lastig om te kiezen, vandaar mijn vraag hier om advies!
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Ik heb ondertussen mijn rondreis vanuit Seattle voor het grootste deel rond, en de meeste campings zijn nu al gereserveerd.
De laatste dagen bezoeken we Mount Rainier, om daarna terug te gaan naar Seattle voor de terugvlucht. De planning van de laatste dagen is als volgt:
Dag 20 (25 juni): Mount Saint Helens (camping Silver Cove Resort) – Mount Rainier (van camping bij Mount St. Helens tot Paradise is 160 km, ruim 2 uur)
Dag 21 (26 juni): Mount Rainier
Dag 22 (27 juni): Mount Rainier
Dag 23 (28 juni): Mount Rainier – Seattle (camper inleveren vóór 10:30 uur) – Amsterdam (Vlucht vertrekt om 13:37 uur)

Ik realiseer me dat eind juni nog niet alle wegen open zullen zijn in Mount Rainier (grote kans dat White River deel en Sunrise deel nog dicht zijn). Het deel tussen Paradise en Stevens Canyon gaat in juni open dus daar zal ik eind juni waarschijnlijk geen last van hebben.
Maar ik weet niet goed, mede gezien de mogelijke wegafsluitingen, hoe deze laatste dagen in te delen, en op welke campings.We willen geen lange wandelingen doen, maar telkens maar enkele korte stukken.
Verder valt mij op dat de Cougar Rock Campground (in de buurt van Paradise deel) en de Ohanapecosh Campground momenteel niet te reserveren zijn. Heeft dit te maken met de government shutdown?
Wie helpt mij met de planning van bovengenoemde dagen? Alvast bedankt!!!
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Eskm »

@ Chell,... even jullie reisverslag doornomen en finaal ik blij als een kind: The Erickson Aircraft Collection in Madras, supertip :thumbup:.
Ik zie zo de oude Buck Danny - strips terug voor mijn ogen, dank. Hou van Nose Art: cartoons characters of lucky symbols en de slogans.

@Almere Vak V,
Van daaruit zou ik dan naar beneden rijden via Stayton. Daar kan je bij de A&W een hamburger eten terwijl je 40 jaar teruggaat in de tijd.
wij dalen ex Portland via Newport (Aguarium) naar Florence en verblijven er één nacht. Ook daar zie ik een A&W maar die in Stayton lijk me toch een omweg waard. Zelf ben ik fan van die 50/60/70 interieurs. Na Florence vervolgen onze weg naar Crater Lake/Bend/Hood River en terug naar Seattle.
Lopen we daar mogelijks onderweg iets 'ouds' tegen het lijf?

dank.
Groeten,
Martin
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Anne-Marie »

Hou er wel rekening mee dat de Erickson Aircraft Collection in Madras op maandag gesloten is. Wij stonden er helaas voor een dichte deur.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Almere vak V »

Eskm schreef:
18 mar 2019, 00:01
Zelf ben ik fan van die 50/60/70 interieurs.
Je schuift in zo'n bankje. Kijkt op het menu wat je wil hebben. En dan pak je de telefoon om je order door te geven. Met een beetje pech wordt de telefoon aangenomen door iemand die letterlijk 3 meter van je af staat. Echt te grappig...
Frank1967 schreef:
16 dec 2018, 13:27
- alleen het eerste stuk Columbia River Gorge rijden tot Hood River en daar zuidwaarts de Mount Hood Scenic Byway (highway 35) om ook uit te komen bij Troutdale.
Absoluut de bovenstaande route kiezen!!
Eskm schreef:
18 mar 2019, 00:01
Lopen we daar mogelijks onderweg iets 'ouds' tegen het lijf?
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je dan via de 5 naar Seattle rijdt. Vlak voordat je de 5 oprijdt heb je aan je linkerhand Sandy liggen. In Sandy heb je Calamity Janes. Misschien wel het favoriete restaurant bij ons als we "thuis" zijn. Open van 12 tot 9 een wereld aan keus uit hamburgers, milkshakes die je met een vork kunt eten en alles is er oud. Gebouw is oud, vloer is oud, meubilair is oud, bediening is oud, kok is oud. Maar geweldige tent om vol verbazing om je heen te kijken. Kijk vooral omhoog. Ik denk dat er minsten $10.000 aan het plafond gespijkerd zit. Zorg dat je er ook tussen komt te hangen!!

Als je dan toch via de 5 omhoog rijdt kom je langs Olympia. Sowieso een mooi stadje. Maar in Olympia heb je de Fish Brewing Company. Niet oud. Afgezien van het feit dat ze daar vis en bier hebben, hebben ze er ook de beste pulled pork die ik misschien wel ooit heb gegeten. Ook een aanrader!!
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Frank1967 schreef: ↑16 dec 2018, 13:27
- alleen het eerste stuk Columbia River Gorge rijden tot Hood River en daar zuidwaarts de Mount Hood Scenic Byway (highway 35) om ook uit te komen bij Troutdale.
Absoluut de bovenstaande route kiezen!! (Reactie Almere Vak V)

Vraag: als ik deze route neem, dan mis ik Multnomah Falls. Is dat niet zonde? Of krijg ik daar meer voor terug met de Mount Hood Scenic Byway?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door chell »

Eskm schreef:
18 mar 2019, 00:01
@ Chell,... even jullie reisverslag doornomen en finaal ik blij als een kind: The Erickson Aircraft Collection in Madras, supertip :thumbup:.
Ik zie zo de oude Buck Danny - strips terug voor mijn ogen, dank. Hou van Nose Art: cartoons characters of lucky symbols en de slogans.
Leuk dat ik je zo onbewust iets getipt heb! Het wat voor ons ook een aangename ontdekking (voor mijn vriend ietsje meer dan voor mij :wink: ). Die vliegtuigen staan er echt prachtig bij daar!
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Almere vak V »

Frank1967 schreef:
18 mar 2019, 21:15
Vraag: als ik deze route neem, dan mis ik Multnomah Falls. Is dat niet zonde? Of krijg ik daar meer voor terug met de Mount Hood Scenic Byway?
Klopt inderdaad dat je dan Multnomah Falls mist. Ik was er alleen vanuit gegaan dat je bij Troutdale even de 84 zou opschieten om naar Multnomah te rijden. Is een ritje van nog geen half uur en dan sta je voor Multnomah. Op de parkeerplaats op de terugweg kan je kiezen of je verder naar het oosten rijdt, wat jullie niet willen, of terug naar het westen. Als je terugrijdt ga je eigenlijk vrij snel na Troutdale de 205 op bij het vliegveld en dan ben je al op weg naar Seattle.
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Wij komen juist uit het oosten, namelijk vanaf Deschutes River State Recreation Area (in de buurt van de The Dalles). Hier hebben we de dag ervoor een camping. Almere vak V, hoe zit het dan met de route en het omrijden om Multnomah te zien?
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2019, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Almere vak V »

Je rijdt vanuit The Dalles naar Hood River. Bij Hood River ga je van de 84 af naar de 35 richting het Zuiden. Dan rij je eigenlijk min of meer Mt Hood tegemoet en er ook meteen tegenop. Als je bijna boven bent ga je verder op de 26. Dat kan richting het zuiden maar jullie gaan dan richting het westen. Richting Sandy. Mocht je honger hebben gekregen, hamburger scoren bij Calamity Janes in Sandy. Echt top!! Milkshakes eet je hier met een vork.
Dan houdt voor Gresham de 26 eigenlijk op. En kan je rechts naar Troutdale of Wood Village. En bij allebei kan je dan rechtsaf de 84 weer op richting Multnomah Falls. Van daar ben je er dan binnen het half uur.
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Duidelijk, bedankt voor je antwoorden! Inderdaad, van Troutdale naar de waterval is slechts 20 min volgens Google Maps dus prima te doen. Ik ga Mt.Hood Scenic Byway in ons roadbook opnemen. Nog minder dan 3 maanden te gaan, we hebben er zin in. :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2019, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Roosuithoorn »

Ken je deze site al? https://traveloregon.com/things-to-do/t ... ic-drives/

Je kunt op deze site gratis brochures aanvragen over alle scenic byways in Oregon. Ze worden ook naar Nederland opgestuurd. Wij hebben er vorig jaar veel plezier van gehad. In de brochures geven ze ook uitleg wat je zoal tegen komt op de scenic byways.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Nee, kende ik nog niet. Bedankt voor de tip!
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Ik heb een vraag over de Redwood parken bij Crescent City. We komen vanuit het noorden, Oregon, en hebben dan twee dagen in Crescent City voordat we weer verder noodwaarts gaan richting Medford in Oregon. Nu liggen er verschillende parken bij Crescent City maar ik vraag me af wat de highlights zijn. We hoeven echt niet twee volle dagen te besteden aan de redwoods, 1 volle dag of twee halve dagen lijkt me voldoende. Ik heb ook ergens gelezen dat niet alle wegen in deze parken met een camper te doen zijn.
Dus welk park(en) moeten we beslist doen, rekening houdend met de camper?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Frank1967 schreef:
28 mar 2019, 20:08
Ik heb een vraag over de Redwood parken bij Crescent City. We komen vanuit het noorden, Oregon, en hebben dan twee dagen in Crescent City voordat we weer verder noodwaarts gaan richting Medford in Oregon. Nu liggen er verschillende parken bij Crescent City maar ik vraag me af wat de highlights zijn. We hoeven echt niet twee volle dagen te besteden aan de redwoods, 1 volle dag of twee halve dagen lijkt me voldoende. Ik heb ook ergens gelezen dat niet alle wegen in deze parken met een camper te doen zijn.
Dus welk park(en) moeten we beslist doen, rekening houdend met de camper?
Niemand??
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Franciscus »

Ik weet niet welke parken je beslist moet doen aangezien ik maar een van de twee parken daar bezocht heb. Ik schreef eerder dit;
Del Norte Coast Redwood State Park. Daar kamperen op Mill Creek Campground, wij vonden het schitterend, je staat midden tussen de woudreuzen. Mooie wandelingen te maken in dat gebied, o.a. de Damnation Trail, schitterende route door de Redwoods naar de kust.
Heb je nu een overnachting ín Crescent City? Daar is op zich niet veel mis mee maar een heel inspirerend dorp is het niet. Als je op Mill Creek Campground zou staan heb je wel echt de Redwood beleving, ik kan het alleen maar aanraden. Op de site kun je vast en zeker wel zien hoe tot welke afmetingen campers zijn toegestaan.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer