Reis Stan.Gobien: Glacier, Yellowstone en ... vanuit Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Reis Stan.Gobien: Glacier, Yellowstone en ... vanuit Seattle.

Bericht door Stan.Gobien »

Hallo iedereen,

Midden juni 2019 trekken we weer de grote plas over.
We doen een rondje vanuit Seattle (meest gunstige prijs voor vliegtickets) en willen Yellowstone, Grand Teton, Glacier, Palouse en meer bezoeken.
Ondertussen heb ik een rondje samengesteld, maar ik heb een beetje schrik dat het wat te veel van het goede is.
Daarom graag jullie kritische blik er eens op werpen.

Seattle hebben we in 2014 al bezocht, alsook Mt. Rainier, Olympic, Columbia Gorge en Crater Lake.
Yellowstone, Grand Teton en Mt. Rushmore hebben we in 2010 eens vluchtig bezocht.

Ik heb nog 2 dagen over die ik kan gebruiken om eventueel het tempo wat te vertragen. Of misschien laat ik beter badlands er compleet uit, maar ja wanneer gaan we daar ooit nog eens in de buurt zijn! Devils Tower lijkt ons ook superleuk.

Code: Selecteer alles

Dag	Datum	Van	Naar	Todo
1	wo 12 jun 19	Amsterdam	Seattle-Tacoma, WA	auto ophalen, Safeway of Wallmart inslaan
2	do 13 jun 19	Seattle-Tacoma, WA	Yakima, WA	Mt. St.-Helens
3	vr 14 jun 19	Yakima, WA	Colfax, WA	Palouse Falls, Palouse Steptoe Butte
4	za 15 jun 19	Colfax, WA	Caldwell, ID	Hells Canyon
5	zo 16 jun 19	Caldwell, ID	Jackson, WY	Craters of the Moon NM
6	ma 17 jun 19	Jackson, WY	Jackson, WY	Grand Tetons NP
7	di 18 jun 19	Jackson, WY	Old Faithful, WY	Yellowstone NP
8	wo 19 jun 19	Old Faithful, WY	Gardiner, MT	Yellowstone NP
9	do 20 jun 19	Gardiner, MT	Canyon, WY	Yellowstone NP
10	vr 21 jun 19	Canyon, WY	Sheridan, WY	Beartooth Hwy
11	za 22 jun 19	Sheridan, WY	Rapid City, SD	Devils Tower NM

Code: Selecteer alles

12	zo 23 jun 19	Rapid City, SD	Interioir, SD	Custer SP, Badlands NP
13	ma 24 jun 19	Interioir, SD	Billings, MT	
14	di 25 jun 19	Billings, MT	Many Glacier?	
15	wo 26 jun 19	?	Many Glacier, MT	2 Medicine
16	do 27 jun 19	Many Glacier, MT	Rising Sun, MT	Many Glacier hike
17	vr 28 jun 19	Rising Sun, MT	Libby, MT	Going to the sun road
18	za 29 jun 19	Libby, MT	Winthrop, WA	Pend Oreille scenic byway, Sherman Pass scenic byway
19	zo 30 jun 19	Winthrop, WA	Bellingham, WA	Washington Pass, Rainy Pass, North Cascades NP, MT Baker
20	ma 1 jul 19	?	?	
21	di 2 jul 19	?	Amsterdam	
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis: Stan.Gobien Glacier, yellowstone en ... vanuit Seattle

Bericht door Tipsy_1 »

Het is wel pittig maar jullie reizen altijd wel aan een redelijk tempo he.
Ik zou zoiets ook wel durven doen qua tempo, enkel die dag met Custer en badlands in 1 dag... dat zou ik niet aanraden. Daar zou ik een nacht toevoegen. Dat is nl een erg fijne streek (wind cave NP vonden wij zalig om 's avonds en 's ochtends rond te touren, de grotten zelf hebben we niet eens bezocht)
(kijk daarvoor misschien eens in ons 2017 (juni) reisverslag, voor nog wat ideetjes en inschatting thuis. die missile dingen die daar liggen zijn ook erg interessant trouwens!)

Bij Mount St helens kan ik de helicoper vlucht erg aanraden! (reisverslag 2015)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Stan.Gobien: Glacier, Yellowstone en ... vanuit Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Mooie reis met wel enkele pittige reisafstanden door de keuze van Seattle als begin- en eindpunt, maar blijkbaar is dat voor jullie geen bezwaar.

De eerste dag die over is, zou ik in Cody plannen. Je kunt via de Beartooth Pass en Bearcreek rijden of op de Beartooth Pass omkeren en dan via de Chief Joseph Highway rijden. Waarschijnlijk heb je enkele uurtjes over voor een bezoek aan de vijf museums van het Buffalo Bill Center Of The West. Je kunt dan ook beslissen of je het de moeite waard vindt de volgende dag nog terug te gaan. De kaartjes zijn twee dagen geldig. Van Cody kun je via de 14a door de Bighorn Mountains met een stop in Bighorn Canyon N.R.A. naar Sheridan rijden. Dat zal ongeveer 4 uur pure rijtijd zijn.

De tweede dag zou ik in de Black Hills plannen. Badlands N.P. en Custer S.P. met de Needles Highway, Iron Mountain Road, Wildlife loop en Sylvan Lake op één dag vind ik wel een heel grote uitdaging. Willen jullie niet (meer) naar Mount Rushmore N.M. en/of Crazy Horse Memorial?
Komende van Sheridan zou ik niet overnachten in Rapid City maar doorrijden tot Interior. Je rijdt dan al een stuk(je) door Badlands N.P. Lijkt me mooi tegen het vallen van de avond. Bij voldoende tijd zou je al bij Wall de 240 door Badlands N.P. kunnen nemen. Kiezen jullie bewust voor Rapid City? Wij hebben in Custer overnacht en dat beviel goed. Ik lees op het forum vaak ook goede berichten over Hill City en Keystone.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer