Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door ingrid14 »

Over Oregon Coast kan ik niets zeggen, daar zijn we nog niet geweest.

Voor Crater Lake: wij verbleven in 2016 in de Cabins bij Mazama Village. Het is maar 7 mijl van de rand af.

Ik zie in je route geen Mount Saint Helens en Columbia River Gorge.
Mount Saint Helens zou ik bezoeken op de dag dat je van Seattle naar Portland gaat. Bij Johnson Ridge Observatory is een zeer interessant visitor center. Inkom is met je America the Beautiful Pass.
Columbia River Gorge met al zijn watervallen zou je kunnen doen op dag 12 (ongeveer deze route https://goo.gl/maps/LzNSwmDkwQD2)

Marianne gaf het al aan maar enkel Port Angeles bij Olympic lijkt me ook niet zo handig.
Op dag 14 zou ik van Packwood naar Forks rijden en dan op dag 15 naar Port Angeles.
Check vooraf goed de getijden tabellen voor je de stranden bij Forks gaat bezoeken, best bij eb bezoeken.
https://tidesandcurrents.noaa.gov/tide_predictions.html

Moest je nog niet genoeg reisverslagen hebben :wink: , in 2016 gingen we van Seattle naar SF en in 2018 deden we een rondje Seattle. Link via mijn onderschrift.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door Roosuithoorn »

EvelienK. schreef:Ik heb weer even gekeken naar de route en wat aanpassingen gemaakt.
10) Bend - Mount Hood (in welke plaats zouden jullie dan overnachten?)
Wij hebben in september 2 nachten in het Best Western in Hood River geslapen. Dat was echt een super hotel! We hadden een balkon met uitzicht over de Hood River. 'S avonds hebben we in het restaurant van het hotel gegeten, buiten op het terras met wederom uitzocht op de rivier. Erg leuk!
http://www.hoodriverinn.com/

Voor verdere tips kun je mijn blog lezen. Ik vond Oregon een super leuke staat!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door EvelienK. »

Bedankt weer voor de tips! Die neem ik mee in mijn roadbook en mijn reis sowieso ;-)
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door EvelienK. »

ingrid14 schreef:Over Oregon Coast kan ik niets zeggen, daar zijn we nog niet geweest.

Voor Crater Lake: wij verbleven in 2016 in de Cabins bij Mazama Village. Het is maar 7 mijl van de rand af.

Ik zie in je route geen Mount Saint Helens en Columbia River Gorge.
Mount Saint Helens zou ik bezoeken op de dag dat je van Seattle naar Portland gaat. Bij Johnson Ridge Observatory is een zeer interessant visitor center. Inkom is met je America the Beautiful Pass.
Columbia River Gorge met al zijn watervallen zou je kunnen doen op dag 12 (ongeveer deze route https://goo.gl/maps/LzNSwmDkwQD2)

Marianne gaf het al aan maar enkel Port Angeles bij Olympic lijkt me ook niet zo handig.
Op dag 14 zou ik van Packwood naar Forks rijden en dan op dag 15 naar Port Angeles.
Check vooraf goed de getijden tabellen voor je de stranden bij Forks gaat bezoeken, best bij eb bezoeken.
https://tidesandcurrents.noaa.gov/tide_predictions.html

Moest je nog niet genoeg reisverslagen hebben :wink: , in 2016 gingen we van Seattle naar SF en in 2018 deden we een rondje Seattle. Link via mijn onderschrift.

Groetjes,

Ingrid
Hoi Ingrid,

Hoort Mount Saint Helens bij Mount Rainier N.P.? Omdat je er met je America the Beautiful Pass in mag? Bedankt voor je reactie!

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door EvelienK. »

Roosuithoorn schreef:
EvelienK. schreef:Ik heb weer even gekeken naar de route en wat aanpassingen gemaakt.
10) Bend - Mount Hood (in welke plaats zouden jullie dan overnachten?)
Wij hebben in september 2 nachten in het Best Western in Hood River geslapen. Dat was echt een super hotel! We hadden een balkon met uitzicht over de Hood River. 'S avonds hebben we in het restaurant van het hotel gegeten, buiten op het terras met wederom uitzocht op de rivier. Erg leuk!
http://www.hoodriverinn.com/

Voor verdere tips kun je mijn blog lezen. Ik vond Oregon een super leuke staat!
Ik ken jullie verhalen van eerdere reizen, het leest echt heerlijk! Wat leuk dat jullie samen zulke mooie reizen maken! Volgens mij lachen jullie wat af. Heb je voor mij toevallig de namen van jullie hotels? Dan kan ik eens kijken of er voor ons wat bij zit :) Bedankt alvast voor deze tip!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door ingrid14 »

Het Johnston Ridge Observatory en de vulkaan liggen in het Gifford Pinchot National Forest. Mount Rainier NP ligt er een eind vanaf.
https://www.fs.usda.gov/recarea/gifford ... ecid=31562

De America the beautiful pass is er geldig.
Wel mee uit de auto nemen want je moet hem aan de ingang laten zien. Met 1 pas mag je met 4 binnen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door Roosuithoorn »

EvelienK. schreef:Ik ken jullie verhalen van eerdere reizen, het leest echt heerlijk! Wat leuk dat jullie samen zulke mooie reizen maken! Volgens mij lachen jullie wat af. Heb je voor mij toevallig de namen van jullie hotels? Dan kan ik eens kijken of er voor ons wat bij zit :) Bedankt alvast voor deze tip!
Dank je wel! We hebben inderdaad heuuul veel pret met z'n tweeën. Het scheelt dat we overal wel de lol van inzien, ook al loopt niet alles als gepland. Sterker nog, dat levert vaak de meest hilarische momenten op :lol:

Het leukste hotel waar we zaten was dus het genoemde hotel in Hood River. Nog een fijn hotel was Agate Beach Inn bij Newport. Aan het strand en met een gratis happy hour. Bij Crater Lake verbleven we in Union Creek resort in een cabin. Wel gedateerd, maar in een prachtige omgeving en met een restaurant op loopafstand.

De andere waren niet noemenswaardig of weet ik de naam niet meer van, aangezien we altijd op de bonnefooi reizen.
Heel veel plezier met de voorbereiding!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had Mt St Helens ook al genoemd. Zou ik zeker niet overslaan. Kijk eens in ons 2006-verslag daarvoor. Wij konden toen onze America the beautiful pas niet gebruiken maar dat is blijkbaar veranderd. Hoe dan ook geen reden om het wel of niet te bezoeken.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door ingrid14 »

Inkom Mt St Helens: Ik weet niet wanneer dit veranderde maar in 2016 en dus afgelopen zomer was de ATB pass er wel geldig.
In tegenstelling tot andere parken waar ze vragen om de pas zichtbaar in de auto te hangen, dien je hem hier mee te nemen en te presenteren bij het observatorium.

Misschien nog even meegeven dat het Hofstadt Bluffs visitor center gesloten is. Eind 2016/begin 2017 werd het verkocht door de NPS. Toen wij er afgelopen zomer langs kwamen was alles er verlaten en omgeven door hekken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door thebruins »

ik weet niet exact wat je van plan bent te doen in de Columbia River Gorge, maar houd er rekening mee dat vrijwel alle trails naar de watervallen aan de historic highway dicht zijn al geruime tijd en nog lang dicht zullen zijn als gevolg van de wildfires van 2017. toen ik er enkele maanden geleden was, was alleen Multnomah Falls te bereiken via I84 en verder niets: de historic highway is dicht en de trailheads ook. dus als je het opneemt in je planning, check van te voren goed bij USFS wat er wel en niet open is om teleurstelling te voorkomen :)
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door EvelienK. »

Martin & Marianne schreef:Ik had Mt St Helens ook al genoemd. Zou ik zeker niet overslaan. Kijk eens in ons 2006-verslag daarvoor. Wij konden toen onze America the beautiful pas niet gebruiken maar dat is blijkbaar veranderd. Hoe dan ook geen reden om het wel of niet te bezoeken.

Marianne
Hoi Marianne,

Ik heb het opgenomen in mijn lijstje :) Dank je! Jullie verslag ben ik mee begonnen, super fijn! Dank je wel! Daar haal ik ook leuke tips uit. Echt fijn zulke reisverslagen!

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door EvelienK. »

thebruins schreef:ik weet niet exact wat je van plan bent te doen in de Columbia River Gorge, maar houd er rekening mee dat vrijwel alle trails naar de watervallen aan de historic highway dicht zijn al geruime tijd en nog lang dicht zullen zijn als gevolg van de wildfires van 2017. toen ik er enkele maanden geleden was, was alleen Multnomah Falls te bereiken via I84 en verder niets: de historic highway is dicht en de trailheads ook. dus als je het opneemt in je planning, check van te voren goed bij USFS wat er wel en niet open is om teleurstelling te voorkomen :)
Dank je wel, fijn om rekening mee te houden! :thumbup:
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis EvelienK.: tips voor route Washington en Oregon gevraagd.

Bericht door Almere vak V »

Multnomah Falls alleen al vind ik de moeite waard om te bekijken. Op onderstaande website kan je precies bekijken wat er wel en niet open is.

https://www.oregon.gov/odot/regions/pag ... ghway.aspx

Een eindje verderop zit de Bonneville dam. Ook erg gaaf om te zien. En sowieso is de Vietnam Vetrans Memorial Highway geweldig om te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer