Glacier en Yellowstone NP welke hikes en waar overnachten?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Glacier en Yellowstone NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door debbie.dennis »

Volgend jaar ga ik samen met mijn vriend, onze twee dochters van 7 jaar en 1,5 jaar, en mijn ouders aan het begin van juli een aantal dagen naar Glacier NP.
Dag 1 --> We landen in de avond op Kalispell en zullen de eerste nachten in Whitefish verblijven.
Dag 2 --> We hebben de dag na aankomst niets op de planning staan. Die dag zullen de meiden nodig hebben om bij te komen.
Dag 3 --> Hikes vanuit Whitefish
Dag 4 --> Going to the sun road
Dag 5 --> Hikes in de buurt van Many Glacier
Dag 6 --> Hikes in de buurt van Many Glacier
Dag 7 --> Op weg naar Bozeman
Dag 8 --> Via Beartooth Highway naar Yellowstone
Planning voor Yellowstone nog niet klaar.

Ik zou graag tips willen hebben voor mooie wandelingen in Glacier (en Yellowstone) die te doen zijn met twee kinderen (ze kunnen allebei stukken in een rugdrager, maar hele steile paden of erg pittige wandelingen vallen wel af).
Is het verblijf in Glacier zo goed verdeeld of zou een andere verdeling beter zijn?
Eventueel ook nog tips voor overnachtingen.
Laatst gewijzigd door debbie.dennis op 23 okt 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Glacier NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door Felicitas »

In Many Glacier is de Swiftcurrent Pass Trail tot aan Bullhead Lake (6 km one-way) prachtig en vlak. De trail begint direct achter de Swiftcurrent Motor Inn. Een korte zijtrail brengt je bij Fishercap Lake, een meertje waar regelmatig moose worden gespot. En onderweg kom je ook langs Redrock Falls en Redrock Lake. Na Bullhead Lake kun je verder lopen de berg op, maar dan is het flink stijgen.

Bij de Many Glacier Lodge kun je ook mooi wandelen langs Swiftcurrent Lake en Lake Josephine. Eventueel kun je een klein stukje van de Grinnell Glacier hike doen. Je hoeft niet zo ver omhoog te lopen voor een prachtig uitzicht op het mooie blauwe Grinnell Lake.

Aan de Going-to-the-Sun road is de wandeling naar Hidden Lake Overview erg mooi, maar enorm populair. De parkeerplaats bij Logan Pass is snel vol. En misschien ligt er begin juli nog te veel sneeuw om deze wandeling te doen.

In Yellowstone is de hike naar Trout Lake leuk (forellen en kans op otters). De trailhead is in Lamar Valley. Ook de Storm Point Trail langs Lake Yellowstone is niet zo lang en een aanrader (aan oostzijde van Yellowstone). Je zult sowieso genoeg wandelen in Yellowstone. Het park is een aaneenschakeling van bezienswaardigheden zoals geisers, mudpots, watervallen, wildlife.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Glacier NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door Galapogos »

Het is altijd maar afwachten welke trails in Glacier NP toegankelijk zijn. Begin juli kan er nog sneeuw liggen op trails. Ook worden trails regelmatig afgesloten ivm berenactiviteit. Dat gezegd hebbende kun je in het Many Glacier-gebied volgens mij geen verkeerde keuzes maken. Wij hebben daar alleen de Grinnell Glacier-trail gelopen, dat is een absolute aanrader. Wij konden deze trail alleen half juli 2017 niet tot het einde lopen ivm sneeuw op de hoger gelegen delen van deze trail.

Of Grinnell Glacier te doen is met jullie kinderen durf ik niet te zeggen. Ik heb geen kinderen. :lol: Het pad kent steile stukken, maar is verder niet moeilijk of ingewikkeld. Tenzij er sneeuw ligt dan. Je kunt er in ieder geval altijd voor kiezen eerder weer om te draaien. En ook dan zul je een héle mooie wandeling achter de rug hebben. Het is mogelijk deze wandeling voor een deel in te korten door het eerste deel per boot af te leggen. Dat is dan echter niet het steile deel.

Een aantal wandelingen aan de Going-to-the-Sun-Road starten vanaf de Logan Pass. De parkeerplaats daar staat al vroeg vol. Als je daar wilt parkeren zou ik daar 's ochtends al vroeg heen rijden. Er gaan ook pendelbussen over de Going-to-the-Sun-Road, maar mijn ervaring uit de zomer van 2017 is dat je vaak lang op die pendelbussen moet wachten en het aantal mensen dat er gebruik van wilt maken buitensporig hoog is.

Een korte en niet al te moeilijke, maar érg mooie wandeling vond ik de wandeling naar St. Mary Falls. Deze wandeling heeft een trailhead aan de Going-to-the-Sun-Road, in de buurt van St. Mary. In juli 2017 stonden er ontzettend veel prachtige bloemen in bloei langs deze trail. Je kunt na St. Mary Falls nog doorlopen naar de Virginia Falls. Daar hadden wij geen tijd voor (het was bijna donker), maar dat moet ook erg mooi zijn.

Of het verblijf in Glacier goed verdeeld is durf ik niet te zeggen. Wij hebben ons vooral geconcentreerd op het Many Glacier-gebied en ik kan dus niet veel zeggen over het westelijke deel van het park. Maar met zes nachten totaal voor Glacier zul je in ieder geval tijd genoeg hebben. Whitefish ligt overigens nog drie kwartier van de westelijke ingang van het park vandaan.

Je bent op zoek naar tips voor overnachtingen. Gaat het dan over hotels of campgrounds?
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Glacier NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door debbie.dennis »

Bedankt voor de reacties die er nu al op staan. Super!
We zoeken overnachtingen in hotels, huisjes, cabins, etc. Geen luxe, wel schoon met een eigen badkamer. Mag met zijn allen in 1 kamer of verdeeld over 2 kamers. Voor Whitefish is gekozen omdat dit lekker dicht bij t vliegveld ligt en we daar een betaalbaar hotel met zwembad voor de kids hebben gevonden.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Glacier NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door Galapogos »

Wij kamperen meestal. Het enige hotel in (de buurt van) Glacier en Yellowstone dat ik echt kan aanbevelen is de Skyline Guest Ranch in Cooke City. Dit is een authentieke houten lodge aan de Beartooth Highway, nét voor je Yellowstone binnenrijdt. De kamers daar zijn niet zo heel duur, en de locatie is erg sfeervol.

Voor Glacier geldt dat verblijven in Many Glacier de moeite waard is. Daar zijn echter maar twee opties, het Many Glacier Hotel (duurder) en de Swiftcurrent Motor Inn (goedkoper). De Swiftcurrent Motor Inn voldoet vermoedelijk aan jullie wensen. Het is erg populair dus het is maar de vraag of er nog plek is voor volgend jaar zomer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door Martin & Marianne »

In Yellowstone zul je waarschijnlijk met de wandelingen naar de belangrijkste bezienswaardigheden al aardig vol zitten. Daarvoor is de NPS site en het krantje dat je bij de ingang krijgt heel handig. Is er tijd over dan zijn de wandelingen die Felicitas noemde leuk om te doen. Kijk daarvoor en voor andere mogelijkheden eens op mijn wandelsite.
Voor Yellowstone geldt ook dat accommodatie in het park snel vol is. Heb je al gekeken naar de mogelijkheden?

Misschien goed om je topictitel even aan te passen als je ook tips voor Yellowstone zoekt.

Marianne
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Glacier en Yellowstone NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door debbie.dennis »

De overnachtingen voor Glacier en Yellowstone zijn geboekt!
Omdat we nu al te laat waren met boeken, slapen we bij alle parken (net) buiten de parkgrenzen.
In Yellowstone slapen we bewust buiten het park zodat we een aantal nachten op 1 plek konden slapen en ook een hotel hebben met een zwembad. De meiden willen ook wat hè.
We gaan Yellowstone in via de Beartooth Highway. Eerst nog wel een overnachting in Bozeman en daarna in Cooke City, vanaf daar door naar West Yellowstone.
Daarna gaan we nog naar Grand Teton (de oudste vindt dit toch een hilarische naam, haha!).
Vanaf daar naar Salt Lake en dan verder naar het zuiden. Daar moeten we nog volop plannen, maar dat is weer een ander deel van het forum.
Bedankt voor alle tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier en Yellowstone NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk ook één locatie in het park nemen, daarvoor hoef je niet buiten het park te overnachten.
Maar een zwembad heb je niet in Yellowstone.

Marianne
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Glacier en Yellowstone NP welke hikes en waar overnachten?

Bericht door debbie.dennis »

In Yellowstone wilden we eventueel alleen in Canyon Village verblijven, daar was alles vol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer