Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door bigoak »

Net 3 weken terug, dus het wordt weer tijd om te plannen voor volgend jaar. Hierbij moet ik nog wel de overige leden overtuigen, maar met een mooie route zou dit gemakkelijk moeten kunnen. 2 jaar geleden een deel van dit land gereden en door hevige sneeuwval half september een deel van Yellowstone en alles van Grand Teton gemist. We zijn niet van de hikes. Een klein stukje lopen (tot 1 mijl heen en weer) is voor ons voldoende (en ja, dan missen we soms een mooi uitzicht). We vinden het niet erg om een lang stuk te rijden, maar willen wel tijd genoeg over hebben om nog iets te zien. Dus 300 mijl over een rechte weg is wel de max.

Ik dacht zelf hieraan voor het Noordoosten (ik heb nog een andere route van Chicago naar New Orleans en terug, maar die plaats ik wel in het juiste deel van dit forum):
Dag Beginplaats Eindplaats
1 Amsterdam - Denver
2 Denver - Denver
3 Denver - Cheyenne
4 Cheyenne - Badlands NP
5 Badlands NP - Badlands NP
6 Badlands NP - Buffalo
7 Buffalo - Yellowstone NP
8 Yellowstone NP - Yellowstone NP
9 Yellowstone NP - Yellowstone NP
10 Yellowstone NP - Yellowstone NP
11 Yellowstone NP - Grand Teton NP
12 Grand Teton NP - Grand Teton NP
13 Grand Teton NP - Salt Lake city
14 Salt Lake city - Capitol Reef NP
15 Capitol Reef NP - Arches NP
16 Arches NP - Arches NP
17 Arches NP - Mesa Verde NP
18 Mesa Verde NP - Mesa Verde NP
19 Mesa Verde NP - Grand Junction
20 Grand Junction -Rocky Mountain NP
21 Rocky Mountain NP - Denver
22 Denver - Amsterdam

De dubbele dag Denver aan het begin is vanwege de honkbal. We willen altijd de reis combineren met een of meerdere honkbalwedstrijden. Vertrekdatum is altijd na de zomervakantie en hangt dus mede af van het schema van het honkballen. Zijn er dingen die ik hierin mis of kan overslaan? Alvast bedankt.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door tomhster »

Het schema voor 2019 van de Colorado Rockies is al bekend, dus die variabele heb je niet meer.

En mijn vaste commentaar op dit rondje: Ga binnendoor van Jackson via Rock Springs en Vernal naar Zuid-Utah en niet via de snelweg/Salt Lake. Veel mooier en rustiger.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door Galapogos »

Enkele opmerkingen:

Het valt me op dat je van Badlands NP direct naar Buffalo reist, zonder tijd in te ruimen voor het tussenliggende gebied. In dit gebied liggen de Black Hills, met oa Custer State Park, Mount Rushmore, Wind Cave NP. Is het een bewuste keus dat stuk over te slaan? Want op deze manier heb je niet veel tijd daar iets van te zien.

Ben je al weleens in Moab geweest? Daar ligt behalve Arches NP ook nog Canyonlands NP en Dead Horse State Park. Als je er nog niet eerder geweest ben, zou ik zonder meer twee volle dagen (dus drie nachten) inplannen voor dit prachtige stukje Amerika.

Ik zou Capitol Reef en Mesa Verde achterwege laten, zodat er tijd vrijkomt voor een extra dagje Moab en wellicht wat tijd voor óftewel de Black Hills óftewel Rocky Mountains NP.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door SanFran »

Eens met Galapogos. Mount Rushmore vind ik zeker een must see als je daar nog niet bent geweest, maar dat kost je niet heel erg veel tijd. Custer SP is ook leuk om mee te pakken, maar vonden wij niet het mooiste van onze reis. Omgeving Moab verdient inderdaad zeker extra tijd als je daar nog niet eerder bent geweest. Wij vonden Canyonlands en Dead horse point SP zeker net zo indrukwekkend als Arches NP. Je tijd voor Rocky Mountain NP is ook echt kort. Het zou mooi zijn om daar 2 overnachtingen te plannen zodat je 1 volle dag hebt voor het park. Misschien Salt Lake City overslaan? Veel zul je daar toch niet doen als je vanuit Grand Teton komt en de volgende dag alweer door gaat.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door bigoak »

Dank voor de eerste reacties.

Het klopt dat het schema van de Rockies bekend is. Als we gaan, dan zullen we een van de dagen in Denver moeten zijn als ze thuis spelen. Het zal in september moeten (heb een bruiloft in NL eind augustus) en dan kan het zo zijn dat sommige bergpassen niet meer te rijden zijn.

Vorig jaar zijn we in het merendeel van de parken geweest: Arches, Capitol Reef (hele mooie sterrenhemel), Dinosaur, Mesa Verde, Yellowstone, Bryce, Zion en ook Monument Valley. We waren op weg van Yellowstone naar Grand Teton toen het zodanig sneeuwde dat we weer terug moesten van de park rangers omdat de wegen tussen de parken onbegaanbaar waren geworden. Dit betekende een omweg van zo'n 100 mijl. We hebben toen bijvoorbeeld Idaho Falls moeten overslaan om toch nog op tijd in Salt Lake te zijn om daar nog wat te kunnen zien. Salt Lake is inderdaad een stop tussen Grand Teton en Arches/Canyonlands.

In Mesa Verde waren we op tijd, maar werden vriendelijk doch dwingend verzocht niet verder in het park te gaan vanwege het zware onweer. Dit hebben we vanuit het restaurant kunnen zien en ik was blij dat ik binnen zat. Om vanuit Mesa Verde naar Rocky Mountain NP te rijden lijkt me een beetje teveel van het goede. Wellicht is er iets dichter in de buurt van RM NP zodat we toch bijna een volle dag daar hebben. Ook kunnen we een groot deel van de dag gebruiken voordat we door reizen naar Denver.

Canyonlands is niet ver van Arches waar we al geweest zijn. Dus Arches eventueel vervangen door Canyonlands en Dead Horse is zeker een optie. Ik zal er nog een nachtje over slapen. Een dagje Denver overslaan is een optie, misschien Yellowstone 1 dag minder. Vorig jaar was 3 dagen tekort, ook omdat bepaalde wegen ondergesneeuwd waren of in onderhoud zodat we niet richting Mammoth konden. Hierdoor was het overal zeer druk. We willen nu wat meer tijd er voor nemen.

Ik zal eerst even de medereizigers vragen of dit al interessant genoeg is om er verder mee te gaan. Het is niets voor niets een planning. Nog niets staat vast. Nogmaals bedankt.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door SanFran »

Als je Arches al bezocht hebt en Canyonlands en Dead Horse Point SP niet dan zou ik zeker daarvoor gaan. Echt prachtig daar :thumbup: Laat je medereizigers maar wat foto's zien :P
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt geen volle dag nodig voor Mesa Verde. Aan één guided tour heb je wel voldoende.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door PSVwally »

Mesa Verde kost je een uur of 6 om goed te bezoeken. Daarna zou je dus nog een stuk door kunnen rijden als
je optijd op pad gaat
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door Loek »

bigoak schreef: Het klopt dat het schema van de Rockies bekend is. Als we gaan, dan zullen we een van de dagen in Denver moeten zijn als ze thuis spelen. Het zal in september moeten (heb een bruiloft in NL eind augustus) en dan kan het zo zijn dat sommige bergpassen niet meer te rijden zijn.
De enige bergpas die dicht kan zijn in September is Trail Ridge Road in Rock Mountain NP. Verder kun je meestal in September nog goed uit de voeten in de Rockies, al kun je een keer een sneeuwbui tegenkomen die met een uurtje hooguit weer over is. Overigens is Trail Ridge Road nu pas (4 uur geleden) dicht gegaan vanwege sneeuw. Vergeet niet Colorado National Monument in te plannen als je in de buurt van Grand Junction bent.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Reis bigoak: rondje Denver - Denver 2019.

Bericht door bigoak »

Iedereen bedankt voor de tips. Ik zal in januari nogmaals kijken want vanochtend net een reisje met de kerst naar New York geboekt.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer