Reis Stephie: roadtrip Seattle-Las Vegas (of Los Angeles?).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Stephie
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2018, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Stephie: roadtrip Seattle-Las Vegas (of Los Angeles?).

Bericht door Stephie »

Wij willen graag medio mei een roadtrip maken van Seattle naar Las Vegas of Los Angeles. Hieronder het (voorlopige) reisschema.
Vanuit Seattle willen een bezoek brengen aan het Boeing museum.

We twijfelen nog of de eindbestemming Las Vegas of Los Angeles zal zijn. Wij zijn in 2009 al in LA geweest. Het was leuk om er een keer geweest te zijn, maar het is voor mij geen must om er naar terug te gaan. Dus als we de laatste 5 dagen in Las Vegas zijn vind ik dat ook leuk. We kunnen dan nog even relaxen, omdat de rondreis natuurlijk vrij pittig is qua afstanden. Vanuit Las Vegas kunnen we dan ook nog een bezoek brengen aan de Grand Canyon. Of we frutselen dat in ons reisschema vanuit Kanab (is denk ik logischer).

Dag 1 aankomst Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle naar Mt Hood national forest (overnachting in Vancouver of Portland)
Dag 5 Mt hood national forest naar Smith Rock state park (overnachting in Redmond)
Dag 6 Smith Rock naar Malheur national forest (overnachting in Burns)
Dag 7 Malheur national forest naar Nampa
Dag 8 Nampa naar Twin Falls
Dag 9 Twin falls naar Salt Lake City
Dag 10 Salt Lake city naar Richfield
Dag 11 Richfield naar Grand Staircase/ Bryce canyon (overnachting in Kanab)
Dag 12 Kanab ( Zion bezoeken)
Dag 13 Kanab naar Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas naar Barstow
Dag 16 Barstow naar LA
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip Seattle- Las Vegas (of Los Angeles?)

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie dit deel al eerder bezocht? Ik mis wat bekende parken zoals Mt Rainier, Crater Lake en natuurlijk Yellowstone, hoewel mei wel vroeg is voor die parken.
Waarom niet overnachten bij Bryce en Zion? Nu mis je in Bryce de mooiste uren in het park, en voor Zion heb je nu erg veel reistijd, zeker als je na het bezoek aan Zion weer terugrijdt naar Kanab. Op weg naar Las Vegas rij je dit stuk weer opnieuw. Waarom niet in Springdale overnachten? Dat scheelt je veel tijd en parkeerkosten.
Ik zou zeker in LV eindigen, maar waarom dan alle dagen daar gebruiken? Je kunt onderweg nog wel wat extra dagen gebruiken.

Zit je er ook in het Memorial Day weekend?

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Roadtrip Seattle- Las Vegas (of Los Angeles?)

Bericht door tomhster »

Eindigen in Vegas lijkt mij prima. Heb je meer tijd om dingen onderweg te zien, zoals de Painted Hills.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Roadtrip Seattle- Las Vegas (of Los Angeles?)

Bericht door ingrid14 »

Helemaal eens met voorgaande posts.
Wellicht zijn jullie net wat te vroeg voor Mt Rainier en Crater Lake.
Zeer de moeite waard op jullie route is de Columbia River Gorge (met prachtige watervallen) Daarom zou ik bij Portland een nacht toevoegen.

Painted Hills verdienen zeker een bezoek.

Tussen Twin Falls en Salt Lake City zou je ook naar Craters of the Moon kunnen gaan.
Daar zou ik dus ook ergens een nacht toevoegen.

Ik zou geen stop in Richfield doen maar in 1 stuk van SLC naar Bryce.
Volgende dag naar Zion (Springdale) voor 2 nachten.

Waarom zet je op dag 15 een stop in Barstow? LV-LA is perfect zonder stop te doen of willen jullie naar Death Valley?
Als je Death Valley wilt bezoeken zou je van Springdale naar Death Valley kunnen rijden, volgende dag dan terug tot LV.

Oh ja, ik las in je voorsteltopic dat je van shoppen houdt, goed nieuws, 0% sales tax in Oregon.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stephie: roadtrip Seattle-Las Vegas (of Los Angeles?).

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het stuk tussen Smith Rock SP en Craters of the Moon zou je eens in ons 2015-verslag kunnen kijken. Wij bezochten toen ook de Paited Hills,

Marianne
Stephie
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2018, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Stephie: roadtrip Seattle-Las Vegas (of Los Angeles?).

Bericht door Stephie »

Hee wat een leuke verrassing! Nu al zoveel bruikbare tips. Wij hebben de staten: Washington, Oregon, Idaho en Utah nooit bezocht. Op google maps lijken de afstanden mee te vallen, maar als je gaat uitstippelen...pffff....

Wij zijn trouwens niet de types die ergens uitgebreid gaan wandelen. Wij genieten van natuur en mooie uitzichten, maar niet urenlang. Dus gewoon kort rondlopen en dan hupsakee weer verder. We willen ook niet niet meer dan 350/400 km per dag rijden. Tijdens onze vorige reis in 2009 in het Westen is dat ons erg tegengevallen. Mooie dingen die we dan aankomende reis niet kunnen zien, dat bewaren we dan weer voor een volgende keer.

De extra dagen in LV kunnen ingekort worden uiteraard. Deze dagen kunnen we goed in onze reis gebruiken. Ik ga me eens verdiepen in jullie tips. Nogmaals bedankt.

Oh ja.....en we zijn met Memorial day in Amerika. Eigenlijk de laatste jaren altijd. Ik vind het altijd wel wat hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stephie: roadtrip Seattle-Las Vegas (of Los Angeles?).

Bericht door Martin & Marianne »

Hou er wel rekening mee dat het erg druk kan zijn in het Memorial Day weekend. Vermijd dan een klein park als Zion.
Het is eigenlijk wel jammer dat je zoveel parken mist. In die tijd van het jaar zou het wel mooi zijn als je bijvoorbeeld tijd zou hebben voor Moab.
Wij deden in 2013 een route vanuit Denver met o der andere Moab en Bryce en Zion. Misschien kun je wat ideeën halen uit ons reisverslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer