Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

We (mijn vriend en ik) zijn inmiddels weer 2,5 week terug van onze vakantie, dus de hoogste tijd voor een planning voor 2019 :D
Omdat we buiten de zomervakantie willen/moeten en ervoor voor ons in 2019 niet uitkomt, gaan we erna.
Dat betekent dat we idealiter op 22 augustus vertrekken en op 13 september terugvliegen.

In 2017 zijn we van Seattle naar Las Vegas gereden via Oregon en Californie. En in 2015 hebben we een rondje Denver gedaan met onder meer Yellowstone en Grand Tetons.
We willen nu weer van Seattle naar Las Vegas, maar dan via Cascades, Glacier, Yellowstone, GT en dan verder naar beneden naar LV.
De voorlopige planning:

Dag 1 Europa - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Bellingham
Dag 4 Bellingham - Winthrop
Dag 5 Winthrop - Coeur d'Alene
Dag 6 Coeur d'Alene - Many Glacier
Dag 7 Many Glacier
Dag 8 Many Glacier - Gardiner
Dag 9 Gardiner - Yellowstone (OF of Canyon Village?)
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Jackson
Dag 12 Jackson
Dag 13 Jackson - Vernal
Dag 14 Vernal - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Torrey
Dag 17 Torrey
Dag 18 Torrey - Bryce Canyon
Dag 19 Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas - Vliegreis
Dag 22 Vliegreis - Thuis
Dag 23
Dag 24

De overnachtingen in Oost Glacier zijn al geboekt; Rising Sun Motor Inn had nog een kamer. Voor de rest ben ik al aan het kijken maar heb ik nog niets geboekt. Ik heb al wel gezien dat er bij OF nog wel (redelijk betaalbare) opties zijn.

Dag 8 is een lange dag, maar af en toe een lange rijdag vinden we niet erg, als het ons daarna meer tijd op bestemming geeft.
Zion slaan we bewust over (de laatste 4 vakanties zijn we daar steeds geweest) en Moab is ook een bekende omgeving maar vinden we leuk dus vandaar 2 nachten.

Er zijn nog 2 dagen over. Voor ons gevoel hebben we in deze planning best voldoende tijd overal, maar misschien denken de kenners daar anders over. We wandelen graag, maar liever een paar wat kortere (5-6 km) dan een hele lange.

Een optie die we ook overwegen is om terug te vliegen vanaf LA. Dan zouden we dag 22 van LV naar LA rijden en dag 23 naar huis vliegen. Dan houden we nog steeds een dag over. Reden hiervoor: geen dropoff kosten voor de auto (in ieder geval niet bij Alamo) en de tickets lijken goedkoper te zijn bij terugvliegen vanaf LA. Maar als we deze tijd beter ergens anders kunnen gebruiken...

Tips zijn welkom :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke route! De tijd voor Glacier is niet heel ruim; misschien dar nog een nacht erbij doen? Of toch nog een dag tussen Glacier en Yellowstone. Heb je de Beartooth Hwy al eens gereden?
Tussen Bryce ne LV zou je ook nog ene dag kunnen plaatsen. Dan kun je naar Cedar Breaks, het Kolob -deel van Zion, of Snow Canyon of Valley of Fire, etc.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

Marianne, bedankt voor je reactie! Je suggesties maken het nog niet makkelijker :D

Vooral het idee om Snow Canyon op te nemen spreekt me erg aan. Is St George dan de aangewezen overnachtingsplaats? Verder zit er geloof ik niet zoveel. En dan vraag ik me af of een dagdeel voldoende is, of dat we onze overnachting in Bryce (waar we al 2 x eerder geweest zijn) in zouden ruilen voor een extra overnachting bij Snow Canyon, zodat we daar een volle dag hebben. Maar wellicht is dat wat veel?
Zowel Cedar Breaks (mooi!) als Kolob Canyon als VoF hebben we al eens bezocht, vandaar dat de voorkeur dan ligt bij Snow Canyon.

Ik vind het lastig in te schatten hoeveel tijd we 'nodig' hebben voor Glacier. Nu is dat zo'n beetje 1,5 dag. Als we daar een extra overnachting zouden doen zou dat neem ik aan aan de West kant zijn? Dat is voor m'n gevoel dichtbij Coeur d'Alene maar dat schat ik misschien fout in? Er is misschien aan de west kant veel meer te doen dan ik tot nu toe denk/heb gelezen?

En dat is ook een beetje de reden waarom we het liefst in 1 keer van Glacier naar Yellowstone zouden rijden. Dat is dan 1 keer een lange(re) rijdag, alhoewel 6 uur volgens Google Maps prima te doen is. Maar dan hebben we daarna lekker overzichtelijk 2 overnachtingen in het park, en dan ook nog de dag dat we naar Jackson rijden. Ik vind Yellowstone moeilijk te plannen qua overnachtingsplaatsen. Dat vond ik de vorige keer ook al, maar toen waren we veel later begonnen met boeken dus konden we niet meer (betaalbaar) in het park overnachten en reden we van hot naar her. Maar wel via de prachtige Beartooth Higway :clap:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door ingrid14 »

Mooie plannen !

Wat zijn je plannen tussen Seattle en Bellingham?
Bezoek aan Boeing in Everett zou mogelijk zijn ofwel naar de achterkant van North Cascades bij Artist Point, een prachtige plek !

Dag 6 vind ik een behoorlijk eind, vergeet niet dat je hier ook een uur verliest door veranderen van tijdzone. Je wilt wellicht langs de Going to the Sun road rijden. Zoals het nu gepland staat ben je daar dan rond de middag. Een heel erg druk moment waardoor je veel moeite zal hebben om een parkeerplaats te vinden bij de verschillende stopplaatsen.
Ik zou daarom een dag toevoegen tussen Winthrop en Many Glacier, dus 2 stops ipv 1. (maar je hebt al geboekt voor Glacier, misschien kan je hier nog iets wijzigen, mijn ervaringen met Glacier: bellen levert altijd meer mogelijkheden op)
Vb Winthrop-Coeur d'Alene / Coeur d'Alene-Kalispell of West Glacier / Kalispell of West Glacier-Many Glacier
Tussen Coeur d'Alene en Kalispell of West Glacier zijn er 3 mogelijkheden: bovenlangs via Bonners Ferry en Kootenai Falls (daar is de leuke Swinging Bridge) (wij deden deze route in 2017) ofwel onderlangs via St Regis via de snelste route (scheelt een half uur rijden) ofwel onderlangs via St Regis en National Bison Range (deze laatste route deden wij afgelopen zomer)
Door een stop aan de westkant van Glacier toe te voegen, kan je al vroeg aan de Going to the Sun Road beginnen.

Dag 8 is ook pittig maar het kan wel. Wij gingen in 2017 van Bozeman naar Many Glacier, maar Many Glacier-Gardiner is nog meer dan een uur langer rijden.

Succes met plannen !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

@Ingrid: Boeing fabriek hebben wel al eens bezocht (was verrassend leuk) dus die dag besteden we inderdaad aan de achterkant van North Cascades.

Ik had er nog niet bij nagedacht dat we een uur verliezen op dag 6. Dus inderdaad gaan we kijken naar een extra overnachting tussen Coeur d'Alene en Many Glacier. De Rising Sun Motor in is nog beschikbaar om een dag op te schuiven.

Ik volg je verslagen altijd maar ga ze nu nog een keer nalezen om dan te bekijken welke route we zullen rijden vanaf Coeur d'Alene :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

Heb ik nog een vraag: ik heb net voor Yellowstone 2 nachten geboekt in de OF snow lodge (Cabin, 2Q). We komen van Gardiner, hebben dan nu 2 nachten bij OF en dan gaan we naar Jackson. Er waren ook nog kamers vrij in Grant Village. Best wel wat duurder, maar wat vinden de kenners: is dit de prijs waard, of zitten we minstens zo goed in de Snow Lodge?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

De accommodatie bij Grant ken ik niet. Qua ligging is het natuurlijk wel mooi als je daarna naar Grand Teton gaat en je zit dicht bij West Thumb, maar ik zou toch zelf voor Old Faithful gaan. Wij zaten daar in 2015 meerdere nachten (de laatste nacht in de Snow Lodge) en vorig jaar ook weer twee nachten. Het is heerlijk om de geisers op de rustige uren te kunnen bezoeken. Wij hadden de goedkoopste cabin in de OF Snow Lodge, maar we vonden het prima. Maar goed, wij gaan niet voor luxe, alleen voor een slaapplaats.
Eventueel zou je 1 nacht OF en 1 nacht Grant kunnen doen, maar 2 nachten Grant zou ik sowieso niet doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

Dan houden we het voor nu bij de Snow Lodge, en idd een luxe(r) hotel nemen we wel in Las Vegas :D
Bedankt weer voor het advies! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

Kenners,

Op zich zijn we heel tevreden met de route en alle accommodaties zijn inmiddels geboekt.
Maar ik kan het niet laten en heb toch een plan B bedacht...
In plaats van de Cascades gaan we dan via Waterton naar Glacier. Ik heb gecheckt; nu staat de Rising sun motor inn geboekt; die is ook nog beschikbaar voor plan b.

Het zou er dan zo uitzien:
Huis - Seattle
Seattle
Seattle - Grand Forks of omgeving
Grand Forks - Waterton (in het park is acc. beschikbaar)
Waterton
Waterton - Rising Motor Inn
Rising Motor Inn
Rising Motor Inn - Many Glacier/Kalispell
Kalispell - Gardiner

De vraag is nu eigenlijk wat meer de moeite waard is: Cascades NP of Waterton, zeker met in het achterhoofd dat we ook naar Glacier gaan.
Als we wel de Cascades 'doen' dan zijn de 1e 2 dagen wat kortere afstanden waar, denk ik, meer te zien is. Maar daarna in ieder geval 1 wat langere rijdag naar Coeur d'Alene.
Als we Waterton doen, dan zijn de twee dagen van Seattle naar Grand Forks en van Grand Forks volgens mij niet zo interessant. Maar daarna dus 4 dagen/5 nachten het natuurgeweld van Waterton/Glacier.
De omgeving lijkt me zo mooi...

Het lijkt me in beide gevallen en kwestie van nu komen we 'er langs' en de kans dat we Waterton nog eens aandoen is niet zo groot, maar dat geldt ook voor de Cascades.

Doen of juist niet?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

Inmiddels komt de vakantie heerlijk dichterbij en zijn we de routes wat aan het finetunen met leuke stops onderweg, wandelingen, noem maar op.
En o ja, we hebben het gewoon bij plan A gehouden :)

Op vrijdag 30 augustus hebben we een behoorlijke reisdag gepland, van East Glacier naar Gardiner. Op zich geen probleem, zeker niet als dit ons vervolgens op de volgende bestemming meer tijd geeft.

We hebben twee opties (of vast veel meer, maar het is ruim 6 uur rijden dus dan maar de 'snelste' route via de snelweg) om die route te rijden:
Via Helena en dan is het volgens Google 6.12 uur rijden
Via Great Falls en dan is het volgens Google 6.30 uur

Dat verschil is natuurlijk te verwaarlozen, en we neigen nu naar de tweede route omdat je dan langs een leuk Stateparkje komt (Sluice Boxes SP, volgens de reviews een stop waard) en een heel stuk door het Helena-Lewis and Clark National Forest rijdt. Maar wij zijn vast niet de enigen die van Glacier naar Yellowstone rijden.
Dus hebben de kenners tips voor deze route?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

Het zit er weer op, de jetlag is verwerkt en we zijn al weer anderhalve week aan het werk.
Maar wat hebben we genoten!

We hebben fantastisch mooi weer gehad, zeker toen we de Cascades over waren. Kraakhelder blauw, de dag fris beginnen met 12 graden en zon en tegen de middag lekker warm.

Het eerste 'echte' park was Glacier. We zijn een beetje verliefd geworden...
We zaten in een erg leuke cabin in Rising Sun, het bleek een handige uitvalsbasis. We hebben onszelf wel enigszins verkeken op de wandeling naar Hidden Overlook Lake (die bij Logan Pass). Ik had gelezen dat het een populaire wandeling was. Mijn hoofd heeft dat geassocieerd met 'makkelijk'. Dat viel met een griep achter de kiezen en op deze hoogte toch wat tegen :lol: Gelukkig moesten we een tijdje stilstaan om foto's te nemen van de Grizzly die op een andere berghelling liep. Had niks met uitrusten te maken 8)

Yellowstone was natuurlijk prachtig. En ondanks dat het Labor Day weekend was, helemaal niet druk. Hier hadden we een cabin in de Old Faithful Snowlodge. Ook deze cabin was heel netjes. We pakten 's avonds nog een onverwachtse en indrukwekkend grote uitbarsting mee van de Great Fountain Geyser bij een rondje wildlife spotten (wel werd er bijzonder weinig wildlife gespot).

De overnachtingen in/rond Grand Teton hadden we opgedeeld. 1 in een cabin in Colter Bay (terugkerend thema dit jaar: Cabins :)) en 1 in een hotel in Jackson. Dat is wel een ideale verdeling om het park te bezoeken. Ook een aanrader: met de boot Jenny Lake over en dan onderlangs teruglopen. Je komt dan langs Moose Lake waar je grote kans hebt om moose te zien. Wij natuurlijk niet. Maar het kan dus wel :D

In onze favoriet Moab verbleven we in een cabin op de camping die op 5 minuten van Arches afligt. Bij ons bezoek naar Arches zijn we onder andere naar de Delicate Arch gelopen. Die wandeling hadden we nog nooit gedaan. Kun je ook beter niet doen bij 40 graden...
Gelukkig hadden we ruim voldoende water bij ons 8) Overigens vonden wij Arches echt totaal niet druk, we konden overal eenvoudig parkeren. Aanrader in Moab (en een beetje gepikt van hier op het forum): eten bij The Blu Pig!

Voor een bezoek aan Capitol Reef kunnen we de Broken Spur in Torrey aanbevelen. Ruime kamers, lekker ontbijt en als je wilt kun je in het restaurant ook heerlijk eten. En natuurlijk hebben we een pie gekocht in Fuita!

Ook een onvervalste 'Jurgen-en-Charlotte-actie': we hadden uiteindelijk expres een overnachting in Panguitch (Countryside Cabins kunnen we van harte aanbevelen) gepland. Dat gaf ons de ene dag voldoende tijd voor de UT12 en de volgende dag naar LV zouden we dan Snowcanyon bezoeken.
Voor UT12 hebben we de tijd genomen, onder andere leuk gewandeld in Kodachrome en Red Canyon. De dag erop hadden we geen zin meer.
Snowcanyon is geskipt :lol: Moeten we toch nog eens terug.

Geen 'tegenvallers'? Ja zeker wel!
Ik was bij vertrek vanuit Nederland al niet heel fit (Pieterburen was er niks bij :wink: ), dat werd eerst nog heerlijk wat erger en pas op dag 6 voelde ik me echt een stuk beter. Gelukkig mooi op tijd voor Glacier!
Het zat niet helemaal mee met de auto. We moesten 2 keer wisselen, en niet voor flutdingetjes. Gelukkig was de 3e auto wel goed :D

Natuurlijk kan Oud-Hollands zeuren niet ontbreken: we hebben bijzonder weinig wildlife gezien. Volgens verschillende rangers had dat er onder meer mee te maken dat het zo mooi weer was. Zelfs in Mammoth geen Elk! Maar goed, daar doe je niks aan. Volgende keer beter.

Kortom: het was weer heerlijk!

Ergens in de komende periode komt het complet verslag online op onze site.

Het volgende op de planning is onze vakantie in maart 2020 naar Florida. Mijn ouders gaan mee dus dit wordt een compleet nieuwe ervaring :D
Voor de zomer van 2020 is de voorlopige bestemming Canada. Er valt dus nog genoeg te plannen!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door winterpark »

Wat een leuk verslag zo! :D Volgend jaar staat Glacier voor ons op het programma en over 2 weken slapen we in de Broken Spur. Heel benieuwd :D
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door winterpark »

Misschien lees ik er overheen, maar vanaf waar zijn jullie nou uiteindelijk teruggevlogen en wat deed dat met de kosten van de auto qua one-way fee?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tantelotje: Van Seattle naar Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

@winterpark
Sorry, ik had je berichtje totaal gemist!

Wij zijn teruggevlogen vanaf LA. Vanuit een eerdere reis wisten we dat onder andere Alamo geen one-way fee rekent tussen Washington State en Californië.
Hierdoor kwam bij ons huren via Sunnycars bij Alamo het goedkoopste uit.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer