Reis Prekz: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Prekz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2016, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Prekz: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Prekz »

In 2016 hebben wij een rondje zuidwesten gedaan (even in hoofdlijnen SF - Tahoe - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Bryce - Zion - Grand Canyon - LA - SF).
Nu willen wij voor 2019 (periode ergens binnen eind juni t/m september) circa 3 weken richting de states.

Deze keer trok mij het noorden van de USA aan, en dan vooral omdat we nog heel graag naar Yellowstone willen (o.a.)
Met wat reisverslagen en tips ben ik aan de slag gegaan met het is toch een behoorlijk zoekwerk, al is het wel een leuk zoekwerk!

Voor nu heb ik een beetje het volgende in gedachten:
Beginnen in Seattle/Vancouver, dit is een klein beetje afhankelijk qua ticketprijzen en dropoff kosten van de auto aangezien we een oneway willen boeken.

Rond Seattle willen we graag even langs Olympic National Park, vervolgens richting Mount Helena en dan door naar Portland.

Portland > Yellowstone/Grand Teton, maar wat is jullie advies om hiertussen te doen? Crater of the Moons is een optie, maar alsnog is het een behoorlijke weg om af te leggen.
Yellowstone/Grand Teton naar Salt Lake City.

Vervolgens nog naar wat NP's in Utah, waar we in 2016 niet langs zijn kunnen gaan o.a. Canyon Lands, Arches en Capitol Reef.

Als eindbestemming twijfelen we een beetje of we richting Las Vegas gaan of dat we weer teruggaan richting Salt Lake City?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Martin & Marianne »

Prekz schreef:Beginnen in Seattle/Vancouver
Hou er rekening mee dat huren in Canada en inleveren in de VS niet mogelijk is.
Prekz schreef:Rond Seattle willen we graag even langs Olympic National Park, vervolgens richting Mount Helena en dan door naar Portland.
"Even" langs Olympic NP zal niet gaan. Wat zijn je pannen daar precies? Je zult er toch minimaal twee overnachtingen nodig hebben als je meerdere delen van het park wilt zien.
Me St Helens (met een s) is de moeite waard; maar kost niet heel veel tijd.

Je zult een lange rit hebben tussen het noordwesten en Yellowstone. Je kunt er voor kiezen om Glacier NP te bezoeken op weg naar Yellowstone, maar vanuit Portland is de route via Boise ook prima. Wij deden dat in 2015 - in omgekeerde richting. Misschien heb je daarvoor iets aan ons 2015-verslag.

Eindigen in Las Vegas of SLC; het is maar net hoeveel tijd je hebt, en wat je nog wilt zien onderweg. En kijk eens of het veel uitmaakt wat tickets en autohuur betreft.

Begin eens met het per dag uitschrijven van een mogelijke route, dan zie je wat er mogelijk is. Moab toevoegen maakt het aardig vol, ik vraag me af of het in 3 weken te doen is.
Je hebt meer tijd in Yellowstone en Utah met een rondje SLC of een one way vanuit Denver.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Old Faithful »

Prekz schreef: Als eindbestemming twijfelen we een beetje of we richting Las Vegas gaan of dat we weer teruggaan richting Salt Lake City?
Van Las Vegas doorrijden naar Los Angeles en de auto inleveren op LAX kan in autohuur schelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Prekz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2016, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Prekz »

@Martin & Marianne
Bedankt voor de tips! Ik ga jullie reisverslag eens goed doornemen.
Voor nu scheelde het wel behoorlijk qua vliegtickets/autohuur maar dat moet ik mij nog even dieper in uitzoeken.

@Old Faithful
Ik denk dat dat een te lange reis wordt. Even uit mijn hoofd zit ik al op 3500 Km
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door roelb »

Martin & Marianne schreef: Me St Helens (met een s) is de moeite waard; maar kost niet heel veel tijd.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Vanaf het visitor centre kun je mooie trails lopen, daar ben je zo al een paar uur mee zoet als je de boundary trail op en neer loopt naar spirit lake. En absolute topper is wat mij betreft de ape cave lava tunnel. En dat is toch eerst twee uur rijden (terug naar de interstate, richting portland, en dan bij de volgende afrit weer richting het oosten). Je hebt daar zeker een uur of anderhalf nodig om de tunnel te exploren zonder te moeten haasten. (Goede) hoofdlampen vereist!

Seatle -> Yellowstone is inderdaad een lange rit, maar niets onoverkomelijks. Als je wilt kan het in een dag. In de ochtend weg uit Seattle of Portland, 's avonds in Gardiner is mogelijk. Maar zonde, want er is zoveel moois in between.
Prekz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2016, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Prekz: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Prekz »

Heb je voorbeeldjes voor bezienswaardigheden tussen seattle/portland en Gardinir (Yellowstone?)
Juist voor die weg ben ik nog zoekende.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Martin & Marianne »

@ Roel, het ging mij om de vergelijking met Olympic NP: daar zijn meerdere overnachtingen aan te raden terwijl je bij Mt St Helens met 1 overnachting zou kunnen volstaan, zeker als het je er met name om te doen is om een beeld te krijgen van de impact van de uitbarsting.
Prekz schreef:Heb je voorbeeldjes voor bezienswaardigheden tussen seattle/portland en Gardinir (Yellowstone?)
Er zijn natuurlijk meerdere wegen; voor een van de mogelijkheden had ik al naar ons 2015-verslag verwezen. Heb je daar al naar gekeken?
Een andere mogelijkheid is om noordelijker te gaan en via Glacier NP te rijden.
Waarom specifiek Gardiner? Je kunt ook via West Yellowstone rijden. Of de Beartooth Hwy meenemen en via de noordoostingang het park binnen rijden.
Het lijkt me heel verstandig als je eens een route per dag uit gaat schrijven, want je zult echt wel keuzes moeten maken en die bepalen ook de route en wat je onderweg nog kunt doen.
Heb je bijvoorbeeld al een idee hoeveel dagen je in Yellowstone wilt blijven? En bij Moab?
Wacht ook niet te lang met het uitwerken van de route want veel accommodatie in Yellowstone zal al vol zitten. Zeker de betaalbare opties.

Marianne
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Prekz: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door smeerkaas »

Prekz schreef:Heb je voorbeeldjes voor bezienswaardigheden tussen seattle/portland en Gardinir (Yellowstone?)
Juist voor die weg ben ik nog zoekende.
o.a.
Mt Rainier National Park
Palouse
Glacier NP
North Cascades National Park
Hells Canyon
Nez Perce NHP
Virginia City + Nevada City
Gatallin Canyon Rd
Bitterroot Valley
National Bison Range
etc
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Prekz: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Martin & Marianne »

En zuidelijker:
Columbia River Gorge
Smith Rock SP
John Day Fossil Bed
Sumpter Dredge
Oregon Trail Interpretive Center
Saw Tooth Mountains
Craters of the Moon
de EBR-1

En ik ben daar nog maar 1 keer geweest dus ik vergeet waarschijnlijk heel veel.

Ook leuk: lezen over de reis van Lewis & Clark of de Oregon Trail en kijken wat je daarvan terug kunt vinden.

Marianne
Prekz
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2016, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Prekz: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Prekz »

Vanmiddag de hele middag bezig geweest om het e.e.a. uit te zoeken. Initieel voor onze route van Seattle naar Las Vegas.
Door met name de vluchtprijzen doen besluiten om op een compleet andere boeg te gooien. Vluchtprijzen van Seattle / Las Vegas zijn ongeveer x2 voor Denver / Denver.

Dus we hebben een nieuwe route uitgestippeld met een dagplanning voor een rondje Denver.
@Moderator, mocht ik hiervoor een nieuw topic moeten maken dan hoor ik het graag!

Onze reisdatum is van 21 Juni tot en met 12 Juli en onze dag planning ziet er voorlopig zo uit:
21-Jun Amsterdam - Denver
22-Jun Denver
23-Jun Denver
24-Jun Denver - Mount rushmore
25-Jun Mount rushmore - buffalo?
26-Jun buffalo? - yellowstone
27-Jun Yellowstone
28-Jun Yellowstone
29-Jun Yellowstone - grand teton
30-Jun grand teton - crators of the moon
1-Jul crators of the moon - salt lake
2-Jul salt lake
3-Jul salt lake
4-Jul salt lake - capitol reef
5-Jul capitol reef
6-Jul capitol reef - maob
7-Jul moab - canyonlands - moab
8-Jul moab - dead horse point - moab
9-Jul moab - arches - moab
10-Jul moab - denver
11-Jul denver - amsterdam
12-Jul

Zoals je ziet hebben we nog één dag ruimte waar we eventueel iets nieuws of ergens extra's kunnen besteden.
Buffalo is even een vraagteken, we weten nog niet goed wat daar in de buurt is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Prekz: Advies reis Seattle - Las Vegas(?)

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je voor de vluchten gekeken naar de multicity optie? Ik kan me voorstellen dat een retour Denver goedkoper is maar dat het een factor twee scheelt lijkt me veel.
Wat de route betreft vind ik dat je veel tijd uit trekt voor de steden. Ik denk dat je bij beide aan 1 dag wel voldoende hebt. De dagen die je wint kun je heel goed gebruiken in Yellowstone en in South Dakota. Er is daar veel meer te zien dan alleen Mt Rushmore.
Buffalo is prima als tussenstop. Of kijk naar Sheridan. Voor dat stuk zou je eens ons 2004 verslag kunnen bekijken.
Je kunt een nacht minder Moab doen en in plaats daarvan een stop in Grand Junction doen. Is goedkoper dan Moab en je kunt dan naar het Colorado NM.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer