Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door KW1984 »

Jo usalover schreef:
20 mei 2019, 15:44
- Dan op weg naar Lassen Volcano Nat Park..via de 97 met zicht op de Mount Shasta. Welke campground in Lassen Volcano ? Mazanita of Summit Lake North ? Op Summit Lake waarschijnlijk stuk kouder s nachts, maar op de aanrijdag kunnen we dan al een gedeelte van het park doen. Als we in Mazanita zouden overnachten dan moeten we of terug , of het park de volgende dag bezoeken als we doorrijden naar Lake Tahoe. ?
Hier hebben we ook een tijdje over getwijfeld. Uiteindelijk toch voor Summit Lake North gekozen, juist om de reden om op aankomstdag alvast een stuk het park in te rijden. Ook even getwijfeld om niet alvast nog wat verder te rijden (bv Mineral Lodge), dat toch maar niet gedaan, waarschijnlijk is onze dag al aardig gevuld met het stuk tussen Crater Lake en Summit Lake.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Roosuithoorn »

Jo usalover schreef:
20 mei 2019, 15:44


- Van Bend naar Crater Lake zouden we via Cascade Lakes Scenic Byway willen doen, is dat aanrader ? Heb al wel iets bekeken via Google en zag er mooi uit, maar heb ook ergens gelezen dat het vooral veel bomen zijn.. en nog es bomen. En het is natuurlijk wel een heel stuk om. Graag jullie advies hierover.
- Crater Lake, we willen daar graag 2 nachten overnachten omdat het ons daar erg mooi lijkt en we evt de rimdrive willen doen, en meer kans op mooi helder weer. Ik lees dat er best wel redelijk vaak geadviseerd wordt dat 1 nacht in Crater Lake wel genoeg is. ?

Zie hieronder ons "schema" . USA 2019.pdf
Wij hebben vorig jaar september de Cascade Lakes Scenic Byway gedaan met de auto. Dat viel nogal tegen omdat er veel bosbranden waren geweest. Het meeste van de route reed je dan ook door gebieden met verbrande bomen, niet erg fraai dus. Wat wel leuk was, was de stoeltjeslift bij Mount Bachelor Skiresort aan het eind van de route.

Crater Lake was een hoogtepunt van onze rondreis. Wij hebben er een volle dag doorgebracht en dat was voor ons genoeg. We hebben de rimdrive gedaan en een paar hikes. Prachtige omgeving!

In Reedsport hebben we een buggyride gedaan door het duingebied, erg leuk! Verder is er Reedsport niet veel te doen.

Cannon Beach vonden wij geweldig! Het strand is daar zó mooi. En 's avond worden er fikkies gestookt op het strand wat ook een aparte sfeer geeft.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Jo usalover »

Bedankt voor alle reacties ! Marianne en Roos, ik heb jullie verslagen zeker gelezen, soms al meedere keren en diverse tips uit gehaald. ;-)

We hebben nog steeds twijfels, stel dat we dan 1 nacht in Crater Lake zijn, wat zou jullie advies zijn om een nacht in te voegen in het vervolg van onze route ? Na Mount Hood hebben we nog niets vast liggen trouwens. Tenminste..tot South Lake Tahoe.

We vinden t leuk om ook es 2 nachten op een dezelfde plek te zijn met de camper, zoals het er nu voor staat zou dat dus alleen in Portland zijn en South Lake Tahoe (3). Ook om te chillen.
We nemen ook alle tijd aan de Oregon coast, dat is bewust, ivm evt paardrijtocht op het strand Cannon Beach, Outlet Lincoln, lekker de tijd nemen voor lunchen/koffie in de leuke kustplaastjes, evt walvis boot excursie Depoe Bay.

Dit zou onze route worden :

Dag 1. AMS- Seattle ( AirBnB )
Dag 2. Seattle ( AirBnB )
Dag 3. Seattle ( Road Bear camper ophalen) – Enumclaw ( Enumclaw Expo Center RV geboekt )
Dag 4. Enumclaw - Lake Mayfield ( Mount Rainer Sunrise, en evt Paradise ) ( Lake Mayfield RV Resort geboekt )
Dag 5. Lake Mayfield – Cannon Beach ( Sea Ranch RV Park geboekt )
Dag 6. Cannon Beach – Lincoln City /Depoe Bay ( Sea and Sand RV Park geboekt )
Dag 7. Lincoln City /Depoe Bay - Florence ( Heceta Beach campground ?? )
Dag 8. Florence - Portland ( Fairview RV nog boeken )
Dag 9. Portland ( Fairview RV )
Dag 10. Portland - Mount Hood ( Nottingham Campground geboekt )
Dag 11. Mount Hood / Government Camp ( bonnefooi )
Dag 12. Mount hood - Painted Hills ( Ochoco Lake County Park ?? )
Dag 13. Painted Hills area - Bend ( Tumalo State Park Campground ??)
Dag 14. Bend - ( via Cascade Lakes Highway ) - Crater Lake ( Mazama Campground ?? )
Dag 15. Dagje Crater Lake of naar Mount Shasta en daar overnachten ?
Dag 16. ............... - Lassen Volcano NP ( Mazanita of Summit Lake North ? )
Dag 17. LVNP – South Lake Tahoe ( Camp Richardson RV geboekt )
Dag 18. Lake Tahoe ( Camp Richardson RV geboekt )
Dag 19. Lake Tahoe ( Camp Richardson RV geboekt )
Dag 20. LT – SF ( Via Old Sacramento, Napa, Sonoma of via Stockton ) ( Alameda County Fairgrounds RV ?? )
Dag 21. SF – camper inleveren ( hotel Nob Hill Inn )
Dag 22. SF ( Hotel Nob Hill Inn )
Dag 23. SF ( Hotel Nob Hill Inn )
Dag 24. SF – AMS
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Georgie »

Van Crater Lake naar Lassen is nog best een rit, dus ik zou denk ik inderdaad al een stuk die kant op rijden. De Lava Beds liggen redelijk halverwege. Is dat niks als optie voor die dag 15?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Robvdv
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 aug 2012, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Robvdv »

He leuke reis in het vooruitzicht!!! Wij doen vergelijkbare reis, alleen beginnen we in SF op hetzelfde tijdstip als jullie daar eindigen en ik wil ook naar de A's game op de 17e. Had graag Giants keer live in het stadion willen zien. Waren er aantal jaar geleden tijdens world series die ze wonnen en toen waren de kaartjes rond de 700 dollar voor staplaatsen geloof ik.... dat werd met iets te gortig:) hebben jullie al kaarten voor de A's Royals?
2011 5 dgn LV
2012 20 dgn LV, Disney Anaheim, NYC
2013 12 dgn LV
2013 okt 8 dgn LV
2014 28 dgn SF - Nationale Parken - LV
2015 Chicago , Indy500, Chicago
2015 Boston, NYC, Philly, Washington DC, LV
2016 LV

https://robenelineinamerika.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Almere vak V »

Jo usalover schreef:
25 mei 2019, 15:53
We hebben nog steeds twijfels, stel dat we dan 1 nacht in Crater Lake zijn,
Crater Lake is voor iedereen verschillend. 100 mensen, 100 meningen. Ken genoeg mensen die naar Rim Village rijden. Daar over de rand kijken en weer terugrijden. Vervolgens is er de eeuwige discussie moet je er naartoe als er nog sneeuw ligt. Of juist niet. Bij sneeuw kun je niet rond. Maar vinden veel mensen het meer op zn mooist. Ik ook! En als er geen sneeuw ligt kan je wel rond. De ene wil dat lopende doen. De ander met de fiets en de volgende wee met de auto.
Eind van het liedje, het is gewoon een super mooie plek, wat je er ook gaat doen en hoeveel tijd je er ook vooruit trekt. Wat ik bizar vind is dat je een serieuze berg oprijdt om vervolgens naar het diepste meer van Amerika te gaan staan te kijken.
Jo usalover schreef:
25 mei 2019, 15:53
Outlet Lincoln
In je eerste post had je het ook nog over Woodburn. Als je daar ook naartoe gaat dan zou ik die bij Lincoln laten zitten. Het is een beetje dubbelop. Woodburn is minstens 3 keer groter.
Jo usalover schreef:
20 mei 2019, 15:44
De enige mogelijkheid tijdens deze trip is Oakland Athletics
Das jammer. Want dat stukje Oakland is echt vergane glorie. Was ooit heel slim bedacht. Football/baseball stadion en basketballhal bij elkaar. De Warriors hebben er hun laatste wedstrijd gespeeld. Ben er het laatste half jaar nog 2 keer geweest. Maar wat een aanfluiting als je dat vergelijkt met de andere hallen waar gespeeld wordt.
En hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het Oakland Alameda Coliseum. Ik kom er jaarlijks voor mn werk. Het was er 15 jaar geleden toen ik er kwam al een oude bende. En het is er nog steeds een oude bende. De A's delen het stadion met de Raiders die gaan verhuizen naar Vegas. En er is al tijden een discussie gaande of de A's in het stadion blijven. Dat ze een nieuw stadion gaan bouwen in Oakland. Er er wordt zelfs al gefluisterd dat ze in het stadion van de Giants gaan spelen. Kortom, verwacht er niet te veel van. Ohja, mocht je je auto ergens willen parkeren. Doe dat aan de voorkant van het stadion. Je kan je auto een stuk goedkoper parkeren aan de achterkant van het stadion. Maar dat is nou niet bepaald het meest florissante stukje Oakland. Voor zover dat er al uberhaupt is. En zeker niet in de avond.
Robvdv schreef:
29 jun 2019, 22:59
Waren er aantal jaar geleden tijdens world series die ze wonnen en toen waren de kaartjes rond de 700 dollar voor staplaatsen geloof ik.... dat werd met iets te gortig:)
Kaarten voor de World Series moet je blind kopen. Is echt een belevenis. Maatje van mij was vorig jaar in Vegas toen de Stanley Cup daar werd gespeeld. Hij vroeg aan mij wat is dat?? Ik gezegd koop nou maar een kaartje. Als je het niks vindt betaal ik het voor je terug. Kaartje heeft m $1.000 gekost. BElde me na de wedstrijd op en vroeg om nn rekeningnummer om geld te storten. Had nog nooit zo'n spektakel meegemaakt.
Robvdv schreef:
29 jun 2019, 22:59
hebben jullie al kaarten voor de A's Royals?
Daar zou ik me niet al te druk over maken. Ze zijn al lang blij als het halfvol zit...
Robvdv
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 aug 2012, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Robvdv »

Kaarten voor de World Series moet je blind kopen. Is echt een belevenis. Maatje van mij was vorig jaar in Vegas toen de Stanley Cup daar werd gespeeld. Hij vroeg aan mij wat is dat?? Ik gezegd koop nou maar een kaartje. Als je het niks vindt betaal ik het voor je terug. Kaartje heeft m $1.000 gekost. BElde me na de wedstrijd op en vroeg om nn rekeningnummer om geld te storten. Had nog nooit zo'n spektakel meegemaakt.
Iets met budget, maar anders inderdaad. En Vegas vorig jaar was natuurlijk wel overtreffende trap, alleen de introductie al. Alle wedstrijden wel live thuis gekeken voor t werk aan. Als Vegaslover natuurlijk een must.
En wanneer in Amerika pik ik altijd wel een wedstrijd mee. En wat Jo al schreef de Giants spelen niet thuis. Dan maar A's en Royals ook niet meer wat het geweest is dus stubhub zullen er best goedkope kaarten te vinden zijn. Zelfs vipkaarten nu al rond de 100$ We rijden naar Seattle en daar zijn we rond de 21e oktober. Als we daar nu twee dagen eerder zijn, dan kan ik op zondag de Ravens wedstrijd nog meenemen.
Paar jaar geleden in Metlife geweest met Patriots op bezoek, wat gaaaaaaaaf!!! NFL lover geworden daardoor.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Almere vak V »

Robvdv schreef:
01 jul 2019, 13:37
Dan maar A's en Royals ook niet meer wat het geweest is dus stubhub zullen er best goedkope kaarten te vinden zijn.
Altijd goed om de vergelijking even te maken tussen StubHub en Ticketmaster. Zeker als het animo toch niet zo heel erg groot blijkt te zijn voor een wedstrijd kan StubHub wel is heel erg verrassend uit de hoek komen.
Robvdv schreef:
01 jul 2019, 13:37
We rijden naar Seattle en daar zijn we rond de 21e oktober. Als we daar nu twee dagen eerder zijn, dan kan ik op zondag de Ravens wedstrijd nog meenemen.
Gezellig!! Ik heb een maatje van me dan anderhalve week mee. Wij zijn dat weekend ook in Seattle. Op zaterdag spelen de Ducks tegen de Washington Huskies. Dat is in College football een regelrechte kraker. Op zondag spelen de Hawks inderdaad tegen de Ravens. Zodra je enigszins zeker bent dat je op tijd in Seattle gaat arriveren zou ik wel kaarten gaan scoren. Want op StubHub gaan de goedkoopste kaarten nu al voor bijna $200 van de hand. Century Link is het enige stadion in de NFL wat altijd het hele seizoen stijf is uitverkocht. De zaterdag erna zitten we in Eugene bij de Ducks als ze tegen de Cougars spelen. Zoals het er nu naar uitziet op vrijdag nog even naar Vancouver voor het hockey als de Capitals met Alex Ovetsjkin op bezoek komt. Dat is toch wel een must see als je als sportliefhebber in "de buurt" bent. En dan maar hopen op een gunstig speelschema voor de Blazers. Als ze starten met een homegame zijn we daar ook bij. Dan heeft ie wel genoeg sport gehad voor anderhalve week hoop ik en zet ik m weer op het vliegtuig. En als ik het NFL-schema dan zie denk ik dat ik via LA en SF naar Pittsburgh mag dat weekend.
Robvdv schreef:
01 jul 2019, 13:37
Paar jaar geleden in Metlife geweest met Patriots op bezoek, wat gaaaaaaaaf!!! NFL lover geworden daardoor.
American Football is echt by far het mooiste spelletje wat er is. NFL is zeker gaaf. Maar onderschat zeker College niet. Als je in de gelegenheid bent en in de buurt komt dan zijn er in elke staat wel een paar colleges te vinden waar het niveau echt heel hoog is. Dat is dan ook meteen te merken aan de stadions waarin ze spelen en de toeschouwersaantallen die daarbij komen kijken. Om maar even een ziek lijstje te noemen. Bij de 10 best bezochte scholen, heeft de school op nummer tien gemiddeld 89.000 toeschouwers. Daar zou maar 1 NFL team in staan. De bovenste 5 zitten allemaal boven de 100.000 toeschouwers gemiddeld. We hebben het gewoon over 11 jongetjes die tegen elkaar een spelletje spelen. Nog mooier wordt het als je weet dat er best paniek is. Want de toeschouwersaantallen zijn de laatste 20 jaar niet zo laag geweest in College football. Er komen gemiddeld "maar" 42.000 mensen per wedstrijd kijken. Kan je je dat voorstellen bij ons Europese voetbal??

Maar de NFL is en blijft een fantastisch spektakel.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Georgie »

Hoi! Ben je intussen terug? Ik ben heel benieuwd hoe je het hebt gehad!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Almere vak V »

Georgie schreef:
07 aug 2019, 10:33
Ben je intussen terug?
Ze moeten nog weg... :wink:
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Georgie »

Oh wat dom van me! Ik had iemand anders in m'n hoofd (maar wie dan?) die rond dezelfde tijd, twee weken later dan ik, weg zou gaan. Ik ga even speuren wie dat was.

Andersom vraag dan: Heb je nog vragen en hoe gaat het met de voorbereidingen? :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer