Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

De Flagg ranch ligt centraal tov beide parken maar dat lijkt mij geen goede optie; je rijdt dan elke dag heel veel heen en weer. Ik zou alleen al voor Yellowstone meerdere locaties kiezen. Ik heb het idee dat je je nog niet ingelezen hebt. Heb je al kaarten van het park bekeken en gekeken waar de bezienswaardigheden liggen?
Voor Grand Teton ligt Jackson mooi maar wij vonden Colter Bay qua ligging beter. En in Yellowstone is zeker een overnachting bij Old Faithful aan te raden; op sommige plaatsen moet je gewoon vroeg zijn om voor de drukte uit te zijn (of juist laat om pas na de drukte aan te komen).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 okt 2018, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Kaarten van de 3 parken heb ik al gedownload en alle bezienswaardigheden aangeduid . Old Faithful zal ik in overweging nemen ik ben anders eerder geneigd voor Airbnb . We hebben 3 weken Nieuw Zeeland gedaan in december verleden jaar en alle lokaties die we deden was Airbnb en dat was allemaal heel goed meegevallen .
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Galapogos »

Bedenk wel dat je ín de nationale parken geen Airbnb-accommodaties zult aantreffen. Je zult dan uitkomen op plekken net buiten de parken, zoals Jackson voor Grand Teton en West Yellowstone voor het zuiden van Yellowstone. Ik vond West Yellowstone een vrij ongezellige plaats toen ik er in 2017 doorheen reed.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Ja , dit wist ik wel .
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou echt voor iets in het park kiezen. Of heb je - buiten die airbnb-wens - een reden om dat niet te willen?

Marianne
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Omdat het mij zo goed bevallen is in Canada en in Nieuw Zeeland en omdat het ook een stuk goedkoper is . Ik betaal in Yellowstone € 78 per nacht in september volgend jaar voor een kamer met aansluitend een eigen badkamer wel geen ontbijt . Als het in het park goedkoper is mogen jullie mij een adres geven .
Verleden jaar heb ik te samen met mijn echtgenote in Vancouver, dicht bij de luchthaven € 49 betaald voor één nacht , ontbijt inbegrepen .
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Theodore schreef: Ik betaal in Yellowstone € 78 per nacht
Je bedoelt West-Yellowstone?
In het park zul je minimaal 100 dollar per nacht betalen, maar het bespaart je wel benzinekosten, en vooral veel tijd. Dat is toch ook wat waard?

Marianne
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Alle accomodaties in de parken zijn al volzet , dus het zal Airbnb worden of eventueel B&B .
Mijn planning is iet of wat gewijzigd . Ik had na het bezoek van de 3 parken die ik op het oog heb nog tot Revelstoke te gaan maar ik ga Meadow in the Sky Parkway na Jasper doen . Dus in het begin mijn reis . Banff ga ik ook niet aandoen . Dus rechtstreeks van Jasper alwaar ik 2 nachten zal verblijven naar Revelstoke . Vervolgens ga ik 2 nachten verblijven aan de Westkant van Glacier National Park om van daar uit naar Yellowstone Park te rijden waar ik ook 2 nachten zal verblijven aan de Westkant . Van Yellowstone rij ik dan door naar Grand Teton waar ik maar 2 dagen ga doorbrengen om vervolgens terug naar Yellowstone te gaan maar waar ik dan 2 dagen de Oostkant van het park wil doen .Na die 2 dagen terug naar Glacier Park om daar ook 2 dagen te verblijven maar dan de Oostkant maar nu kom mijn vraag . Welke mooie route bestaat er om van Silver Gate of Cook City te rijden naar de Oostkant van het Yellowstone park ? De Beartooth Pass zal ik in ieder geval al gaan doen maar van daar uit naar de Oostkant van Glacier . Het is mij vooral te doen om het natuurschoon .
CanadUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door CanadUSA »

Ik ben benieuwd naar je route omdat wij iets vergelijkbaars willen plannen.
Hoe ga je van Revelstoke naar West Glacier. Dit is meer dan 600KM. Ook van west Glacier naar Yellowstone is meer dan 600KM. dit kost je minstens 2 reisdagen.
1994 Canada Rockies
1997 USA Washington
1999 USA Roadtour Southwest
2001 Canada Roadtour Rockies + Yellowstone
2003 USA Roadtour Southwest + Yellowstone
2017 Canada Roadtour + Yellowstone met tieners
2019 Canada Roadtour Rockies + Yellowstone met tieners
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Alles op zijn gemak . Genieten van de natuur . Op tijd en stond stoppen en als je gaarne met de auto rijdt zoals ik doe moet dit geen probleem zijn .
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Zo , alles geregeld voor onze reis in Canada en de USA , vliegtickets en accomodaties inbegrepen . Zo als eerder aangehaald waren alle overnachtingsplaatsen in de parken volzet . Ik moet enkel nog zien voor een huurauto maar daar heb ik nog tijd voor . Nog een vraagje i.v.m. de parkpassen . Zo als vermeld ga ik de 3 parken doen nl. het Glacier Park ( 2 dagen ) dan Yellowstone ( 2 dagen )en tenslotte Grand Teton ( 3 dagen ) om van uit Grand Teton terug Yellowstone te doen ( 2 dagen ) en het Glacier Park ( 2 dagen ). Ik denk dat ik dan beter af ben met een jaarpas te kopen i.p.v.voor ieder park een pas apart te kopen . Klopt dat ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet uit mijn hoofd wat de losse entree kost maar dat kun je natuurlijk even checken op de NPS-sites. En dan is het een kwestie van rekenen. Yellowstone en Grand Teton gelden als één park..

Als je niet in de parken wilt overnachten is dat prima natuurlijk. Maar als je het wel wilt zal dat echt wel lukken. Dat er nu niets vrij is zegt niet veel. Er zijn altijd heel veel annuleringen.

Marianne
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

De accomodaties liggen nu vast en ik ben nu veel goedkoper af dan de overnachtingen in het Park .Het is wel zo dat ik wat meer kilometers moet doen maar dan nog .
Ik wist niet dat je met de pas van Yellowstone ook Grand Teton kon doen .
Bedankt .
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Ik denk dat de combinatie Yellowstone en Grand Teton pas niet meer van toepassing is volgens dit bericht :

The combined seven-day entrance pass to Yellowstone and Grand Teton national parks will end May 31.
Starting June 1, a seven-day entrance pass for each park will be:
Private, non-commercial vehicle $35
Motorcycle $30
Individual (by foot, bicycle, etc.) $20
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Esta formulier , klopt dit ? Wij komen met het vliegtuig aan in Calgary , huren daar een auto , blijven een week in Canada en steken dan de grens over naar de USA om vervolgens na 2 weken terug naar Calgary te rijden . Als ik onderstaan bericht lees hoef ik dan geen Esta formulier aan te vragen .

Iedereen een ESTA?
Ja en nee. Een ESTA is alleen verplicht voor passagiers die de Verenigde Staten per vliegtuig of schip binnenkomen. Heb je dus bijvoorbeeld een vliegticket naar Canada gekocht en rijd je met je huurauto bij Niagara de grens met Amerika over, dan is een paspoort voldoende
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dan inderdaad geen ESTA nodig. Ik weet niet waar je dit gelezen hebt -vermeld altijd een bron als je een citaat plaatst - maar hoewel dit dus correct is, is het beter om af te gaan op een officiële site. Dat betekent voor Amerikaanse sites een site met een gov-extensie.
Voor Canada heb je een eTA nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Almere vak V »

Je hebt nog wel een I94 nodig om van Canada naar de USA te komen.

https://www.cbp.gov/travel/international-visitors/i-94

Meer informatie vind je hier:

https://www.cbp.gov/sites/default/files ... -sheet.pdf

Ik weet het niet precies meer. Maar er is een regel als je een I94 aanvraagt voordat je de grens overgaat. Je dan een aantal dagen de tijd hebt om dat te doen. Je zult altijd nog naar binnen moeten met je hele gevolg. Maar komt dan bij een ander loket/rij uit. Scheelt in de hele papierwinkel die je dan door moet.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Theodore »

Bedankt . En welk formulier moet ik in het vliegtuig invullen voor dat we landen in Canada of is dit niet nodig als je een al een eTa document hebt van mijn reis eerder dit jaar in Canada ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rocky Mountains Canada en dan Amerika

Bericht door Almere vak V »

In Canada werken ze sowieso niet meer met papieren in het vliegtuig. Langs de kiosk lopen. Aangeven wat je bijhebt. En als het apparaat het er niet mee eens is mag je even langs een officier lopen. In Vancouver meestal binnen een paar minuten gepiept. Hoe dat in Calgary is durf ik niet te zeggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer