Reis josea: Oregon / Californië.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis josea: Oregon / Californië.

Bericht door Almere vak V »

Ik denk dat laatste...

Loop het even met je langs.

In Seattle kan je wat mij betreft weinig fout doen. Blijft een geweldige stad.
Hoh Rain Forrest is erg mooi. Vooral dat mossige op de bomen vinden wij mooi. Maar als wij naar "huis" rijden moeten we door een bos wat een soortgelijke aanblik geeft. Dus voor ons is het nieuwtje er wel af.
Cannon Beach vind ik 1 van de mooiste plekken aan de kust in Oregon. Breed strand. Uitzicht is geweldig. Zeker met mooi weer kan ik er de hele dag tot laat in de avond zitten. Dorpje op zich is ook prima te doen.
Voor Portland geldt hetzelfde als voor Seattle. Japanse tuinen zijn prachtig. Foodtrucks zijn erg lekker. Maar daar hebben ze er echt honderden van. Tot op het vliegveld aan toe.
Willamette valley is 1 van de mooiste plekken van Oregon. Toen wij besloten hadden om een stuk land te kopen (en te gaan bouwen...) hebben we heel lang getwijfeld tussen iets in de Valley of iets op Mt Hood. Uiteindelijk is het dat laatste geworden.
Oregon Sand Dunes is top. Zeker als je er met zo'n buggy gaat rondscheuren.
Crater Lake is een magische plek. Het is een superraar idee dat je een berg oprijdt om naar het diepste meer van Amerika te gaan kijken. De kleur blauw van het water is ongeevenaard. Zeker als je mooi weer hebt en er nog sneeuw ligt.
Je kunt op verschillende plekken raften in Oregon. Zeker bij mijn jongste 1 van haar favoriete dingen om te doen.
Painted Hills is een magnifieke plek.
Shaniko is leuk om te doen.
Mt Hood is de plek waar wij een huis hebben en dat is niet voor niks zullen we maar zeggen. De Columbia River Gorge ighway staat in de top 3 van de mooiste snelwegen in de wereld. Daar is in mijn optiek niks te weinig mee gezegd.
Mt St. Helens geeft een bizarre aanblik. Je kan zien dat er een stuk van de berg is geblazen. De vrienden waar wij mee gebouwd hebben woonden ten tijde van de uitbarsting in de buurt van St. Helens. De verhalen en de foto's over die dag(en) zijn echt bizar.
Mt Rainier is misschien wel 1 van de mooiste parken. Hier al vaker benoemd.
De Space Needle is onlangs helemaal vernieuwd en weer geopend. Ik ben er nog niet geweest. Maar men zegt dat het erg mooi is geworden. Pike Place is een supergezellige plek. Blijf niet alleen aan de bovenkant. Maar ga ook via de trappen naar beneden. Er zitten nog een paar lagen onder met de meest wonderlijke winkeltjes.

Laat ik het erop houden dat er mensen zijn die minder zien in hun vakantie. En er zijn mensen die veel meer zien in hun vakantie. Ik kan en wil geen oordeel geven over het tempo waarin mensen hun vakantie willen beleven. Ik denk dat je een een uitgebalanceerd programma hebt. Mis je nog dingen?? Absoluut. Maar ik kan zo nog 100 dingen opschrijven die je absoluuut een keer moet doen. Wij komen nu al jaren meerdere keren per jaar in Oregon. Ik denk dat wij het afgelopen jaar misschien wel 10 weken van het jaar in Oregon zijn geweest en nog steeds nieuwe plekken ontdekken.

Mooiste voorbeeld is denk ik Painted Hills 4 jaar geleden geweest. Wij hadden er wat over gehoord en wilden er naartoe. Onze vrienden die inmiddels al tientallen jaren in Oregon woonden hadden zoiets van, waar ga je naar toe?? Nog nooit van gehoord! We gaan mee. Vonden het prachtig. Hebben het weer aan hun vrienden verteld. Waarvan ook minsten de helft geen flauwe notie hadden waar ze het over hadden. Of er nog nooit geweest waren.
Andersom geldt hetzelfde. Diezelfde vrienden komen een paar keer per jaar in Nederland. En Nederland is echt een heel stuk kleiner dan Oregon! En doen dan ook allerlei dingen. Keukenhof, ik ben er nog nooit geweest. Zaanse Schans zijn ze al meerdere keren geweest, mijn eerste keer moet nog komen. Giethoorn vinden ze prachtig. Ik heb geen enkele intentie om er naartoe te gaan.

Zo zal het altijd gaan. Iedereen heeft zn eigen voorkeur en zn eigen redenen om naar Amerika te gaan. Maar dat land is zo onvoorstelbaar groot. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen. En volgens mij heb jij ook wel wat gevonden om je een paar dagen te vermaken. Veel plezier!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis josea: Oregon / Californië.

Bericht door josea »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik maak daarop op dat we genoeg mooie dingen gaan zien onderweg! :thumbup:
Maar wat gaaf dat jullie daar een (vakantie?)huis hebben! Woon je dan zelf wel in Amerika, maar dan ergens anders?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer