Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Almere vak V »

Georgie schreef: Almere Vak V, wat leuk dat jij de Suttle Lodge én Camp18 ook kent en er enthousiast over bent. Dit zijn vondsten van m'n man. Die is altijd erg goed in leuke restaurantjes vinden overal. Ik ben van het algemene reisplannen, hij vult het foodie-gedeelte beter in. :thumbup:
Ik ken Fuddruckers van Dulles airport toen het er nog zat. Mocht je nog leuke vondsten hebben of tegenkomen in het komende jaar, ik houd me aanbevolen.
Camp18 is echt heel erg gaaf en ook goed. Daar ga je zeker genieten.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me van de Suttle Lodge niet zo heel erg veel kan herinneren. We schijnen er geweest te zijn midden in het seizoen. En dan moet ik zeggen dat heel erg veel langs me heen gaat. En als ik ergens tien minuten voor mezelf heb er meestal 9 van slaap...
We hadden er een Lakeside Cabin, erg gaaf!!

Leuke vondsten wat eten betreft. Ik heb er nog wel een paar. Claim Jumper Restaurants. Daar zijn er genoeg van. Maar wel altijd erg goed. Erg goeie burgers en steaks. Vraag voor het toetje Chocolate Motherlode Cake. Je weet niet wat je ziet. Je hebt er twee bij Seattle en twee bij Portland. Wij gaan altijd naar die bij Clackamas.
Wat ik ook altijd erg lekker vind is Famous Dave. Zit in Portland vlakbij het vliegveld. Daar hebben ze de Famous Feasts. Oftewel alles wat ze zo'n beetje hebben op een bord gemieterd en eten maar. Vooral hun brisket vind ik echt te lekker!!

Dan de wat minder voor de hand liggende keuzes. Swine Dining in Gresham. Als je van pulled pork houdt. Dan moet je hier zijn. Het gaat er altijd een beetje klungelig aan toe. Maar wel echt goed eten.
De favoriet van mijn vrouw. Calamity Janes in Sandy. Een oud houten ding. Alles is oud, meubels zijn oud, mensen zijn oud, de vloerbedekking die plakt, er hangen 10.000 dollar briefjes tegen het plafond. Maar de burgers zijn er angstig goed. Net als de milkshakes trouwens. Mijn vrouw en kinderen gaan er het liefst naar toe voor het ontbijt, lunch en diner. Niet te laat komen voor het diner. Ze gaan officieel om 9 uur dicht.

Ik zie dat jullie doorrijden naar Vancouver. Dan kom je langs de afslag Ferndale. VlakbijFerndale heb je vlak langs de I5 in Lynden Bobs Burgers zitten. Betere New York steak moet ik heel lang over nadenken. En je kunt daar je Orange Chrush floaten. Briljant...

Zo, dan kan je weer even vooruit...
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Franciscus »

Op weg van Bandon naar Newport kom je via Waldport. De burgers bij Chubby's zijn heerlijk! Het is een foodtruck langs de weg, niet te missen. Met picknickbanken om aan te eten.

Edit; Ik weet niet of je overnachtingen al vast liggen? Wij kampeerden op Beachside State Recreation Site, mooi gelegen camping, schoon sanitair. Ligt langs het strand, vanaf bepaalde plaatsen loop je direct het strand op, enorm breed zandstrand. De zee is niet geschikt om te zwemmen (i.v.m. de stroming) maar wel om op het strand te luieren en spelen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Mrvanilla »

Georgie schreef:
Mrvanilla, ja zou Smith Rock toch kunnen? Ik laat het wel op het lijstje staan, mochten we er langs komen en we hebben er zin in. Ik denk dat we sowieso maar een America the Beautiful pas moeten kopen en dan kunnen we altijd even langspiepen.
Die pas is daar niet geldig maar voor tien dollar is het zeker de moeite wel :wink: :thumbup: :)
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door AnnInBC »

Geen volledige dag in Vancouver? Ik zou voor de tijd die je hebt misschien toch voor Stanley Park kiezen, echt een park wat je niet wil missen met een zeemuur van zo een 10km die volledig omheen het park gaat...huur een fiets met zo'n trailer achteraan waar je zoontje in kan zitten, lekker genieten op eigen tempo van de zichten en er is daar ook een speeltuin bij Second Beach.

Als je richting Hope gaat zou ik ook stoppen bij de Othello Tunnels (wat deel uitmaakt van Coquihalla Canyon Provincial Park), heel mooi daar. http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... halla_cyn/
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Marenko »

Misschien een tipje voor een campground. Helemaal in het Noordwesten, bij Neah Beach, Hobuck Beach resort, klinkt mooier dan het is, maar een prachtig gelegen camping. Met 10 fulhook-up plekken met uitzicht over de oceaan. Waar je regelmatig walvissen voorbij ziet zwemmen. Wij hebben hier twee dagen geleden 2 nachten gestaan. Een breed zandstrand, flauw aflopend. Getijde poelen zonsondergang vanuit je camper
Afbeeldingnaamloos-6954.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-6981.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-7019.jpg by Marenko, on Flickr
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

Wow prachtige foto's marja. Ik had helemaal gemist dat jullie daar nu zitten. Ik denk niet dat we het redden om ook nog naar Neah Bay / Cape Flattery te rijden maar lijkt me wel heel gaaf. Misschien toch maar even kijken.

En Ann, bedankt voor de tips! Ik zou heel graag een dag in Vancouver willen verblijven en dan zeker Stanley Park zien. Het is zo lastig hè, we hebben al 30 dagen en dan nog voelt het als te weinig. Ergens moet je kiezen. Voordeel van Vancouver is dat het hoogstwaarschijnlijk nog wel eens uitvalsbasis voor een andere trip (dan echt West Canada trip) kan worden. Daar gaan we vast nog wel eens heen.
Maar het hangt natuurlijk ook af van hoe laat we zouden landen, of je tijd hebt om veel van de stad te zien. Ik heb die speeltuin en wat andere punten in Stanley Park opgeslagen op m'n Google Map, dan heb ik het iig paraat.

Ook bedankt voor de Othello tunnels tip. Er is ook een Campground daar naast. Zou dat leuker zijn dan deze die ik had gevonden? Vond deze er wel prima uit zien https://kawkawalake.net
Of weet jij nog een ander leuk plaatsje tussen Vancouver (Abbotsford) en de Okanagan Valley? Het gaat om de allereerste nacht met de camper dus na het ophalen leek het mij verstandig om niet té ver door te rijden. Tips voor andere mooie campings of plekken tussen Vancouver en Okanagan Valley zijn welkom!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

We hebben gisteravond nog even samen het roadbook goed doorgenomen. Paar punten van mogelijke wijziging:

- We weten dat we definitief bij Four Seasons gaan huren, omdat het nieuwe Adventurer 4 camper model van Fraserway niet de indeling heeft die we willen. Daarom huren we het oude model via Four Seasons.

- Ipv Hope toch íets verder door rijden zodat we de dag daarna meer tijd hebben in de Okanagan Valley en niet eerst uren hoeven rijden. Omdat we toch vanuit Abbotsford vertrekken bij Four Seasons hoeven we ook minder ver Vancouver uit. Dat zal iets schelen.
We dachten zelf aan de wat zuidelijkere route en dan een camping zoeken bij Copper Mountain / Princeton aan de Highway 3 of bij Manning Provincial Park. Iemand bekend daar? Of is er nog iets aan de Highway 5 na Hope wat de moeite is?

- Sommige stukken vonden we toch wel erg lang om te rijden, zeker met een kind. We kunnen 30 dagen weg en nog voelt het alsof we moeten haasten. Valt er ergens nog iets te schrappen? Lastig lijkt me dat hè? M'n man zei heel kritisch (en terecht) dat we het niet moeten onderschatten met een kind en ook echt rustig aan moeten doen, af en toe gewoon lekker een middagje op de camping bij 't zwembad of speeltuin.

- Misschien toch maar één dagje Seattle of anderhalf en dan 's avonds al doorrijden naar Fidalgo Bay (bij Anacortes) voor iets meer rust.

- Tofino willen we inderdaad maar skippen. Dat wordt gekkenwerk qua rijden. Victoria op Canada Day lijkt ons erg leuk. We vertrekken weer met de ferry van Nanaimo naar 't vasteland dus ligt er tussen Victoria en Nanaimo nog iets waar we één nachtje kunnen overnachten? Of evt één nachtje extra Vancouver toch?

Wederom alvast bedankt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Franciscus »

Sommige stukken vonden we toch wel erg lang om te rijden, zeker met een kind. We kunnen 30 dagen weg en nog voelt het alsof we moeten haasten. Valt er ergens nog iets te schrappen? Lastig lijkt me dat hè? M'n man zei heel kritisch (en terecht) dat we het niet moeten onderschatten met een kind en ook echt rustig aan moeten doen, af en toe gewoon lekker een middagje op de camping bij 't zwembad of speeltuin.
Ik heb geen ervaring met het Canadese deel van je reis maar uit de regio's die ik wel ken zie ik wel een aantal drukke dingen in je schema zitten.
Tusssen dag 5 en dag 17 zitten best wel veel lange reisdagen waar meer dan 250 km (tot soms 350 km) moet maken. Vergis je niet, als je met een camper reist zijn dat lange reisdagen. Ik zou inderdaad wat schrappen maar weet ook hoe lastig dat is. Kill your darlings, heet het dan. Niet leuk maar wel verstandig. Voor bijvoorbeeld Mt. Rainier heb je nu nauwelijks tijd, je kunt je afvragen of dat zinvol is op deze manier. De dagen tussen Yakima en Bend zijn ook best druk. Ik zou overwegen om vanaf Bend een andere route te kiezen. Daar niet meer zuidelijker gaan en de 'gewonnen' dagen ergens anders inzetten om meer lucht in je schema te krijgen. Dus van Bend naar Newport gaan en dan je routeplan volgen. Of nog drastischer, van Bend richting McMinnville of Portland.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

Dan mis je wel Crater Lake. En hoewel we waarschijnlijk niets meer doen dan (een halve, afhankelijk van wat er open is) rim drive rijden, wil ik dat tóch niet missen. Ik twijfel wel over Mt Rainier, of dat zin heeft. Ohanapecosh lijkt me een prachtige campground, maar verder Paradise in de sneeuw lijkt me leuk maar niet fantastisch. Ik zóu dat kunnen missen denk ik, maar het voelt wel gek om naar Washington te gaan en Mt Rainier te skippen (al zie je de bergtop vast wel er bovenuit piepen ergens vanaf de weg naar Yakima).
Ik denk dat wij heel erg moeten onthouden wat de basis van onze reis is. Wij houden echt erg van stukjes rijden en dan maar langs de weg ergens stoppen omdat we een brouwerij/wijngaard/landwinkel/berry farm etc zien, spontaan stoppen langs de weg en iets proeven/eten/drinken/kopen. Daarom willen we bijvoorbeeld routes langs de Hood River en de kust rijden. Ik denk dat we daar enorm van gaan genieten.
En dan andere meer toeristiche zaken zoals Mt Rainier/Tofino en misschien zelfs Painted Hills laten varen. Aiiii.. Pijnlijk he. Crater Lake wil ik echter wél echt graag zien. Naast foodie ben ik ook fotograaf (ook beroepsmatig overigens, maar reisfotografie is puur hobby matig) dus wel lastig hoor, Painted Hills bijv skippen.
Laatst gewijzigd door Georgie op 04 okt 2018, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door vana »

Wij hebben Mount Rainier ook overgeslagen hoor. Je moet toch keuzes maken er is zoveel moois te zien. En inderdaad je ziet Mount Rainier overal bovenuit steken.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

Ik heb bij m´n vorige reactie toch het aangepaste reisschema weer weggehaald. Het voelt toch gevoelsmatig niet goed om echt dingen zoals Mt Rainier en Painted Hills te schrappen. Ik zou dat echt jammer vinden. Ik denk dat we het maar moeten gaan zien en ervaren hoe het is. Als blijkt dat het toch te druk is, kunnen we altijd op dat moment beslissen het om te gooien.

Wel heb ik het stuk aan het einde wat omgegooid. Ik wilde eigenlijk zó graag naar de San Juan Islands, dus in plaats van whale watching bij Anacortes heb ik dat aangepast naar twee nachtjes op San Juan Island. Dan krijg je dit aan het einde:

Dag 22: Sequim - Tacoma - Seattle KOA
Dag 23: Seattle downtown (tweede overnachting Seattle KOA)
Dag 24: Seattle KOA - Friday Harbor (San Juan Island) (incl overtocht ferry duurt dat 3u40m / 124 miles), overnachting bij Lakedale Resort
Dag 25: Whale Watching vanuit Friday Harbor (tweede overnachting Lakedale Resort), ik zag dat San Juan Safaris een kindvriendelijke boot heeft.
Dag 26: Friday Harbor - Victoria (nog steeds op Canada Day in Victoria)
Dag 27: Victoria - Vancouver (overnachting op Burnaby Cariboo RV), alvast camper opruimen/inpakken en evt downtown Vancouver (goede ov verbinding vanaf Burnaby zag ik)
Dag 28: Camper inleveren en nog downtown Vancouver (overnachting airport hotel)
Dag 29: Inpakken en evt nog downtown Vancouver. Vlucht Vancouver - Amsterdam
Dag 30: Aankomst Amsterdam


Dan hebben we én meer rust én meer tijd in Vancouver. We hebben ook even besproken wat we nou écht in Seattle willen zien en dat is Pike Place Market en één van mijn wensen is om de Chihuly Gardens and Glass te zien, maar die twee dingen moeten samen wel in één dag lukken, ipv twee dagen Seattle en steeds heen en weer met het OV naar de camping.

Al met al ben ik daar wel tevreden over.

Intussen hebben we ook offertes voor de camper bij zowel Tioga als Tenzing. Wel met een ontzettend groot prijsverschil (prijsverschil van 1000 eu!) dus ik moet daar even goed voor gaan zitten wat nou allemaal inclusief is per reisbureau, even goed vergelijken.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door tomhster »

Mt. Rainier en Painted hills zijn heel mooi. Ik zou die echt niet skippen. Mocht je willen schrappen dan zou je Vancouver Island kunnen overwegen. Het is best een kostbare en tijdsintensieve bestemming.

Ik zou overigens echt niet weten waarom je via een reisbureau zou boeken. Je kunt minstens een kwart besparen door zelf rechtstreeks te boeken.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

Op Vancouver Island hebben we nu alleen nog Victoria dus dat valt wel mee toch?

En een camper wordt zeer sterk aangeraden om via een reisagent zoals Tioga te boeken ivm de verzekeringen en niet rechtstreeks bij de verhuurder daar. De rest regelen we uiteraard zelf, we zijn beide ervaren Amerika reizigers.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door AnnInBC »

Ga op je eigen gevoel af en doe de dingen die jullie nu graag willen zien, maak daar je route rond. Als jullie van plan zijn om ooit nog deze richting uit te komen en een reis West Canada te doen dan zou ik dan daar meer tijd voor uitnemen. Bezoek nu de dingen in Vancouver wat jullie het meeste aantrekt en zie hoeveel tijd je hebt. De rest volgt dan wel een andere keer.

Als jullie een camper huren vanuit Abbotsford dan ben je al bijna in Hope, dus je zou dan inderdaad op die dag wat verder kunnen rijden. Manning Park is zeker een goede optie, daar is een camping denk ik. De provincial park campings zijn altijd heel mooi en je kan in Manning Park eens kijken, ik denk die bij Lightning Lake is mooi: http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... bleCamping

Cariboo RV Park in Burnaby is een goede 5 minuten van mijn thuis af! Ja, hele goede verbinding met downtown Vancouver. En er is een Costco dichtbij met een food court, dus als je honger hebt kan je daar altijd naartoe. Om daar wat te eten moet je geen lid zijn. ;)

Veel succes nog met de voorbereidingen!
Ann
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

Wat een lieve reactie Ann, je eerste alinea. Dank je. (en wat een práchtige herfstfoto's heb ik gezien van je vandaag). Ik denk (hoop) dat we inderdaad ooit ook nog eens de echte West Canada route gaan rijden.
Toevallig dat jij daar zo vlakbij woont. Ik ga de campings in Manning Park even goed uitzoeken, dank je voor de link. En bedankt voor de Costco tip. Ik heb nog een kaart maar die is allang niet meer geldig denk ik :lol:
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door AnnInBC »

Hahaha, die kaart kan je gebruiken om gewoon te laten zien als je binnen gaat...de food court is links. Je hebt die kaart niet nodig om daar wat eten/drinken te kopen. Dit is hun menu: http://4.bp.blogspot.com/-EYO5KUt7g2U/U ... AG1758.jpg Ze hebben ook chicken wings, maar dat staat niet bij deze foto. Het is een 10 minuten wandelen van jullie RV park...moest je zin hebben in een lekker ijsje, in Canada is het softijs (niet frozen yoghurt) of een frietje of dergelijke. :lol:

Manning Park is niet erg ver rijden. het is maar zo een uur en 40 minuten. Dus je zou eventueel wel verder kunnen op die dag. Hoeveel uren per dag wil je rijden? Je zou ook kunnen doorrijden naar Osoyoos/Oliver, dat is zo een 3 uren en een half rijden.

PS: we hadden een heerlijk herfstdagje gisteren, dus dan moeten er foto's genomen worden he! :lol: Vandaag was het weer wat miezerig, maar morgen weer zonnig. De kleurtje beginnen stilletjes aan uit te komen, nog een paar weekjes voor de volle kleuren. :thumbup:
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

We hebben zojuist het boekingsformulier van Tioga ingevuld voor de vluchten en de camper. Het gaat gewoon écht gebeuren! :-D

Het reisschema hebben we weer ietsjepietsje omgegooid naar het volgende:

Dag 1: Vlucht naar Vancouver, airport hotel (kleine kans dat we de stad nog in gaan)
Dag 2: Four Seasons camper pick up, Walmart, rijden naar Princeton (Similkameen Valley)
Dag 3: Princeton - Okanagan Valley (Oliver, leuk plaatsje voor onze zoon)
Dag 4: Extra dagje Okanagan Valley (Oliver)
Dag 5: Oliver - Leavenworth
Dag 6: Leavenworth - Mt Rainier NP
Dag 7: Mt Rainier NP - Yakima Valley (wineries)
Dag 8: Yakima Valley - Cascade Locks (Columbia River Gorge)
Dag 9: Multnomah Falls & Vista Point ('s ochtens vroeg), daarna Hood River Fruit Loop
Dag 10: Hood River - Shaniko - Journey Through Time Scenic Byway - John Day Clarno Unit - John Day Painted Hills
Dag 11: Painted Hills - Suttle Lake - Sisters - Bend (Bite of Bend Food Festival)
Dag 12: Bend - Crater Lake
Dag 13: Crater Lake - Bandon
Dag 14: Extra dagje Bandon
Dag 15: Bandon - Newport (aquarium)
Dag 16: Newport - McMinnville (Willamette Valley wineries)
Dag 17: Woodburn Outlets & wineries
Dag 18: Portland (Farmers market on Saturday)
Dag 19: Portland - Tillamook - Rockaway Beach
Dag 20: Rockaway Beach - Cannon Beach - Elsie - Astoria
Dag 21: Astoria - Olympic NP
Dag 22: Olympic NP, stranden, Hoh Rainforest - Sequim
Dag 23: Sequim - Tacoma - Seattle KOA
Dag 24: Seattle
Dag 25: Seattle - ferry- San Juan Island (Friday Harbor)
Dag 26: Whale Watching vanaf San Juan Island
Dag 27: San Juan Island -ferry- Victoria (Vancouver Island) op Canada Day, vuurwerkshow Victoria
Dag 28: Victoria -ferry- Vancouver, camper opruimen/inpakken. Evt 's avonds nog naar Vancouver
Dag 29: Camper inleveren. Vlucht Vancouver - Amsterdam
Dag 30: Aankomst Amsterdam

Grote kans dat we dus weinig van Vancouver stad zien, maar heel eerlijk gezegd denk ik dat we dat nog wel eens als uitvalspunt kunnen gebruiken voor een echte West Canada reis.

Binnenkort een overzicht maken van alle campings, welke willen we kiezen en vanaf wanneer zijn ze beschikbaar om te boeken. Wordt nog wel even een (leuk) klusje.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

We hebben geboekt! KLM vluchten zijn geboekt, camper is via Tioga geboekt. Yes!

M'n man heeft een GoPro gekocht zodat hij een mooi videoverslag kan maken en ik ga wanneer ik meer tijd heb een blog maken om een live reisverslag bij te houden. Wordt vervolgd :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door vana »

Mooie route hoor!
Ik ben benieuwd naar jullie verslag en ook naar het stukje Okanagan Valley want jullie zijn er eerder dan wij.
Wij waren in Victoria op British Columbia Day en dat was heel gezellig. Dus ik denk dat Canada Day ook leuk is daar.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Georgie: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Bericht door Georgie »

Wat leuk om te horen Marjon. Mocht ik tzt tips hebben voor de Okanagan Valley zal ik ze zeker nog even aan je laten weten.

Ik heb net een aanvraag gedaan voor deze camping in/bij Victoria: https://www.salishseasidervhaven.com/
Met een beetje mazzel kunnen we 's avonds dus het vuurwerk zien aan de overkant van de baai.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer