Verslag(je) reis Denver-Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Verslag(je) reis Denver-Denver

Bericht door Martine1979 » 07 sep 2018, 17:35

Hallo allemaal,

Vorige week zijn wij teruggekomen van onze rondreis vanuit Denver. Ik heb veel tips en informatie van jullie gekregen waarvoor nogmaals dank. Er zaten wat juweeltjes tussen. Ik schrijf geen blogs maar ik wil jullie toch even kort op de hoogte brengen van onze ervaringen/ bevindingen (met name de hoogtepunten), dus bij deze.

Onze route:
1. Amsterdam-Denver (Ramada Denver Airport )
2. Denver- Fruita via Silverthorne Outlets, Rifle Falls, (Balanced Rock inn)
3. Fruita- Dutch John/Flaming Gorge via Colorado NM, Dinosaur NM (Red Canyon Lodge)
4. Dutch John- Jackson via flaming gorge (the Ranch inn)
5. Jackson (the Ranch Inn)
6. Grand Teton (Colter bay cabins)
7. Colter bay-Yellowstone ( Old faithful inn)
8. Yellowstone (Roosevelt lodge )
9. Yellowstone ( Whispering Pines Cooke city)
10. Yellowstone (Whispering pines Cooke city)
11. Cooke City - Cody (Apple Jack Ranch)
12. Cody- Buffalo via Bighorn Mountains (Bighorn Motel)
13. Buffalo- Deadwood via Devils tower, spearfish falls (Hotel the Golddust)
14. Deadwood - Custer via Wall, Badlands en ‘s avonds Mount Rushmore (Calamity Peak Lodge)
15. Custer via Custer SP (Calamity Peak Lodge)
16. Custer-Estes Park via Cheyenne (Kokopelli Inn)
17. Estes Park- Grand Lake (Gateway Inn)
18. Grand lake -Glenwood springs (Holiday Inn)
19. Glenwood springs (Holiday Inn)
20. Glenwood Springs-Denver- Amsterdam (via Silverthorne Outlets, Loveland pass)
21. Amsterdam

Vluchten en autohuur:
Via American Airlines en British airways, beide keren met overstap. Prima vluchten gehad en van beide organisaties zeer goede service en (relatief ) lekkere stoelen, naast elkaar, in het vliegtuig. Goede entertainmentmogelijkheden. Erg tevreden. Bij Alamo waren we zo klaar. We waren thuis al ingecheckt en hoefden bij de automaat alleen nog het huurcontract printen. Daar er van onze categorie geen auto’s beschikbaar waren kregen we een gartis upgrade. Het werd een full size suv Nissan Rogue waar we 5400 km mee hebben gereden. Geweldige auto!

Hotels/cabins:
De Red Canyon lodge bij flaming gorge/dutch john was een absolute topper. We zijn ontzettend blij met de tip van Marianne en raden deze cabins echt van harte aan. Leuk, schone, ruime cabins met veranda, vuurpit en zicht op een meertje. We zaten ‘s avonds buiten bij het vuur toen er een hert aan kwam lopen en op 2 meter van ons ging grazen (uiteraard waren we erg stil). Geweldige ervaring!
Daarnaast is het restaurant van de lodge ook echt geweldig. We hebben hier het beste gegeten van de hele reis (de forel, mmm). Vanwege het mooie weer zaten we buiten op het terras waar de kolibries af en aan vlogen en een redtailed hawk rondvloog om op deze en andere kleine vogeltjes te jagen. Bij deze lodge hadden wij echt het gevoel tot rust te komen en midden in de natuur te zijn. S nacht was het heel donker en konden we goed sterren kijken.
We vonden de Whispering pines cabins in Silver gate ook echt heel fijn om vergelijkbare redenen. Hier kregen wij, gratis, een spotting scope te leen, om wildlife in Yellowstone te spotten (met succes). Superservice!
In Deadwood verbleven we in Hotel the Golddust. Iets heel anders dan de verblijven in de natuur maar ook echt geweldig. Hartstikke modern en luxe met een westernrandje. Beetje Vegas style. We hadden het geluk dat we een zeer ruime kamer met 2 bedden kregen maar het was een zeer welkome afwisseling na het wat kneuterige Bighorn motel in Buffalo. Dit zag er schattig uit van buiten maar de kamers waren vrij eenvoudig met een airco die ontzettend veel herrie maakte ook toen hij uit stond waardoor manlief amper heeft geslapen. In de Old Faithful Inn heb ik vrij slecht geslapen. We sliepen in het oude deel op de hoek op de begane grond. Vanuit ons bed konden we Old Faithful zien. Supersfeervol en bijzonder. Maarrr... door de oude houten deuren en balken is het erg gehorig. Toilet en douche zijn op de gang. Daardoor iets minder ontspannen op bed. Op een gegeven moment werd ik wakker en voelde ik iets, heel licht over mijn benen richting torso bewegen. Ik deed mijn ogen open en zag zo een muis over mijn buik op mijn hoofd afkomen. Van schrik gooide ik zo het dekbed van mij af waardoor de muis door de kamer vloog. Licht aan en op zoek. Ik heb de muis niet meer gevonden maar heb de hele nacht wakker gelegen met zaklamp in de hand. Ik heb de muis (en familie?) nog wel gehoord maar niet meer gezien. De volgende ochtend kwam ik erachter dat het wel een beetje mijn eigen schuld was: het pak cornflakes dat we bij ons hadden was omgevallen, dus een feestmaal voor familie muis. Ach, het was een bijzondere en memorabele ervaring. Ik ben overigens dol op alle dieren en zou met plezier foto’ s van het muisje hebben gemaakt maar in het donker over me heen lopen vind ik toch minder plezierig.
De overige hotels en cabins waren allen prima of goed. We zouden allen een volgende keer zo weer boeken, behalve dus het Bighorn Motel in Buffalo. Dan liever iets meer betalen en in het Occidental hotel slapen, ook al zou dit spoken :wink: . Voor de Roosevelt Lodge zou ik een volgende keer wel proberen om een cabin met toilet en douche te boeken. Is toch een stuk prettiger.

Wildlife
We hebben ontzettend veel wildlife gezien deze reis. Al hebben we er ook echt wel moeite voor gedaan. We stonden regelmatig al om half 6 op om vroeg op zoek te gaan. Het was dan vaak erg koud, rond de 5 graden, maar heerlijk. En prachtig om de mooie natuur met de opkomende zon te kunnen bewonderen. Bij de Red Canyon Lodge hebben we zoals al gezegd herten, kolibries en heel veel andere vogels gezien. Met de verrekijker in de hand was het echt genieten. Onderweg hebben we een coyote, een schorpioen, en vele herten en elk gezien. In Grand Teton hebben we flink ons best gedaan. We hebben de Moose Wilson road 4 keer gereden in de hoop om beren of elanden te spotten. Ook de weg naar Kelly hebben we ’s avonds gereden. Helaas zonder resultaat. Wel hebben we herten en elk gezien. Toen hebben we besloten toch maar een andere tactiek te gaan toepassen: geduld. Naar uitkijkpunten gaan waar geregeld elanden worden gespot en wachten. En dit werkte! Bij de blacktail ponds overlook kwamen tegen de schemering 3 elanden tevoorschijn in het veld. Geweldig! Het was van een vrij grote afstand maar zeker met een verrekijker kon je ze toch goed zien. Een vrouwtje ging zelfs af op twee wandelaars die te dicht in de buurt kwamen. Ze moesten echt rennen! Ook bij de Jackson Lake lodge en bij Willow flats liepen er elanden in de velden. Dit was echter zo ver weg dat het amper te zien was. In Yellowstone hebben we genoten van de vele bizons, een marmot en natuurlijk de wolven. We zijn drie ochtenden op rij aangesloten bij de wolvenspotters, met onze eigen spottingscope en die van Whispering pines cabins. Heel bijzonder om mee te maken hoe de sfeer onder de spotters is. Allemaal met hetzelfde doel en allemaal enthousiast en behulpzaam. Zo hebben we alle ochtenden met de scope kunnen genieten van de roedel, inclusief pups van Slough Creek. Maar de laatste ochtend was echt de topper: er was een moeder grizzlybeer met 2 cubs op de berg. De wolven slopen er om heen en probeerden de cubs te pakken krijgen. Gelukkig zonder voor hen positief resultaat. Maar machtig mooi om te zien. Even later hadden de wolven er gelukkig genoeg van en trokken ze weer verder. Heel bijzonder. Overigens hadden we op de hellingen meerdere grizzlyberen gezien, wel ook alleen met de spottingscope. Verder hebben we in Yellowstone diverse ospreys/visarenden gezien, waarvan 2 jonkies in een nest die pogingen deden om uit te vliegen. Ook weer bijzonder. Op een grote rotsachtige berg nabij Silver Gate hebben we diverse berggeiten gezien, weliswaar van grote afstand. Maar ook die konden we afvinken van het lijstje :thumbup: .
In Badlands hebben we verschillende dikhoornschapen gezien. In Custer State park kwamen we in een echte bisonjam terecht. Overal waar we keken waren bizons en we konden zeker 30 minuten geen kant op want onze auto en die van anderen waren omsingeld. We hadden geen haast dus genoten van de bijzondere ervaring. Totdat een aantal bizons hadden bedacht dat ze de jeuk door de vele vliegen konden aanpakken door tegen de auto te schuren. Toen begonnen we hem wel een beetje te knijpen. Het duurde niet lang maar het gevolg was wel enkele krassen op de auto. Gelukkig waren we volledig verzekerd. Ondanks dat ze vooral schattig zijn hebben we ook bij de ezels in Custer SP even een spannend moment gehad. Ook een ezel had jeuk en laat een autospiegel nou heel handig zijn om te krabbelen. De spiegel bewoog op en neer. Gelukkig kon mijn man de ezel wegduwen. Hier durfde hij dat wel, bij de bizons hebben we het maar uitgezeten (maar toen waren de spiegels ingeklapt). In Custer SP hebben we ook weer diverse herten en pronghorns gezien. Overigens hebben we in Custer SP, Badlands en bij Devils tower kunnen genieten van heel veel prairiehondjes. Ook leuk!
In de Rocky Mountains hadden we ons tot doel gesteld dat we een eland van dichtbij zouden zien. En een black bear hadden we ook nog niet gezien, dat zou toch ook wel leuk zijn. En dat was het! Het was in een flits voorbij maar onderweg naar Lily Lake (prachtig in de avondzon!) stak er zo een black bear over. Gelukkig had ik mijn camera paraat i.v.m. een hert dat we net daarvoor gefotografeerd hadden dus het bewijs is er. Volgens locals hebben we ontzettend veel geluk gehad daar er slechts rond de 30 beren in RMNP zouden leven en deze zich zelden laten zien. Tijdens de wandeling rond Lily lake hebben we die avond ook nog verschillende muskusratten en een bever gezien! Topdag dus! Maar geen elanden . De volgende dan maar weer proberen: net na zonsopgang naar Sprague lake, waar elanden zouden wonen. Net voor het meer zagen we weer een leuk hertje dus camera’s in de hand. Wanneer we de parkeerplaats op rijden zien we zo een mannetjes eland uit het water komen, de weg oplopen en weer in het bos verdwijnen. Whoah! Op hooguit 3 meter afstand! Gelukkig zaten we veilig in de auto want het is toch behoorlijk groot en indrukwekkend. En toch konden we het niet laten om toch eerst ook nog een stukje het bos in te lopen in de hoop dat we hem nog zouden zien. Geen eland wel 3 elk wat toch ook wel heel bijzonder is. Als je ze tegenkomt tijdens het wandelen valt pas op hoe groot die dieren ook zijn. Hierna hebben we in RMNP nog diverse elk (overal), herten(overal), marmotten (grand lake, naast hotel) en 2 elanden gezien (naast de weg, kawuneeche valley). Bij de Maroon Bells hebben we marmotten en pika/fluithazen gezien.
Ook qua wildlife was het dus echt fantastisch!

Wandelingen
Deze vakantie hebben we iets uitdagendere wandelingen gedaan dan vorige vakanties. Wegens slechte knie en rug maar vooral ook een slechte conditie hebben we de afgelopen vakanties iets rustiger aan gedaan. Dankzij jullie blogs heb ik echter Hanging lake gevonden en deze wandeling ten doel gesteld. En dan gaat sporten toch een stuk beter :wink: . Het is dan ook gelukt! Het ging zelfs makkelijker en sneller dan gedacht. Uiteraard wel een paar keer even op adem moeten komen maar het ging voorspoedig. En wat was het mooi! Absoluut de moeite waard. Ook de Sunday Gulch trail in Custer SP was een uitdaging maar wat is dit ook een ontzettend leuke wandeling. We zijn wegens dreigende luchten tegen de klok in gelopen waarbij we eerst over en langs de rotsblokken naar beneden klommen. Erg avontuurlijk. Tijdens de wandeling kwamen we nog twee herten tegen. In Yellowstone hebben we te weinig tijd gehad om alle wandelingen te doen die we wilden doen. We hebben wel o.a. de trail via de overlook en fairy falls naar Imperial geyser gedaan. De wandeling tot aan de waterval is vrij saai maar vooral de geiser is prachtig! En op een gegeven moment waren we helemaal alleen. Dat maakt het helemaal bijzonder. In GT hebben we de volgende hikes gedaan: Taggart/Bradley lake, Phelps Lake en Heron Pond/ Swan lake. Vooral de eerste was erg mooi. Tot slot wil ik de hike Devils Kitchen in Colorado NM aanbevelen. Het was bloedheet maar zeer de moeite waard. Tussen de enorme rode rotsen door klimmen naar devils kitchen. Onderweg hebben we ook een prachtig gekleurde hagedis gezien. Wel goed opletten. Er zijn meerdere cairns gemaakt die een andere route aaantonen onderweg waardoor we een stuk verkeerd zijn gelopen.

Eten en drinken.
We hebben deze vakantie lekker en divers gegeten. Zoals vermeld was ook hier de Red Canyon lodgde favoriet. Heerlijke forel gegeten en een geweldige brownie cheesecake toe. Mmmm... In de Jackson lake lodge/mural room hebben we genoten van een heerlijk ontbijtbuffet inclusief koffie en jus d’orange. Op de wafels stonden elanden afgebeeld, leuke touch. Het uitzicht is werkelijk fenomenaal. In fruita hebben we de lekkerste burgers van de vakantie gegeten bij de Suds brewery in het dorp, wat ook als enige open was. Ook de zelfgebrouwen biertjes smaakten goed. Het ontbijt in de Roosevelt lodge was het lekkerst. In Jackson hebben we op jullie aanraden heerlijk gegeten bij de Thai. In Glenwood springs zijn de taco’s van de slope and hatch absoluut aan te raden.

Overigen
We vonden Deadwood echt een leuk stadje. We hadden het geluk dat er net die dag dat wij er waren een parade was. Erg leuk om mee te maken en gelukkig waren we net op tijd bij het hotel daar we anders een aantal uren geen toegang tot het stadje hadden gehad. Daarnaast kon Deadwood niet meer stuk daar ik op de the Voice gokautomaat (we zijn fan, maar alleen van de amerikaanse versie) ‘gekozen’ werd door coach Blake Shelton en toch wel 15 dollar won (en ook vrij snel weer verloor). De rodeo in Cody en de show met eten ervoor bij de Cattle company was een erg leuk en Amerikaans avondje uit. Bij de avondceremonie van Mount Rushmore hebben we het patriotisme van de Amerikanen ervaren. Mooi om te zien hoe trots deze mensen op hun land (en veteranen) zijn. Ietwat over de top maar wij kunnen er ook wel iets van leren.

Het is een iets uitgebreider verslag geworden dan verwacht. Maar we hebben dan ook zo veel mooie dingen gezien en gedaan. Al met al was het weer een fantastische reis!
Groet, Martine

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verslag(je) reis Denver-Denver

Bericht door Martin & Marianne » 07 sep 2018, 17:41

Ik moet de rest nog lezen maar wat leuk dat die cabins goed bevallen zijn! Ze staan al jaren op mijn lijstje. Ik ga maar eens een route daaromheen plannen! :wink:

Marianne

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ » 19 nov 2018, 13:44

Bedankt voor je uitgebreide verslag!
Suzie

2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Tinuszke » 28 nov 2018, 11:05

Leuk verslag, fijn om te horen hoe een reis uiteindelijk bevallen is en om verdere tips te horen :thumbup:

Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Toon de Valck » 28 nov 2018, 19:27

Leuk verslag!
Volgend ajaar willen wij ongeveer zo'n reis gaan doen.
Bedankt voor de tips!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer