Reis Jann: Alaska 2019.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Jann »

Hallo,
na heel wat verslagen te hebben gelezen en info hier en daar te hebben gesprokkeld, hebben we de knoop doorgehakt en gaan we in 2019 naar Alaska. Met het 15-tal zuivere bezoekdagen die we hebben, heb ik geprobeerd een route uit te stippelen.

In onderstaand schema heb ik (voorlopig) de vlucht naar McCarthy/Kennicott er in opgenomen maar ik weet niet met de tijd die we hebben of dit wel haalbaar is. Misschien moeten we dit een andere Alaskareis eens inlassen... Zo hebben we ook de mogelijkheid om die dagen, ergens anders in onze route in te lassen.
Ook heb ik bewust een dag ingelast (dag 9) die nog vrij in te vullen is.
Ik had gedacht aan ofwel :
1. een extra stop tussen Homer en Seward, ev. in Kenai of Soldotna ?
2. een extra dag in Denali ?
3. een extra dag in Valdez ?
4. een andere (betere) mogelijkheid …

Voorlopig kom ik op het volgende uit :

dag 1 : vlucht naar Anchorage
dag 2 : Anchorage - Homer
dag 3 : Homer (beartrip)
dag 4 : Homer - Seward
dag 5 : Seward (Glacier Tour)
dag 6 : Seward (Icefield Harding)
dag 7 : Seward - Whittier - Valdez (met de ferry, als die vaart die dag?)
dag 8 : Valdez
dag 9 :
dag 10 : Valdez - Chitina - McCarthy/Kennicott
dag 11 : McCarthy/Kennicott
dag 12 : McCarthy/Kennicott - Chitina - ..... (ergens langs het plaatsje North Pole / Fairbanks... op weg naar Denali ?)
dag 13 : ..... - Denali NP
dag 14 : Denali NP
dag 15 : Denali Np - Anchorage
dag 16 : Anchorage (stad en omgeving)
dag 17 : vlucht Anchorage naar Europa
dag 18 : thuis

Suggesties, veranderingen, aanpassingen enz... zijn meer dan welkom !
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door ingrid14 »

Ziet er al goed uit zo !

Tussen Homer en Seward liggen nog wel wat mooie plekken: Kenai Wildlife Refuge, Skilak Road (one way in de richting van Homer), het stadje Kenai, kerkje in Ninilchik, Anchor Point (meest westelijke punt dat je in de USA met de auto kan bereiken en er zitten veel zeearenden bij het strand)
Ik zou eerder tussen Homer en Seward een stop toevoegen. De dag dat je naar Homer rijdt heb je dan nog tijd om stops te doen langs de Turnagain Arm en eventueel Portage. Maar met 3 nachten Seward kan je ook de hele dag over de rit doen, maakt niet uit als je dan 's avonds pas bij je hotel bent.

Bij Valdez zou ik ook een gletsjer en wildlife tour doen. Het is anders dan bij Seward en het geeft je zo veel meer kans om wildlife te spotten.
Je kan ook mooi wandelen bij Valdez, dus daar zou prima nog een extra nacht kunnen.

McCarthy/Kennicott: je weet wat ik hier ga zeggen hé :wink: Voor mij is het een must.
Op de site van de Kennicott Lodge kan je een packet boeken: overnachting, maaltijden en vlucht heen en terug. Packet is goedkoper dan Lodge en vlucht apart.

Je weet dat er ook een Denali Highway is? Die gaat van Paxson naar Cantwell. Het is een onverharde weg die je wel niet mag rijden van de autoverhuurbedrijven maar velen doen het toch. Ik geef de mogelijkheid maar mee. Je komt dan niet langs North Pole/Fairbanks.

Moest je beslissen om McCarthy eruit te laten zou je eventueel stops kunnen toevoegen tussen Denali en Anchorage.
Op dit stuk heb je Talkeetna en de omgeving van Palmer/Wasilla heeft ook veel te bieden.

Een beetje jammer is dat je de Glenn Highway mist. Er zijn schitterende zichten onderweg.
Een mogelijkheid is om van Chitina naar regio Palmer te rijden. Daarna naar boven naar Denali en daarna weer terug naar Anchorage.

Zelf ga ik ook terug naar Alaska in 2019. Ik ben er nog niet helemaal uit welke route maar zodra ik het weet zal ik mijn route ook posten.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door biebyip »

Zoals gewoonlijk eens met Ingrid. Wel een opmerking, je hebt nu alle ‘aan zee en met boot’ dagen achter elkaar. Je kunt er ook voor kiezen om, net als wij en in andere route topics gesuggereerd wordt, na Homer en Seward door te rijden richting Denali. Eventueel kun je daar ergens (bv omgeving Wasila/Palmer of juist Talkeetna als je even wat drukte wil opzoeken) dan de extra nacht plaatsen. Dan ga je na Denali naar mccarthy, eventueel tussenstop in Chitina of in de buurt, en daarna naar Valdez. Om vanuit Valdez terug te rijden.

Het grote voordeel is dat je zo je ervaringen en landschappen verdeelt. Krijg het waarschijnlijk niet helemaal goed uitgelegd, maar het is dan wat afwisselender tussen de zee en cruises (in Seward en Valdez) en de mooie berg landschappen van Denali en McCarthy. Het enige wat je dan mist is de ferry, maar die heb en wij niet gemist.

En zeker Kennicott lodge (of in elk geval mcCarthy) laten staan. Liefst met zon aanbieding pakket. Is prima verzorgd en zo geweldig!
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Jann »

He Ingrid en Biebyip,
dat zijn al een heleboel goeie tips ! Dank u !

Heb nog eens nagedacht en inderdaad McCarthy/Kennecott gaan we toch proberen in te lassen, maar... !
In mijn eerste schema betekent dit, dat de data dat we er zouden zijn van 13 tot 15 juli is, en de Kennecott Lodge heeft dan geen enkele kamer meer vrij... balen ! (Is deze lodge werkelijk zo vroeg al volgeboekt of heeft het te maken met het feit dat het weekend-data zijn?) Heeft het dan nog zin om een aanvraag te doen voor een package ? Kan het natuurlijk altijd proberen. In McCarthy is dan nog wel de mogelijkheid van Ma Johnson's Hotel of Lancaster Hotel zie ik, maar de beschikbaarheid moet je ook aanvragen.

@ Biebyip, als ik u raad opvolg (wat ik geen slecht idee vind en zo de zee/landschapdagen idd. wat kan spreiden), komen we op andere data in Wrangell Saint Elias en zie ik dat er wel nog kamers zijn.

Dan ziet de route er als volgt uit :

dag 1 : vlucht naar Anchorage
dag 2 : Anchorage - Homer
dag 3 : Homer (beartrip)
dag 4 : Homer - Seward
dag 5 : Seward
dag 6 : Seward
dag 7 : Seward - ..... (Wasilla of Palmer of Talkeetna...)
dag 8 : ..... - Denali NP
dag 9 : Denali NP
dag 10 : Denali NP - ..... (ofwel noordwaarts via Fairbanks/North Pole of via de Denali Highway naar .....)
dag 11 : ..... - Chitina - MacCarthy/Kennecott
dag 12 : MacCarthy/Kennecott
dag 13 : MacCarthy/Kennecott - Chitina - Valdez
dag 14 : Valdez
dag 15 : Valdez - Anchorage (niet met de ferry, niet erg, vorig jaar in Vancouver Island hebben we ferry's genoeg gehad) (zou ik dan doen via de Glenn Highway, hebben die dan ook gehad)
dag 16 : Anchorage
dag 17 : vlucht Anchorage - Europa

We vinden het niet erg om op reis af en toe lange rijdagen te hebben dus kan ik mijn inziens een extra dag halen uit dag7 en dag8)
In één dag rijden van Seward naar Denali NP moet kunnen of raden jullie dit af.

En om helemaal het onderste uit de kan te halen : uit dag10 en dag11 een extra dag halen, in één keer rijden van Denali NP (via de Denali Hwy) naar Chitina en daar de laatste vlucht boeken van 17.45 uur naar MacCarthy ? Of is dit van het goede te veel ?
Het zijn maar alle mogelijkheden uitpluizen...
Zo kunnen we 1 (of 2?) dagen ergens anders extra inlassen.

@ Ingrid : om te antwoorden op je vraag in je eerder mail : we zouden gaan van donderdag 4 juli tot zondag 21 juli

Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door ingrid14 »

Ik zou altijd aanvraag doen voor een package bij Kennicott Lodge.
Het probleem met Ma Johson en Lancaster Hotel: ze staan te koop. Normaal zal een nieuwe eigenaar wel de boekingen overnemen maar ik heb om die reden voor de Kennicott Lodge gekozen.

Om meer kans op vrije data te hebben:
Je zou je route kunnen omdraaien en dus Seward en Homer aan het einde doen.
Ofwel ga je van Denali naar Fairbanks (vb) (langs boven) of Palmer (langs onder) en dan eerst naar Valdez en daarna McCarthy.
Vanaf Valdez kan je in Chitina zijn om met de middag vlucht mee te gaan.

Van Seward naar Denali kan wat afstand betreft op 1 dag maar onderweg heb je dan niet veel tijd voor stops. Als je de volgende dag de shuttle bus neemt, dan dien je ook nog op de dag Seward-Denali je aan te melden.
Na Denali zou ik dan onderlangs rijden richting Valdez en dan een stop doen regio Palmer.

Ik ga zelf van 9 tot 28 juli.
Ik ben in Kennicott van 16 tot 19 juli.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Jann »

Hoi Ingrid,
heb jij al de 3 nachten geboekt bij Kennecott Lodge ?
We vroegen ons dat af...
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door biebyip »

De laatste route, zeker als er dan plek is in Kennicott, zou ik zo boeken. Al was het maar omdat het op onze route lijkt;) Tussen Seward en Denali zou ik een tussenstop doen. Inderdaad, om regelmatig even de benen te strekken in het mooie landschap. Ik vond het zelf fijn om de vroegste vlucht naar mccarthy te hebben, zodat we die dag naar de mijn konden lopen en de ‘volle’ dag konden gebruiken voor een tour naar de gletsjer. De volgende dag hadden we op de terugweg wederom een vroege vlucht zodat we op het gemak langs Wellington Gletsjer naar Valdez konden rijden.
In elm geval; Ik denk dat je met deze planning al een mooie start hebt.

Enne...@Ingrid; geluksvogel! Gewoon nog een keer gaan. Veel plezier alvast
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door ingrid14 »

Ik heb een packet van 2 nachten met 1 nacht uitbreiding geboekt bij Kennicott Lodge.

@Biebyip : ik voel me inderdaad een geluksvogel!

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door kalaman »

Ik kan enkel maar bevestigen dat de Kennicott Lodge een unieke ervaring is.
In 2015 namen we ook de bush plane, maar mocht ik nog eens gaan dan zou ik misschien de McCarthy Road overwegen. Toen we in 2012 voor het eerst in Alaska waren was die 'weg' nog helemaal geen optie omwille van de vele spijkers die er nog achtergebleven waren van als ze de treinsporen verwijderd hadden. Ook in 2015 had ik nog mijn twijfels, maar ondertussen zijn er al zoveel verbeteringen aangebracht (onder andere heel wat ritten met zware magneten) dat ik nu eigenlijk nergens meer lees over lekke banden.
Het moet in elk geval een weg zijn met heel wat mooie uitzichtpunten.
Vergeet niet dat er in deze regio heel veel lage bewolking hangt en dat daardoor de vlucht naar McCarthy soms gewoon een "wolkenvlucht" kan zijn...
Wij hadden al bij al nogal geluk met onze twee vluchten, maar het kan ook helemaal anders zijn.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door ingrid14 »

Die McCarthy road schijnt inderdaad sterk verbeterdte zijn. Maar ... het blijft een onverharde weg die je van de autoverhuurders niet mag rijden.
Ik weet dat Kalaman wel vaker dirt roads rijdt die in veel ergere staat zijn dan de McCarthy road.

Als het bewolkt is heb je met vliegen minder zicht maar nog steeds mooi omdat je boven de bomen zit. Je ziet geen bergtoppen maar wel gletsjets en rivieren. Ook via de weg zijn er geen uitzichten als het bewolkt is.

Vanaf Chitina moet je toch rekenen op een dikke 2 u rijden over 60 mijl.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Marco en Cindy »

Wij hebben afgelopen juni McCarthy road gereden. Normaal gesproken staat er 3 uur voor deze weg. Wij hebben er iets meer dan 2 uur op gereden (ruim 60 mijl). Nu hadden we wel geluk want in de weken ervoor was de weg helemaal glad getrokken. Alleen de laatste 5 mijl was nog niet gedaan. Dat stuk en de eerste 18 mijl (die trouwens geasfalteerd is) waren dus het slechtste en zelfs dan nog goed te doen. Kwestie van rustig aan doen als er kuilen zijn. Dit was zeker niet de slechtste weg die we ooit hebben gereden.

Ook de locals rijden deze weg dagelijks. Zo rijdt er iedere dag een shuttle van Chitina naar de voetbrug in McCarthy. En ook zijn er locals die regelmatig boodschappen gaan doen in Chitina of omgeving. De weg heeft een slechte reputatie maar er is echt veel aan gedaan de laatste jaren. Een vlucht is mooi, maar ook duur. En de rit er naar toe is ook best indrukwekkend dus zeker een optie om toch zelf te rijden. Wel even checken van tevoren of je rental een reserveband en krik heeft. Just-in-case :wink: Zo heel af en toe 'vindt' er nog iemand een grote stalen spijker van de oude spoorlijn.

Overnachten kan inderdaad prima in Kennicott Lodge. Maar er zijn ook een aantal B&B's en cabins die je in McCarthy kunt huren. Ook een prima optie.

In ons reisverslag kun je meer lezen over wat we gedaan hebben en onze ervaringen.

Groetjes, Marco
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door jess85 »

In 2015 hebben wij alaska met yukon gecombineerd. Zelfde jaar als kalaman en ingrid.
Mcarthy road ook gereden en was goed te doen. De geasfalteerde weg naar einde toe was eigenlijk gevaarlijker omdat je snel rikdt en er plots een gigantische put opdook.
Hebben dan overnacht in een heel leuke cabin net buiten mcarthy.
In ons verslag kan je vinden waar precies. Maar zeker de moeite.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Jann »

Dank jullie allemaal voor de goeie tips waar ik echt mee aan de slag kan !
Ik heb verder nog wat zitten puzzelen en probeerde rekening houdend met de tips nog een tweetal routes uit.

Route 1 :
ofwel houden we ons aan bovenstaande laatst geposte route met idd een stop tussen Seward en Denali / en een rijweg tussen Denali en Chitina, ofwel via de Denali Highway (met 's avonds overnachten in Chitina) of langsboven via Fairbanks (kunnen we ook nog dat ijsmuseum meepikken en North Pole) met een tussenstop voor Chitina

Route 2 : (met de raad van Ingrid om de route om te draaien / met data die vrij zijn voor de Lodge in Kennecott maar zonder de Glenn Hwy helaas)
dag 1 : vlucht naar Achorage
dag 2 : Anchorage - Wasilla - Talkeetna (of Anchorage - Denali in één keer en een dag winnen ?)
dag 3 : Talkeetna - Denali NP
dag 4 : Denali NP
dag 5 : Denali NP - Tok (via Fairbanks)
dag 6 : Tok - Chitina - McCarthy/Kennecott
dag 7 : McCarthy/Kennecott
dag 8 : MacCarthy/Kennecott - Chitina - Valdez
dag 9 : Valdez
dag 10 : Valdez - Whittier - Seward (ferry)
dag 11 : Seward
dag 12 : Seward
dag 13 : Seward - Homer
dag 14 : Homer
dag 15 : Homer - Anchorage
dag 16 : Anchorage
dag 17 : vlucht terug

Route 3 : (met de raad van Tom en Jess / zonder het vliegtuigje en de Lodge in Kennecott en via de McCarthy Road)
dag 1 : vlucht naar Anchorage
dag 2 : Anchorage - Kenai (of hier ook Anchorage - Homer in één keer en een dag winnen?)
dag 3 : Kenai - Homer
dag 4 : Homer
dag 5 : Homer - Seward
dag 6 : Seward
dag 7 : Seward
dag 8 : Seward - Whittier - Valdez (ferry)
dag 9 : Valdez
dag 10 : Valdez - McCarthy/Kennecott (via de McCarthy Road)
dag 11 : MacCarthy/Kennecott
dag 12 : MacCarthy/Kennecott - ..... (richting Fairbanks ergens)
dag 13 ..... - Denali NP
dag 14 : Denali NP
dag 15 : Denali NP -Anchorage
dag 16 : Anchorage
dag 17 : vlucht terug

Zal natuurlijk een keuze moeten maken...

grtn,
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door ingrid14 »

Het ijsmuseum ligt op meer dan 1 u rijden van Fairbanks. (dus x2 want je moet langs dezelfde weg terug)
Om dit ook nog te doen op de dag dat je van Denali naar Tok rijdt, lijkt me wat veel.
North Pole kan je wel meenemen dat ligt vlak langs je route.

Bij route 2 en 3 heb je alle 'zee'locaties achter elkaar, maar ja als het niet anders kan voor de data bij McCarthy, dan is het prima zo.

Route 2:
dag 2: ik zou de tussenstop laten staan.
dag 5: lijkt me niet echt te doen. Zeker niet als je nog iets wilt zien in Fairbanks en het ijsmuseum wilt bezoeken.
Ik zou hier opteren voor een overnachting in Fairbanks en de volgende dag een lange rit naar Chitina. Tok zou ik eruit laten.
Want ook dag 6 is een lange rit.
Met 2 nachten Seward kan je dag 13 helemaal voor de rit naar Homer nemen, er is dan genoeg tijd voor stops te doen.

Route 3:
De stop in Kenai is geen must aangezien jullie later 2 volle dagen in Seward zijn. Dus dag 5 kunnen jullie stops doen. Ik zou hem niet doen maar aan het einde tussen Denali en Anchorage zetten.
Dag 12+13: zelfde opmerkingen als hierboven dag 5+6
Dag 15: deze rit zou ik opsplitsen met een stop in vb Talkeetna

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Jann »

Ja, idd, ik was weer die 'zee- en landlocaties' die achter elkaar liggen uit het oog verloren...
Ik denk dat we ons aan onze vorige route gaan houden en er niet echt iets nog gaan aan veranderen.

dag 1 : vlucht naar Anchorage
dag 2 : Anchorage - Homer
dag 3 : Homer (beartrip)
dag 4 : Homer - Seward
dag 5 : Seward
dag 6 : Seward
dag 7 : Seward - ..... (Wasilla of Palmer of Talkeetna...) (op weg naar Denali, zoveel mogelijk stops en bezienswaardigheden op de 2 dagen meepikken)
(is de gondel naar boven - Alyeska - de moeite ?)
dag 8 : ..... - Denali NP
dag 9 : Denali NP
dag 10 : Denali NP - Chitina (via de Denali Highway)
dag 11 : Chitina - MacCarthy/Kennecott (de ochtendvlucht nemen, dan hebben we nog wat aan de rest vd dag)
dag 12 : MacCarthy/Kennecott
dag 13 : MacCarthy/Kennecott - Chitina - Valdez
dag 14 : Valdez
dag 15 : Valdez - Anchorage (zou ik dan doen via de Glenn Highway, hebben die dan ook gehad)
dag 16 : Anchorage
dag 17 : vlucht Anchorage - Europa

We zijn wel echte ski-liefhebbers dus alles wat sneeuw en ijs is, is ons ding, vandaag jammer dat we het ijsmuseum niet kunnen meepikken, wie weet een volgende keer ;-)

Is in de Kennecott Lodge een Glacier view room (shared bathroom) te vergelijken met de kleine kamertjes in Paradise Inn in Mount Rainier (die ook enkel een sink hadden) ?
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Jann »

Hallo,
ondertussen al flink aan het boeken gegaan.
Anchorage (begin) - Homer - Seward - Denali - Valdez (bijna) - en Kennecot Lodge (aanvraag ingediend maar wachten tot okt. voor Wrangel Air) zijn geboekt.

* Ik zit een beetje vast waar ik een tussenstop kan maken tussen Seward en Denali…
Velen stellen Talkeetna voor maar dat ligt zo dicht bij Denali dat ik vrees krap te geraken om alle bezienswaardigheden tussen Valdez en Talkeetna op het gemak te bezoeken.
Weet iemand een eerdere tussenstop ?

* Ook tussen Denali en de dag dat we de vlucht naar McCarthy (hopelijk) zullen nemen hebben we nog een stop.
Ook daar zie ik niet echt waar die in te lassen...

Suggesties zijn heel welkom ;-)

Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door ingrid14 »

Tussen Seward en Denali kan je ook kijken voor iets in de regio van Palmer/Wasilla.
Tussen Denali en Chitina Airport: ga je via de Denali Highway? dan zou Paxson kunnen. Zelf maak ik een stop in Copper Center. Is maar een uurtje rijden naar Chitina Airport dus zelfs als ik daar de ochtend vlucht zou hebben, is het haalbaar.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Suzanne1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:52

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Suzanne1978 »

Hoi Jann,

Misschien kun je de tussenstop/overnachting inplannen in of nabij bij Hatchers Pass? Het is een klein beetje omrijden, maar de omgeving is prachtig. Leuker dan de troosteloze hotels in bv. Palmer of Wasilla.

Groetjes,
Suzanne
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Jann »

Dank u Suzanne voor de tip maar is daar veel overnachtingsmogelijkheid ?
Ik neem aan dat Hatchers Pass wat ten noorden van Wasilla ligt als ik kijk op google maps ?
Daar waar de Independence Mine State Historical Park zich bevindt ?
grtn
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Suzanne1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2008, 18:52

Re: Reis Jann: Alaska 2019.

Bericht door Suzanne1978 »

Hoi!

Er zijn alleen prachtige cabins. Dus niet veel mogelijkheden, maar wel één prachtige mogelijkheid. Het is officieel een B&B dacht ik, maar wel met een keuken, dus je kunt zelf koken. Wij hebben zelf ook het nodige via AirBNB geboekt in Alaska. Dat is toch ook net iets leuker dan een hotel of motel.

Groeten,
Suzanne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer