noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Captein
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2018, 00:07

noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Captein »

Hallo Allemaal,

Wij reizen a.s. september door Washington en Oregon.
Is het noodzakelijk om de overnachtingen al thuis vast te leggen?Dit ook i.v.m de prijzen.
Het is de 1e keer dat wij de reis zelf organiseren, we hebben vlucht , auto, route en hebben eigenlijk nog niks hebben vastgelegd behalve het aankomst hotel en de nacht voor de terugvlucht.
Wordt een beetje nerveus als ik zie hoeveel hotels/motels al volgeboekt zijn.
We zijn echt nog leken op dit gebied.Dus alle tips zijn erg welkom
Ineke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het zelf altijd wel fijn om thuis alles uit te zoeken en te boeken. En als je iets boekt dat geannuleerd kan worden kun je altijd nog ter plekke iets aanpassen. Je hebt dan ook meer tijd ter plekke wnat je hoeft niet meer te ozeken.
Even wat plaatsen uit je route:
Bij Crater Lake vonden wij de cains bij het Union Creek Resort erg leuk,
Voor de Painted Hills is het Oregon Hotel in Mitchell eigenlijk de enige mogelijkheid als je de heuvels tegen zonsondergang wilt zien.

Hoe zoek je? Kijk je alleen naar de boekingssites?

Marianne
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Roosuithoorn »

Hoi,
Wij vertrekken 25 augustus voor een rondreis door Washington en Oregon (nee hoor, we zijn nog helemáál niet aan het aftellen :lol: ). We reizen al 25 jaar door de VS en doen dat altijd op de bonnefooi. We hebben nog nooit problemen gehad met het vinden van onderdak.
Er is op deze site al veel over geschreven. De één vindt het stressvol om op de dag zelf nog naar onderdak op zoek te gaan, de ander wil alle vrijheid hebben. Wij hebben altijd wel een globale route in ons hoofd, maar beslissen vaak onderweg om toch een hele andere kant op te gaan.
Het enige wat we nog wel eens doen als we in het weekend ergens heen gaan waar het wel eens druk kan zijn, dat we de avond van tevoren op booking.com of expedia een hotel voor de volgende avond boeken.
Qua prijs: dat maakt niet zoveel uit. In het weekend op drukken plekken zul je meer betalen als walk-in. Op andere dagen kun je juist weel leuke deals scoren. Ik vraag altijd naar het off-season tarief. Als dat niet werkt kun je altijd naar het triple A (ANWB) tarief vragen, als lid van de ANWB krijg je ook korting op de meeste hotels.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Franciscus »

Captein schreef:Hallo Allemaal,

Wij reizen a.s. september door Washington en Oregon.
Is het noodzakelijk om de overnachtingen al thuis vast te leggen?Dit ook i.v.m de prijzen.
Het is de 1e keer dat wij de reis zelf organiseren, we hebben vlucht , auto, route en hebben eigenlijk nog niks hebben vastgelegd behalve het aankomst hotel en de nacht voor de terugvlucht.
Wordt een beetje nerveus als ik zie hoeveel hotels/motels al volgeboekt zijn.
We zijn echt nog leken op dit gebied.Dus alle tips zijn erg welkom
Ineke
Noodzakelijk is het niet, zeker niet in jullie reisperiode. Het ligt er ook aan wat je eisen zijn en waar je je comfortabel bij voelt.

Niet vooraf boeken geeft maximale vrijheid in de route maar betekent wel dat je ter plekke nog op zoek moet. Je zult altijd wel ergens iets vinden (zeker als je redelijk op tijd op zoek gaat, als je pas 's avonds op zoek gaat kan het lastig zijn) maar misschien niet op de beste plek tegen de beste prijs. Als je perse in of vlakbij een grote toeristentrekpleister wilt slapen dan is vooraf reserveren wel aan te raden. Via Bookings e.d. krijg je wel een goede indruk over de beschikbaarheid van hotels in een regio maar lang niet alles staat of zo'n site. Via Google Maps krijg je meestal een completer overzicht en kun je ook naar websites van hotels toe. Overigens is het ook niet zo dat een hotel per definitie geen kamer meer heeft als Bookings (of andere sites) aangeven dat er geen kamers meer zijn. Als je via zo'n tussenpartij een hotel vind dat je aanstaat maar de site geeft aan dat er geen kamers meer zijn kun je altijd nog direct op de hotelwebsite kijken. Soms zijn er dan nog wel kamers en soms zelfs tegen dezelfde prijs of goedkoper.

Alles vooraf boeken geeft wel rust maar je bent ook meer gebonden aan de reisroute. Deels kun je dat ondervangen door hotels te boeken die je nog gratis kunt annuleren.

Vorig jaar reisden wij in het hoogseizoen, toen hebben we een combinatie gedaan. De route stond in grote lijnen vast maar we wilden wel wat speelruimte houden. De accomodaties in/nabij de parken en in gebieden met weinig keuze hadden we vastgelegd (alles met annuleringsmogelijkheid). De rest hebben we ter plekke gedaan. Soms actief op zoek op dezelfde dag (letterlijk binnenlopen bij hotels) en soms 1 of 2 dagen van tevoren (als we programma voor de komende dagen duidelijk hadden) via het internet. Qua prijzen maakt dat niet zoveel meer uit. Mijn ervaring is dat je echt goedkope aanbiedingen voornamelijk hebt als je heel vroeg boekt (6 tot 12 maanden vooraf).

En als je aan de balie van een hotel staat áltijd naar de best mogelijke prijs vragen! Vragen of je vooraf een kijkje in de kamer mag kijken is trouwens ook heel normaal.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Old Faithful »

Op onze reis door Washington, Oregon en Californië in september 2012 hadden wij vooraf geen hotels gereserveerd. Wij deden dat 's avonds in het hotel voor de volgende dag(en). Het Oregon Hotel in Mitchell, een aanrader!, was niet online te reserveren en daarom zorgden wij ervoor daar al vroeg in de middag te zijn.
Meestal kun je op deze manier niet in National Parks overnachten. Daar is het beter vooraf te reserveren. Ik zou er niet op durven gokken dat daar nog iets vrij is, al kun je natuurlijk altijd even checken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Captein
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2018, 00:07

Re: noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Captein »

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!!
Ik ben nu niet meer zo nerveus over het vinden van de hotels ;-)
Wij hebben bij Seattle aankomst een air bnb voor de eerste dagen en voor terug een hotel bij Tacoma al vastgezet.
Verder een motel geboekt bij Portland en in Bend . Deze zijn te annuleren eventueel.
Ik ga nu verder kijken voor onderdak op de rest van de route, maar zal het denk ik niet vastleggen voor de hele route.(nog een beetje vrijheid)
Ga wel nog kijken bij Union Creek resort (ik heb dit gisteren gelezen in jouw verslag Marianne zoals je had aangegeven en het genoteerd)
Oregon Hotels Mitchell . Je moet daar dus eigenlijk alleen zijn bij zonsondergang, anders is het niet de moeite?
Ik zoek eigenlijk de overnachtingen op de betreffende plaats op Google en dan verder.
Ik zal nu ook kijken op google maps.
Marianne ik zag dat jullie ook wel in Cabins overnachten op campings, maar dan moet je toch je linnengoed(slaapzakken of i.d.) zelf meenemen?
Of kochten jullie die daar?
Bedankt tot zover , ik ga er verder mee aan de slag, vind de route zelf samenstellen wel leuk maar ook nog best lastig,daar wij ook nog Canada aandoen voor familiebezoek, het wordt keuzes maken .
Ineke
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Old Faithful »

Oregon Hotels Mitchell . Je moet daar dus eigenlijk alleen zijn bij zonsondergang, anders is het niet de moeite?
Je bezoekt daar de Painted Hills en die zijn in mijn ogen het mooist tegen het vallen van de avond. Ik zou niet zover willen gaan om te beweren dat het eerder op de dag niet de moeite is.
Het Oregon Hotel in Mitchell is de beste plek - eigenlijk de enige - om te overnachten, als je de Painted Hills tegen de avond wilt bezoeken. Ik vond Mitchell en vooral het hotel een attractie op zich, een reis terug naar de tijd van mijn jeugd. Een bad op pootje, de geur van boenwas en benzinepompen die ik nog herken uit mijn jeugd en die toen al stokoud waren (en ik ben ook alweer een tijdje AOW'er). Wij waren er al vroeg en waren van plan die dag nog naar de Sheep Rock Unit heen en weer te rijden. Wij besloten echter ter plekke spontaan om de middag op de gezellige veranda van het hotel door te brengen en het bezoek aan de Sheep Rock Unit naar de volgende dag te verplaatsen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: noodzakelijk om hotels al thuis te boeken ?

Bericht door Anne-Marie »

Het Oregon Hotel in Mitchell lijkt me ook geweldig. Mocht dit niet lukken, wij hebben hier in een prachtige Airbnb gelogeerd. Bovenop een heuvel met prachtig uitzicht rondom en 's nachts de meest geweldige sterrenhemel zonder lichtvervuiling https://www.airbnb.nl/rooms/15803591?gu ... s=p5ZfpJpp
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer