Wildlife Noord-West

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wildlife Noord-West

Bericht door ingrid1955 » 05 jul 2019, 08:33

hallo,

als je in Jackson bent en elanden ( moose) wil zien : rij van Jackson richting yellowstone, al vlug bij het enige rondpunt ( nog voor de luchthaven) de straat rechts nemen. Na paar km heb je rechts een parking, kan je wat naar rechts en links wandelen. Drie weken terug 5 x bezocht, 5 x moose gezien, en bevers, en sandhill cranes, en grote zaagbekken. Op een avond zelfs 8 moose !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jacques

gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier » 05 jul 2019, 09:19

Wij zijn vorig jaar een Moos tegengekomen in het Bighorn national forest. We dachten in de verte dat het iets van een standbeeld was, stond zo stil.
fotoalbum-6794.JPG
Later ook nog een in de Rocky's
fotoalbum-7813-2.JPG
We gingen voor de beren maar helaas geen beer gezien. Wel een hele bijzondere ontmoeting met een wolf. In Yellowstone gewoon langs de kant van de weg een hoop kabaal. We reden erheen en stonden eerste rang: een wolf had een klein hert te pakken. We stonden zo dichtbij dat de telelens amper een foto kon maken. We hebben ook nog een filmpje, maar ik zal je het geluid van het hert besparen.
Dit is moeder natuur, maar natuurlijk moesten toeristen zich ermee bemoeien: luid gillend gingen mensen richting wolf lopen, waardoor hij uiteindelijk het hert los liet en afdroop. Het hert strompelde weg, maar ik vraag me af of deze het heeft overleefd. Was ook nog een jonkie. Ik had de wolf gewoon zijn gang laten gaan, zo is het leven nou eenmaal.
fotoalbum-7014-2.JPG
fotoalbum-7018-2.JPG

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 05 jul 2019, 10:40

gondelier schreef:
05 jul 2019, 09:19
Wij zijn vorig jaar een Moos tegengekomen in het Bighorn national forest.
Ben er een paar jaar geleden eentje op de 90 tegengekomen toen we laat in de avond van Spokane naar Seattle reden. Ik kan je vertellen dat je dan het anker wel wilt uitgooien. Bij ons in Oregon hebben we dat met herten. Alleen daarom al zou je een SUV rijden. Dan weet je redelijk zeker dat ie niet door je voorruit naar binnen komt.
gondelier schreef:
maar natuurlijk moesten toeristen zich ermee bemoeien: luid gillend gingen mensen richting wolf lopen, waardoor hij uiteindelijk het hert los liet en afdroop.
Altijd fijn van die redders! Niet in de gaten hebbende dat het dier waarschijnlijk een vreselijke dood gaat sterven of door de kudde wordt verstoten.

Maar ja, daar hebben we er hier in Flevoland ook genoeg van zullen we maar zeggen...

Robbie&Irene
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Robbie&Irene » 06 jul 2019, 09:06

gondelier schreef:
We gingen voor de beren maar helaas geen beer gezien. Wel een hele bijzondere ontmoeting met een wolf. In Yellowstone gewoon langs de kant van de weg een hoop kabaal. We reden erheen en stonden eerste rang: een wolf had een klein hert te pakken. We stonden zo dichtbij dat de telelens amper een foto kon maken. We hebben ook nog een filmpje, maar ik zal je het geluid van het hert besparen.
Dit is moeder natuur, maar natuurlijk moesten toeristen zich ermee bemoeien: luid gillend gingen mensen richting wolf lopen, waardoor hij uiteindelijk het hert los liet en afdroop. Het hert strompelde weg, maar ik vraag me af of deze het heeft overleefd. Was ook nog een jonkie. Ik had de wolf gewoon zijn gang laten gaan, zo is het leven nou eenmaal.
fotoalbum-7014-2.JPGfotoalbum-7018-2.JPG
Volgens mij is dit helemaal geen wolf, maar een Coyote! Maakt de gebeurtenis niet minder bijzonder om hoor, blijft "luguber" om te zien maar het is wel de natuur.

gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier » 06 jul 2019, 10:45

Oh denk je? Ik dacht dat een Coyote bruiner en kleiner was. Maar goed maakt inderdaad niet uit (behalve dat de tekst in mijn fotoalbum dan niet meer klopt 😂)

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 06 jul 2019, 11:02

Dat lijkt mij ook een coyote. Nog steeds heel bijzonder om te zien :thumbup:
Groetjes,
Daniel

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 » 10 jul 2019, 06:55

gondelier schreef:
Ik had de wolf gewoon zijn gang laten gaan, zo is het leven nou eenmaal.
Inderdaad, de natuur zijn gang laten gaan, de rangers zouden ook niet tussenbeide gekomen zijn ! Is inderdaad coyote maar doet er niet toe, schitterende foto's en ervaring!

Jacques

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 11 jul 2019, 11:32

Almere vak V schreef:
05 jul 2019, 10:40
Altijd fijn van die redders! Niet in de gaten hebbende dat het dier waarschijnlijk een vreselijke dood gaat sterven of door de kudde wordt verstoten.
Had het er met mijn maatje over. Het is trouwens inderdaad een coyote.

Die gaf aan, afhankelijk van hoezeer het hert er aan toe is, dat het hert geen schijn van kans had. Coyotes zijn slimme beesten. Weten dat het beest gewond is. Wordt verjaagd door een mens. En gaat 100 meter verderop liggen wachten voor een nieuwe kans op hetzelfde hert. Oftewel, uitstel van executie. Of zoals hij zei, "also we have our fair share of idiots..."

Maar blijven prachtige foto's!!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer